indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ik heb een vraag vervoer van het gebergte Ronggurnihuta naar Medan.Ligt 1 uur van Pangururan af en 3 uur van Tuk tuk Samosir met de motor gerekend.Er moet 4 uur gelopen worden om een bus of taxi te kunnen nemen naar medan.Weet iemand een andere oplossing de mogelijkheid met de motor is er niet.Dat heeft zijn redenen ik weet dat er al iets over vervoer in staat maar dit is een beetje anders.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Waarom is de mogelijkheid met een motor er niet? Is er geen geld voor? Zijn de wegen onbegaanbaar? Lijkt me beiden sterk, 4 uur lopen is ook niet echt een oplossing, en er is vast wel iets van vervoer waarop men mee kan rijden voor een bedragje, al was het maar achterop een pick-up of vrachtwagen die toch al ergens heen moet.

Ho Lee Fuk

spacer line  

In 2011(?) ben ik in Pangururan geweest , daar heb je warm waterbronnen .
DE "Ciater" van Samosir.
Het stelt niks voor in vergelijking met Ciater Bandung of Cipanas Garut.
Zag alleen 2 bule met een huurmotor die pils aan het drinken zijn .
Ben ook daar mijn tasje met e-ticket , sleutel/ kleingeld etc verloren tijdens het instappen in de auto op de parkeerplaats . Dus dat vergeet je niet meer.
Van boven (hotsprings) kan je mss meeliften met de ojek ? naar de dorpcentrum (nog niet eens 10 min met de auto), eerlijk gezegd niet opgelet of er ojeks staan .

Openbaar vervoer (angkot) heb je vanaf de "dorpcentrum" naar Tuk Tuk /ferryhaven
Naar Tuk Tuk zou je ongeveer 1,5 uren met auto doen , precies weet ik niet meer , vaak gestopt om foto's te maken , met angkot iets meer afhankelijk van de " dienstregeling".
Van Tuk Tuk naar Parapat en Parapat naar Medan is ook bekend ( afvaart van de snelboot/ferry . Met de (huurauto) totaal ongeveer 6 uren of iets meer .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is heel lang geleden dat ik er was en ik meen me te herinneren dat daar toen smalle asfaltwegen waren. Omdat Ronggur Nihuta ook een dorp is, is er hoe dan ook vervoer. Een bemo naar Pangururan zal misschien een enkele keer per dag gaan en daar waar geen bemo's zijn, toch zeker wel een motor/brommer. Het bestellen van een bemo vanuit Pangrururan is misschien ook nog een mogelijkheid.

Misschien is de route via de noordkant naar Medan (Pangururan, Tele, Sidikalang, Kabanjahe, Berastagi) wel sneller dan via Tuk Tuk/Tomok, Parapat, Pematang Siantar.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Een bemo zou ze dus kunnen bestellen daar waar ze zit in Rongger Nihuta.Dan naar Pangururan en dan met de bus of zo, rijd er daar een bus van Pangururan naar Medan dat zou dus een oplossing zijn.Waarom ze niet de motor pakt is omdat ze al 3 keer onderuit is gegaan met schaafwonden.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Tja, wie is er nu niet onderuit gegaan? Ik heb 80.000 km gereden op de brommer en ben 1x gevallen omdat ik een bocht te kort nam, schaafwond, want stond bijna stil. Een andere keer in dromerige toestand (net uit met ex, dromen over de 'nieuwe liefde') achterop een motor gereden, ook niet hard.. maar wel schaafwonden en schade.

Kwestie van direct weer op dat kreng stappen en gaan met die banaan. Ik zou bijna gaan denken dat het een verwend nest is, dat je maar een auto voor haar moet regelen.

Ho Lee Fuk

spacer line  

HeHeHe Yerun dat zie je verkeer zij is niet verwendJe moest eens weten wat ze allemaal doet.Maar het vervoer is al geregeld ze komt er wel. Emoticon:

spacer line  

kaart van Ronggurnihuta
Lijkt wel in de bergen .

http://albadrln.files.wordpres(...)/dsc06381_resize.jpg

spacer line  

Surya : Dat klopt ook het is een hoogebergte s,nachts vrij koud.En daar zit ze dan nu is het dit jaar wel erg extreem.Stormen veel regen dus dat is niet zo prettig,om daar te camperen lijk mij ook niet zo leuk als het weer zo slecht is.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Als de weg vol met gaten en kuilen is, (de laatste zijwegen die ik heb gezien op Samosir waren slecht) dan is een motor/brommer meestal fijner rijden dan een auto/bemo omdat je hiermee letterlijk om de gaten heen kunt rijden.

Misschien rijdt er geen bus vanuit Pangururan rechtreeks maar moet ze overstappen op het busstation van Sidikalang. Het lijkt mij in elk geval de snelste weg.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ej.gotrah
User
spacer line

Ben voor de eerste maal op deze site en was zeer verrast over de vele onderwerpen die behandeld worden. In 1936 geboren te Medan en opgegroeid op een onderneming dicht bij de kampong en pondok van een rubber onderneming. Ben er tot mijn 17de jaar gebleven tot de Nederlanders er allemaal werden uitgeknikkerd door Bung Karno. Heb dit altijd heel erg gevonden omdat ik mij toch een anak Medan ben blijven voelen. Maar ik heb ook tot mijn 3de jaar in Bagan Si Api Api gewoond waar mijn vader directeur van de waterleiding was.[Air bersi] Nu is mijn vraag: kan men er nu met een auto komen, want in mijn geheugen kwam het mij voor er toentertijd geen begaanbare wegen waren er alleen maar met een KPM boot kon komen. Kan mij iemand uitsluitsel geven. Ed den Hartog

spacer line  

Tierlek , Nir.

Ze hebben zelf zo"n, routeplan a'la "ANWB"

Ik wilde in 2011 of 2012 van Padang -Pakanbaru naar Medan gaan met de auto/chauffeur.
Ging niet door, ben met vliegtuig gegaan.
Van Medan naar Bagan siapi api is ongeveer 530 km , in 9 uren te doen.
MITS geen overstroming , regen etc .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,374 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,597,421 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com