indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 07-05-2015 15:41 elsbeth wrote:
Jullie hebben dit onderwerp "oudere man met jong meisje wordt als vieze oude bule gezien, terwijl het gewoon mijn dochter/ vrouw is" wel eens eerder aangekaart en nu krijgt ik weer exact dezelfde gedachte als ik toen opschreef: jullie hebben dat oordeel zelf al zo vaak over andere, jullie onbekende, kerels geuit. Jullie overkomt nu precies hetzelfde oordeel als jullie zelf over andere kerels uiten. Of ligt het opeens anders nu het jullie aangaat?? Ik wil zeker niet suggereren dat al die lelijke ouwe bule kerels met hun bloedmooie piepjonge vrouw of dochter aan de wandel zijn, maar je kunt anderen toch niet kwalijk nemen dat zij niet direct zien dat jullie de enige uitzondering op de regel zijn?
En hoe vaak hebben jullie je niet negatief geuit over mooie jonge vrouwen die niet vies zijn van vreemd gaan en die hun man vast en zeker niet op de universiteit hebben ontmoet. Waarom mag een ander die gedachte niet projecteren op jouw vrouw?
Ik bedoel hier niks persoonlijks mee, ik heb je vrouw ontmoet, YB en weet hoe ik haar moet inschatten. Het gaat mij om de beeldvorming die jullie blijkbaar wel mogen hebben over anderen, maar anderen niet over jou/je vrouw. Daar klopt iets niet. Als je zo vreselijk stellig bent over je eigen beeldvorming t.a.v. anderen, dan moet je op zijn minst enig begrip hebben voor de gedachte van een ander.

Ik voel me totaal niet aangesproken door het woord "jullie" maar dat woord wordt wel veel gebruikt in jouw verhaal in een niet al te goede zin van het woord. Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye
Venus en Mars verhaal van baas in eigen buik van bepaalde Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink dames?
An me hoela Emoticon: Bye bye

elsbeth
User
spacer line

Het is duidelijk, je snapt niet wat ik bedoel. Of jij hebt niet goed gelezen, of ik heb het niet goed uitgelegd. Het heeft niets te maken met Venus, Mars, bazen in buiken en wat dies meer zij. Ik doe nog een poging en zal het dan wat algemener houden.
Er wordt vaak gesproken (door sommige forummers) over andere bule mannen die natuurlijk hier in Nederland niks konden krijgen en daarom ergens een mooi meissie opduikelden in de eerste de beste bar in IndonesiŽ. Ik geloof grif, hoewel ik deze mannen net zo min ken als andere forummers, dat het vaak zo gaat. Maar...je velt een oordeel op een beeld zonder een verhaal.
Nu gebeurt er af en toe het omgekeerde, Malam wordt vies aangekeken als hij met een jonge meid staat te praten die hij met de studie helpt, YB wordt raar aangekeken als hij met zijn eigen vrouw of dochter ergens loopt. Ik kan mij heel goed voorstellen dat jullie daar enorm van balen, omdat jullie weten dat het anders ligt. Ook hier oordeelt men blijkbaar op een beeld zonder het verhaal. Vertel mij het verschil. Doe je aan het eerste voorbeeld niet mee, dan hoef je je niet aangesproken te voelen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het kwartje moest even vallen en nu weet ik, dat het voor mij niet geld als bij andere mensen.
Dat ik geen zins herkend heb, dat men naar mij gekeken heeft, dat ik een vieze mannetje zou kunnen zijn, als ik met mijn vriendin ergens liep, of samen met haar klein dochter was.
Ik was altijd alert dat ze mij geen mes in mijn rug zouden steken, dus stoppen als ze te lang achter mij liepen.
Afgelopen keren met mijn klein dochter van 10 jaar in het zwembad gezeten en samen in het water gewoon gedaan, wie het langste kon zwemmen of andere spelletjes met water naar elkaar gooien, zo onschuldig als wat en dan ben ik niet bezig hoe andere naar mij kijken en hoe ze kijken.
Op een keer was er een andere oudere man, niet zo oud als ik, die haar beet pakte en haar zwemles gaf, daar heb ik wel streng naar gekeken, hoe hij dat meisje vast pakte, maar zag al gauw dat het onschuldig was, leuk voor dat meisje.

Wel heb ik hier in Nederland jaloerse blikken meegemaakt dat ik met zo schone Aziatische vrouw samen was.
Op de dans club heb ik gezien dat ze nog al vaak door iemand gevraagd werd .
De zelfde persoon heb mij wel eens verteld dat ik pracht vrouw had waar hij jaloers op was.
De vrouwen waren boos omdat ik altijd met haar danste ik zei maar niet waarom.
Ze waren zo lomp en dik dat ik na iedere dans moest uitrusten omdat ze niet soepel danste.
Maar het was wel het gevolg, jaren daar als voorzitter gefunctioneerd en nu bij een feestavond niet welkom was, want dan bleef er een danspaar weg als ik kwam.
Dus; zonder dat je erg in had, maakte ik daarmee vijanden.

http://dewerelddraaitdoor.vara(...)gasten/erik-scherder

Nu naar een ander gevoel en ik denk dat ik dit weer eens hier onder de aandacht wil brengen, dat ik gelijk krijg, omtrent de hersenen van die Aziatische mensen, kleiner is dan de onze grote koppen.
Waarom werd dat door mij zo verdedigd, er moest toch iets zijn waardoor ze zo onlogische om gingen met hun denken en handelen.
De bevestiging komt van de professor Dr. Erik J.A. Scherder hoogleraar Klinische Neuropsychologie die op de TV vorig week donderdag en gisteren was.
Ik heb dat met belangstelling gevolgd en het was en is zo geweldig mooi uitgelegd door hem dat je het kan begrijpen dat die hersenen de grootste functie van je doen en laten bent.
Daarmee kon en ken ik Malam goed volgen die heeft een groots gedeelte, van een hersenpan, een brein dat hij zo goed weet en niet vergeet, wat mensen ooit geschreven heeft.
Het is nu beter verklaarbaar, dat er verschillen kunnen zijn bij ieder mens.
Als je dat al kan accepteren, dan zou je de wereld beter kunnen helpen, omdat je zo geschapen ben, met zulk hersenen, je ook de kans moet krijgen dit goed te kunnen gebruiken.

Als je dan dat door trekt naar die IndonesiŽrs die zouden dat moeten weten dat hun brein vergeleken met de onze verschild en hen laten weten dat wij van goede huize komen en goede bedoelingen hebben, om je land beter te kunnen helpen, als je ook naar ons wil luisteren.
En daar schort het hem in, ze zijn door hun kleine brein, ook nog eens eigenwijs en niet leergierig, omdat ze hun te tekortkomingen niet willen herkennen door hun kleine hoofd.
Daarom doen ze wat ze doen en dat is het wonder middel, geld, rumpies en monny dat is wat in hun brein zit, daarom komen ze niet vooruit en daarom beslissen ze zo dom dat geld ook voor de president van grote moslimland....... Emoticon: Red face Emoticon: Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 07-05-2015 15:41 elsbeth wrote: .......en nu krijgt ik weer exact dezelfde gedachte als ik toen opschreef: jullie hebben dat oordeel zelf al zo vaak over andere, jullie onbekende , kerels geuit. Jullie overkomt nu precies hetzelfde oordeel als jullie zelf over andere kerels uiten.
Niet helemaal juist Elsbeth. De meesten waarover ik oordeel zijn geen onbekenden. Zoals ik kortgeleden al eens stelde:
als men hier als expat leeft en men heeft contacten dan is dat wereldje klein.
De meesten die worden beoordeeld, zijn zeker geen onbekenden. Hoeven ook geen dichte vrienden te zijn maar hun achtergrond (of die van de vermeende partner) is bekend want het wereldje van de bule 's met de lokale dames is zo klein als het maar zijn kan. Van Bali, Medan, Yogya, Bandung, Semarang, Ambon tot aan Jakarta zijn er links. En de dames uit het bule-hunters wereldje praten en scheppen maar al te graag op wie ze nu weer te pakken hebben. Niets blijft verborgen. Dat is Indonesia met de mofo-korantie (Surinaams voor de mond-op-mond courant).
Behalve het feit dat velen al niet zo onbekend zijn, als men al begint over bijvoorbeeld een ontmoeting in een bar die nationaal bekend (berucht) is, dan kan je 1 + 1 = 2 stellen. Ik heb de afgelopen jaren uit hoofde van mijn werk op verzoek enkele van deze gemengde stellen moeten onderzoeken en hun gangen moeten nagaan (ik ben er zelfs op dit moment met ťťn bezig). Dus waar ik de info moet zoeken, is mij wel bekend.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik begrijp nu iets beter wat je wilde zeggen Elsbeth.
Als het gaat over Westerse mannen die naar deze ballenbak komen met een duidelijke bedoeling kan ik een boek vol schrijven, vooral op Batam was ik door mijn werk en kennis van de taal nauw betrokken bij expats en de ballen in de ballenbak. Emoticon: Blush

Persoonlijk heb ik geen ervaring in de expatwereld op Java, maar hoe klein dat wereldje is zoals YB omschrijft weet ik wel.
Daar sta ik buiten omdat ik in een gebied zit waar je nauwelijks witmannen ziet.
Voor mij blijft over en dat is waar ik het over heb, dat in IndonesiŽ alle bules een etiket opgeplakt krijgen, vanaf het moment dat je je kop buiten de deur steekt zijn er tientallen ogen op je gericht. Emoticon: Yes!

Al kom je vijf maal per dag voorbij, vijf maal per dag zullen dezelfde personen je nastaren.
Ik kom wildvreemde mensen tegen die precies weten waar ik een hapje eet en een biertje drink, waar ik mijn boodschappen doe en sommigen kunnen me zelfs vertellen in welke buurt ik woon Emoticon: Confused
Jaren terug werd mijn echtgenote nog wel eens gebeld, zo maar voor een praatje, an me hoela, dan kreeg ze precies te horen waar en met wie ik was gesignaleerd, die heeft dat als een raket de kop ingedrukt.

Nu zal me dat allemaal een worst wezen, ik heb niets te verbergen en zo is het nu ťťnmaal in IndonesiŽ.
Maar het heeft ook zijn minder fraaie kanten, het etiket wat je opgeplakt krijgt is niet best over het algemeen worden alle bules in IndonesiŽ over ťťn kam geschoren.
Dus je moet extra oppassen, katanya en fluisterverhalen kunnen wel eens helemaal verkeerd uitpakken, niet alleen voor je zelf maar ook voor je Indonesische partner.
Hele nette dames waar ik in mijn eigen omgeving hele leuke gesprekjes voer, die in de stad heel terughoudend zijn omdat hun eigen stadsgenoten daar gelijk een gedachte bij hebben is natuurlijk te zot voor woorden, tegen het ziekelijke aan Emoticon: Angry

Als mijn eigen echtgenote enkele dagen geleden zegt dat als ik iets te lang weg blijf dat ze zich dan zorgen maakt is een teken aan de wand.
Als ze dan gezien de onrust op dit moment in IndonesiŽ zegt, ik laat het aan jouw oordeel over of we in de toekomst nog veilig zijn, en ik zeg dan dat zij als Indonesische zich geen zorgen hoeft te maken en ik krijg het antwoord, ho ho ik ben wel een vrouw van een bule Emoticon: Confused
Dan geeft dat je wel te denken, want als er ťťn is die weet hoe de bewoners in het land waar ze geboren en getogen is denken, dan is het mijn Pop wel. Emoticon: Yes!

spacer line  

Toerisme is op dit moment booming ondanks de soms negatieve berichten in buitenlande(Westerse) media over de opkomst van Islamisme in bepaalde gebieden of de "drooglegging" van alcoholhoudende dranken , die in feite een regulering is.

Indonesia is al jaren bezig om de toerisme op te krikken, zie de inzendingen bij bijvoorbeeld Vakantiebeurs( NL) , ITB ( Duitsland) , USA etc .
De nwe minister van toerisme is kennelijk een goede keus geweest ., zie zijn background.
http://indonesia.travel/id/new(...)n-di-itb-berlin-2015
Daarnaast is het aandeel van WisNus( domestic toeristen) spectaculair omhoog gegaan .

Over de gedeelte van mix-couple , is in sommige gevallen wel waar* .
(eigen positieve ervaring-en waarneming sinds 1979 toen er nog niet zo veel mix-couples waren) .
Het is vaak een Si-Kon (situasi-Kondisi) gebeuren en mijn inziens een sociologische "looking glass self" .
Maar niet om hier in deze topic te bespreken.
Mss in een aparte topic ???

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om Surya de drooglegging doet het toerisme geen goed. op een terrasje zitten met een pint, of op een paradijselijk strand liggen met een cocktail is nu ťťnmaal een decadente wens van westerse toeristen.
De booming bisnis is gericht op Japan, China en Rusland, of dit nu wel de juiste doelgroep is heb ik mijn twijfel over zeker t.a.v. Russen, er is inmiddels al een ruime ervaring in vakantieoorden met deze groep toeristen, de tijd zal het leren.

De berichtgeving in de westerse media over de regulering, ander woord voor wetgeving verschijnen zijn terecht, we kunnen er over strijden of het een Islamitische wetgeving is of niet.
Laat duidelijk zijn dat het wel degelijk een Islamitische achtergrond heeft, zou het namelijk echt zijn om de jeugd van IndonesiŽ te beschermen dan zou er ook iets aan het roken moeten worden gedaan.
De jeugd paft zich de kanker, een pakje kretek is goedkoper als een liter rijst Emoticon: Confused

Mixed couples is inderdaad een kwestie van Si-Kon zoals je dat noemt Emoticon: Yes!
Op zeker als je een dure aanschaf wil doen dat jij jouw struise Amsterdamse niet mee neem, net zo min als dat ik mee ga met mijn Indonesische kabouter, de kans om de werkelijke prijs te betalen is dan namelijk verkeken Emoticon: Blush

"Looking glass self " leg ik uit als "hoe je er zelf tegen aan kijkt", dan proef ik dat jouw mening lijnrecht tegenover de mening staat van mijn echtgenote.
Dezelfde generatie, allebei verknocht aan hun Tanah Air, maar met het verschil dat mijn echtgenote nu welhaast 7 jaar in IndonesiŽ heeft gewoond.
Dat is een behoorlijk verschil, niet alleen dat, ook het gebied waar een mixed koppel gaat wonen scheelt de dag en de nacht.

Vandaar jouw keuze om Jakarta of Bandung te kiezen, je weet verdomd goed dat jouw Amsterdamse duifje het anders niet trekt. Emoticon: Blush
Deze Rotterdamse doffer trekt het wel op het platteland, maar ziet ook precies waar de schoen wringt, daar geef ik commentaar op en laat ik mijn mening over los.
Enkele weken als mixed koppel in een grote stad is totaal niet te vergelijken met een verblijf van 7 jaar op het platteland.

Dat je het tracht te vergoeilijken of weg te poetsen begrijp ik, maar de werkelijkheid is nu ťťnmaal anders, ik weet het, ik stond er bij en keek er naar Emoticon: Yes!

spacer line  

On 08-05-2015 12:48 Malam wrote:

Mixed couples is inderdaad een kwestie van Si-Kon zoals je dat noemt Emoticon: Yes!
Op zeker als je een dure aanschaf wil doen dat jij jouw struise Amsterdamse niet mee neem, net zo min als dat ik mee ga met mijn Indonesische kabouter, de kans om de werkelijke prijs te betalen is dan namelijk verkeken Emoticon: Blush

"Looking glass self " leg ik uit als "hoe je er zelf tegen aan kijkt", dan proef ik dat jouw mening lijnrecht tegenover de mening staat van mijn echtgenote.
Dezelfde generatie, allebei verknocht aan hun Tanah Air, maar met het verschil dat mijn echtgenote nu welhaast 7 jaar in IndonesiŽ heeft gewoond.
Dat is een behoorlijk verschil, niet alleen dat, ook het gebied waar een mixed koppel gaat wonen scheelt de dag en de nacht.

Vandaar jouw keuze om Jakarta of Bandung te kiezen, je weet verdomd goed dat jouw Amsterdamse duifje het anders niet trekt. Emoticon: Blush

In de sociologische theorie over Looking glass self gaat het over je eigen acceptatie en de waarheid .
Ik/wij kijk(en) naar de spiegel en zie een knappe jonge man/vrouw , terwijl in het echt niet zo is, al opa of oma , met gebit of pruik.
Ook de mening /acceptatie van je omgeving en de environtment/omgeving kunnen een rol spelen.

We imagine how we present ourselves to others.
We imagine how others evaluate us.
We develop some sort of feeling about ourselves based upon our perception of what we think others have of us.

En dat heb je daarna de self fullfilling prophecy.

Ik "zwerf" sinds 1979 in West Java ( Tasikmalaya was de roots van de SA clan ) , en ergens in de buurt van Singaparna hadden we behoorlijk stukjes grond voor de landhervorming .
Tasikmalaya was vroeger de thuis basis van Darul Islam( Malangbong /Garut e.o) .
Tuurlijk gaan de bevolking ons begroeten , toezwaaien toen de kleinzoon van de oude Juragan Sepuh met zijn jonge blonde vrouw ( Walanda) langskwamen.
We komen ook in Cigombong Lido , jaren 90 , toen werden we ook vriendelijk nagezwaaid / begroet door de dorpelingen.
Een mix-couple was toen nog zeldzaam , tegenwoordig heb je ze bijna overal.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Wat betreft het verschil in toeristische gebieden en in het merendeel van IndonesiŽ deze foto.
Deze jongedame in Jakarta, een lust voor het oog, onmogelijk buiten Jakarta, nog erger haar gabber die achter de flappentapper staat zou in Aceh worden opgepakt voor onzedige kleding.
Toerisme blijft in IndonesiŽ dus beperkt tot enkele gebieden, hoe Jakarta dan ook zijn best doet.
Plaatselijke wetgevingen in het merendeel van IndonesiŽ zijn gericht op het uitbannen van toerisme ze zijn namelijk vuurbang voor westerse invloeden zoals op de foto is te zien. Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-05-2015 13:09 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

In de sociologische theorie over Looking glass self gaat het over je eigen acceptatie en de waarheid .
Ik/wij kijk(en) naar de spiegel en zie een knappe jonge man/vrouw , terwijl in het echt niet zo is, al opa of oma , met gebit of pruik.
Ook de mening /acceptatie van je omgeving en de environtment/omgeving kunnen een rol spelen.

We imagine how we present ourselves to others.
We imagine how others evaluate us.
We develop some sort of feeling about ourselves based upon our perception of what we think others have of us.

En dat heb je daarna de self fullfilling prophecy.

Ik "zwerf" sinds 1979 in West Java ( Tasikmalaya was de roots van de SA clan ) , en ergens in de buurt van Singaparna hadden we behoorlijk stukjes grond voor de landhervorming .
Tasikmalaya was vroeger de thuis basis van Darul Islam( Malangbong /Garut e.o) .
Tuurlijk gaan de bevolking ons begroeten , toezwaaien toen de kleinzoon van de oude Juragan Sepuh met zijn jonge blonde vrouw ( Walanda) langskwamen.
We komen ook in Cigombong Lido , jaren 90 , toen werden we ook vriendelijk nagezwaaid / begroet door de dorpelingen.
Een mix-couple was toen nog zeldzaam , tegenwoordig heb je ze bijna overal.

Ja ik begrijp je helemaal Surya maar, "Das war einmal, das kommt nicht wieder"
Het IndonesiŽ waar je het over hebt bestaat niet meer. Emoticon: Nooo
Jou generatiegenoot, mijn echtgenote herkent haar eigen land niet meer, sterker nog het IndonesiŽ van de eerste keer dat ik er naar toe ging 22 jaar geleden en nu, herken ik ook niet meer Emoticon: Blush

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Snap je vanaf het begin elsbeth Emoticon: Wink

Ik doe zo als ik doe en als een ander andere gedachten er op na houd bij constatering

projecteer dan die viezigheid niet op mij.

De blikken vallen me soms op maar kijk dan zo heb ik iets van je aan?

De mens is geschapen en daar na komt o.a de (vuiligheid) "van" de gedachten Emoticon: Bye bye

Ik / wij vrouw en kind gaan door zoals wij denken dat we het goed doen alhier Emoticon: Worship

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

spacer line  

Over toerisme in Indonesia.
In het bijzonder de domestic toeristen , zie de cijfers van hun aandeel .
In december 2014 kwamen ik en mijn broer in JKT dat we in onze oude gebied waar onze familie vroeger stukjes grond hadden en "vergeten" lapje grond van 6000 meter(?) , van mijn vader georven.Met uitzicht naar de Situ( lake).

In de buurt van Singaparna , Gunung Galunggung, Situ Sanghyang , vroeger in de rimboe, nu nog steeds rimboe , maar wel een toekomstige project wisata .
Zie You tube https://www.youtube.com/watch?v=jFSu-N03tRc

Dus ging mijn broer kijken of onze vergeten bezit nog bestaat, voor dezelfde geld staan nu huizen van warga setempat (bewoners) , en dan kan je naar jou bezit fluiten.

Bleek dat er iemand , een familielid van mijn vader personeel die op het stukje grond oplet.
Uiteraard heeft mij de opbrengst er van gedeeltelijk gebruikt.
Dus de KUWU( lurah) werd gewaarschuwd , ze kennen nog de naam van mijn oom (Juragan X) .
Terwijl ik het bezit al wil weg geven , om een klein moskeetje (met mijn naam of van mijn vader ) laat bouwen. Een soort Amal(goed werk ) verrichten.
Maar nu wil ik zelfs grond bijkopen door dat Situ Sanghyang een grote potentie hebt.
Mss wil SA jr ooit daar "vestigen" . Ik ben te oud voor , liever part time in Bandung of Jakarta.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Duidelijk verhaal het is toch wat hť.
En nu?

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 08-05-2015 17:54 Malam wrote:
Duidelijk verhaal het is toch wat hť.
En nu?

Moet gewoon van de alchol afblijven malam anders krijgen we dit stomzinnige reply's van jouw

Ik heb een eikel geheugen hoor

En toen ....?

infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.roosduchtrader.nl

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

On 08-05-2015 17:39 Surya Atmadja wrote:
Over toerisme in Indonesia.
In het bijzonder de domestic toeristen , zie de cijfers van hun aandeel .
In december 2014 kwamen ik en mijn broer in JKT dat we in onze oude gebied waar onze familie vroeger stukjes grond hadden en "vergeten" lapje grond van 6000 meter(?) , van mijn vader georven.Met uitzicht naar de Situ( lake).

In de buurt van Singaparna , Gunung Galunggung, Situ Sanghyang , vroeger in de rimboe, nu nog steeds rimboe , maar wel een toekomstige project wisata .
Zie You tube https://www.youtube.com/watch?v=jFSu-N03tRc

Dus ging mijn broer kijken of onze vergeten bezit nog bestaat, voor dezelfde geld staan nu huizen van warga setempat (bewoners) , en dan kan je naar jou bezit fluiten.

Bleek dat er iemand , een familielid van mijn vader personeel die op het stukje grond oplet.
Uiteraard heeft mij de opbrengst er van gedeeltelijk gebruikt.
Dus de KUWU( lurah) werd gewaarschuwd , ze kennen nog de naam van mijn oom (Juragan X) .
Terwijl ik het bezit al wil weg geven , om een klein moskeetje (met mijn naam of van mijn vader ) laat bouwen. Een soort Amal(goed werk ) verrichten.
Maar nu wil ik zelfs grond bijkopen door dat Situ Sanghyang een grote potentie hebt.
Mss wil SA jr ooit daar "vestigen" . Ik ben te oud voor , liever part time in Bandung of Jakarta.

Er komt wel licht in de duisternis Surya het blijft in de familie Emoticon: Party!

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

waahahaha gaan ze weer Emoticon: Smile

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-05-2015 14:20 harlys wrote: Ik doe zo als ik doe en als een ander andere gedachten er op na houd bij constatering
projecteer dan die viezigheid niet op mij.
.........
Ik / wij vrouw en kind gaan door zoals wij denken dat we het goed doen alhier Emoticon: Worship
Hoe men ermee omgaat, tegen aan kijkt, etc. neemt nog steeds niet weg dat het een waar vooroordeel is van de autochtone bevolking richting gemengde stellen. Dat de gemiddelde bule dit er zelf naar heeft gemaakt, is ook waar. Het zijn klassieke verhalen, telkens weer, die vervelend genoeg door allerlei "groene" bule 's continu worden bevestigd.
Ik kan zeggen dat ik er schijt aan hebt, mijn echtgenote ook, maar de kinderen? Die gaan er op een nog kinderlijke wijze mee om. Voorbeeld gisteren: met vrouw en oudste dochter naar de mall. Vrouw even in een winkel en pa met dochter even naar de bioscoop om te kijken welke films er draaien deze week. Man, man, man, als je de blikken zag van degenen daar. Je zag ze gewoon denken: "Vieze, oude bule met jong kippetje, die haar uitnodigt voor de bioscoop om daarna perverse sex te hebben". Ik kan er over heen stappen, maar mijn dochter wordt op 15-jarige leeftijd al geconfronteerd met dit soort vooroordelen. Als ze met een Indonees zou zijn geweest, had men (omdat ze nogal donker is van huidskleur) gedacht: "Oh vader en dochter naar de bioscoop". Is er een bule in het spel, gaan de haren recht opstaan en direct allerlei perverse ideeen komen omhoog.
Wederom, ik zelf heb schijt aan dit soort mensen met hun opvattingen (tenslotte zegt het meer over hen zelf dan over mij: Zoals de waard is, vertrouwt ie zijn gasten), maar ik kan van mijn echtgenote en kinderen niet eisen dat ze net zo denken als ik. Zij zijn tenslotte volledig in deze maatschappij opgegroeid.

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Ja Yogya zo heb ik er niet of nog niet over nagedacht onze is pas 3 en 4 mnd.

Ik begrijp nu wat je bedoelt te zeggen en sluit me dan bij je aan

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Toerisme ja ik vermoed dat het tal dit jaar lager ligt.

This toch niet normaal dat ik het advies krijg na zons ondergang niet per motor de straat over te gaan.

Nu kan ik wel in de auto stappen maar wat zegt dit over mijn vrijheid Emoticon: Shut up!

Dus de zomer is in aantocht ik heb het met mijn vrouw overlegt die wil niet naar nederland ik
wilde nooit weer terug ( niet voor vast even op passen hoe ik dat vermeld anders trek iemand het hier uit zijn verband geeft er een andere interpretatie aan)

Ook hier moet men al overal opletten en mijn vader is 84 en wederom in het ziekenhuis geweest voor 9 dagen, stiekum verlang ik terug naar een lekker terasje mijn vrouw zegt je bent altijd maar met anderen bezig en geld geld geld ga!
maar kom wel terug Emoticon: Bye bye

Nu las ik van malam en idd stond in de krant men is een heksen jacht op iligalen begonnen

Geloof het of niet ik werd 2 dagen geleden benadert om voor iemand met 2 jaar overstay te helpen nu wist ik dat iemand wel bereid was te helpen in dit soor zaken.

Wat denk je voor geen miljard bied men hulp onder de tafel vergeet het maar en ook nog niet een blanke ??? Dan al helemaal niet Emoticon: Confused

Zo zie je weer een stukje van hun mentaliteit.

Ik heb een sms gestuurt jongen sorry ik kan je helaas niet helpen en ja ik doe dan eigenlijk ook mee aan un spelletje de boel omkopen waar gaat dit heen ?

Want dat doe ik dan wel Emoticon: Yes!

Dus wijzen naar een ander ben ik ook al heel voorzichtig in ben dan geen olifant (nuchter...) die alles weet maar weet wel dat dit me steeds minder bevalt.

Toen ik 19 jaar of langer Indonesie ondekte had ik nooit plannen of heimwee naar nederland maar dit land verloedert in een no time nu onlusten ja zijn er zat geweest maar als ik nu al de hoofprijs betaal voor mijn stukje vlees wat me het bord word afgekeken of gejat.

Nee heb idd na mijn heup opertatie nedl herondekt wat betreft een paradijs om even en let wel om even bij te tanken we wachten af terug reis na Indo is zo geboekt.

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

2 jaar overstay.... pfoeh die is goed de lul dan.... doet me denken aan Gordon, een onwijs aardige Canadees die jarenlang in Pelabuhan Ratu en in Bandung heeft gewoond, beer van een vent, kon 'm goed. Die had ook 2 jaar overstay, die zat vast op het vliegveld, Sukarno-Hatta, daar hebben ze geen gevangenis, daar hebben ze wat ze quarantine noemen, daar krijg je elke dag 1 ei en twee kleine kommetjes witte rijst, en keiharde klappen als je je bek open doet. Heeft daar een half jaar gezeten tot-ie zich eindelijk vrij kon kopen, was veranderd in een lopende bezemsteel.... Hij vertelde, er zitten daar mensen uit Pakistan, Bangladesh, dat soort landen die daar al jaren zitten, geen geld om zich er uit te kopen, sommige echt voor maar maandjes overstay.....

Later kreeg hij te horen in een ziekenhuis in Bandung, U heeft longkanker, ga maar naar huis, U heeft nog zo'n drie weken.... Drie weken thuis met vrouw en nog kleine dochter, vier weken, nog niet dood, weer terug naar dat ziekenhuis, oh, foutje, tis geen longkanker, tis tbc.... Loopt 's avonds op St. Budi, auto rijd keihard naar achteren zonder te kijken en Gorden tussen die auto en andere auto, allebei z'n benen verbrijzeld, die chauffeur, zoals altijd hier bij ongelukken er als een speer vandoor....

En ja, mijn stief-dochter is 22, weet precies hoe het is wat jullie vertellen maar heb er net als jullie volkomen schijt aan, laat ze maar denken, ze denken toch wel allerlei nonsens, wat je ook doet.... Maar ook wat YB zegt, hoe is t dan voor hun, je vrouw, je dochter, die sneaky opmerkingen van "oh jij hebt je zakken vol poen" of "zo! vast lekker he? zo'n dikke grote bule pik"....

Zo hard als het veranderd is, hoe het achteruit is gegaan hier, qua mentaliteit, qua leefbaarheid, hoe achterlijk duur het hier is geworden, hoe steeds meer en meer verboden wordt en hoe repressiever het aan het worden is.... Dat je denkt, jezus, 't is lente in Holland, in Rotterdam, m'n meest favoriete tijd van 't jaar, de terrasjes, de festivalletjes, lekker wietje scoren en dagje in het park hangen ofzo en vrienden tegen komen....

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

En als ik aan Gordon denk dan denk ik aan Frankie, Belgische Frankie....Ook een pracht gozer.... Oud gedienden in Bandung moeten hem nog kennen, rond '97 had hij een prachtig, goed lopend restaurantje in Ciumbeluit, de Copacabana, maar ja, Frankie was een enthousiaste en verschrikkelijk goeie kok en hij ging zelf koken daar. Immigratie, geen werk visum, alles kwijt geraakt.... Hij was een echt ongelovelijk goeie schilder en ik heb spijt dat ik nooit een schilderij van hem heb gekocht, achterin de Nord Sea bar in Braga bij het biljart kun je nog steeds 1 van zijn werken zien....

Later ging het echt helemaal niet goed, hij was echt alles kwijt, leefde op straat, meest in Jalan Jaksa in Jakarta, slapen onder een kaki lima, peukies roken van de straat, bedelen bij toeristen, dat heeft hij 2 jaar volgehouden. Toen ging z'n moeder dood in Belgie, kreeg hij ineens een erfenis van 40.000 Euro. Restaurantje begonnen, wederom in Ciumbeluit in een of ander complex, maar ja, alcohol he, als hij dronken werd, en dat was vaak, dan hadden hij en zijn vriendin de neiging om spiernaakt, helemaal waus door de buurt te gaan lopen, heb hem zelfs wel eens helemaal naakt bij Gedung Sateh zien lopen. Dus weer alles kwijt. En die 40.000 ging snel op....

Hij kwam terecht in Pelabuhan Ratu, wist dat z'n geld op ging, maakte nog prachtige schilderijen, en zei, ik ga niet weer terug de straat op en is zich toen bewust dood gaan zuipen, die goedkope troep, Arak, Brum....

En ja, we kregen het nieuws, Frankie ligt opgebaard in de Kebon Jati in Bandung. Hij was zo blauw als een smurf, alleen het toppie van z'n neus, dat was spierwit....

Ik kon niet naar de crematie, maar ik hooorde, af en toe deden die lui daar een klein deurtje open, zeiden dan hmmmhhh, en gooide er wat benzine bij....

Een hele jute zak hadden we, as en flinke stukken bot, met Markus, Eddie en Frankie z'n vriendin hebben we die zak naar Pelabuhan Ratu gereden, begravenis op zee. Wat een gestoord weekend, Frankie zou er blij mee zijn geweest, Kees uit Bogor was daar toevallig ook met z'n hele familie, ik kan hier niet alles vertellen over wat daar gebeurde, maar Harlys, Vina kan je daar alles over vertellen want die was daar ook en die maakte daar ook heavy shit mee, vraag dr maar over Frankie, Pelabuhan Ratu en "de widow neuker" weet zeker dat ze nog uit dr vel zal springen van woede.....

En je ziet dat soort luitjes niet veel meer, markante figuren zoals Frankie, te strak geworden met immigratie en dergelijke, de totale xtc burn-outs uit Europa in de jaren 90 die hierheen kwamen en dan Engelse les gingen geven en 40, 50 dollar per uur verdiende, 10, 15 uurtjes werken per week en verder leven als God in Frankrijk....

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Ik ken het verhalen madrotter van deze jongens. Ook van vina ja ik kwam ook wel in Bandung als ik me niet vergis had je 6 of 7 (ietsje Langer) jaar geleden half lang haar ?

Ja er waren een paar goed los geslagen.

Met kees gaat het redelijk al is hij zijn baan verloren door te veel z.... Emoticon: Red face

maar je kent hem dus. Hij is een doorzetter en we zien het wel.

Ik zelf verre uit / van die kringen weggegaan.

En inderdaad ik verlang wel naar wat relaxheid zo even slenteren over het strand in scheveningen Emoticon: Bye bye

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

nah ik heb altijd kort haar gehad Emoticon: Smile

Hoop dat 't goed gaat met Vina, wereldwijf, maar vast wel, die vindt zo weer een andere baan. Ken kees maar heel vaag, paar x Nordsea bar en dat weekend in Pelabuhan Ratu, kon het heel goed vinden met zijn dochtertje toen, hardstikke lief meissie was dat...

Ik was ooit dj om de hoek bij Braga, cafe ABG, Vina stond achter de bar, ik draaide daar elk weekend letterlijk de hele boel plat, maar toen nam haar ex de bar over, en die ging alleen nog maar Hollandse smartlappen keihard draaien, tent was zo dicht....

Dj-en doe ik allang niet meer, vind 'r geen ene reet aan hier, Indonesische publiek willen of alleen maar top 40 (heb ik niet en draai ik niet) en er komen er op een avond, ik overdrijf echt niet zeker 50 zeiken of je geen Bob Marley kan draaien. Lui die straal bezopen hun biertje komen morsen over je cd spelers, die ongevraagd door al je platen/cd's gaan zitten kijken, opzouten.....

Leukste klus was echt de trouwerij van vrij bekende Hollander hier, zit hier ook al 20 jaar, Eddie, die trouwde in de Sheraton, grote zaal, afgeladen, had de hele tent op z'n kop, van 7 jaar tot 70 jaar waren ze aan 't swingen en aan 't springen, na afloop kwam Eddie met een enveloppie, rot op met je enveloppie man, dit is je trouwen, NEE!!! aan pakken dat enveloppie!!!

En regelmatig draaien in de Cloud 9 maar goed, ik neem aan dat dat ook wel bekend is hier, hoe het met die tent is afgelopen....

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

En nou ik toch op m'n praat stoel zit, ben nooit grote beer geweest maar wel gestoord sterk, jarenlang uitsmijter geweest in cafe op de Oude Binnenweg, jiu jitsu gozer.... 13 Jaar geleden na poosje ziekenhuis dengue fever begon ik uit m'n reet te bloeden, met straaltjes liep 't er uit, buikpijnen, van 75 naar 50 kilo in 3 maanden. Ik ging toen trouwen in Nederland, ik denk eerst trouwen dan levensverzekering en daarna pas na de dokter, dan zit die meid ok.... Iedereen en ikzelf dacht kanker. Ok.Einde verhaal dus... Haast alles wat ik nog had in Holland weg gegeven, wel spijt van al die platen die ik heb weg gegeven en verkcoht maar ja....

Bleek, tropische sprue, zeldzame, absurd heftige ziekte. Havenziekenhuis.

Als jij in Indonesie blijft wonen dan geef ik je hooguit twee jaar, dan is 't echt einde verhaal zei de specialist. Ik ben gebleven. 8,9 Jaar door een ware hel gegaan, is onbeschrijvelijk wat je dan mee maakt, eten gaat erin en komt er uit net zoals t erin is gegaan vermengd met bloed, pus en slijm, de villae van je darmen die voedsel opnemen zijn dan gewoon weg, je maag gaat helemaal naar de klote, slokdarm ook, je gaat paar x haast de pijp uit door de bizarre anti-biotica kuren die je moet volgen, doxyxycline... Elk jaar endoscopie, Je ziet er niet uit, een wandelend geraamte, iedereen denkt dat je aids hebt of aan de dope zit, niemand begrijpt 't want tropische sprue hebben ze nog nooit van gehoord....

Wonder boven wonder ben ik genezen. Dokters in Holland hebben geen verklaring, gebeurd normaal nooit, ik had het absolute record in het Havenziekenhuis van tropische sprue patienten, de gene die het het langst heeft volgehouden was een Hollandse man in jakarta, 3 jaar... Kreeg regelmatig vragenlijsten van onderzoekers, wat eet U? Hoe kan het dat U nog leeft? enz. enz. enz.

Die cultuur waar jij je uit hebt terug getrokken, die zuipcultuur hier onder bepaalde expats, als je niet zuipt ben je geen vent, dat, ja ik heb meer dan 10 jaar niet kunnen zuipen, 1 biertje en je ligt dagenlang plat met krampen laat staan zwaardere alcohol en zowiezo nooit een zuiper geweest, met een koppie thee in de Nordsea bar, dus sommige gasten gaan bijdehand doen, ook bepaalde luitjes uit Bogor zal ik maar zeggen, dan denk je, voor ik ziek werd had ik je in 15 seconde bewusteloos op de vloer gehad scharminkel, maar ja....

Nu 70 kilo, doe 2 x per week aikido in de dojo achter St. Budi supermarkt, kom langzaam weer helemaal bij Emoticon: Smile Zit te denken om ook yoga op te gaan pakken. Jiu jitsu zit er denk ik niet meer in, te hard, te veel oude blessures, gebroken botten, gescheurde pezen en paar hernia's in rug en nek waar ik mee uit moet kijken, maar he, ik heb nu al een jaar of 12 extra dus je hoort mij niet klagen Emoticon: Smile

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Kom die kant als het wat kalmer word eens uit.

Idd voor thee geen drank ik drink alleen thuis geen fles raak ik aan die ik niet zelf duty free koop of een blikje bier in mijn hotel wat kieestt doet bij open maken.
maar zonder drank heb ik ook lol
Je kan ook wel veel lol met plaatselijk bevolking hebben of een praatje maar lijkt of de indo's
Strak van de stress staan.

Vina gaat het prima mee is met haar vriend op het vliegtuig gestapt naar duitsland
waren het ook aardig zat.

Ken nog 2 die voorlopig weg gaan door dat nederland waarschijnlijk bijna zeker een pracht zomer tegen moed gaat

Ik vlieg 22 terug voor onbepaalde tijd Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,300,976 topic views - 223,704 posts - 13,516 topics - 16,718 members - last post @ 18-11-2017 14:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,260,194 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com