indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

kees001
User
spacer line

Hallo
ik ben eigenlijk opzoek naar mensen of kleine fabriekjes die houten of metalen woon accessoires kunnen maken
het liefst in de buurt van Yogyakarta want daar kopen we al terracotta
als er iemand is die mij hier verder kan helpen hoor ik het graag

spacer line  

Beste Kees,

Mail mij maar eens wellicht kan ik je in contact brengen met een Nederlander die zelf een hobbyschuur heeft op java Emoticon: Smile

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

kees001
User
spacer line

Hoi bule
iemand in een hobbyschuur gaat denk ik niet werken
als een podrukt ons aan staat dan gaat het tocht om aantallen
kijk maar eens op www.woodart.nl dan krijg je een iedee waar het om gaat

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Vraag het aan de terracotta-boy of -girl. Doorgaans hebben ze hun poten allang uitgeslagen naar andere sectoren en weten ze ook van die woon accessoires. Bij wie haal je de terracotta?

spacer line  

Beste Kees,
Het is een fabriek(je) dus een serieus bedrijf..

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Hier in de puncak

stikt het van de kleine ondernemers

Van meubels tot schuur deuren ik ken een paar persoonlijk

maar me het meest opvalt hoe kunnen ze het maken en voor dat geld

petje af Emoticon: Yes!

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 24-09-2013 14:55 kees001 wrote:
Hoi bule
iemand in een hobbyschuur gaat denk ik niet werken
als een podrukt ons aan staat dan gaat het tocht om aantallen
kijk maar eens op www.woodart.nl dan krijg je een iedee waar het om gaat

Leuke website

Ondersteunen jullie de plaatselijke bevolking ?

in ruil voor een mooi produckt Emoticon:

bedoel daar mee te zeggen stel je krijgt het voor een leuke prijs,
in ruil jullie steunen een school ?

zeg maar iedereen kind krijgt van die school wat pennen en potloden en boekjes .

moet haalbaar zijn Emoticon: Party!

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

spacer line  

On 25-09-2013 07:00 harlys wrote:

maar me het meest opvalt hoe kunnen ze het maken en voor dat geld

petje af Emoticon: Yes!

Ongeveer 15 jr geleden heb ik bij een zeer goede bekende in Jakarta 2 producten (woonartikelen) gezien .
Hij had een stuk laten produceren , de sample komt uit USA (plus catalogus ) .
Of ik het verschil tussen Made in USA en Made in (ergens in de buurt) van Yogya kan zien.
Is niet te zien.
Of het sterk is / mettalurgisch 100% kloppen weet ik niet .

De producent is een soort Huisindustrie .

bisa dicek of makemyday .

kees001
User
spacer line

Hoi bule
heeft het kleine fabriekje ook wat fotos van bepaalde dingen zodat we wat kunnen zien
zo ja wil je ze dan naar mij toe mailen

kees001
User
spacer line

Nee harlys wij ondersteuen de plaatselijke bevolking niet direct
wat wij doen is zoveel mogelijk rechtstreeks kopen bij kleine fabriekjes (dus niet bij de grote jongens) hierdoor krijgen de fabriekjes een goede prijs voor de artikelen en als zij of wij er niks aan kunnen verdienen kopen we het niet

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Ik woon nu lang in de puncak om de fabriekjes heen als je wat zoekt mail me even

wie weet kan ik helpen ? en zo help ik de plaatselijke bevolking weer wat

wanneer zijn jullie weer in Indonesie bijvoorbeeld ?

Harly's Emoticon: Bye bye

kees001
User
spacer line

Wij zoeken echt iets in de buurt van Yogyakarta
puncak is te ver weg

nibiru
User
User icon of nibiru
spacer line

Ben je zelf al op zoek geweest in Yogyakarta? Er moet genoeg te vinden zijn. Als je rond gaat vragen wil iedereen je wel vertellen waar je heen moet. Iedereen is dol op commissie Emoticon: Smile

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Tussen Klaten en Solo, (Jalan Solo) vind je veel kleine meubelfabriekjes. Zelfstandige oudere meubelmakers zijn vaak goedkoper.

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

kees001
User
spacer line

ik heb oppervlakkig gevraagd in yogya maar met weinig resultaat
meubel fabriekjes kunnen vaak geen kleine dingen maken

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Yogya is van oorsprong juist geen plaats waar meubels worden gemaakt maar juist handicrafts. Eind 90-jaren kwam er pas meubelproductie in Yogya vanwege de te hoge kosten in Jepara en de onvriendelijke houding van de plaatselijke bevolking aldaar waardoor buitenlanders op zoek gingen naar goedkopere productieplaatsen en meer vriendelijke omgevingen om te wonen en werken.

Terug naar de handicrafts: na de aardbeving in Bantul, Yogyakarta, bleek dat 40% van de handicrafts (klein spul) die in Bali worden verkocht, afkomstig waren uit Bantul, Yogyakarta. De handel op Bali stagneerde vanwege de verwoesting van vele fabriekjes in Bantul. Dsu juist productie van kleine dingen is vnl. in Yogya aanwezig.

Enfin, zoals ik al eerder verzocht: Bij wie haal je de terracotta? Deze kennis is noodzakelijk om hier in Yogya zaken te doen. Zelf jaren geleden actief geweest in de handicraft business. Contact maar.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 04-10-2013 07:09 nibiru wrote: Als je rond gaat vragen wil iedereen je wel vertellen waar je heen moet. Iedereen is dol op commissie Emoticon: Smile
Klopt. Maar het is beter niet in te gaan op aanbiedingen van leuk uitziende dames en heren (die zelfs met je naar bed gaan voor een goede order), want dat draait doorgaans uit op mislukkingen. Deze personen zijn speciaal geworven om klanten te strikken met hun mooie uiterlijk en bijbehorende praatjes (kom ze dagelijks hier tegen). De grootste commissies worden namelijk meestal uitgekeerd door de minst gewilde productieplaatsen. Er zijn er al zovelen ingetuind.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

kees, Tip, neem contact op met Y-B, Is Zeer betrouwbaar en kent Yogya op z'n duimpje!

Er lopen veel heeel veel "oplichters" rond, pas op.

Succes Emoticon: Smile

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

En kees, als je Yogya een beetje kent, de terracotta komt veelal uit Kasongan.
Net iets verder als Kasongan heb je een dorpje dat heet Pucong (weet niet of ik het goed schrijf..) daar maken (tenminste jaren geleden) ze veel kleinere artikelen van hout!

Nog een tip, voor terracotta kijk ook eens in Pundong (= ri. Parang-trites) daar zitten een paar leveranciers met "betere" kwaliteit aardewerk als in kasongan Emoticon: Wink

Nogmaals Succes Emoticon: Smile

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

kees001
User
spacer line

Y-B ik klop je Email adres nog ik heb eenmail gestuurd maar krijg steeds fout meldingen
zal het morgen nog maals proberen
wij kopen de terracotta in kasongan maar ga toch ook eens zoals je zegt in pungdong kijken al zijn we over de kwaliteit uit kasongan best wel te vreden

Siebens zijn de fabrieken in pungdong makkelijk te vinden heb geen idee hoe groot het daar is
ik kan de plaats PUCONG niet vinden op java zou je willen controleren of de naam juist is

in ieder geval alvast Bedankt voor de info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,624,358 topic views - 222,972 posts - 13,504 topics - 16,537 members - last post @ 21-10-2017 10:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

91,112,920 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com