indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

putumade
User
spacer line

Als ik rupiahs op de Permata bank heb staan, en ik wil hier een bedrag van naar Nl overmaken? Gaat dit eenvoudig?

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Gewoon een overschrijvingskaart invullen en afgeven bij de balie van de bank of nu direct via internet-bankieren doen natuurlijk. 3-5 werkdagen later staat het bij de ontvanger op de rekening.

Ho Lee Fuk

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Niet naar je rekening van BCA, want dan staat het na 2 weken weer op je rekening met aftrek van kosten 20 Euro Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated .

putumade
User
spacer line

Nee van de permata naar de Rabo! O dat is lekker!!!

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

En hoeveel mag je per dag van RI naar NL overmaken?

Shalom

desieb
User
spacer line

Het is toch belachelijk om Rupiahs naar NL over te maken. Ooit moet je ze toch naar euries omwisselen en dat kost vast een fortuin.
Lijkt mij beter om een dollarrekening te openen bij je bank in Indonesie en daar de dollars te kopen van je Rupiahs. Volgens mij kun je daarna de dollars makkelijk overboeken naar een ander land.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nooit gehoord dat er beperkingen zijn wat betreft het bedrag dat je mag overmaken.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 04-09-2013 00:04 desieb wrote:
Het is toch belachelijk om Rupiahs naar NL over te maken. Ooit moet je ze toch naar euries omwisselen en dat kost vast een fortuin.
huh? Je mist volgens mij het feit dat 250 miljoen mensen hier werken en verdienen in rupiah's. Dan heb je wel eens kans dat deze mensen een betaling willen doen in rupiah's naar het buitenland.

Althans, ik doe dat wel, al was het maar omdat ik mijn salaris in rupiah's krijg en mijn baas ook goeddeels in rupiah's werkt.

Ho Lee Fuk

spacer line  

On 04-09-2013 00:04 desieb wrote:

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb nooit gehoord dat er beperkingen zijn wat betreft het bedrag dat je mag overmaken.

Waarschijnlijk kan je " vrij" versturen tot max van 100 miljoen rupiah of bijna 10.000 eurie ( denk aan de koers ) .
Is het een groter bedrag dan moet je het "melden" bij de B.I en mss ook e.e.a in Nederland.
Is het eenmalig of maandelijks ?, dan kan Ned. belasting mss vragen stellen.

In principe kan je veel uitvoeren, mits je gaat melden.
Vraag de juiste info aan bij de gewone bank of de Centrale Bank ( Bank Indonesia) .
Dit in verband met de bestrijding van "money laundry"' ,of verdachte geldtransactie.

Het overboeken van Euro, US $ etc vallen ook onder dezelfde regels .

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Voor iedere transactie van omgerekend meer dan 100.000.000 rupiah vanuit het buitenland naar Indonesie moet in ieder geval melding gemaakt worden bij BI, zowel prive als zakelijk is dit het geval. Formaliteitje, de BCA belt ons op eens per maand om de eerdere betalingen even af te tekenen.

Hoe het zit met rupiah's het land uit weet ik niet, zulke grote betalingen gaan er bij ons nooit uit in 1 keer.

Ho Lee Fuk

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

De Pertama bank is een van de banken waar (pin)problemen mee zijn
Ik zou eerst eens informeren of ze wel geld kunnen overmaken momenteel naar de RABO-bank, want wanneer de heren in Indonesie hun software niet aanpassen
dan zou dat wel eens niet mogelijk kunnen zijn.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Voor als nog is het een grote bende.
Gezien de problemen met pinnen in deze niet al te grote stad die natuurlijk minder banken heeft als bijvoorbeeld Jarkarta. Bandung of Den Pasar, heb ik een proef overmaking naar mijn BCA rekening gemaakt.
200 Euro die na 2 weken weer netjes op mijn ING rekening waren terug gestort min 20 Euro kosten Emoticon: Angry

Gelukkig kan ik nog steeds bij de BRI pinnen, dus nog geen problemen, maar dit is natuurlijk wel een drama, te belachelijk voor woorden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Malam, ik vrees dat je toch iets verkeerd hebt gedaan, omdat hier de wekelijkse betaling vanuit Nederland naar BCA (eerder prive-rekening nu bedrijfsrekening) dinsdag verstuurd er vrijdag op staat, met spoed de volgende werkdag.

Overigens.. aangezien je geen KITAS hebt, is je rekening nog actief? Of is het een rekening op een Indonesisch persoon?

Ho Lee Fuk

spacer line  

On 04-09-2013 11:27 Yerun wrote:
Malam, ik vrees dat je toch iets verkeerd hebt gedaan, omdat hier de wekelijkse betaling vanuit Nederland naar BCA (eerder prive-rekening nu bedrijfsrekening) dinsdag verstuurd er vrijdag op staat, met spoed de volgende werkdag.

Lijkt er sterk op.

In mijn geval overboeken vanaf ING (wel opdracht geven voor 11u 's ochtends NL tijd) = na max. 2 werkdagen op BCA rekening, soms zelfs al na 1 werkdag.

Kosten voor de transactie: Euro 6,- aan de ING kant (tot bedragen van Euro 10,000,-) en Rp. 50,000,- bij BCA voor verwerking binnenkomende transactie.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Niet mijn rekening dames, de rekening van mijn sponsor, waar ik alle gegevens van heb.
Eerst nog even naar de BCA tweehonderd roepelaboemies op de bankrekening gezet ondanks dat er voldoende op stond, was geen probleem.
Vervolgens geld van ING over gemaakt, het lijkt mij dat er dan weinig fout kan gaan.
Ook bij de terugboeking nog effe gekeken of alle gegevens klopten Emoticon: Blush
Tja misschien moeilijk te geloven, maar het is niet anders.

Het zal met zakenrekeningen anders zijn?
Maar als je incidenteel een bedragje overmaakt dan zit daar een hip voor een hongerloon die net zoveel verstand heeft van overmakingen als mijn buurmeisje van 6 jaar.
Dat is nu éénmaal de realiteit in Indonesië dames.

Ik kan het natuurlijk nog wel eens proberen, maar 20 Euro is nu inmiddels 300.000 Roepelepoepies, daar halen we op de pasar voor 1 week eten voor.
Aangezien ik geen kapitalen heb te verteren, als rijke oudere (volgens Samsom) laat ik het hier maar bij Emoticon: Bye bye

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik heb 2 pogingen ondernomen om vanaf mijn priverekeningen ING en RABO
geld over te maken naar de priverekeningen van mijn vrouw in Indonesie
BRI is goed aangekomen BCA ging beide keren niet.

Medewerkers van de ING/RABO gaven mij aan dat voor zakelijke rekeningen
men gebruik maakte van een ander systeem van overboeken, maar dat het bij
priverekeningen wel eens "verkeerd" loopt.

Waar het aan ligt daar kan ik de vinger niet opleggen maar betrouwbaar
dat zijn de banken allang niet meer, da's wel duidelijk.
De banken beginnen steeds meer te lijken op de politiek, zou dat komen omdat
er zo veel ex-poltici gaan bankieren nadat ze het land naar de kloten hebben geholpen

Wie het weet mag het zeggen.

**Edit:
Vwb betreft overboekingen vanuit Indonesie naar Nederland heb ik geen recente ervaringen
Indien het gaat om BCA,BNI of Pertama bank dan zou ik momenteel
twijfelen of dat goed gaat want deze banken zijn inmiddels "gebrandmerkt"
alks banken waar nogal eens wat mis loopt.
Maar wanneer er mensen zijn met recente ervaringen dan weten we meer.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

On 05-09-2013 03:53 sabar2 wrote:

Vwb betreft overboekingen vanuit Indonesie naar Nederland heb ik geen recente ervaringen
Indien het gaat om BCA,BNI of Pertama bank dan zou ik momenteel
twijfelen of dat goed gaat want deze banken zijn inmiddels "gebrandmerkt"
alks banken waar nogal eens wat mis loopt.
Maar wanneer er mensen zijn met recente ervaringen dan weten we meer.

Si Dia wel ,
Binnen 3 dagen is het aangekomen , alleen werd gevraagd wat de IBAN en BIC nr is .
Kost 25 eurie of dolari , de juiste bedragen kan pas ingezien worden als de bankafschrift prive rekening t.z.t komt .
Wat bedoel je met "gebrandmerkt " , BCA en BNI is groot voor Indonesische begrippen.

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
spacer line

Nogmaals als je een vinkje vergeet voor de tekst de ontvanger betaald dan moet je bij de Rabobank 10€ betalen.
Vinkje aanklikken en de ontvanger betaald, dat is minder, dan die 10 €, wat je hier eigenlijk voor betaald.
Zo doe ik dat al jaren en we hebben het er al eens eerder over gehad.......... Emoticon: Very funny Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zimbabwanen zetten koe op bankrekening

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Bu(...)p-bankrekening.dhtml

Ik ben benieuwd hoe dat met overboekingen gaat Emoticon: Confused Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,826,461 topic views - 240,502 posts - 13,735 topics - 34,015 members - last post @ 28-11-2020 09:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,521,048 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com