indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

jokertje
User
spacer line

Hoi wij vliegen 27 september naar Yogyakarta en ik zie zo veel dingen op internet complete individuele reizen, maar vraag mij af of het niet makkelijk en goedkoper is om alles daar ter plekke te regelen. Ik vind het namelijk ook leuk om soms aan te haken met een groep. Alleen ben ik bang dat je sommige dingen niet kunt doen omdat het vol is bv. naar Mount Bromo. Graag hoor ik jullie ervaringen en/of tips.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Je kan alles ter plekke regelen, en al zeker buiten het hoogseizoen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

jokertje
User
spacer line

Dank je wel, gaan het beleven en zien wel waar het eindigt.

leomanado
User
spacer line

Een tip jokertje.....als je je hotels ter plekke wilt regelen en dan bedoel ik aan de balie, betaal je de hoofdprijs. Prijzen worden ter plekke vastgesteld of ze hebben wel ergens een leuke prijslijst voor je liggen.
Mijn ervaring is boeken via internet (booking.com of agoda.com)

spacer line  

Kan zeker ter plekke, maar moet vaak wel, enige dagen, van te voren. Volgens mij vertrekken er dagelijkse groepen naar Mount Bromo. Ik heb net een jaar in Indonesië gewoond (Centraal Java), en heb een aardige, goed Engelssprekende, kennis, opgedaan met een eigen bedrijfje (tour&travel) die diverse excursies regelt (o.a. naar Bromo, Merapi, Dieng, raften in Magelang etc.). Regelmatig voor spotprijzen meegegaan (ik was student, dus het moest budgetproof), altijd erg leuk geweest. Je kan hem voor meer informatie mailen als je wilt: erulRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.indonesiahiking.com of indonesia.hikingRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

jokertje
User
spacer line

Bedankt Leomanado, ga ik zeker doen. Ik heb de eerste 5 dagen al geboekt op Booking.com en als ik weer wat ik wil (nemen tablet mee) ga ik kijken en kan ik altijd ter plekke afdingen en anders doorlopen.

Angindonesia ook bedankt, ga wel even mailen kijken wat mogelijk is en was zeker van plan meteen in de eerste twee dagen de reis al te boeken. Maar als het lukt doe ik het nu misschien wel.

Pamelabak
User
spacer line

Heb vaak ter plekke geboekt en kreeg regelmatig fikse kortingen.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Inderdaad en vele guesthouses e.d. staan niet op booking.com

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

jokertje
User
spacer line

Bedankt, ga het gewoon ter plekke regelen en zien wel waar het eindigt. Wij hebben er onwijs veel zin in. Nog wel een vraag, een auto huren op balie en zelf rijden is dat een optie? Of is het verkeer dramatisch en niet aan te raden zelf te rijden?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-08-2013 17:05 jokertje wrote:
Bedankt, ga het gewoon ter plekke regelen en zien wel waar het eindigt. Wij hebben er onwijs veel zin in. Nog wel een vraag, een auto huren op balie en zelf rijden is dat een optie? Of is het verkeer dramatisch en niet aan te raden zelf te rijden?
Je geeft zelf het antwoord al: NIET zelf gaan rijden. Hoe goed je dat zelf ook doet/kunt, er zijn nog altijd medeweggebruikers.
In Indonesie wordt links gereden, of in het midden, of rechts, net zoals het uitkomt en brommers vliegen zonder te kijken de weg op. Als je dat niet gewend bent NIET doen. Een chauffeur kost maar weinig extra. Je zit er ontspannen naast en kunt genieten van alles wat je ziet zonder zorgen om het verkeer en zonder stress.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Huur steeds een auto met chauffeur. Niet alleen om de stress te vermijden, maar ook om problemen te voorkomen. Stel dat je een ongeval hebt zonder schuld, het gaat je dan toch een hoop geld kosten. Je wordt geïntimideerd en zo verder, zodanig dat je gaat betalen om van alle gedoe verlost te zijn.

dejonc
User
spacer line

Nog op zoek naar een chauffeur op Bali? Wij zijn net terug van een fantastische rondreis op Bali en zijn zo tevreden over onze chauffeur Willet, dat we hem iedereen willen aanbevelen. Hij rijdt goed, spreekt goed Engels, kent Bali op zijn duimpje en doet alles om het je naar de zin te maken. Contact mogelijk via www.tototravel.com.

jokertje
User
spacer line

Bedankt allemaal, niet zelf rijden dus duidelijk.

Ramayan
User
User icon of Ramayan
spacer line

Ter informatie kan je deze site raadplegen, www.yogyes.com ,voor huurauto's, hotels, trips enz en vanuit NL info aanvragen. Ter plekke kan je bellen, als je de taal machtig bent is het een voordeel. Voor €30 tot €40 heb je een comfortabele auto met chauffeur. Door het hotel laten bellen kan ook, maar dat is meestal vriendjes politiek en heb je kans op een wat ''oudere"" auto.
Let wel dat de prijs incl benzine is (BBM). SUCCES

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,511,458 topic views - 235,417 posts - 13,700 topics - 26,244 members - last post @ 07-12-2019 06:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,492,373 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com