indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Ook een aanverwant vraagje. Ik ben mijn Indon. vrouw op huwelijkse voorwaarden getrouwd en proberen we krediet te krijgen voor een huis dat nog gebouwd moet worden. We zijn zelf een aantal banken afgegaan en de makelaar is ook bezig met banken.

Nu werd een krediet geweigerd omdat ik geen Indonees was, terwijl alle papieren documenten aanwezig waren incl. kopien van onze recente bankafschriften. Samen hebben we genoeg spaargeld om ongeveer de helft van het bedrag.

Met huwelijkse voorwaarden en mijn spaargeld dat 25% van het bedrag betreft, wat is dan het bezwaar? Of ze zijn te lui om de huw. voorw. te zoeken na het lezen van een Westerse naam?

spacer line  

On 13-09-2013 08:39 FrankR wrote:
helft van het bedrag.

Met huwelijkse voorwaarden en mijn spaargeld dat 25% van het bedrag betreft, wat is dan het bezwaar? Of ze zijn te lui om de huw. voorw. te zoeken na het lezen van een Westerse naam?

De borg (Anggunan) huis ( alleen 50%) afbetaald , inkomen ( gedeeltelijk freelance ) en de status van de buitenlander die in theorie weg kan lopen naar land van herkomst( Hengkang) is voor de bank te grote risico.
Hangt ook af hoe duur het huis , en hoe lang de KPR moet duren .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

FrankR
Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 27-05-2013 14:44

Ik heb op late leeftijd een Indonesische liefde gevonden via een dating site. Je bent nog jong en je wilt waarschijnlijk wel een Indon. vriendin/vrouw. Als je eerlijk bent op zo'n site over jezelf zullen er vast wel goed opgeleide zelfstandige vrouwen zijn die in jou geinteresseerd zijn. Als je een liefde hebt in Indonesie dan heb je een extra reden om daar voor goed naartoe te gaan.

Ik Skypte met mijn huidige vrouw elke dag. Ik ging naar Indonesie om haar te ontmoeten en zij kwam naar Nederland. We kregen trouwplannen. Ik ging nog eenmaal terug Indonesie om toestemming van haar vader te krijgen en startten de huwelijksmolen. Terug in Nederland regelde ik nog wat missende papieren, zoals een doopakte en binnen 3 maanden liet ik alles achter in Nederland. Een maand later was ik getrouwd en woonde ik samen met haar.

We leven nu van ongeveer 10 jt per maand incl. huur. Maar ik ben verder helemaal gezond en ik heb geen extra ziektekosten. Als zij jou ook financieel bijstaat dan is het wellicht wel te doen. Als ik helemaal afhankelijk van familie zou moeten zijn dan zou ik wel 2x nadenken voor deze grote stap.

Frank kijk uit wat je doet, als je nu van 10 jt per maand lekker kan leven, waarom zou je dan al die ellende op je hals halen Emoticon: Confused Emoticon: Stupid

harlys
User
User icon of harlys
spacer line

Op 13-09-2013 08:39 schreef FrankR:
Ook een aanverwant vraagje. Ik ben mijn Indon. vrouw op huwelijkse voorwaarden getrouwd en proberen we krediet te krijgen voor een huis dat nog gebouwd moet worden. We zijn zelf een aantal banken afgegaan en de makelaar is ook bezig met banken.

Nu werd een krediet geweigerd omdat ik geen Indonees was, terwijl alle papieren documenten aanwezig waren incl. kopien van onze recente bankafschriften. Samen hebben we genoeg spaargeld om ongeveer de helft van het bedrag.

Snap het even niet je kunt een oud huisje kopen hak millik (met papieren) en je knapt het langzaam op.

Werken zul je wel niet neem ik aan

elke maand doe je wat aan het huis werkers zijn goedkoop !!

Matriaal ook en bij een huis kopen in indonesie weet je al helmaal niet hoe het gebouwd is (veiligheid electrice etc etc)

Begin niet aan leningen ik zeg niet dat de liefde kan dood bloeden maar houd met alles rekening.

Tevens bijna iedereen bouwt in Indonesie stap bij stap dus schamen hoef je je niet en je hebt ook nog wat te doen en over na tedenken hoe het moet .

veel geluk Emoticon: Party!

roosjenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

We hebben ook tweedehandse huizen bezocht en ook om er een af te breken en geheel nieuw te bouwen. Maar bij een nieuw nog niet gebouwd huis kun je ook wat wijzigingen bespreken. Uiteindelijk hiervoor gekozen. De reden voor vertrek uit een gasthuis is simpel, omdat we meer ruimte nodig hebben.

We hebben uiteindelijk krediet gekregen voor 15 jr, maar er moet nog getekend worden.

spacer line  

wat is de (hypotheek)rente ?

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,021,193 topic views - 236,342 posts - 13,704 topics - 27,677 members - last post @ 29-01-2020 09:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,907,991 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com