indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

eggen_h
User
spacer line

Mij werd gevraagd ervaringen te delen over deze nog redelijk onbekende eilandjes aan de westkust van Sumatra, bij deze:

Mijn reis op Sumatra: 3 weken - Medan, Bukit Lawang, Tongging, Pulau Banyak, Samosir, Medan

Pulau Banyak is een groep kleine (meest onbewoonde) bounty eilandjes voor de west kust van Sumatra, om preciezer te zijn ter hoogte van Singkil in de regio Aceh. Gezien ik relaxed wilde reizen had ik geen tijd om naar eilanden als Pulau Weh in het noorden of Nias wat verder naar het zuiden te reizen, Pulau Banyak leek daarom een geschikte oplossing. Wat mij opviel is dat er weinig tot geen actuele informatie te vinden is over reizen naar en accomodatie op deze eilandjes. Ik ben er dan ook zonder een echte voorstelling van te hebben heen gereisd, voor mensen die graag naar deze eilanden zouden willen leek mij mijn ervaringen aldaar handig. meer info: www.sumatraecotourism.com/pulaubanyak/

Vertrekken naar de eilanden gaat vanaf Singkil, een klein havenplaatsje. Je kan er voor kiezen met een vissersboot te gaan ( 3 tot 4 uur varen, vertrekt pas als hij vol is, geen vaste tijden) of er voor kiezen een speedboot te huren ( 1,5 tot 2 uur varen, reserveren ). De vissersboot vaart naar het hoofdeiland Pulau Balai, vanaf hier kun je vervoer regelen naar 1 van de eilandjes waar de accommodatie zich bevindt, op Pulau Balai is ook te overnachten mocht er geen direct vervoer beschikbaar zijn. Ik heb zelf de speedboot genomen, deze vaart via Pulau Balai direct naar de accommodatie. De schipper heet Danny, deze is te regelen via de accommodatie.

Er zijn 2 onbewoonde, prachtige eilandjes waar je bungalows kunt huren, Pulau Tailana en Pulau Palambak

Ik begin met de minst mooie accommodatie, Pulau Tailana:

Pulau Tailana is een onbewoond eiland met zeer basic accommodatie, 3 kleine donkere houten hutjes, zonder enige vorm van sfeer, sanitair is zeker niet om over naar huis te schrijven en eerlijk gezegd vies. Er zit een soort kantine bij waar je kunt eten. Eten is ( heb ik mij laten vertellen door andere toeristen ) niet bijzonder lekker. Ik had rekening gehouden met een accommodatie die zeer basic zou zijn, maar deze bungalows gingen mij wel wat ver, er is werkelijk geen enkele moeite gedaan om enige vorm van huiselijkheid te creeren. Er is 1 klein raam dat open kan en de matras ligt op de grond, wel is er een klamboe aanwezig. Dit was mijn 3e reis in indonesie, maar zo had ik ze nog niet meegemaakt, echt voor de die-hards. Prijs was 200.000 Rp per persoon inclusief eten ( 3 maal daags een maaltijd ). De accommodatie mag dan zeer basic zijn en veel te duur, het kleine eiland is waanzinnig mooi, en de 3 hutjes liggen prachtig aan het strand omringt door palmbomen.

Dan de accommodatie op Pulau Palambak (besar):

Pulau Palambak is een iets groter onbewoond eiland waar 5 bungalows op palen liggen. Deze bungalows zijn basic, maar erg leuk aangekleed, inclusief een leuk terras, 2 ramen die open kunnen om het door te laten tochten, mooie houten strandstoelen en er zijn zelfs mooie zandpaadjes aangelegd naar de bungalows. Het sanitair bestaat uit een mandi bak en een hurk wc en wordt elke dag schoongemaakt. De bungalows en sanitair zijn schoon en fris. Er is een gezellige kantine bij waar je 3 keer per dag een maaltijd kunt krijgen, ook hebben ze er bier en een koelbox, prijs was 200.000 Rp per persoon incl 3 maaltijden. De bungalows liggen prachtig aan het strand tussen de palmbomen en wat misschien wel 1 van de belangrijkste dingen is: de gastheer. Deze accommodatie wordt gerund door Annas, een geweldige man, zeer hoffelijk en hij kookt waanzinnig lekker. Ik vond het bijzonder te zien hoe hij met heel weinig een ontzettend mooie accommodatie heeft weten neer te zetten.

mijn voorkeur moge duidelijk zijn.

Wat ik nog kwijt wil is dat ik mijn bungalow in eerste instantie geboekt had via ene Jonas via de website www.tailana.webs.com, dit is een website waarop je vrij snel terecht komt mocht je zoeken naar accommodatie via internet. Aangekomen op pulau tailana was deze Jonas een volstrekt onbekende daar en was er niets gereserveerd. Of hij heeft zijn werk toen niet goed gedaan of hij heeft me proberen af te zetten, daar zal ik niet over oordelen. Wel was ik blij dat ik door deze niet gemaakte reservering gedwongen werd naar pulau Palembak door te reizen.

Hieronder het mobiele nummer van Annas, de man die de accommodatie op Pulau Palambak (geen website vooralsnog ) verzorgt: 0062 8526 0291 228. Hij spreekt niet erg goed engels, dus een beetje behelpen. Hij kan je ook helpen met het vervoer van Singkil naar Pulau Palambak, als het goed is regelt ie Danny om de speedboot te varen. Bungalows reserveren kan lastig zijn, zoals vaak in indonesie, het is vaak een beetje wie het eerst komt wie het eerst maalt, vooral met maar 5 bungalows.

foto:

Pulau Palambak:

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Beste Hubert,

wat fijn dat je je ervaringen over Pulau Banyak deelt.
Na het lezen van je verhaal wil ik daar zeker nog een keer heen.
Bedankt voor de praktische informatie over de accommodatie en de mensen daar.

Wat ik me nog wel afvraag is:
Als ik daarheen zou gaan, wat kan ik er allemaal doen?

Kan ik nog de zeeschildpadden bezoeken die nachts eieren leggen?
Ik heb ergens gelezen dat dat niet meer mogelijks maar misschien dat jij daar nog over up to date informatie over hebt?

Ik vind het zelf altijd leuk als ik in IndonesiŽ ben om de onderwaterwereld te verkennen. Kan men hier mooi snorkelen, is er genoeg koraal en vissen e.d.?

Mvgr.

Eelco

www.gidsinsumatra.nl | Achtergrond Avatar = De Gungung Kerinci |

elsbeth
User
spacer line

He Hubert, zeker leuk dat je even terugkomt om je ervaringen te delen!
Klinkt goed, vooral inderdaad die tweede accommodatie.
Voor veel mensen denk ik wel interessant, er wordt regelmatig gevraagd om strand bij Sumatera. Of ik er ooit nog kom? Ik hoop het, maar dat gaat nog wel even duren.

eggen_h
User
spacer line

op de website www.sumatraecotourism.com/pula(...)anyak/whattosee.html kun je meer informatie vinden over de eilandjes en hun activiteiten. Er is een national park met inderdaad een schildpadden broedplek, deze wordt beschermd door een organisatie daar. Het was mij een beetje onduidelijk, maar ik heb vernomen dat het niet mogelijk of lastig is daar te gaan kijken omdat politie en de beschermende organisatie beiden de plek claimen en daar wat ruzie over is. Hoe het nu precies zit weet ik niet.

Naast de schildpadden is er nog veel meer te doen, je kan kayaks huren of een kano, een tocht om het eiland lopen, er zijn ook enkele surfspots (zie kaartje op de website). Je kan een tocht maken met een bootje langs andere eilandjes, ook kan Danny (de schipper) je meenemen naar een aantal snorkel spots, de snorkels zijn te huur bij de accommodatie. Wat de kwaliteit van het koraal is weet ik niet precies, ik heb wel wat levend koraal gezien en veel vis, wij zijn vooral op het eilandje gebleven vanwege ziekte van 1 van ons. Nu moet ik zeggen dat ik na el nino nergens meer echt waanzinnig koraal heb gezien helaas. Bij pulau tailana schijnen ook zeekoeien te zwemmen.

het zijn zo'n 40 eilandjes bij elkaar, dus er is genoeg te doen. Wij hebben vooral gerelaxed, gegeten en genoten Emoticon: Smile

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Ik ben alweer een aantal weken terug uit IndonesiŽ en wegens drukte nog niet toe gekomen om een bijdrage te leveren aan dit topic over Palau Banyak (wat ik van te voren wel van plan was om te doen) dus bij deze.

Aanrader???
Ja... voor mij ook,
Hubert had deze eilandengroep en zijn ervaring goed beschreven en kan het niet anders dan met hem eens zijn.

Vanaf Samosir (via Tele en Sidikalang) was het voor mij ongeveer een autorit van 8 uur naar Singkil.
De daarop volgende dag met een lokale ferry (vissersboot die dienst doet als ferry) voor IDR 50.000 (ca. 4 uur) naar Pulau Balai gevaren vanwaar een speedboot (van te voren geregeld met Anas, ca. IDR 250.000) ons naar Pulau Palembak (in ca. 30 minuten) bracht.
Het eiland is een plaatje, rondom glashelder water, hoge wuivende palmbomen en een heel lang en mooi strand, kortom een typisch clichť van een bounty eiland.
Accomdatie is basic maar wel schoon (zie Huberts berhaal) maar men heeft plannen om dit jaar nieuwe huisjes te bouwen.
Buiten Pulau Palembak kun je ook nog terecht op pulau Sikandag war accommodatie te vinden is.

Wat wel jammer is dat op veel plaatsen het koraal weg of beschadigd is. Wil je gaan snorkelen dan ben je aangewezen om een kayak te huren of een eilandtour te gaan doen met een speedboot.
Bij sommige eilanden (ik weet niet meer hoe ze heten) hebben nog wel goed koraal en is het aardig snorkelen (niet het niveau van Bunaken of Derawan om maar iets te noemen) maar voor een dagtrip wel okť.
Het is met name de combinatie van glashelder water in vele kleuren blauw en prachtige stranden die het mooi maken.
Sommige eilanden hebben stranden met poederachtig zand, bijna zoals sneeuw (alleen dan warm ;-)
De eilanden zijn over het algemeen vrij plat, behalve de twee grote eilanden Haloban en Bangkaru die ook heuvels en nog echte jungle hebben.
Helaas heb ik deze niet kunnen verkennen aangezien ik slechts 3 dagen geweest ben maar ze spraken wel tot de verbeelding.
Misschien zijn de Pulau Banyak eilanden nog het meest te vergelijken met de Togian eilanden in Sulawesi al zijn deze wel meer gewend aan toerisme zijn .

Hoewel de Banyaks tot Aceh behoren kan men als toerist gewoon een bier Bintang drinken.
Personeel liep zelfs af en toe in korte rok (wat men niet durft op het vaste land).
Ik kreeg niet het idee dat er een streng sharia beleid werd gevoerd.

Als je daarheen gaat zeker niet vergeten anti-muggen spray, zonnebril en hoofddeksel want de zon is erg warm daar.

Deze eilanden zijn niet zo zeer voor cultuur maar voor de rust, een boek lezen en genieten van prachtige eilandjes die omgeven worden door mooi helder zeewater en waar je dus allerlei water/strand activiteiten kunt ondernemen.

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Nog een paar links voor jullie beeldvorming:

https://www.flickr.com/photos/115462378Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.N08/sets/72157645782554890/

https://www.youtube.com/watch?v=DCHkV6BxnTw

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

De eerste link werkt bij mij niet Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Eelco78
Het youtube-filmpje, mooie plaatjes Emoticon: Yes!
brengt herinneringen terug aan Borneo
Helaas zoiets gaat me niet meer lukken
met mijn handicap maar prachtig de vrije natuur in.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Hoi Sabar,

de "bad" link van de foto's krijg ik niet opgelost, waarschijnlijk heeft dat te maken met het karakterteken Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. dat er in staat (volgens mij zit daar een beveiliging in tegen spam). De oplossing als je de foto's zou willen zijn zien (zijn zeker de moeite waard) is dat je de volledige link in je google machine kopieert (in de adresregel van je browser werkt in dit geval niet, denk ik) en van daaruit naar de juiste links gaat.

https://www.flickr.com/photos/115462378Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.N08/sets/72157645782554890/

Andere optie is om het album in te zien is via mijn eigen website, bij het hoofdstuk ervaringen staan de linkjes bovenaan geplaatst

Jammer dat die handicap je belemmerd om nog een jungle trek te doen Sabar maar een bezoek aan de Banyak zou wellicht nog wel kunnen!?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik zal later weer eens op je site kijken Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Eelco78
Het kriebelt bij mij altijd als ik alle moois in Indonesia zie
destijds ook Flores in dat topic.
Balen dat ik niet meer zo flexibel ben.

Ik heb desondanks nog veel (aangepaste) reisplannen maar in indonesia
ben ik dan wel rupiah-miljonair maar het gaat er harder uit als in
Zeker met de verbouwing, maar het komt weer ik moet alleen even geduld
hebben en mezelf een beetje aanpassen aan de omstandigheden
Ik ben helaas geen 18 meer Emoticon: Laugh out loud

Sumatra mag ik niet overslaan want dan krijg ik ruzie met de familie in
Banda Aceh. Die balen al dat ik in December niet kom.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Sabar, ik denk dat Flores nog steeds een goede optie is.
De afstanden op Flores zijn ook net iets kleiner dan de stukken op Sumatera. Ook vanaf de boot ten noorden van Riung of uit de kust van Labuan Bajo is meer dan genoeg te zien.
Of dat dan lukt met bijvoorbeeld de Kelimutumeren weet ik niet omdat ik niet weet wat je wel en niet je niet kan. En er zijn ook adatdorpen waar je niet met trappen naar beneden hoeft.

Van Sumatera vind ik naast Noord en West Sumatera Aceh toch wel de mooiste provincie denk ik.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Als je dan toch verplicht Emoticon: Wink naar BA moet Sabar,
dan is het een leuk uitje om een autorit te maken over het stuk weg tussen BA en Calang. Dit is ťťn van de mooiste kustwegen die ik ken in IndonesiŽ. De weg is vrij spectaculair doordat je langs/over kliffen rijd en veel karst/rotsformaties onderweg met prachtige panorama's over de Indische oceaan. De wegen in dat gedeelte van Aceh zijn zeer goed te noemen dus prettig zonder te veel gehobbel. Bovendien kun je wat sight seeing onderweg zoals bijvoorbeeld naar het strand van Lampuuk.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat betekent dus dat de wegen eindelijk klaar zijn....
Ik heb nog foto's van een paar geleden met een en al modder en stof waardoor het veel langer duurde voor dat we in Calang aankwamen dan gedacht.

Mooi Eelco, doe met mij maar reclame maken voor Aceh want het is echt jammer dat dat zo weinig bezocht wordt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Wel Anne Mieke,
Ik vind het leuk om mensen te attenderen dat buiten het standaard rondje van Sumatra (Bukit Lawang, Samosir, Bukittinggi, ...... enfin je kent het wel) dat er nog meer plaatsen bestaan die absoluut de moeite (meer) waard zijn om te bezoeken en bovendien minder toeristisch zijn.
Waaronder dus Pulau Banyak.

Met name mensen die voor de eerste keer naar IndonesiŽ of Zuid-oost AziŽ gaan echt onder de indruk zijn als ze al die tropische eilandjes zien.
Veel mensen willen naar Bali (of Gili eilanden) voor het strand maar dat zijn niet de stranden zoals op de Pulau Banyaks, en de eilandjes op Molukken, Flores etc. jij zult deze opsomming vast nog wel verder aan kunnen vullen.

Aceh is inderdaad qua natuur heel erg mooi. Ik heb een half jaar geleden het traject van Singkil - Meulaboh - BA - P. Weh - BA- Takengon - Ketambe afgelegd.
De weg langs de kust is helemaal klaar. Als Indonesia kenner weet je niet wat je ziet.... de weg is gewoon gaaf, zonder gaten en hobbels. Wel kan longsor (landslide) bij de hoge kliffen aan de kustwegen voorkomen. Ben je ook destijds in Tapaktuan geweest? Deze stad is qua setting ook heel erg mooi en met het jungle achtige achterland, stranden en watervallen lijkt het me ook een prima stad om te overnachten als je op doorreis bent. Wel steken in Zuid Aceh steeds meer palmolie plantages Emoticon: Nooo de kop op.

De weg van BA naar Takengon (tussen BireuŽn en Takengon volgens mij) wordt nu ook aangepakt. Of dit nu goed is voor de omgeving vraag ik me af. Er wordt veel natuur vernietigd en als de weg gereed is zullen er waarschijnlijk veel huisjes langs de weg gebouwd gaan worden. Het stuk weg tussen Takengon en Ketambe is wel heel erg mooi en indrukwekkend ook al zie je weleens sporen van grootschalige houtkap. De weg is trouwens erg smal en er is zeker kans op dat er weleens een boom of stukken steen op de weg gaan vallen dus als men de route wil volgen moet met wel de tijd hebben en nemen om te doen. Veel stukken hebben ook geen telefoonontvangst dus is er auto/bus pech onderweg kan het even duren voordat alles weer op de rit is.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Mijn familie in Banda Aceh wil me meenemen naar een eilandje daar in de buurt
Desnoods dragen we je, zeggen ze. Volgens hun is dat een prachtig eiland.
Zelfs gaan ze er regelmatig naar toe en mijn vrouw zegt ook dat moet je doen.
Ik ben nu even de naam van het eilandje vergeten en vrouwtje slaapt al, die
moet morgen weer vroeg uit de veren.
Maar ik zal het morgen even aanvullen als ik het gevraagd heb.

Wat Flores betreft Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM ik heb het topic destijds gevolgd maar voor mij is
het volgens wat ik er van gelezen heb te steil en te grote afstanden.
Fietsen kan ik niet enop de brommer of met een auto daar zie je minder
Flores is volgens de beschrijving die ik heb gelezen voor mij niet meer te doen.
Heel jammer, maar ik kan de realiteit niet veranderen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben het er niet mee eens Sabar. De afstanden zijn maximaal 4 uur rijden dus dat moet te doen zijn, en dat is minder dan de afstanden op Sumatera toch?
Ik denk dat je van mij dan nog niet zoveel beschrijving hebt gelezen.... Emoticon: Confused

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 24-08-2014 21:01 Anne Mieke wrote:
Ik ben het er niet mee eens Sabar. De afstanden zijn maximaal 4 uur rijden dus dat moet te doen zijn, en dat is minder dan de afstanden op Sumatera toch?
Ik denk dat je van mij dan nog niet zoveel beschrijving hebt gelezen.... Emoticon: Confused

Ik verwees naar de bijdrage van Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Erwin dacht ik zijn reisverslag Flores.
Genieten van de natuur dat deed ik altijd lopend, lange afstanden zijn voor mij
(lopend) meer als 1000 meter, dan is mijn energie op.
Bij steile wegen ben ik na 250 meter al uitgeput.
Op een brommer of in een auto dan vliegt het voorbij, geniet je niet en zie je niks.

De afstanden op Sumatera zijn groter ja maar het is een verschil of je lopend
de natuur ingaat of onderweg bent naar een bestemming en ik had al aangegeven
dat ik het lopend in Sumatera ook niet meer kan.
Voor een fitte persoon zonder handicap geen probleem misschien op Flores
maar ik ben beperkt in mijn energie, heb loopproblemen en fit ..... dat was vroeger.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Precies daarom denk ik dat juist Flores nog te overzien is. Het is niet overal steil. Je ziet misschien minder als je rijdt (laat rijden) maar juist op Flores heb je veel mogelijkheden om even uit te stappen. Djat bedoel ik juist te zeggen. De wegen op Sumatera zijn veel drukker.

Echt hoor, niet alleen op Flores maar zodra je voorbij Bali/Sulawesi bent is het verkeer veel en veel minder. Op eilanden als Leihitu (deel van Ambon), Halmahera, Kei Kecil kun je bijna stapvoets rijden en niemand die zich er aan stoort (vooral omdat er niemand is). Het summum wat dat betreft zijn de binnenlanden van Papua. Weinig wegen, maar die hebben ze ook niet nodig.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

De natuur zoals het beschreven werd op Flores trekt me wel aan Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM
dus dan toch maar op het lijstje houden ??

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Eelco78 mijn vrouw zegt Pulau Sabang, zij zegt dat daar ook Bules wonen.
In bamboehuisjes,

Ik heb de ervaring van dhr schouten bekeken Prachtige fotoos zitten ertussen

Eelco78
User
User icon of Eelco78
spacer line

Pulau Weh wordt vaak door Indonesische mensen als Pulau Sabang aangesproken.
Men spreekt dan voor het gemak de hoofdstad van P. Weh, Sabang uit of men kent P. Weh gewoonweg als P. Sabang.
Komt misschien door het liedje, van Sabang to Merauke Emoticon: Wink

Sabar, kan het zijn dat ze misschien P. Aceh, P. Nasi of Breuh bedoelt?
Overigens ben ik op deze eilandjes nog niet geweest maar lees ik er informatie over van http://www.sumatraecotourism.com/
Bules in Bamboe huisjes kan ik zo even niet plaatsen op P. Weh.
Ben wel benieuwd naar je ervaring als je daarheen zou gaan.

P. Weh lijkt me wel relatief makkelijker te "bereizen" dan die andere eilandjes voor iemand met een handicap.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Pulau Weh wordt vaak door Indonesische mensen als Pulau Sabang aangesproken.

Niet echt, men zegt hier gewoon Sabang. Behalve veel gebruik van afkortingen en samenvoegingen, laten we ook altijd veel weg (bentor, repelita, manguuuun, spri, angkot, mikro, ...)

Het duiken is er zeker niet slecht, snorkelen is ook prima.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het zal wel een tijdje duren voordat ik die kant op ga Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Eelco78
Als rupiah-miljonair moet ik keuzes maken en eerst moet het huis af.
(ben nog wel 1-1.5 jaar bezig)

Maar banda aceh + sabang staat met stip op de eerste plaats zodra het kan
en dan zeker een (reis)verslag mijnerzijds.

Duiken dat lukt mij niet, maar er kan wel gesnorkeld worden.

Mijn schoonzus zegt Neee het heet geen Pulau Weh het heet Sabang !!!
Dus Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Lieve heeft weer eens gelijk.
Pulau Weh is wellicht de toeristennaam op kaartjes e.d.
Hier heet het gewoon Sabang. (maar hetzelfde eiland dus ...)

Als je er zelf nog niet bent geweest
Heb je weer een verborgen schat ontdekt althans als ik mijn familie mag geloven Emoticon: Yes!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Eelco78 het ziet er naar uit dat ik november-december 2015 vanuit kennissen
in Kuala Lumpur oversteek naar Medan en dan afzak naar Banda Aceh voor een
weekje of twee.

Heb je een reisadviesje van Medan richting B.A. met de auto ?
Op hoeveel reistijd moet ik dan rekenen (inclusief je advies)
valt dit ook binnen de activiteiten die je daar zelf promoot ?

Uiteraard ga ik in B.A. dan met de familie naar Sabang, dus
het gaat dan alleen over de route Medan richting B.A.

PS Voor de terugweg zorgt de familie daar kom ik niet onderuit
en dat zal dan wel een paar dagen duren Emoticon: Laugh out loud

elsbeth
User
spacer line

Wat spannend, Sabar, gaat het er dus toch van komen. Het duurt nog even, maar het is een mooi vooruitzicht.
Ik heb dat ook nog wel op m'n verlanglijst staan, gecombineerd met Kerinci. Beetje ver uit elkaar, maar in ieder geval allebei op Sumatera.
Maar na de hittegolf van vorig jaar in China (bijna 3 weken 40 graden met een luchtvochtigheid van 98%), heeft mijn man zijn buik een beetje vol van (te) warme landen. We zullen zien hoe we dat gaan oplossen...

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben geen Eelco maar reageer toch maar ff Emoticon:
Je kan op twee manieren van Medan naar Banda Aceh. via de kustweg Lhokseumawe of via Kutacane en Blangekejeren. De kustweg is niks aan maar wel het snelst. Met eigen auto kan het traject in 7 tot 10 uur worden afgelegd, afgelegd afhankelijk van de tijd van de dag en macet. Met een bus ben je waarschijnlijk tegen de 12 uur onderweg.

De weg via het binnenland is echter veel mooier maar in een keer haast niet te doen. Je zou kunnen overnachten in Kutacane of in Takengon (aantrekkelijker). De binnendoorroute kan ook met een travel gemaakt worden. Maar hoe de toestand van de weg is, is een verrassing. Ik heb allebei verschillende keren gedaan (ook via de westkant)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM heb zelf twee dagen in mijn hoofd met een overnachting ertussen ergens,
lekker rustig aan genieten van de omgeving, vooral mezelf niet pushen.
ik hoop ergens dat dit ook in het pakket van Eelco zit dan laat ik me graag
verrassen en het prijskaartje dat regelen we dan wel buiten het forum.
Het is ook een uitkomst om met de koffers van KL via Medan naar B.A.
te gaan, de bus brrrrrr dat hoeft van mij nooit meer in Indonesia.
Het is een tractatie voor mijn vrouw en mezelf, de grote bouwactiviteiten
zijn dan hopelijk allemaal achter de rug en dan even ontspannen Emoticon: Yes!

Rustig aan geen jungle-tocht vooral siteseeing, onderweg her en der stoppen
beetje eten,foto's en wat leuks Mijn vrouw en ik gaan saampjes op stap en
de kids die volgen dan later, misschien dat we er Bali ook meteen aan vast
knopen.
Nu kan het nog dus genieten zolang het nog kan Emoticon: Yes!

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Elsbeth helaas kan ik niet zeggen zeg maar tegen je man dat er een koud biertje
voor hem klaarstaat in B.A. want ik begrijp dat ze daar niet erg scheutig zijn met
bier, gelukkig heeft mijn familie dan wel een voorraadje voor me klaar staan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,637 posts - 13,687 topics - 24,452 members - last post @ 18-09-2019 19:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,365,859 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com