indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Sumatra > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Recentelijk is het nieuwe vliegveld in Medan geopend en dit ligt iets verder van
Medan af.
Ik begrijp dat er nu inmiddels ook een nieuwe snelverbinding is tussen het
nieuwe vliegveld en Medan.
Of klopt deze info niet ??

http://www.jakpost.travel/news(...)W21PYKG8ztj9Rre.html

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

NomeNescio
User
spacer line

Twee weken geleden ben ik met de trein vanaf Medan hoofdstation naar de nieuwe airport gereisd. Kost Rp. 80.000 voor een enkele reis. Reis duurt 37 minuten. Goede, schone treinstellen. Je arriveert recht tegenover aankomst/vertrekhal.

Vorige week, juist voor Lebaran wilde ik weer met de trein van 11.10 's morgens vanuit Medan naar het vliegveld. Kom ik om 10.30 aan op het station, prijkt er een bordje: "karcis 11.10 habis".

Wat leer je hieruit: koop je kaartje een dag vantevoren om zeker te zijn van een plaatsbewijs.
Goedbedoeld advies: "Dan neemt u toch de volgende trein" werkte in mijn geval niet. Dus hierop snel een Blue Bird taxi gecharterd die mij binnen een uur naar de airport reed a raison van Rp. 140.000.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Tsja Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.NomeNescio Lebaran ... dat zegt al veel dan moet je er inderdaad tijdig bij zijn
over het algemeen, maar dus ook voor deze kaartjes
Maar het is actief dus de verbinding vliegveld - Medan is goed geregeld.

spacer line  

Als je s,morgens vroeg moet vertrekken uit Medan 05:45 naar Jakarta wat moet je dan doen
Kan iemand mij dat vertellen. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 17-08-2013 00:48 Joop van der Meer wrote:
Als je s,morgens vroeg moet vertrekken uit Medan 05:45 naar Jakarta wat moet je dan doen
Kan iemand mij dat vertellen. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

In ieder geval op tijd in Medan zijn.
Ik heb ergens gelezen, maar weet niet of dit echt waar is dat de railliink vanaf 4:00
uur s'morgens actief is anders zijn er andere opties:

Besides the Railink service, there are also other public transportation services available from the airport.
1. The Damri Bus. This bus is serving two routes, from the airport to Amplas area and to Medan Fair area. The ticket price ranges from Rp 10,000 to Rp 15,000.
2. The ALS Bus. This bus serves the route to Binjai city near Medan. The ticket price is Rp 30,000 (US$30).
3. The third option is the taxi services. There are several taxi companies offering services between the airport and Medan, including Blue Bird, Express, Karsa, Nice, Puskopai, Kokapura and Mitra

Ik vernam van Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Nomenescio dat de bluebird-rit zo'n 140.000 rph kostte.
Ik denk dat je de andere opties moet gebruiken om tijdig in te kunnen checken.
Maar alles is info uit 2e hand dus pin me er niet op vast. Zorg in iedergeval dat je bijtijds in Medan bent.
Gevoelsmatig denk ik dat je er bijna niet aan ontkomt om in Medan te overnachten
om s'morgens op tijd op het vliegveld te zijn.

Wellicht is er nog iemand met recente eigen ervaring die nog iets toe kan voegen.

NomeNescio
User
spacer line

Inderdaad: de eerste trein uit Medan vertrkt inderdaad om 04.00 's morgens en arriveert om 04.37 op het vliegveld.
Trein nr. 2: 04.50
Trein nr. 3: 06.15
Trein nr. 4: 08.20
Trein nr. 5: 11.10
Trein nr. 6: 13.45
Trein nr. 7: 15.15
Trein nr 8: 17.15
Trein nr 9: 19.20
Trein nr 10: 20.00

elsbeth
User
spacer line

Zeker als je niet een ervaren reiziger bent (en dus niet zo makkelijk iets anders kan regelen als er iets misgaat) zou ik zo dicht mogelijk bij het airport (als het mogelijk is zelf OP airport) gaan zitten als je zo vroeg al moet vliegen. Dat voorkomt een hoop stress.
Geen idee of er een hotel op het airport zit, nog niet naar gekeken.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Scroll in de bijgaande link naar onderen (rechterkant staan enkele "nearby" hotels)
## Edit: deze zitten echter in het centrum van Medan
maar ongetwijfeld zijn er nog meer (even google gebruiken)
"hotels near kuala nama (airport)"
##Edit: er zijn ook travelsites die vermelden dat er nog niets "in de buurt" is en sommige zeggen 1.9 km als dichtst in de buurt, en er zijn hotels in de planning

http://www.jakpost.travel/news(...)tml-T0yJZdMeUoAPmB5t

NomeNescio
User
spacer line

Met alle respect Sabar2: de in the Jakarta Post aangegeven hotels bevinden zich alle in hartje Medan. Voor zover ik het weet zijn er in de buurt vh vliegveld nog geen deugdelijke hotels.
Indonesische logica: we bouwen eerst een vliegveld, daarna gaan we ons druk maken over hoe mensen daar kunnen komen (weg er naartoe is gewoonweg beroerd) en dan kijken we ook nog of er een hotel moet komen.
BTW: ik zag dat in het nieuwe treinstation in Medan een hotel gepland staat om binnenkort zijn deuren te openen.........

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Dat kanRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.NomeNescio ik ben zelf niet bekend met de omgeving van Kuala Namu
en ik weet niet wat men in Indonesie (of the jakarta post) verstaat onder nearby.
Dus die opmerking van je is heel terecht,dus de voorgaande posting aangepast
Je bent op dit moment nog de enige met recente eigen ervaring op dit punt

Via google wordt (bv bij tripadvisors) gesproken over hotels op een afstand van 1.9 km
van het nieuwe vliegveld maar er zijn ook travelsites die zeggen in de buurt is nog geen hotel
Maar wanneer je "near(by)" gebruikt in google komt er een behoorlijke lijst tevoorschijn
en Hyatt geeft aan dat ze bij zowel het oude als het nieuwe vliegveld in de buurt zitten.

Dus "near(by)" heeft wellicht een relatieve betekenis.
Persoonlijk zou ik zeggen indien een hotel 30 minuutjes rijden van het airport is
is dat "near(by)" maar da's hoe je dat begrip interpreteert

Een ander voorbeeld in Yogjakarta zeggen alle hotels dat ze in de buurt van Borobudur zitten,
maar da's toch minstens wel 45-50 km voor sommigen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

De verbinding tussen Kuala Namu Airport en Medan moet op dit moment
dus ook nog enigszins gerelativeerd worden. Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Nomenescio

De wegverbinding is gezien de staat van de weg nog niet geweldig (op dit moment)

De raillink-verbinding werkt slechts tussen 4:00 en 20:00 (op dit moment)
(wanneer men een kaartje heeft) reistijd ca 40 minuten
Buiten die tijden ben je afhankelijk van ander vervoer.

en deugdelijke hotels echt dicht in de buurt is nog geen info van beschikbaar

Het wachten is nu op de officieele site van Bandara Kuala Namu
zodat iedereen de werkelijke situatie kan bekijken
(er van uit gaand dat de info daar correct en up-to-date is)
eea is nog niet helemaal af en de omgeving nog in ontwikkeling

We hebben in iedergeval al een beginpunt met informatie beschikbaar
dus nu alleen meer ervaringen verzamelen.

spacer line  

Als ik dit allemaal hoort ken ik voor de zekerheid het beste haar met de Blue taxi laten rijden.Kost wel 140000rp maar dan is zij op tijd want ze moet wel optijd voor haar vlucht zijn
Maar het klopt zij is al de dag ervoor in Medan.Want ze komt van Toba dus dat is al een aardige rit.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Of het exact 140.000 rupiah is zal ook afhangen waar ze exact opstapt Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Joop
maar je hebt in ieder geval een goede indicatie en vergeet ook niet dat er
nog tax betaald moet worden voor de binnenlandse vlucht.

spacer line  

Sabar 2 Maar dat is toch zeker niet zo duur dacht ik.Ik moet voor de reis naar Lombok en weer retour Lombok Singapore ook vertrekbelasting betalen maar dat is tienjes werk.
Maar voor die snoepje moet je wat over hebben als je het doet moet je het goed doen.En safe vind ik wel belangrijk.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb het voor je opgezocht Joop, het was 35.000 en het zou 100.000 worden.
Of het al is ingegaan weet ik niet, maar hou er rekening mee.

spacer line  

He Malam ik heb mij ticket gekocht bij ticketin Indonesia, ik dacht dat de vertrek belasting daar ook al in zat.Is dat apart dan.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Joop

Indonesië heft op de luchthavens nog een wat ze noemen 'airport service tax'. Die moet je altijd betalen, zit nooit in het ticket inbegrepen.
Behalve tegenwoordig met Garuda, in ieder geval domestic. Ik heb de laatste 3 weken een paar keer met Garuda gevlogen en daar zat deze tax mee in het ticket.
Voor internationale vluchten vanuit Jakarta bedraagt die tax 150.000 IDR per persoon, dacht ik.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

ibusylvia
User
spacer line

Op 8/9 vlieg ik van Medan naar Jakarta vertrek 05.45. Er zyn nog geen hotels op redelyke afstand van het vliegveld en de tolweg is nog niet klaar en om 'snachts zo'n eind ryden via slechte wegen vind ik niet zo'n goed idee. Nu ga ik maar de avond ervoor naar het vliegveld, ik heb geen keus. De tickets heb ik een tydje geleden geboekt, als ik dit toen had geweten was ik wel later vertrokken. Is niet zo handig geregeld.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is triest. Blijkbaar een spic en span nieuw vliegveld maar over de “voor- en nazorg” is (weer eens) niet nagedacht.
Het oude vliegveld lag dan levensgevaarlijk midden in de stad maar je had in elk geval geen last van problemen hoe je er komt. Ik had een vaag plan voor het voorjaar maar ik denk dat ik Medan voorlopig maar laat voor wat het is (tenzij ik echt meteen door kan)
Een gemiste kans weer. Wel fijn dat die ongemakken hier gepost worden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AM; in ieder geval zal er geen Mandala-soortig ongeluk zich meer voordoen in Medan-stad, iets wat een laatste reden was om het vliegveld versneld te verplaatsen. Daar heeft de overheid dus goed gehandeld. En toen washet geld op, dus hoe de passagiers op het nieuwe vliegveld komen is kennelijk niet HUN probleem. Vreemd, maar zo werkt het hier nog altijd.

En over 1 jaar en 4 maanden zou ook de railverbinding vanaf Jakarta naar het vliegveld er moeten zijn en moeten draaien. Eeh.... de rails liggen er nog niet eens, hoewel het in theorie maat een kleins stukje is naar het spoor dat Jakarta met Tangerang verbind. Tja.. We zullen zien. Het zal me niet verbazen als Bandung nog eens een prima alternatief word, ook 2 uur rijden.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-09-2013 03:59 Yerun wrote:
En over 1 jaar en 4 maanden zou ook de railverbinding vanaf Jakarta naar het vliegveld er moeten zijn en moeten draaien. Eeh.... de rails liggen er nog niet eens, hoewel het in theorie maat een kleins stukje is naar het spoor dat Jakarta met Tangerang verbind. Tja.. We zullen zien.
Tja, ik weet natuurlijk als geen ander dat zoiets onderzoek, voorbereiding en planning nodig heeft. Allemaal dingen waar ze niet zo goed in zijn daar Emoticon: Wink
Het klinkt allemaal leuk en de artist impressions zien er gelikt uit, maar dan.

We zullen zien. Alle veranderingen zijn niet altijd verbeteringen.Nog allemaal tot daaraantoe maar dan misschien niet zo hoog van de toren blazen?

Ik was al lang genoeg weggebleven op Bali, nu bijna een jaar en had gehoopt dat het allemaal al klaar zou zijn maar volgens mij loopt dat ook nog niet allemaal.

.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,375 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,598,095 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com