indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De vakbonden eisen een verhoging van het minimumloon in Jakarta van 68 % naar 3.7 miljoen Rupiah per maand.
Ik begrijp best dat vakbonden hoog inzetten, maar dit lijkt mij een onmogelijke eis, dit is spelen met vuur.

Jakarta, donderdag 5 september.
Voor oktober en november staan al nationale stakingen gepland, dat kunnen hete maanden worden.

De politie is inmiddels begonnen zich voor te bereiden op eventuele rellen tijdens de president verkiezing in 2014 (gesimuleerde acties)
Zit het een beetje tegen dan kunnen ze in oktober en november in het echt oefenen.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Vorig jaar al 40% gekregen (van de zotte), en nu weer een enorme eis op tafel leggen. Helaas heeft dit ook gevolgen voor de enorme industriele complexen in districten als Bekasi en Karawang. En als het loon te hoog word? Dan sluit men die fabrieken eenvoudig, en begint men elders in het land weer opnieuw.

Hier in de binnenlanden van Kuningan zit op motor-fiets afstand een complex dat confectie maakt.. Verhuisd vanuit omgeving Jakarta omdat de lonen hier op zo'n 600.000 rupiah liggen.

Vooral eigenwijs zijn en denken dat JIJ de enige werknemer bent/kan zijn.. Ze snijden zichzelf ermee in de klauwen met dergelijke compleet van de pot gerukte eisen. Verhuizen van een fabriek is zo gedaan, zeker als je per jaar 1,5 miljoen x 1000 werknemers per maand extra moet ophoesten als uitbater van een fabriek... waar de kwaliteit van het arbeid niet hoger zal komen te liggen, en het aantal te werken uren ook niet.

In de omgeving Lippo Cikarang zijn al verscheidene Koraanse fabrieken gesloten wegens 'te duur'... en die demonstranten maar roepen dat het niet mag zo.. Tja, een Koreaan heeft er schijt aan, die stelt het heel simpel: ik betaal je voor dit werk, zo niet? Dan trek ik mijn centen terug en laat ik alles gewoon klappen. Voor jou 10.000 anderen.

Ho Lee Fuk

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Al met al blijft het dus gewoon klootjesvolk dat zich laat opjutten door de vakbonden. Triest, maar de komende jaren zullen de werknemers die nu demonstreren (en ook die het allemaal wel goed vinden) er de nadelen van ondervinden. Dit gaat kei-hard op ze terug-slaan.

Ho Lee Fuk

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het blijft indonesische logica, ook bij de bonden.
Waar het slechter gaat heeft men weer een "leger"
van potentieele demonstranten en waar het beter
gaat daar hebben de bonden het natuurlijk geregeld Emoticon: Nooo

De algemene problemen en werkgelegenheid worden
gewoon rondgepompt door heel Indonesie, steeds
verhuizen "de werkgevers" naar de goedkopere gebieden.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het is gewoon een spelletje ikke ikke ikke en de rest ken stikken.. maar het probleem is dat die 'rest' veel groter is dan de groep fabrieksarbeiders in Jakarta en omgeving. Een oplossing voor dergelijke absurde eisen is gewoon je fabriek op slot en elders opnieuw beginnen. Voorbeelden genoeg, maar men wil het niet zien kennelijk. Nou, dan maar voelen.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja, je boeltje oppakken en verhuizen naar een ander land is natuurlijk ook geen optie, IndonesiŽ is inmiddels het meest achtergebleven op het gebied van arbeidskosten.
Je boeltje oppakken en naar het binnenland verhuizen zal ook de oplossing niet zijn, deze loongolf gaat heel IndonesiŽ raken.
Niet te vergeten de infrastructuur, je zal 40 km buiten Jakarta maar ťťn vracht per 24 uur in de haven van Jakarta krijgen, dat kost een paar munten meer Emoticon: Laugh out loud
Dat weten de bonden ook Emoticon: Bye bye

Ik hoop hier eind oktober zonder kleerscheuren weg te komen, maar ik vrees het ergste Emoticon: Blush
De maatregelen die de nationale knuffelbeer SBY nu neemt om de economie weer op de rail te krijgen lijken nergens op.
Hij kan zich geen derde termijn meer verkiesbaar stellen, dus het zal hem een tering zorg zijn hoe het volk over hem denkt.

Nu is het zaak de laatste maanden de kleine groep uitvreters tevreden te stellen, want na 10 jaar zwabber te hebben gespeeld voor een paar rotcenten, lonkt nu het grote geld Emoticon: Wink
Ik zal best pessimistisch zijn, maar 1998 ligt nog vers in mijn geheugen, toen begon het ook met een kapitaalvlucht en een gierende inflatie.

IndonesiŽ heeft nog steeds meer dan 120 miljoen mensen die onder de armoedegrens leven volgens de Wereldbank, daar komen er nu per maand tienduizenden bij.
Als de vlam in de pan slaat dan zijn de rapen echt gaar, honderdduizenden paupers die dan van de gelegenheid gebruik maken om ook eens lekker te shoppen.
Voorbeelden voldoende uit het verleden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Oplossing of niet, het gebeurt Malam.. en niet 1 keer.. al veel fabrieken hebben in Jakarta e.o. hun deuren gesloten en zijn elders op Java opnieuw begonnen. Als ze hiermee de komende 10 jaar de loonkosten met 60% kunnen drukken... dan is dat vast prima af te schrijven, al helemaal gezien de loonkosten over het algemeen overal ter wereld wel zullen stijgen in deze periode.

Die extra uren file rijden voor enkele vrachtwagens is ook prima af te schrijven als dit op maandbasis een miljard rupiah scheelt. En je zegt tegen de inkoper gewoon 'sorry, duurt een dagje langer, maar je hebt het wel nog altijd voor een spotprijsje.

Beiden is dus geen enkel probleem.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik hou mijn hart vast Yerun, ik heb in het verleden gezien dat politieke partijen honderden ojek binken inhuurden voor een demonstratie, de bonden flikken hetzelfde.
Als je de boel wil laten escaleren dan moet je de ojekmaffia inschakelen, dan heb je de meeste kans op slagen.
Binken met het verstand van een mongoolse baviaan die alles en iedereen de schuld geven van hun eigen povere bestaan.
Niet dat dit een verschijnsel is wat is voorbehouden aan IndonesiŽ, we kennen dat in Nederland ook, vandaar dat Wilders nog steeds voet aan de grond heeft.
Het verschil is dat het in Nederland niet gewelddadig is, dat ligt hier heel anders Emoticon: Angry
Zelfs een blinde kan ruiken dat dit in oktober en november fout gaat.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik hoop van niet, maar mocht het teveel van het goede worden, dan vertrek ik lekker naar de binnenlanden tot dat het weer tot rust gekomen is. Dergelijke groepen hebben het niet op met groepsbelang inderdaad, alleen aan zichzelf denkend.

Ho Lee Fuk

pelaut
User
spacer line

Ja niet iedereen wordt vrolijk van dit soort absurde verhogingen. Heb een aangetrouwd familielid, was o.a. chauffeur van een geld wagen, na de 40% verhoging van het minimumloon ging de zaak op de fles (klanten gingen niet akkoord met de prijsverhoging) en kwam met 6000 collega's op straat te staan. Nu overal solliciteren, hij is 36, boven de 30 of 35 blijk je haast al zeker een afwijzing te krijgen ("te oud" Emoticon: Wink , net een kleine (1,5 jaar) en een tweede op komst, ik zie de negatieve gevolgen van die enorme plotselinge stijgingen dus van dichtbij en denk niet dat het goed is voor de eigen bevolking, de weg der geleidelijkheid werkt meestal beter.

spacer line  

Dat is allemaal niet goed wat er gebeurt ze zitten de boel flink op te reujen.Dit heb toch geen invloed op mij vakantie he.Want ik ga van 19 september tot 18 oktober naar dat lekkere land toe.Hoop dat alles goed gaat

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik denk je je weinig zorgen hoeft te maken Joop, 18 oktober is nog vrij vroeg, in het ergste geval zou je bij een demonstratie in een file kunnen staan.
Dit zijn nog voorhoede gevechten van de vakbonden om een waarschuwing af te geven Emoticon: Yes!
Gewoon in de gaten houden, ze geven vooraf een waarschuwing als er een demonstratie op komst is.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,375 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,598,253 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com