indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

osiris
User
spacer line

Vraag hoeveel bedraagt de prijs om een gids met auto te huren voor een dag?
Heb al verschillende prijzen vernomen...
Betaal je hem dan vooraf of nadien, per week of per dag...?
Kent er iemand de gids Oka?
Emoticon: Wink

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ligt er maar net aan wat je die gids wil laten doen, of het met inbegrip van benzine, entreegelden, eten is en zo.

Een deel zal een voorschot vragen (zeker als je geen eetgeld geeft), zodat je rest achteraf kunt betalen, maar bij meer als een paar dagen is het netjes na een paar dagen te voldoen.

osiris
User
spacer line

Emoticon: Cooool Eetgeld, wil dit zeggen dat hij met je mee eet?
We hebben al een plan opgemaakt wat we graag willen bezoeken, maar we kunnen de afstanden van ter plaatse niet goed inschatten...
Voor een ganse dag gids met auto en benzine inbegrepen, ongeveer hoeveel zou dit bedragen?

Mattheus
User
spacer line

De prijs varieert uiteraard. Denk aan een bedrag tussen ca. 50 en 70 euro per dag. Bij deze prijs zijn normaliter inbegrepen auto, chauffeur, benzine, maaltijden en overnachting van de chauffeur. Ikzelf heb in het voorjaar voor een trip over Java, eindigend op Bali 55 euro per dag betaald voor een hele goede chauffeur/gids.

osiris
User
spacer line

Wat met het huren van scooters, fietsen?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-09-2013 13:49 osiris wrote:
Vraag hoeveel bedraagt de prijs om een gids met auto te huren voor een dag?
Heb al verschillende prijzen vernomen...
Betaal je hem dan vooraf of nadien, per week of per dag...? Emoticon: Wink
Er zijn nogal wat prijsverschillen op de diverse eilanden en het ligt er ook aan hoe je reist (dagtrips waarbij je telkens weer terug gaat naar de basis of one way reizen waar je van A naar B reist). Daarbij nog de verschillen of je via een "echt" reisbureau iets regelt of een zelfstandige chauffeur. Over het algemeen zijn Bali en Java het goedkoopst, Sumatera en Sulawesi zijn wat duurder, Maluku en Nusat Tenggara is weer duurder en Papua het duurst

Ik betaal zelf nooit vooraf maar ik maak dan ook gebruik van de zelfstandige chauffeurs of alleen de autohuur. De meningen daarover verschillen. Ik heb zelfs nogals eens gedoe gehad met auto's/chauffeurs en ben ook altijd bevestigd in het vooral niet(s) vooruit betalen.
Spreek vooral goed af wat wel en niet inbegrepen is. (Tol, benzine, overnachting chauffeur, eten, het aantal uren per dag, de tijd van de dag)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-09-2013 16:13 osiris wrote:
Wat met het huren van scooters, fietsen?
Zelf rijden in Indonesie betekent risico met name met het huren van scooters/motors of auto's. Fietsen zijn niet overal te huur en zijn in sommige steden ook niet aan te raden vanwege de kwetsbaarheid.
Een scooter/motor huren is leuk zolang het goedgaat. Als het niet goedgaat (en dan maakt het niet uit of het wel of niet jouw schuld is) dan heb je een probleem, en vaak nog niet zo'n kleintje ook. Zoiets is nog te doen op eilanden met minimaal gemotoriseerd verkeer maar op Java en Bali en in de grote steden zou ik toch drie keer nadenken.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dejonc
User
spacer line

Wij hadden uitstekende chauffeurs op Java en Bali voor een heel schappelijke prijs. Informeer eens bij infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.tototravel.com of kijk eens op hun website www.tototravel com en lees hun fklosofie er op na. Daarvoor alleen zou je met hen in zee gaan.

Brumar
User
spacer line

Kijk eens op www.balitourdriverandguide.com. Wij gaan al 5 jaar met Komang op pad en velen met ons. Echt perfect en niet duur, echt waar voor je geld. Je mailt hem, spreekt een dag Van tevoren af in je hotel o.i.d en maakt plannen.
Een echte aanrader!
Veel plezier

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Een gids of een chauffeur is iets anders. Er wordt hier vaak/meestal over Bali of Java gesproken. Dat is toch een ander verhaal dan op andere eilanden. Ik ben nu op Midden Sulawesi. Zou je hier een chauffeur/gids willen hebben dan ben je aangewezen op de algemene toeristenplaatsen zoals Manado, Makassar en misschien Rantepao.
Ik heb inmiddels op verschillende plekken een chauffeur gehad, voor een halve of een hele dag. Niet(s) van te voren betaald maar gewoon achteraf. De chauffeur eet altijd met mij mee maar wel in een gewone warung of een wegraurant niet het soort retaurants zoals je bijvoobeeld in het noorden van Bali hebt.
De prijs kun je vaak zelf van tevoren goed inschatten. Ik was gisteren nog in Tentena waar Zwitsers anderhalf keer zoveel dreigden te moeten betalen als ik voor exact dezelfde rit. We hebben het over een prijsverschil van Rp 300.000 en dat is voor de standaard hier toch wel veel geld. Het ergste was nog dat ze waren wijsgemaakt dat er geen bussen rijden tussen Rantepao en Poso/Palu. Met (te)veel betalen wordt ook de markt bedorven (voornamelijk buiten Java en Bali)

elsbeth
User
spacer line

Anne Mieke, ging het inderdaad om een trip van Rantepao naar Poso?
Ik begrijp dat jij Rp.600.000 moesten betalen en de Zwitsers Rp.900.00?
Da's een aardig bedrag! Maar toch: was het een taxi waar jij alleen in zat en die andere lui met meerderen?
Dan is het toch niet zo gek dat zij meer moesten betalen? Zo werkt het vaak toch, met meer betaal je altijd meer, ook al neem je dezelfde dienst af.
Heb je het leuk Anne Mieke? Maluku alweer achter de rug zo te lezen.
Wat heb je nog voor spannends voor de boeg? Volgens mij reis je nu van Noord naar Zuid, want laatst had je het over Manado. Dan komt Tanatoraja nog, altijd mooi.
Veel plezier nog Anne Mieke!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee, het ging/gaat om Tentena-Ampana. Hen werd Rp 900.000 gevraagd en aan mij Rp 800.000 maar dat heb ik weten terug te brengen tot Rp 600.000. Zij een gecharterde auto en ik ook. Het heeft alles te maken met vooraf de prijzen een beetje weten en inderdaad hwas ook de taal.. Er werd hen ook gezegd dat er geen bussen rijden van Rantepao naar het noorden. Mijn insteek is altijd: er wonen hier mensen en die moeten op een bepaald moment ook ergens heen. Ook die Rp 600.000 van mij is goed betaald en waarschijnlijk betalen locals nog minder. het gaat erom dat je de juiste verhouding vind. Dat ik Rp100.000 meer betaal is geen probleem maar het wordt wat anders als mensen het dubbele moeten gaan betalen. daar bederf je de toeristenmarkt ook mee. Wat voor hen heel vervelend was dat ze de dag ervoor uit Rantepao kwamen en daar 1,5 miljoen voor betaald hebben (helemaal absurd) en ze min of meer gedwongen werden om heel vroeg ('nsachts om 2 uur!!) te vertrekken om de ferry te halen naar Wakai. Het klopt idd dat die ferry maar een paar keer per week gaat maar het zijn ook kapay kayu, wat grotere boten die bijna elke dag gaan, zoals ik over een goeie anderhalf uur. Ik heb dus overnacht in Ampana, dat overigens veel leuker is dan bv Tentena of Poso. Ik ben een beetje alles door elkaar aan het doen. De bedoelingen was Manado, Halmahera-Makssar-Ambon-Banda maar de vluchten naar Banda boeken is een drama. Ze vliegen maar een keer per week zijn welhaast niet te bereiken (de terugvlucht vanuit Banda kan alleen bij een agent in Bandaneira). Ik heb wat afgebeld en gesms-t vorige week maar heb er geen en andergoed gevoel bij. Vaak geen verbindinge, ik word niet teruggebeld, er wordt niet gereageerd op mijn sms-enetc etc. Ik ha telefonische boekingen maar als de terugvlucht niet door zou gaan (origineel a.s. vrijdag 11 oktober) dan zou ik een probeem hebben. Er vaart geen Pelniboot de eerste 12 dagen en met een tonijnboot via Seram zie ik niet zo zitten. Volgende keer beter. Heb daarom mijn plan omgegooid en ben vorige week van Manado naar Makassar gevlogen, de dag erop naar Poso (piepklein vliegveldje) door naar Tentenaen na den Amapana. Tot woensdag in Togean, dan terug naar Amapana en vlucht Luwuk-Manado. Dan hws zondag nog een dagtrip naar Bunaken met mensen die ik hier ken. Dan heb ik nog een dag of 4, misschien nog "even" naar Gorontalo en in elk geval woensdag naar Bali :-(
Ik weet dat Suilawesi jou favoriet is. Ik ga niet meer naar Rantepao, daar ben ik al vier keer geweest. Toch blijft voor mij Maluku meer interessant (en Flores of course)
Maar ik verveel me niet hoor :-)

md darma
User
spacer line

de excursie met eigen chauffeur en eigen nederlands sprekende gids op bali is niet duur.de
kwaliteit is anders,veel leuker. het kost 40 tot 50 euro voor samen.maakt niet uit over de uren van de excursie,op de internet kunt je klicken baligids.(uw gids op betoverend bali)

spacer line  

Op Bali (ook Java en Sumatra) heb je 2 soorten verhuur , de officiele met vergunning (dus ook duurder) en de onofficiele zelfrijders ( soms of vaak ) zonder vergunning .

De laatste worden vaak aangehouden door politiefuiken .
Dat heb ik een paar keren meegemaakt op Bali.
Sta ik te discussieren met de Pak Polisi waarom onze auto aangehouden werd.
Later vertelde de chauffeur dat het beter was als ik niet mee bemoeide , want hij moet nog vaker rijden.
Ook heb ik meegemaakt dat de chauffeur ruzie maakte met de agent.
Bleek dat hij gecertificeerd is .

bisa dicek of makemyday .

md darma
User
spacer line

klopt die bapak surya zegt. voor de excursie wordt better officiele gids gebruikt met vergunning.de kvoovaaaawaliteit is ook anders.voor de excursie die wilt doen is veel better eerst over vergunning of verzekering vragen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik word altijd een beetje kriegelig als ik lees over "officieel", "vergunningen" en "verzekeringen". Op de een of andere manier zijn dat toverwoorden voor Nederlanders. Alsof de eerste-keer-naar-Indonesie-toerist dat op waarde kan schatten.
Een collega stapte ook in zo'n bus een paar jaar geleden. Nu is ze er niet meer.

Ik vind persoonlijk nog altijd de beste manier om ter plaatse iets te regelen. Op Bali is dat het simpelst van alle eilanden. Het stikt van de chauffeurs en gidsen. Dan zie je wie je voor je hebt en wat voor auto.

spacer line  

On 05-11-2013 08:15 Anne Mieke wrote:

Ik vind persoonlijk nog altijd de beste manier om ter plaatse iets te regelen. Op Bali is dat het simpelst van alle eilanden. Het stikt van de chauffeurs en gidsen. Dan zie je wie je voor je hebt en wat voor auto.

Voor mensen die vaker komen en de plaatselijke situatie goed kent is het een vrije eigen keuze om zelfrijders te nemen of niet.
Ik neem ook vaak zelfrijders (goedkoper , moet ook op de kleintjes letten Emoticon: Wink ) , je kan op Java (Jakarta-Bandung) zelf kiezen in welke soort automerk- jaargang je wil rijden .
Het scheelt hoogstens een paar Eurie verschil per dag .
Hoe betrouwbaar en veilig de chauffeur rijdt is een andere verhaal , ook of hij zijn SIM/rijbewijs niet gelijk met een pakje boter kreeg .

In principe moet een vervoerder / chauffeur van een personenwagen die passagiers tegen vergoeding vervoeren de juiste vergunningen hebben.
Zo lang hij kan "schikken" bij een politiefuik is het zijn bedrijfsrisico .

Onze chauffeur uit Medan (voor een paar dagen auto gehuurd ) werd in de buurt van Brastagi aangehouden .
Ik hoorde wat er gezegd werd , bleek dat hij met een verlopen rijbewijs (al 2 jaar) rijdt .
Gelukkig mag hij na een standje verder rijden zonder problemen , mss omdat ik laat blijken dat ik hun gesprek goed had gevolgd, tenslotte is het mijn taal .
De chauffeur rijdt voortreffelijk, hij was oud buschauffeur ( soms die grote rijdende monsters) .Hij is geen zelfrijder maar in dienst bij een "rental " Boss.
Ook heb ik in het begin al mijn "wensen"over eventuele rijgedrag, pauze etc had duidelijk gemaakt .

Ben een paar dagen met hem gaan toeren, de zelfde toeristische route tussen Medan-Toba meer.
Het is vrije keuze geweest, want de receptie van Marriot htl wil ook graag "hun"wagen verhuren , maar bijna 2x duurder.
Het is ook de vraag of het uit hun eigen wagenpark kom , vaak werken ze samen met rental autobedrijven.

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,647,862 topic views - 235,464 posts - 13,700 topics - 26,346 members - last post @ 11-12-2019 22:22 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,708,197 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com