indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

In een ander topic hebben we al een mogelijk huis gevonden en we wachten af of we een krediet krijgen. In dit topic wil ik mijn en jullie ervaringen en tips bespreken. Mijn ervaring betreft enkel West Jakarta en is misschien ook interessant voor andere couples op zoek naar woonruimte. Ik vul het later aan met tweedehands huizen in een ander topic.

De volgende nieuwe huizen hebben we bezocht:

- Palm Springs op Jl. Kavling Deplu 114
- Urbana Place op Jl. Merpati Raya
- Toha Boutique op Jl. Gelatik 1
- Mirage Residence 2 op Jl. Menjangan
- Griya Larasati 2 op Jl. Menjangan
- Puri Angrek op Jl. Ceger Raya 74
- Bintaro Park 2 op Jl. Onta
- Palmwood op Jl. Ceger Raya
- Cirendeu Park 2 op Jl. Poncol Indah 2
- Cleverton op Jl. WR Supratman
- Harvest op Jl. WR Supratman
- Oasis
- Plataran Indah Bintaro

Je zal merken dat sommige bouwprojecten heel dichtbij elkaar liggen. Sommigen wat verder achteraf van de hoofdweg. De meesten zijn ook vrij standaard van buiten. Een kleine voortuin met oprit voor je auto en een 2e voordeur in de woonkamer.

Nu hadden Palm Spring, Cleverton en Puri Angrek een keine halfbeschutte 2m2 keuken buitenshuis. Bij Angrek werd dit gedaan om in een gunstige belastinggroep te komen. Bij sommige huizen waren de muren erom omhoog getrokken, maar het zag er niet uit. Men gaat er waarschijnlijk vanuit dat een maid daar gaat koken. De duurdere huistypes hadden n.l. wel een interne keuken.

Het mooiste uitzicht had Cirendeu dat op een heuvel ligt en aangrensde met een lager gelegen visvijver. De prijzen lagen ook veel hoger. De huistypes die we wilden waren al uitverkocht. Het duurste type was ook een huis dat net af was om te bezoeken, maar wat me opviel was dat de keuken geen water taps of afvoer had. Ook de trap naar boven was verkeerd gekozen, waardoor de master bedroom erg klein was.

Alles zit er natuurlijk op presentatie folders geweldig uit, maar de afwerking valt soms erg tegen. Haastig verfwerk bij het plafond en de plinten. Soms hebben ze een stukje grond waar je volledig ingesloten voelt. Daglicht in je achtertuin naast een 10m hoge muur kun je ook vergeten zoals bij Oasis.

Sommige huizen hadden al scheuren en waterschade zoals Oasis. Het is maar een enkele muur die vervolgens dicht geplamuurd wordt. Moet men een slang van de airco wegwerken, dan hakt men de muur daar volledig weg en smeert het weer dicht. Er zijn geen dakgoten of regenpijpen, waardoor je beter geen hoekhuis kan nemen. En niet alle straten schijnen kolken te hebben, waardoor de kans bestaat dat bij hevige regen je voortuintje verzadigd raakt en water naar je voordeur stroomt.

En dan de verkopers. Larasati was nauwelijks bereikbaar. Anderen zoals Angrek zetten je onder druk om snel te beslissen anders wordt het 100 jt duurder. Vervolgens als je niet snel reageer dan wordt je gebeld om je meer bedenktijd te geven.

Bij Mirage een ruim huis, maar de slaapkamer met hoge ramen stond pal op het aanzicht met de buren. Deze bestaande buren hoorden niet bij het bouwproject en wilden waarschijnlijk hun huis niet verkopen. Het huis stond ook in een dode hoek van security met slechts een 2m hoge muur.

Nu heb gelezen dat er onder hoogspanningskabels een magnetisch veld is dat fijnstof en aerosols aantrekt, wat ingeademd wordt. Dit zou bij een wetenschappelijk onderzoek meer kankergevallen bij kinderen veroorzaken. Vandaar Palmwood afviel, omdat deze pal onder de kabels ligt.

Urbana Place was met 55 m2 erg klein, maar het kan nog kleiner bij Palm Spring met 36 m2. Sommige kopers kochten dan ook 2 kavels voor een klein zwembadje of meer ruimte. Urbana had weing keuze meer en lag naast een erg hoge moskee-toren. Dus als van nachtrust houdt valt deze ook af. Dat geldde ook voor Bintaro Park.

Toha en Larasati zagen nog het meest belovend uit en hebben bijna dezelfde opp. Bij Toha had je geen raam in de woonkamer, waardoor het erg donker was. Met inval van daglicht het soms verschrikkelijk tegen. Sommige huizen zijn zo slecht ontworpen dat het overal een donkere ruimte wordt zoals bij Plataran.

Bij Harvest, Urbana en Cleverton was een gemeenschappelijk zwembad en clubhuis. De eerste 2 vielen ook af omdat ze te duur waren.

spacer line  

En die "slechte" en kleine , vaak slecht ontworpen en gebouwd en vaak na 2-3 jr gerenoveerd moeten worden zijn ook NIET goedkoop.

Een kleine appartement in JakBar kost bijna 1 M ( 40-50m2).

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Mooi man, toch fijn dat je weer wat pulsa mag verbrassen, gooi er ook eens een paar prijzen tegen aan, aangezien je afgelopen mei nog schreef dat je een riant leven had voor 10 miljoen Rupiah per maand, ben ik verdomd nieuwsgierig naar de prijzen van die paleizen die jouw meesteres wil kopen Emoticon: Laugh out loud
Afijn we horen het wel weer als je weer 25000 krijgt om op Indah je ei kwijt te raken Frank Emoticon: Wink

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zoals ik al dacht, Frank die het zo goed kan redden met 10 miljoen per maand heeft zijn pulsa voor internet verbrast en nu gaat het weer een maand of twee duren voor we wat horen Emoticon: Bye bye
Niet dat ik zomaar iets zeg uit de losse pols, ik ken Frank, vandaar Emoticon: Yes!

spacer line  

Hallo lui kunnen jullie helpen gaat om een woning.En wel in Jakarta en graag in de buurt van Bekasi.Ik weet dat er al een vraag ligt hierover,maar er is nogal haast bij.Het gaat om 3 studenten het liefst een gewoon huis.Messchien vragen we te veel ik hoop dat iemand ze kan helpen.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Beste Joop, gaat het hier om westerse of Indonesische studenten?
Aan westerse studenten wil men graag een woning verhuren omdat bekend is dat dezen een woning enigszins onderhouden.
Aan Indonesische studenten zal zelfs een autochtoon niet graag verhuren omdat bekend is dat dezen het kunnen presteren om binnen 1 jaar tijd een prachtige woning compleet te "renoveren" tot een bouwval waarvan alleen nog rest: tot de grond afbreken.

spacer line  

In kemangissan Utama Raya staan meerdere huizen te huur voor heel weinig.
Als je de short cut neemt ( 2km vanaf mall Slipi) vanuit het centrum richting Taman anggrek
Daar staan mooie ruime woningen te huur tussen de 4 en 7 miljoen rps.
Het is er wel druk maar redelijk dicht bij alles.

Ik ben overigens benieuwd wat zon nieuw huis in de buurt van Taman Anggrek kost. Kan je nog iets kopen voor rond de 75000 tot 100.000 euro?Volgens mij is huren voordeliger.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

spacer line  

On 16-09-2013 20:28 bule gembel wrote:
t bij alles.

Ik ben overigens benieuwd wat zon nieuw huis in de buurt van Taman Anggrek kost. Kan je nog iets kopen voor rond de 75000 tot 100.000 euro?Volgens mij is huren voordeliger.

Heb je over een huis of een appartement ?
Appartementen zijn te huur , per dag 400-450.000 rup (40m2) of tot ........... in een grote appartement. Het gaat om app. Mediterania I en II .
Bij Podomoro city is het (als te huur is) duurder ( 40-50 eurie per dag ?)
Per maand ?
Bij Westmark appartement ( 50 meter van de ingang van Taman Anggrek) kost het duurder , kan vanaf 70 jut of iets meer per jaar .
De koopprijs van een 1+1 bedrm ( 37m2 ) vanaf 750 jut /miljoen rup. tot ............... ? voor een 2 of 3kmr bedroom .... ?
Een 50 m2 app kost waarschijnlijk 1 M . ( ongeveer 60.000 eurie , na de koersdaling) .

Een huis zal duurder zijn om te huren en of kopen.

http://www.podomorocity.com/html/
We zaten maart 2013 twee weken bij de Royal Mediterania II, bijna elke avond chillen in zo'n kleine park met Starbuck, Oh La la , pizeria en restaurants met life muziek. (Thematic Park.)

Westmark appartement :
http://westmark-cowell.blogspot.nl/

RPeetoom
User
spacer line

On 16-09-2013 21:44 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Heb je over een huis of een appartement ?
Appartementen zijn te huur , per dag 400-450.000 rup (40m2) of tot ........... in een grote appartement. Het gaat om app. Mediterania I en II .
Bij Podomoro city is het (als te huur is) duurder ( 40-50 eurie per dag ?)
Per maand ?
Bij Westmark appartement ( 50 meter van de ingang van Taman Anggrek) kost het duurder , kan vanaf 70 jut of iets meer per jaar .
De koopprijs van een 1+1 bedrm ( 37m2 ) vanaf 750 jut /miljoen rup. tot ............... ? voor een 2 of 3kmr bedroom .... ?
Een 50 m2 app kost waarschijnlijk 1 M . ( ongeveer 60.000 eurie , na de koersdaling) .

Een huis zal duurder zijn om te huren en of kopen.

http://www.podomorocity.com/html/
We zaten maart 2013 twee weken bij de Royal Mediterania II, bijna elke avond chillen in zo'n kleine park met Starbuck, Oh La la , pizeria en restaurants met life muziek. (Thematic Park.)

Westmark appartement :
http://westmark-cowell.blogspot.nl/

De vraagsteller heeft het duidelijk over een huis.
En ik tel in bovenstaande bericht weer 5 vraagtekens. Als u het niet weet waarom dan toch antwoorden.

spacer line  

U bent scherp RPeetoom!
Oom Surya is denk ik net als een wat oudere pc en wil graag zijn data kwijt voor dat hij overbelast raakt of vast loopt.
De bedoeling is goed.
Volgens mij zit u te veel in de Balinese zon Emoticon: Wink

Heeft Frankr ondertussen ook gevonden wat hij zocht?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

spacer line  

De vraag van Bule Gembel gaat om een huis,
("Ik ben overigens benieuwd wat zon nieuw huis in de buurt van Taman Anggrek kost. Kan je nog iets kopen voor rond de 75000 tot 100.000 euro? )
Dezelfde vraag als van FrankR .
Zijn vrouw kan dat kopen (zie zijn andere posting)

Voor een nieuwbouw , mooi en ruim ( de vraag is hoe mooi en hoe ruim ) in de buurt van Taman Anggrek ( hoeveel km afstand -niet de short cut) is het moeilijk om zo'n huis voor 75.000 tot 100.000 eurie te kopen .
Ik neem ook aan dat men een SHM status van de grond wil hebben, ook speel de oppervlak grootte een grote rol.
Men kan ook kijken via google.
Omstreeks 2009-2010 wilde mijn broer een nog niet afgebouwde huis met een redelijk grote grond ( groter dan zijn oude woning -600m2) kopen bij de Kemanggisan .
Ik dacht dat de prijs tussen de 5 of 6 Miljard was ( koers Euro van tussen 10.000-11.000 rup ?)

Ik ken de buurt van Kemanggisan Raya redelijk goed, had ooit 2 maanden in de buurt gebivakkeerd in een kost2-an(studenten kosthuis) .
Taman Anggrek Mall ken ik vanaf dat het geopend was , 15 jaar geleden ?
Let op buitenlanders zonder prenupt kunnen geen onroerend/grond kopen.

spacer line  

On 13-09-2013 11:14 FrankR wrote: [BR
Nu hadden Palm Spring, Cleverton en Puri Angrek een keine halfbeschutte 2m2 keuken buitenshuis. Bij Angrek werd dit gedaan om in een gunstige belastinggroep te komen. Bij sommige huizen waren de muren erom omhoog getrokken, maar het zag er niet uit. Men gaat er waarschijnlijk vanuit dat een maid daar gaat koken.

Jammer dat FrankR de prijzen niet vertelde.
Ik ken zo'n kleine huistype met een "open keuken" , alleen in Bogor .
De goedkoopste in de hele complex .
Grondoppervlakte 76 m2 en het huis zelf 36m2 .
De maid kan ook niet intern wonen , want het is verdomd klein.

spacer line  

Zoek een kamer wel redelijk voor 500.000 tot 600.000 roepias voor haar alleen per maand of met ze drieen in een klein huisje.Maar moet wel in Bekasi zijn want anders is het te ver van school

spacer line  

Het is wel basic, maar er is hoop.
Effe googlen. Emoticon: Wink
http://bekasi.olx.co.id/kamar-(...)akai-bersama-cat-301

spacer line  

On 16-09-2013 23:56 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Jammer dat FrankR de prijzen niet vertelde.
Ik ken zo'n kleine huistype met een "open keuken" , alleen in Bogor .
De goedkoopste in de hele complex .
Grondoppervlakte 76 m2 en het huis zelf 36m2 .
De maid kan ook niet intern wonen , want het is verdomd klein.

Een vergelijkbaar soort huisjes, type 36/60 ( = 36 vanwege de m2 binnenruimte, 60 vanwege de grondoppervlakte) worden hier (Bali) ook uit de grond gestampt. Verkoopprijs = 120 Juta.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

On 17-09-2013 04:23 Amed East Bali wrote:

[quote removed]

Een vergelijkbaar soort huisjes, type 36/60 ( = 36 vanwege de m2 binnenruimte, 60 vanwege de grondoppervlakte) worden hier (Bali) ook uit de grond gestampt. Verkoopprijs = 120 Juta.

Kan me niet voorstellen . In 2013 ?
Zo goedkoop( dus duurkoop) , is dat een RSS type ?
Die brokkelt voor je ogen af .

Locatie Lakeside , Bukit Bogor Raya
Was in 2000( of 2001) 76 jut grond is HGB .In ieder geval niet lang na de Krismon .
Naast Novotel, Golf Club ." Country club" Met mooie uitzicht naast een kabbelende rivier.
Na 1 jaar staat een hoge huis die niet op de bestemmingplan was (op papier "gekocht " Emoticon: Wink .

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. S A:

Serieus, ze staan hier overal en nergens te koop, die 36/60 dingen. Zien er niet uit, superklein, in mijn ogen zeer lage kwaliteit van bouwen en afwerking (niet) maar ze worden verkocht als zoete broodjes, aan locals die de "stap" maken om uit een "in de kos" te verhuizen naar hun 1e "eigen" huisje.

spacer line  

Grondkosten: 0,6 are a Rp. 50 70 miljoen per are Rp. 30 42 jt.
Bouwkosten: 36 m2 x Rp. 1,5 miljoen Rp. 54 jt.
Totale kosten voor de ontwikkelaar Rp. 84 96 jt.
Verkoopprijs Rp. 120 jt.
Winst voor de ontwikkelaar, per huisje Rp. 36 24 jt.
Extra winst door schaalvoordeel Rp. ??

Deze huisjes worden nooit alleen / vrijstaand verkocht, maar in rijen van 10 stuks naast en tegenover elkaar (x2). Schaalvoordeel voor de ontwikkelaar bij het bouwen van 20 identieke huisjes kan dus nog behoorlijk oplopen. Tel uit je winst.

spacer line  

Zeg het is niet de bedoeling dat ze kopen voor haar maar huren.Dus als jullie met een betere oplossing komen hou ik mij aanbevolen.
Dank alvast.

spacer line  

On 18-09-2013 00:20 Joop van der Meer wrote:
Zeg het is niet de bedoeling dat ze kopen voor haar maar huren.Dus als jullie met een betere oplossing komen hou ik mij aanbevolen.
Dank alvast.

Effe goed lezen !
Formeel gezien schreef je in de verkeerde topic, de topic van FranR gaat om koophuis.

Ik schreef 17-09-2013 00:57
Het is wel basic, maar er is hoop.
Effe googlen. Emoticon: Wink
http://bekasi.olx.co.id/kamar-(...)akai-bersama-cat-301

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 18-09-2013 00:20 Joop van der Meer wrote:
Dank alvast.

Joop sorry, ik lees al een hele tijd met je mee, je bent een goed mens met het hart op de juiste plek.
Maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je wordt uitgevreten, keihard ik weet het maar ik zit er niet ver naast.
Sorry Joop Emoticon: Blush
Maar een gewaarschuwd mens enz.
We hebben ze hier zien komen en gaan Emoticon: Yes!

Ik volg je nu inmiddels vanaf het begin en ik wil je alleen maar waarschuwen, alles wijst er op dat je wordt gemanipuleerd en uitgevreten.
Ik weet dat ik grof ben, maar ik wil je behoeden voor teleurstellingen die je een berg munten gaat kosten.

elsbeth
User
spacer line

Is niet grof, is eerlijk.
Ik heb dezelfde bedenkingen. Het hoeft niet fout te gaan, maar ik geloof dat je de statistieken tegen je hebt.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 18-09-2013 14:24 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Joop sorry, ik lees al een hele tijd met je mee, je bent een goed mens met het hart op de juiste plek.
Maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat je wordt uitgevreten, keihard ik weet het maar ik zit er niet ver naast.
Sorry Joop Emoticon: Blush
Maar een gewaarschuwd mens enz.
We hebben ze hier zien komen en gaan Emoticon: Yes!

Ik volg je nu inmiddels vanaf het begin en ik wil je alleen maar waarschuwen, alles wijst er op dat je wordt gemanipuleerd en uitgevreten.
Ik weet dat ik grof ben, maar ik wil je behoeden voor teleurstellingen die je een berg munten gaat kosten.

Niets aan toe te voegen...... Emoticon: Nooo

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

De bovengenoemde huizen vielen in de prijsklasse 700-1100 jt. En om bij topic te blijven, kunnen we huurhuizen discussie beter verplaatsen naar een nieuwe post. We hebben ook appartementen in het verleden bezocht, maar bij een losstaand huis heb je meer ruimte voor je geld en meer vastigheid bij eigendom.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,269,113 topic views - 233,628 posts - 13,687 topics - 24,427 members - last post @ 17-09-2019 18:51 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,329,543 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com