indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Roel_1981
User
spacer line

Ik ga dus in oktober naar Indonesië maar bij het boeken van mijn vliegtickets heb ik misschien niet helemaal goed nagedacht. Ik kom 10 oktober 's avonds aan en ga 9 november in de middag weer weg. Dus in weze ben ik fysiek dan 30 dagen in het land. Maar later bedacht ik me pas dat de aankomst- en vertrekdag misschien wel als volledig mee telt, ook al kom ik dus pas eind van de avond aan. Dus dan zit ik ineens op 31 dagen, en heb ik een ander visum nodig. Gaan ze daar heel moeilijk over doen? Want zo te zien scheelt dat behoorlijk in prijs.....

spacer line  

In Indonesie wordt de dag van aankomst als "dag 1" geteld. Een verblijf van 10 Oktober tot 09 November beslaat volgens hun methode dus 31 dagen. En da's 1 dag te lang voor een 30 dagen VoA. Immigratie-officials zien zulke "probleemgevallen" graag aan hun balie verschijnen, omdat dit over het algemeen "KASSA!!" voor hen betekent. Strikt formeel is de betreffende persoon nml. in overtreding van de Immigratie- en verblijfsregels en daar staan overdreven zware straffen en hoge boetes op.

Het is dus beter om deze problemen te voorkomen en derhalve te zorgen dat u niet op het moment van vertrekken met de rug tegen de muur staat. Bijv. door uw bij aankomst 30-dagen geldige VoA eenmalig laten verlengen met nogmaals 30 dagen. Kost wel geld (IDR 250,000,- + evt. kosten van de service agent) en evt. uw tijd (2x naar het Immigratiekantoor).

If you have nothing to loose, you can risk everything

Roel_1981
User
spacer line

Bedankt weer voor je reactie.
Tja, daar was ik al bang voor Emoticon:

Haha, het vliegtuig landt om 22.40 uur, kan ik niet nog beter een uurtje achter de douane wachten tot na twaalven.......

Anders toch maar vast van tevoren aanvragen denk ik zo, want ik zit er niet op te wachten om daar 2x naar een immigratiekantoor te moeten..

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 22-08-2013 08:39 schreef Roel_1981:

Haha, het vliegtuig landt om 22.40 uur, kan ik niet nog beter een uurtje achter de douane wachten tot na twaalven.......

Áchter de douane wachten heeft weinig zin, want dan ben je al lang voorbij het visumloket, en langs de immigratie, die dat visum kontroleert.
Maar anderhalf uur vóór dat visumloket wachten is een optie, hoewel die gasten ook wel weten, dat je om 22.40 geland bent, en dat ze je visum mogelijk tóch op 10 oktober dateren, als je daar 2 over 12 verschijnt.

FAR FROM THE MADDING CROWD

spacer line  

Ik heb een betere tip cq advies: ga naar de website van de Indonesische ambassade en ga daar de procedure volgen voor het verkrijgen van een 60 dagen visum, kost je wel € 45,00 die je daar ter plekke op de KBRI = Indonesische ambassade in Den Haag (Tobias Asserlaan) moet gaan pinnen (geen cash betaling mogelijk) en je bent van alle rompslomp af. De procedure duurt ongeveer 6 werkdagen, je moet wel in totaal 2 keer naar Den Haag gaan...Succes en voor in oktober....Selamat jalan = Goede reis.

url=http://forum.indahnesia.com/profile/12139/]Roel_1981[/url] wrote:
Bedankt weer voor je reactie.
Tja, daar was ik al bang voor Emoticon:

Anders toch maar vast van tevoren aanvragen denk ik zo, want ik zit er niet op te wachten om daar 2x naar een immigratiekantoor te moeten..

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Of je maakt gebruik van een visum-agent, dan hoef je zelf niet 2 ongetwijfeld kostbare werkdagen weg te gooien, en het bespaart je hoogstwaarschijnlijk nog flink wat stress ook.

Roel_1981
User
spacer line

Ja, die opties had ik ook al ontdekt. Maar heb inderdaad geen tijd om 2x naar Den Haag te gaan, dus dat wordt gebruik maken van een visum-agent. Oef, maar die rekenen behoorlijk wat provisie zeg! Wordt een duur grapje bij elkaar. Nou ja, het is niet anders, de tickets zijn al geboekt dus ik kan het niet terugschroeven naar 30 dagen helaas......

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

In tegenstelling tot wat iedereen hier zegt, is een overstay van 1 dag geen ramp en zeker geen misdrijf. Pas na een overstay van 60 dagen is er sprake van een misdrijf, deportatie, gevangenis, torenhoge boetes en dergelijke. Een overstay tot 60 dagen kan slechts worden "bestraft" met een boete van Rp 250.000 per dag overstay. Oftewel, precies hetzelfde bedrag dat je officieel moet schokken voor verlenging.

Dat gezegd zijnde, ze gaan het je wel lastig maken, vooral als je je vliegtuig moet halen. Wederom in tegenstelling tot hier wordt beweerd, kunnen ze echter absoluut niets maken.

Om gelazer te voorkomen, zou je aan het begin van je trip naar het immigratiekantoor* kunnen gaan om te melden dat je zojuist hebt gehoord dat je een overstay hebt. Stom geweest bij het boeken… Of je nu alvast die 250 rooien kunt betalen, om er vanaf te zijn. Dat wordt vermoedelijk in blijdschap geaccepteerd, ze morrelen wat aan je stempel in je paspoort, en steken het bedrag zelf in hun zak. In het zeldzame geval dat ze het niet zouden accepteren, kun je alsnog naar een agent gaan. Dat zou Rp 100.000 mogen kosten, zeker niet meer dan 250.000.

*Dit geldt natuurlijk alleen voor het immigratiekantoor van de plaats van vertrek. In Jakarta aankomen en dokken als je vanuit Bali terugreist werkt natuurlijk niet.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Vorig jaar op de luchthaven van Jakarta had de persoon voor mij aan de balie van immigratie een overstay van 1 dag. Die kerel had zijn 250.000 IDR al klaar en de beambte deed helemaal niet moeilijk. Meldde gewoon dat hij een dag overstay had, en dat dat 250.000 IDR kostte. Alles werd met de glimlach opgelost. Het duurde ook nauwelijks langer dan bij iemand die keurig binnen zijn visumperiode het land zou verlaten.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-08-2013 10:07 erwin wrote:
Vorig jaar op de luchthaven van Jakarta had de persoon voor mij aan de balie van immigratie een overstay van 1 dag. Die kerel had zijn 250.000 IDR al klaar en de beambte deed helemaal niet moeilijk. Meldde gewoon dat hij een dag overstay had, en dat dat 250.000 IDR kostte. Alles werd met de glimlach opgelost. Het duurde ook nauwelijks langer dan bij iemand die keurig binnen zijn visumperiode het land zou verlaten.
Ja, zo heb ik het dus in 2008 ook meegemaakt. Ik kan me ook voorstellen dat mensen zich wel eens vergissen in die 30 dagen/1maand en hoe er gerekend wordt. En ik hoop dat immigratie dat ook beseft. Het wordt tijd dat VOA gewoon 2 of 3 maanden wordt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 25-08-2013 10:07 erwin wrote: Vorig jaar op de luchthaven van Jakarta had de persoon voor mij aan de balie van immigratie een overstay van 1 dag. Die kerel had zijn 250.000 IDR al klaar

Als je er blijk van geeft dat de gang van zaken weet, en Indonesisch spreekt, zeker, Erwin. Ik regel het van tevoren, en bij een lange overstay vraag - en krijg - ik "korting."

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Guna2; dat ze je niets kunnen maken tot 60 dagen overstay buiten een geldboete wist jij, weet ik nu ook, maar weet een argeloze toerist mogelijk (vrijwel zeker) niet, en bij die gaan ze net zo lang tijd rekken tot ze zeven kleuren stront schijten en huilend naar de ATM gaan om daar de benodigde centen uit te trekken. Gelijk hebben ze, want een ticket omboeken is ook geen pretje, en de maatschappij heeft natuurlijk op zijn/haar beurt weer schijt aan het feit dat jij overstay hebt.

On 25-08-2013 10:14 guna2 wrote:

[quote removed]

Als je er blijk van geeft dat de gang van zaken weet, en Indonesisch spreekt, zeker, Erwin. Ik regel het van tevoren, en bij een lange overstay vraag - en krijg - ik "korting."
Dat wilde ik dus zeggen. Theorie mag zo zijn, als je er niet mee kunt omgaan in de praktijk kost het knaken en/of een hoop stress en/of een vliegticket.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 25-08-2013 10:55 Yerun wrote: en bij die gaan ze net zo lang tijd rekken tot ze zeven kleuren stront schijten en huilend naar de ATM gaan om daar de benodigde centen uit te trekken.

En daarom raad ik dus aan om het van tevoren te regelen, gewoon bij Kantor Imigrasi, als dat niet lukt via een agent. Voor weinig.

Je moet toch eens wat doen aan die lui die hier constant uit hun poepgat lullen. Met name die luitjes die hier in een ontoegankelijke omgeving hersenloos op hun ploffiets rondjes plegen te rijden. Ik kan/wil niet altoos ingrijpen ten bate van argeloze toeristjes. Alleen als het belangrijk is. En als het over Apple gaat, natuurlijk.

RPeetoom
User
spacer line

On 25-08-2013 09:56 guna2 wrote:
In tegenstelling tot wat iedereen hier zegt, is een overstay van 1 dag geen ramp en zeker geen misdrijf. Pas na een overstay van 60 dagen is er sprake van een misdrijf, deportatie, gevangenis, torenhoge boetes en dergelijke. Een overstay tot 60 dagen kan slechts worden "bestraft" met een boete van Rp 250.000 per dag overstay. Oftewel, precies hetzelfde bedrag dat je officieel moet schokken voor verlenging.

Dat gezegd zijnde, ze gaan het je wel lastig maken, vooral als je je vliegtuig moet halen. Wederom in tegenstelling tot hier wordt beweerd, kunnen ze echter absoluut niets maken.

Om gelazer te voorkomen, zou je aan het begin van je trip naar het immigratiekantoor* kunnen gaan om te melden dat je zojuist hebt gehoord dat je een overstay hebt. Stom geweest bij het boeken… Of je nu alvast die 250 rooien kunt betalen, om er vanaf te zijn. Dat wordt vermoedelijk in blijdschap geaccepteerd, ze morrelen wat aan je stempel in je paspoort, en steken het bedrag zelf in hun zak. In het zeldzame geval dat ze het niet zouden accepteren, kun je alsnog naar een agent gaan. Dat zou Rp 100.000 mogen kosten, zeker niet meer dan 250.000.

*Dit geldt natuurlijk alleen voor het immigratiekantoor van de plaats van vertrek. In Jakarta aankomen en dokken als je vanuit Bali terugreist werkt natuurlijk niet.

Zeer waardevol bericht. Ik kijk uit naar wat U nog meer gaat posten op dit forum!

RPeetoom
User
spacer line

On 25-08-2013 11:06 guna2 wrote:

[quote removed]

En daarom raad ik dus aan om het van tevoren te regelen, gewoon bij Kantor Imigrasi, als dat niet lukt via een agent. Voor weinig.

Je moet toch eens wat doen aan die lui die hier constant uit hun poepgat lullen. Met name die luitjes die hier in een ontoegankelijke omgeving hersenloos op hun ploffiets rondjes plegen te rijden. Ik kan/wil niet altoos ingrijpen ten bate van argeloze toeristjes. Alleen als het belangrijk is. En als het over Apple gaat, natuurlijk.

Ik neem aan dat U Apple Computers bedoeld? Dan heb ik gelijk een vraag:
Heeft U misschien ervaring met online bestellen via http://store.apple.com/id? Door welke vervoerder in IR afgeleverd? Wat staat er voor BTW op de factuur?

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 25-08-2013 11:36 RPeetoom wrote:
[quote removed]

Ik kijk uit naar wat U nog meer gaat posten op dit forum!

Dat gaat dan dik tegenvallen, waarde Peet. Ik heb er tabak van. Dit forum is verworden tot een forum voor arbeiders. Die kunnen alleen maar kankeren. En ik heb bovendien al veel gepost, onder de namen Guna2 en Pak Pupyes. Allemaal hoogstaande, waardevolle, informatierijke, unieke, schitterende, semi-literaire en vooral bescheiden postings.

RPeetoom
User
spacer line

On 25-08-2013 11:42 guna2 wrote:

[quote removed]

Dat gaat dan dik tegenvallen, waarde Peet. Ik heb er tabak van. Dit forum is verworden tot een forum voor arbeiders. Die kunnen alleen maar kankeren. En ik heb bovendien al veel gepost, onder de namen Guna2 en Pak Pupyes. Allemaal hoogstaande, waardevolle, informatierijke, unieke, schitterende, semi-literaire en vooral bescheiden postings.

We zijn allemaal arbeiders, in dienst van de Fiscus.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 25-08-2013 11:41 RPeetoom wrote:
Ik neem aan dat U Apple Computers bedoeld?

Maar natuurlijk, 

Heeft U misschien ervaring met online bestellen via http://store.apple.com/id?

Tenzij het onlangs is gewijzigd, kun je helemaal geen hardware op die site kopen. "Unavailable online", staat er altijd. Maar goed ook, de dealers geven vaak aardige kortingen. Voor kleine spullen (iPads, iPhones, Macbooks) kun je trouwens vaak in Kuala Lumpur goede prijzen krijgen.

Kijk, als er nou een speciaal Apple-topic zou zijn...

RPeetoom
User
spacer line

On 25-08-2013 12:01 guna2 wrote:

[quote removed]

Maar natuurlijk, 

[quote removed]

Tenzij het onlangs is gewijzigd, kun je helemaal geen hardware op die site kopen. "Unavailable online", staat er altijd. Maar goed ook, de dealers geven vaak aardige kortingen. Voor kleine spullen (iPads, iPhones, Macbooks) kun je trouwens vaak in Kuala Lumpur goede prijzen krijgen.

Kijk, als er nou een speciaal Apple-topic zou zijn...

Die mededeling heb ik ook zien staan maar ging er vanuit dat het een tijdelijke storing zou zijn. Niet dus naar nu blijkt.

Topics openen doe ik niet meer. Deze kunnen zomaar verdwijnen, zonde van mijn tijd.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Deze kunnen zomaar verdwijnen, zonde van mijn tijd.
ook offtopic kan 'zomaar verdwijnen', alsmede posts waarin steeds maar weer een sneer gemaakt word naar dit forum.

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Ik heb 6 weken geleden ook gevlogen met Etihad airways en geland om 22.40. Voordat je uit het vliegtuig gestapt bent, daarna in de rij voor de wc en in de rij voor de VOA. Ongeveer 23.30 hadden we pas het visum. Zoveel moeite kost het niet om te wachten tot na 12 uur.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 25-08-2013 18:09 schreef acufjo:
Ik heb 6 weken geleden ook gevlogen met Etihad airways en geland om 22.40. Voordat je uit het vliegtuig gestapt bent, daarna in de rij voor de wc en in de rij voor de VOA. Ongeveer 23.30 hadden we pas het visum. Zoveel moeite kost het niet om te wachten tot na 12 uur.
Maar dan heb je wél álle kans, dat je ook nog eens op zoek moet naar je ruimbagage, want dat transportband is dan inmiddels al weer lang in gebruik voor een latere aankomstvlucht.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Roel_1981
User
spacer line

Ja, daar had ik inderdaad ook al aan gedacht. Even half uurtje wachten lijkt me niet zo'n probleem, maar als mijn ruimbagage dan alweer van de band is gaat dat misschien weer een gedoe worden en een hoop stress.
Nou ja, ik heb inmiddels maar een visum besteld via een agent. Jammer, een hoop extra geld voor dat ene dagje (ehh, dat ene uurtje dus eigenlijk) maar het is niet anders, had ik maar beter moeten opletten bij het boeken Emoticon: Nooo

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Een hoop geld voor 1 dag, maar je gaat een maand op vakantie, denk dat het dan iets van 2 euro per dag aan uitgaven extra is, dus 1 biertje per dag minder. Geen drama toch?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Guna2 schreef:

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Guna2 schreef ook:

De aangedragen oplossing van Guna2 t.a.v. het overstay probleem is buitengewoon waardevol, je moet duidelijk gestudeerd hebben om op zo iets te komen.
Ik zal er zeker dankbaar gebruik van maken als ik ooit tegen het overstay probleem oploop.

Ik dank Guna2 ook wel bekend als Pak Pupyes (wat heeft hij eigenlijk met poep Emoticon: Confused ) dan ook hartelijk voor deze waardevolle informatie.
Zeker gezien het feit dat hij zich door de zure Apple heen moest bijten om van zijn troon af te komen en om als alleswetende, gestudeerde, altijd gelijk hebbende arrogante bal de paupers op dit forum de juiste weg te wijzen.

Volgens zijn zeggen heeft hij altijd gelijk en zijn zijn stukjes van een hoogstaand literair karakter, er zullen dus best wel vele arbeiders op dit forum zijn die aan de lippen hangen van het zondagskind Pupyes..
Ik in ieder geval wel Almachtige Meester, met een welgemeend advies van deze pauper dat het woordje "poep" uw literaire hoogstandjes ontsieren en riekt naar een jeugtrauma Emoticon: Worship

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,554,646 topic views - 232,847 posts - 13,679 topics - 22,706 members - last post @ 27-06-2019 05:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,925,217 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com