indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

** @d **
User
User icon of ** @d **
spacer line

Wij "zitten" half juni ongeveer 5 a 6 dagen in Yokjakarta. Daarna gaan wij verder naar bali om daar de laatste week uit te rusten van de verbazingen van de afgelopen 3 weken.
Hoe wij naar Bali gaan is nog niet duidelijk. We kunnen gewoon het vliegtuig pakken, dat gaat wel snel, maar via land zie je meer. We mogen er best 3 dagen over doen om in het zuiden van Bali te komen.
Wie heeft er tips over het reizen van Yokjakarta naar Bali?

Groeten Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.d

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

de trein naar surabaya en dan trein naar banyuwangi...
bus naar pont..boot naar bali...bus naar bijv denpasar...
1 van de mogelijkheden...
deze variant duurt ca. 20 uur

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Als jullie sportief zijn is de Bromo een aanrader, hoog in de bergen en erg koud, in de morgen in alle vroegte een wandeling maken door de bergen.
Kan ook minder, gewoon de tocht naar de top met een auto is al een bezienswaardigheid met de vele bloemen, o.a. Datura's en groentenakkers.
Het is mogelijk om met een paard het laatste stukje naar boven te maken op de laatste 250 treden (of meer??) na.
Van daaruit verder naar Kalibaru in de koffieplantages en overnachten bij Margo Utomo in Kalibaru.
De laatste etappe is te doen van Kalibaru, Banyuwangi, de oversteek naar Bali en vervolgens naar Lovina Beach om daar weer vroeg in de morgen met een vissersboot naar de dolfijnen gaan kijken, geen dolfijnen, de zonsopkomst vanaf de zee is prachtig om te zien.
Succes,
Tuti & Jan

** @d **
User
User icon of ** @d **
spacer line

'k heb even overlegt met de andere reisgenoten. We moeten via Malang omdat we ook naar de Bromo gaan. Ik dacht dat we dat vanuit Yokjakarta deden maar dat is toch te ver. Stond op de route ook bij Yokjakarta.
Tuti & Jan je hebt het over Margo Utomo in Kalibaru. Is Margo een voornaam of is dat een hotel. en waar Kalibaru ligt weet ik niet naar daar kom ik wel achter. De enigste kaart van die regio die ik nu heb is MS Autoroute Europe en daar staan alleen maar de grotere plaatsen in Java op. En of ik ooit een kaart nodig heb is maar de vraag, de mnsen die ons daar rondrijden weten de weg. Of niet?

Groeten Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.d

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Iemand de weg wijzen gaat anders dan in Nederland, ze wijzen vrijwel altijd naar oost, west, noord en zuid. Als ze het niet weten doen ze een gok voor je.

Straatnamen en dorpen in de buurt kent men lang niet altijd. Ze weten alleen waar ze moeten zijn voor iets (die en die persoon vlakbij de moskee, de boer bij de rivier).

Yerun

tomleeuw
User
User icon of tomleeuw
spacer line

Wij zijn van plan om de volgende tocht te doen vanuit Jokyakarta:
Het is een reis voor max 4 personen onder begeleiding van het via via cafe in jogya.
http://www.viaviacafe.com/yogy(...)s/trips.htm#overland

Wel duur, maar ik heb gelezen dat de meeste reizen naar het reservaat erg lang en moeilijk zijn, en dat dit een hele mooie/goede/snelle manier is.
Heeft er iemand ervaring hiermee?

An overland trip via Bromo to the national park of Meru Betiri.
Day 1: a long drive to Bromo.
Day 2: sunrise at Bromo after a walk or a horse ride through the crater.
The next destination is the hill town of Kalibaru, famous for its coffee, cloves and milk.
Day 3: A tough ride by jeep brings us to Meru Betiri National Park. With a portion of good luck, we can witness sea turtles laying their eggs on the beach.
Day 4: Primary rainforest, cacao, rubber and coffee plantations and its oldfashioned factory, a dive in the river, …
Day 5: back to the world by local truck and minibus to drop you at the ferry to Bali.

Price:
2 persons: 220€ per person
3-4 persons: 185€ per person

Note:
As you will go and meet Indonesian people in the villages as well as in the city, we would like to ask you to dress respectfully. This means: long trousers or rather long short pants and a T-shirt with short sleeves (no singlets).
Thanks for your cooperation and enjoy your trip.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ik ben niet in het nationale park geweest, maar heb de rest allemaal gedaan voor een paar euro. Eigen motor en een paar liter benzine. Ik vind 220 euro erg veel, zelfs voor een complete tour, maar goed, dat zal ook wel deels aan mij liggen, daar ik het vertik zoveel te betalen voor iets wat ik zelf ook kan.

O ja, die rivierduik heb ik ook niet gedaan trouwens. de meeste rivieren zagen er niet schoon genoeg uit. Rivieren te over, dus jezelf vies maken met een duik kun je overal wel.

tomleeuw
User
User icon of tomleeuw
spacer line

Ik vind die 220euro ook wel erg veel. Emoticon: Nooo Emoticon: Cry

Ik heb begrepen dat het erg moeilijk is om op eigen gelegenheid naar het park te gaan, duiken in de rivier zie ik ook niet zitten. We hebben geen motorrijbewijs, maar wat raad jij/jullie aan om naar Meru Betiri National Park te gaan?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Het park weet ik niets vanaf. Ik ben in Oost Jawa door Baluran Park heen gereden. Daar lag een snelweg doorheen, je kon daar gewoon stoppen/afslaan om foto's te maken en de wouden te bekijken.

Ik heb ook geen motor rijbewijs. Een internationaal auto rijbewijs (ANWB winkels; 12,50 euro) en soms wat tijd voor een praatje met de politie is ook goed. Ik heb in 5 weken 4600 kilometer gereden per motor, dit om je een idee te geven van bovenstaande verhaaltje van me. Emoticon: Wink

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Tom,
Die 220Euro per persoon voor zo'n klein programma is gewoon veel en veel te veel. zelfs als dat inclusief hotel is.
Normaal is max. IDR500.000 per dag voor auto met chaufeur, tel je de dagen bij elkaar kom je op zo'n bedrag als totaal voor alle personen samen.
Als je dan ook nog de pech hebt als mij om een fomule 1 chaufeur te hebben vanuit Yogya heb je geen minuut rust.
Die plantages die ze promoten kom je vanzelf doorheen als je die tocht maakt, ze droppen je bij de ferry en als je in Bali aankomt is het meteen kassa, de chaufeurs die je daar met open armen staan op te wachten staan ook niet zo goed bekend of zijn veel te duur.
Wat ze schrijven over correcte kleding is heel normaal in Java en daar zou ik wel rekening mee houden.
De melk waar ze over schrijven is afkomstig van een kleine boerderij met Nederlandse koeien vlak bij hotel Margo Utomo die je als gast van dat hotelletje gewoon kan bezoeken.
Er zijn wel 2 hotels Margo Utomo, eentje vlak bij het treinstation en eentje een stuk verderop.
Als je meer dingen wilt weten kijk eens bij http://www.google.co.id/ , dit is de Indonesische versie van Google.
Succes,
Tuti & Jan

** @d **
User
User icon of ** @d **
spacer line

hee Jeroen

woon jij in Indonesie of gewoon bij ons om de hoek in Endhoven ?

tomleeuw
User
User icon of tomleeuw
spacer line

Tut&Jan,

We willen dus naar de plaats Suka Made. Dat lijkt erg lastig om daar te komen, wij spreken geen indonesisch, en volgens mij gaat er niet een bus ofzo naar toe.
De andere prijzen van het via via Cafe lijken mij wel redelijk bijv. Price: car + driver 200.000 RP (excl. guide)

Natuurlijk geef ik het liever niet uit en doe ik het op een andere manier, maar wat ik begreep van iemand anders is dat het wel allemaal netjes geregeld is.
Maar ik hoor graag alternatieven voor deze dure trip.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 20-02-2005 12:10 ** Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.d ** wrote:
hee Jeroen

woon jij in Indonesie of gewoon bij ons om de hoek in Endhoven ?

Om de hoek in Eindhoven Emoticon: Puh!

sayang
User
User icon of sayang
spacer line

OMG onderstaand is 220euro pp!! don't do it

What: An overland trip via Bromo to the national park of Meru Betiri.
Day 1: a long drive to Bromo.
Day 2: sunrise at Bromo after a walk or a horse ride through the crater.
The next destination is the hill town of Kalibaru, famous for its coffee, cloves and milk.
Day 3: A tough ride by jeep brings us to Meru Betiri National Park. With a portion of good luck, we can witness sea turtles laying their eggs on the beach.
Day 4: Primary rainforest, cacao, rubber and coffee plantations and its oldfashioned factory, a dive in the river, …
Day 5: back to the world by local truck and minibus to drop you at the ferry to Bali.

tomleeuw je schreef: Dat lijkt erg lastig om daar te komen, wij spreken geen indonesisch, en volgens mij gaat er niet een bus ofzo naar toe.

geloof me...elke bezienswaardigheid op java kun je met elk denkbaar vervoersmiddel komen!

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

On 20-02-2005 12:51 sayang wrote: geloof me...elke bezienswaardigheid op java kun je met elk denkbaar vervoersmiddel komen!

hehe.. zeker waar, al kan het voor sommigen soms een grote teleurstelling zijn Emoticon: Worship Maar als je weer thuis bent.. dan is het erg leuk die dingen te kunnen vertellen.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Tom,
De verschillen zijn wel erg groot, voor IDR200.000 is het zeker dat jullie zelf voor een hotel zorgen en blijft er voldoende over om de chaufeur en eventuele gids een goede fooi te geven.
Voor grote afstanden is de prijs zelfs aan de lage kant, maar kan je nog altijd de benzine betalen voor de chaufeur.
De plaats Suka Made kennen wij niet en vinden we ook niet op onze landkaart van Java, maar die is zeker te vinden en te bereiken per bus zoals Sayang al schrijft.
Tuti & Jan

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Ik heb kortgeleden dezelfde reis gemaakt, maar dan in omgekeerde volgorde, van Bali naar Yogya. Overnachtingen in Kalibaru (bij Margo Utomo, de naam van de reeds overleden vroegere eigenaar. Vrij basic qua kamers, een soort padvindershuisjes, maar met een geheel vernieuwd luxueus restaurant, en een groot zwembad) en in Sarangang(in hotel Saranang, waar de tijd sinds 1954 stil heeft gestaan, heel aardig, en een hele mooie omgeving, met meer en watervallen). In drie dagen is te doen dus, maar ik zou wat meer tijd uittrekken als dat mogelijk is.
Ik heb de zonsopgang gewoon per jeep gedaan, vanuit hotel in Cemoro Lawang en dat vond ik al een lange tocht, laat staan met een paard. Je gaat dan niet naar de Bromo maar naar Gunung Peranjakan (met paard kan je wel naar de Bromo, maar dat is maar een kort tochtje en je moet dan nog te voet heel veel klimmen, 246 treden welgeteld). Wel mooi hoor, trouwens. Het hotel (Lava view cottages) is verder drie keer niks, maar voor die paar uur dat je er verblijft voldoende.
Malang heb ik niet bezocht. Kreeg daarover zeer gemengde berichten.
220 euro lijkt mij nu juist een redelijke prijs. Zeker, je kunt alles met openbaar vervoer doen, maar dan moet je veel tijd uittrekken, je gedegen voorbereiden, wel een woordje Bahasa spreken enzo. Wie dat niet wil, boekt gewoon een verzorgde en geregelde prijs en betaalt daar voor. Waarom moet alles in Indonesie op een koopje?

ron broens
User
spacer line

wel wij zijn vanuit yogja naar solo en vandaaruit naar bromo gegaan en vandaaruit weer naar bali met ferry, met een nederlands sprekende gids en dat was buiten gewoon goed, wel lange rijtijden

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Diederick,
Wij hebben als een vaker een discussie gehad over wat gangbare prijzen zijn, de prijzen die wij geven zijn voor beide partijen gewoon goed en dat mag voor jou misschien een koopje lijken dat is het gewoon niet.
Betaal jij in Nederland ook gewoon prijzen voor diensten die worden aangeboden zonder navraag te doen of dit redelijk is??
Niet iedereen kan en wil bedragen betalen voor complete pakketten en sommige mensen genieten gewoon van het avontuur om zelf eens iets te ondernemen, op die manier kan het ook heel leuk zijn en daar leer je weer van voor de volgende keer, de taal is vaak gewoon een uitdaging, als je de taal niet machtig bent is er in elk dorp wel iemand die je graag wil helpen, zonder daar een Rupia voor te hoeven, zeker in Oost-Java hebben de mensen een bepaalde trots.
Dit onderwerp gaat toevallig over een streek die wij kennen en daar vaker doorrijden als we op familiebezoek gaan in Java.
Tuti & Jan

Anbrie
User
spacer line

Van Yogya naar Solo, dan door naar Malang, Bromo, Kalibaru en met de veerboot naar Bali. Wil je overal wat zien dan ca. 5-6 dagen. Wil je uitgebreid verslag, mail me even.

Horst
User
User icon of Horst
spacer line

Ik heb in Yoyga voor 250.000 Idr een reis geboekt via Bromo. We waren twee dagen onderweg en alles was inbegrepen, hotel, ontbijt en reis. Tot en met Brobolingo, na Bromo was alles goed, maar het laatste deel van het vervoer was de reisleider niet aanwezig en werden we op een bus naar Denpasar gedropt. Omdat we naar Lovina zouden gaan, moesten we in Bali overstappen op minibusjes. Omdat we het niet meer vertrouwden, hebben we zelf een lift met andere toeristen geregeld. Ik weet niet of het voor iedereen de beste manier is, maar het is een optie. Overigens is me verteld dat Gunung Ijen mooier, maar ontoegankelijker is dan Bromo. Dus als je een dergelijke trip kunt boeken is dat ook interessant.

joost
User
spacer line

Horst,

De Ijen is voor iemand met een normale conditie te beklimmen. Mijn tante van toen bijna 80 is tot halverwege gekomen waar een kleine toko is voor de zwavelwerkers. In de buurt kun je overnachten op Kebun Blau in de adminstrateurswoning van de koffieplantage VIP room 175000 idr inc ontbijt.
Vervoer heb je nodig. Vanuit Bondowoso waar nu een nieuw hotel is geopend (Ijen View) kun je alles regelen.
Voor 250000 idr een 2 daagse reis inc hotel/vervoer is een prikje

Horst
User
User icon of Horst
spacer line

Ik bedoel niet zozeer de tocht als wel de hele accommodatie rondom Ijen. Het is allemaal veel beter geregeld rondom Bromo (heb ik me laten vertellen). In ieder geval heeft Ijen nu weer de ruchtbaarheid gekregen die het schijnt te verdienen :-)

penny
User
User icon of penny
spacer line

Heeft iemand ook enig idee wat de mogelijkheden zijn om te vliegen van Denpasar naar Yogya. we hebben niet zoveel tijd over, maar willen toch graag gaan in de eerste week van januari.h dank.

henky
User
spacer line

Kalibaru is wel een aardig uitgangspunt om trips te ondernemen. Hotel Margo Utomo is een aardig rustpunt. Goed restaurant en leuke eenvoudige maar schone huisjes. Het langsstromend beekje zorgt voor permanent geruis. Bestel ook eens de Ibu pidjit. Ze geeft een geweldige massage. Je kan de kleine plantages bekijken waar zo.n beetje alles groeit. Nootmuskaat, vanille , peper, noem maar op. De rubberplantage bij Glenmore is nauwelijks het aanzien waard. Mismanagement heeft ervoor gezorgd dat wat ooit een bloeiende onderneming was nu een bedrijf in verval is. Via Margo Utomo ben ik met chauffeur en gids naar Sukamade geweest. 's avonds hebben we wel schildpadden gezien maar ze hebben geen eieren gelegd. De tocht naar S. is zwaar en kan alleen met een Jeep worden afgelegd. Dit zal dan ook niet een toeristenattractie worden. gelukkig maar misschien. De kampong van S. is erg aardig. wat een rust zonder verkeer. De overnachtingsplaats is niet zo fris maar het eten was heerlijk. Daarna heeft de gids onas vanf Margo Utomo ons naar Kawa Ijen gebracht. 's nachts vertrokken. De klim was vrij zwaar maar erg mooi. Vanaf Kawa Ijen heeft de chauffeur mij afgezet bij de boot naar Bali.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,784 posts - 13,516 topics - 16,726 members - last post @ 20-11-2017 16:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,348,928 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com