indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Bij het lezen van de lokale ochtendkrant hedenmorgen, sloeg zelfs bij mij de verbazing / verwondering toe.

Op de voorpagina staat 8 redactionele stukken, waarvan er 6 (!! = 75% ) gaan over corruptie-verdenkingen tegen Indonesische parlementsleden, processen tegen corrupte politici en zakenlui, informatie over lopende onderzoeken tegen corrupte politici en zakenlui, ambtenaren die steekpenningen eisen en/of aangenomen hebben.

Dit land is niet verrot tot op het bot, maar tot in het beenmerg. Werkelijk niet te geloven!

If you have nothing to loose, you can risk everything

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ik vraag me steeds af wie er in staat is om de enorme problemen hier aan te pakken, en hoe dat dan moet gebeuren, te beginnen met de corruptie.
Een land waar de sollicitant die het meeste geld op tafel legt, de job krijgt is mijns inziens ten dode opgeschreven. Vanaf de basis tot aan de top zijn er massa's incompetente mensen.
Ik wens hij/zij die dit kan/wil aanpakken veel sterkte.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

"Hoe dat moet gebeuren"?

Stalin had indertijd een effectieve methode om o.a. de corruptie uit te roeien. Werkstraf in de uranium- en goudmijnen in Siberie of meteen tegen de muur.

Ging soms weleens fout maar ach, je was een kniesoor als je daar teveel op lette, ha ha.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ach het zit zo diep geworteld in alle lagen van de Indonesische maatschappij, dat dit nagenoeg niet is uit te roeien.

Mooi verhaal in de rechtszaak tegen het voormalige hoofd van de verkeerspolitie Djoko Susilo, die terecht staat voor een greep uit de staatskas van 32 miljard.
Meneer Djoko geeft een verklaring waarin hij zegt onschuldig te zijn, veel gebruik van Allah's wil en met betraande ogen merkt hij nog op hoe zijn vrouwen en kinderen er onder lijden.

Vervolgens geeft hij afschriften van zijn verklaring met een biografie hoe goed hij het wel gedaan had in zijn loopbaan aan de rechtbank.
Dan blijkt er in de verklaring van de KPK aanklager een biljet van honderd dollar te zitten, die wil dan ook gelijk een onderzoek naar de betekenis daarvan.
Djoko en zijn advocaat weten natuurlijk van niets.

Waarop de voorzittende rechter eist dat het geld ogenblikkelijk wordt terug gegeven met de verklaring, "Het geld heeft niets te maken met de zaak. Geef het geld nu terug in plaats van een nieuw probleem te creëren ".

Lust je nog peultjes

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AEB; China heeft er ook 'goede' straffen voor; tot aan de doodstraf. En dat is wellicht nog het minst erg als je daar gepakt wordt voor corruptie... als je gepakt word, want daar is het ook een puinhoop natuurlijk.

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

Wat Malam reeds zei, corruptie zit inderdaad in alle lagen van de bevolking, niet alleen bij de machthebbers. Wie herinnert zich niet de Balinese politie agent, die onlangs op de Nederlandse tv was, die tegen vergoeding een Nederlandse toerist uit de nesten hielp.

Als corruptie al uit te roeien is (wat ik niet denk) dan gaat dat tientallen jaren duren. 't Is namelijk best lastig om dit 200 miljoen mensen in 1 keer af te leren. 't Is volgens mij een gebruik dat wordt aangeleerd door pa en ma zelf, of de schoolvriendjes enz. Dezelfde mensen schrijven vervolgens een boos briefje naar de krant om te klagen dat ze in zo'n corrupt land leven. Ik heb er weinig medelijden mee. Geld is de wortel van veel kwaad tenslotte; wat dat betreft weinig nieuws onder de zon.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geïntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 28-08-2013 03:39 Amed East Bali wrote:
"Hoe dat moet gebeuren"?

Stalin had indertijd een effectieve methode om o.a. de corruptie uit te roeien. Werkstraf in de uranium- en goudmijnen in Siberie of meteen tegen de muur.

Ging soms weleens fout maar ach, je was een kniesoor als je daar teveel op lette, ha ha.

Lijkt me ook niet een ideale oplossing, dit is een proces wat nog decennia gaat duren, ook een kwestie van veranderen van mentaliteit, de wil om van een derde wereldland uit te groeien naar een land wat respect verdient op het wereld toneel, zonder dat er elk jaar meer paupers bij komen.

Vooralsnog is er geen partij of leider die de macht heeft het hoofd te bieden aan extreme witjurk partijen die mensen onderdrukken en nog heiliger willen zijn als de moslims in die zandbak waar dit geloof is ontstaan.

Als je namelijk daar al niet tegen kan optreden hoe wil je dan andere problemen aanpakken.
Ik kom hier inmiddels 18 jaar, ik zie het land steeds verder afzakken, ik was geen Suharto fan, maar die draait zich om in zijn graf als hij ziet hoe allerlei figuren er hier een zootje van maken.

Het is inmiddels één grote smetkroes van elite die decadent hun zakken zitten te vullen, en witjurken die daar listig gebruik van maken, dat gaat op termijn leiden tot totale anarchie, noem het maar de Indonesische lente. Emoticon: Wink

Duurt nog even maar het gaat komen, dan ben ik inmiddels al weg hier, op een veel grotere reis als Nederland - Indonesië Emoticon: Laugh out loud

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AEB; ik geloof prima dat je je daarover verbaasd. Het leuke is, nu staan de kranten er vol van, dus is er mogelijk genoeg momentum om het langzamerhand echt aan te pakken. Maar buiten dat, ik was gisteren avond laat terug van een avondje stappen, en dan denk ik tocht steeds weer.. dat dit allemaal zo kan hier. Zelfs in Nederland word alles gesloten om allerlei redenen.. maar hier? Draait alles door zoals nooit tevoren. Emoticon: Party!

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Yerun:

Ha ha, dat denk ik inderdaad ook en heb dan zoiets van "vraag niet hoe het kan maar profiteer er van". Nou, en dat doen we Emoticon: Wink

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Yerun en AEBali; helemaal waar, en ook hierin een totale tegenstelling tussen theorie en praktijk in dit rottige, maar (m.i. toch voornamelijke) prachtige land - dit corrupte, maar ook relaxte land. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Party!

Mss omdat we niet dagelijks midden tussen dat leidinggevende gajes zitten, maar het leven van alle dag leven... Tenzij je natuurlijk teveel de krant leest, zit je er - zij het van afstand- weer even tussen. (Wow, idd 75% over corruptie...) Ook wel zodra je grondaankopen en dergelijke grotere dingen aanpakt... hm. Of gewoon georganiseerd vrijwilligerswerk, wat hier niet zo vanzelfsprekend is (zelfs wordt gewantrouwd, vanuit hun eigen corrupte mindset?). Dan kan je je ook wel weer even (hoop ik, niet te lang) verbazen.
Ja met leiding-gevenden (lijdend gevenden), voelt 't wat harder, doet t meer pijn dan....

En ach, begrijpen doen we ook niet alles. Hoeft ook niet.
Gewoon doorgaan met genieten dus. Dat kan ons nooit meer ontnomen worden Emoticon: Smile Emoticon: Smile Emoticon: Yes! Emoticon: Nice

Your attitude determines your altitude

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,701 posts - 13,689 topics - 24,560 members - last post @ 22-09-2019 05:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,497,234 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com