indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

maria
User
spacer line

Wie weet of er vanuit Bali een boot naar Flores gaat.
Zo ja, wat kost dat en hoe lang doet de boot erover.
Is er iemand die dit pas geleden nog heeft gedaan en hoe is dat bevallen? Alle info is welkom. Wij gaan in mei naar Flores en zijn nog aan het bekijken of we met de boot of het vliegtuig willen gaan.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Beste Maria,

Bij mijn weten gaan er geen boten vanuit Bali naar Flores. Wel vanuit Lombok of Sumbawa, maar zeer onregelmatig, en alleen naar Labuhanbajo (West-Flores). Hotels in Labuhanbajo en Lombok organiseren ook boot-trips (vooral voor het snorkelen en een bezoek naar Komodo). Verder zijn er wat Pelni schepen naar Flores, maar die stoppen niet in Bali, dacht ik.
Ik zou gewoon met het vliegtuig gaan. Als ik goed geinformeerd ben gaan er nu bijna dagelijks vluchten van Denpasar naar Maumere (vroeger was dat maar 3x per week). Het hangt er ook vanaf welk deel van Flores je wilt bezoeken; het is een aardig groot eiland.
Tenslotte zijn er nog cruises naar Flores, met pinisi, die prachtige houten Bugis zeilboten, die o.a. in de haven van Jakarta (Sunda Kelapa) te zien zijn.

spacer line  

Er gaan wel boten vanuit Benoa (Bali) naar Bima op Sumbawa vandaaruit kun je per bus naar Sapa en dan wer per boor naar Flores(Labuanbajo)
Groet Theo

spacer line  

Er gaan Pelni boten van Benoa (op Bali) naar Labuan Bajo. Deze gaan echter eens in de twee weken. Kijk op http://www.pelni.co.id voor de data, prijzen e.d. Soms moet je 't wel een paar keer proberen, want de server is vaak overbelast.
Andere opties zijn vliegen, of de bus. Er gaan in ieder geval vanaf Lombok toeristische AC nachtbussen incl. boottocht, maar ik weet niet of die ook vanaf Bali vertrekken. Informeer daar bij een willekeurige tour&travel. Mij is dat destijds goed bevallen. De bus rijdt tot enkele kilometers van de boot van Sumbawa naar Labuan Bajo. Het laatste stukje moet je overstappen op taxi, of Bemo (wel apart betalen). De bussen sluiten (als je geen pech hebt) aan op de boten naar Flores.
De snorkel boottrips waar Diederick 't over heeft zijn, als je genoeg tijd hebt, natuurlijk de meest aantrekkelijke optie.

Veel succes

joost
User
spacer line

De KM Awu van de Pelni gaat een maal in de 2 weken (wijzigingen voorbehouden) van Benoa-Sumba-Ende (op Flores)-Kupang (Timor)-
Alor-Maumere. Dit is 3 nachten. Zal ongeveer 100 euro zijn.
1e klas hut inc. maaltijden.
Heb dit gedaan richting Alor eilanden. Schitterende stranden en geen tourist.

joost
User
spacer line

Als je met het vliegtuig gaat vanuit Bali naar Maumere is dit een schitterende vlucht. Onvoorstelbaar mooi. Dit gedaan met een oude Fokker en 3 passagiers. Genoeg plaats om links en rechts uit het raam te kijken.

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

On 21-03-2005 13:42 joost wrote:
Als je met het vliegtuig gaat vanuit Bali naar Maumere is dit een schitterende vlucht. Onvoorstelbaar mooi. Dit gedaan met een oude Fokker en 3 passagiers. Genoeg plaats om links en rechts uit het raam te kijken.

Kan dit alleen maar beamen. Was een F-27 volgens mij, en je kon er nog roken!

spacer line  

Joost en Diederick hebben inderdaad gelijk dat dit een schitterende vlucht is. Heb (7 jaar geleden) de vlucht van Ende naar Denpasar gedaan. Echter onverwacht twee dagen over de vlucht gedaan. Bij tussenstop op Sumbawa moest iedereen uit het vlieguig om plaats te maken voor andere reizigers. Wel in het beste hotel van de stad gestopt. Gelukkig hadden we nog een paar dagen voor onze terugvlucht naar NL anders heb je toch wel een probleem.

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

Hallo mensen
Ik ben nog totaal onbekend ik heb een hoop zitten lezen maar nog niet het echte antwoord gevonden .
Vraag wij willen as april/mei vanuit Bali naar Flores vliegen Labuhan Bajo. VAndaaruit willen we met de boot naar Rinca en vandaar uit naar Komodo met een overnachting op de boot. Ik zie overal torenhoge prijzen best wel nu zag ik laatst een berichtje van Robert die dit gedaan heeft voor 150 euro now we are talking maar moet ik dat in Bali al boeken of wat en kan ik in Den Pasar mijn ticket kopen en met wie vlieg ik dan??? Kortom we zijn r nog nooit geweest dus hulp en tips heel fijn Emoticon: Yes! Emoticon: Shiny wie o wie kan mij de juiste info geven hierover ik zoek al ruim een maand maar kan niet echt iets concreets hierover vinden en zie door de bomen het bos niet meer Emoticon: Confused Emoticon: Confused Ik lees het graag mailen naar mij ook van harte welkom Emoticon: Yes!
Groetjes Brenda Emoticon: Party!

adu zeg!!! ben kapok!!

RobertB
User
spacer line

Dag Brenda,

Ik kom hier vanavond op terug als ik thuis ben en stuur je alle info. Ik heb je mailtje via omangcafe ontvangen.

Groeten Robert.

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

dank je robert ik wacht vol smart op je mailtje ben beetje moe can al dat gezoek maar jouw mail past precies in mijn reisschema en zeker qua prijs!!!

adu zeg!!! ben kapok!!

brendababe
User
User icon of brendababe
spacer line

dank je robert ik wacht vol smart op je mailtje ben beetje moe can al dat gezoek maar jouw mail past precies in mijn reisschema en zeker qua prijs!!! Emoticon: Party! Emoticon: Yes!

adu zeg!!! ben kapok!!

chirpy
User
spacer line

Er was vanuit Lembuan Lombok een toeristische boottocht naar Lembuhan op Flores via Komodo. Ik betaalde er 150 euro voor. Terug met het vliegtuig rechtstreeks naar Denpasar. voor 60.000 rp .
Ik heb toendertijd alles in Mataram Lombok geboekt. De reis ging op een vissersboot inclusief eten en drinken.
Mocht je belangstelling hebben voor de beschrijving van de reis, dan laat je me het maar weten.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,291 posts - 13,691 topics - 25,175 members - last post @ 17-10-2019 17:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,565,622 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com