indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Verder een beetje een zwaktebod om Surya op iedere zin aan te vallen, zeker als je zelf dan niet weet wat de waarheid is. Dat je nog niet rond kunt rijden is bijzaak, Over de A50 tussen Eindhoven en nu Emmeloord is ook een jaar of 40 gedaan in totaal, het laatste stuk bij Ekkersweijer werd pas afgemaakt toen ik al lang en breed in Indonesie zat. En die weg heet ook al sinds het begin A50. Niet mijn benaming, de officiele benaming.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 10-08-2013 15:40 Yerun wrote:
Malam; dat je geen inwoner van Jakarta bent blijkt wel uit je berichten hierboven. Jakarta heeft wel degelijk een 'ring road' die ring road heet en wel JORR, oftewel Jakarta Outer Ring Road.. dat is de officiele benaming ervan. Delen ervan worden uitgebaat door PT JLJ, PT Jalan Lingkar Jakarta, oftewel de BV Rondweg Jakarta.

http://en.wikipedia.org/wiki/J(...)arta_Outer_Ring_Road

Dus ja, Jakarta heeft een ringweg, al ziet ie er niet zo uit volgens jou.

Jakarta Outer Ringroad (Indonesian:Jalan Tol Lingkar Luar Jakarta)

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

inderdaad, een mooie ring road. Dat tie wel onderwater kan staan? Wellicht heb ik de foto's daarvan nog. Moet zeggen dat het zeer heftig regende, zo heftig dat we niet eens van boord konden. 1 complete autobaan afgesloten vanaf het vliegveld.

Op de terug reis was het een droge rit naar het vliegveld, alleen haalde we net een vrachtwagen in die een klapband kreeg, ik schrok me een AAP !

Where there is a will there will be relatives.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

TX Yerun (oh sorry, is Engels Emoticon: Wink ik bedoel dank je wel!
Voor je gezonde tegengas, soms wel nodig hier.
Soort dettol of antibacteria moet je soms gebruiken hier. Emoticon: Blush

En ik ben van die hetze/demonisering/aantijgingen/spijkers-op-laag-water kritiek en constante neerbuigende houding van sommigen tegen Surya 'sick and tired to be sick and tired'. En dan nog als toegift, dat nabeppen van elkaar, en zo'n man met zijn allen de grond in boren op een walgelijke cynische manier, en nog met onware feedback ook!
Als je geen Engels kan, zoek je t maar op.

Dat deze man nog steeds zo vriendelijk blijft. Petje af, Surya! Emoticon: Worship
Je hoort er voor mij weer helemaal bij hoor! No problem! Emoticon: Party! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Party!

Alle Roadrunners op de Ringroad (zal mss Ringrot, Indonesisch woord worden?) nog aan toe! Emoticon: Angry Of; Alle wegrenners op de ringbaan nog aan toe!

Meepmeep. (in het NL: miep miep!) Emoticon: Frustrated

Your attitude determines your altitude

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik zou zeggen applaus voor Joko de enige die nu eens echt doorpakt in Jakarta
en het niet alleen bij geloel houdt.

Gero Wilderdo in Indonesie ? Die moet dan zeker uit de Pulang Kampung actie
komen waar de laatste tijd zo'n aandacht voor is.

Het wegennet in Jakarta is niet de oorzaak van de veelvuldige "banjirs" dat
heeft andere oorzaken en een stukje "waterhuishoudingskennis" vanuit
Belanda zou hier zeker op zijn plaats zijn. Maar Timmermans en zijn ambtsgenoten
in Indonesie houden het liever bij het al jaren durende geloel en ondertussen
zijn er jaarlijks de inmiddels bekende "banjirs" die inmiddels ook tradisi zijn.

Dat de "betere gebieden" in Jakarta nu ook geraakt worden da's alleen maar goed
wellicht dat er dan eens wat mensen wakker worden en er echt iets gaat gebeuren
niet alleen daar !!!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Die natte voeten blijven het komende decennia wel. Jakarta is gebouwd op een hele mooie klei laag. Urban planning in indonesie is iets wat redelijk laat is ingevoerd.

En dat is los van de waterhuishouding in de zin van afvoeren.

En, inderdaad, met weet al enige jaren dat delen van Jakarta, de ene meer als de andere met enige centimeters is gezakt. En dat is moeilijk te stoppen.

Where there is a will there will be relatives.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 10-08-2013 15:44 Yerun wrote:
Verder een beetje een zwaktebod om Surya op iedere zin aan te vallen, zeker als je zelf dan niet weet wat de waarheid is. Dat je nog niet rond kunt rijden is bijzaak,

Ik geloof dat Yerun nu ook een aanval krijgt van Indonesianisme Emoticon: Confused
Je weet er niets van, er is een rondweg, alhoewel je niet rond kan rijden .
Maar dat is minder belangrijk, geweldig.
Dus ik moet nog steeds 8 uur uittrekken voor Sukabumi Soekarno-Hatta 180 km, ondanks die rondweg die er wel is, maar ook weer niet, laat dat nu net effe voor mij geen bijzaak zijn Emoticon: Laugh out loud

Overigens is het geen zwaktebod om iemand terecht te wijzen Yerun, zeker niet als iemand al jarenlang op alle internet fora de boel zit te bevuilen met verkeerde informatie en fantasieverhalen en gewoon op de het enige forum waar hij nog mag komen dezelfde praktijken blijft uitvoeren.

Dagelijks kijken en lezen met aandacht kan veel oplossen Yerun Emoticon: Bye bye

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 10-08-2013 18:07 Anorak wrote:
Die natte voeten blijven het komende decennia wel. Jakarta is gebouwd op een hele mooie klei laag. Urban planning in indonesie is iets wat redelijk laat is ingevoerd.

En dat is los van de waterhuishouding in de zin van afvoeren.

En, inderdaad, met weet al enige jaren dat delen van Jakarta, de ene meer als de andere met enige centimeters is gezakt. En dat is moeilijk te stoppen.

Ik heb reeds eerder ergens geschreven dat men er wel degelijk iets aan gaat doen.
Water de grond in pompen om zo het zakken te stoppen.
Iedereen verplichten met stoppen grondwater te ontrekken en gratis water te verstrekken. Eventueel zeewater erin pompen maar dan duurt het pakweg 20 jaar voordat dat weer zoet is. Maar ze stoppen in ieder geval met het onttrekken van grondwater.

Men zou deze zomer beginnen doch de centjes 50 juta E zijn pleite. Een lening van een of andere olie houder. Men denk dat iemand reeds die centen heeft uitgegeven. En of dat nou iemand in indonesie is, was mij niet zo snel duidelijk.

Dus is het nu advocaten zaak en blijft de boel overstromen. Emoticon: Frustrated Emoticon: I love it Emoticon: Cooool

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oh nou als ik dit lees is het probleem snel opgelost, stoppen met het onttrekken van grondwater.
Alle pompen stil en gratis water verstrekken Emoticon: Confused
Ja simpel, dat ik daar niet aan had gedacht, slechts 16 miljoen mensen gratis water verstrekken, uit de zee?
Heeft wel een voordeel, geen zout meer in de aardappelen, en een visje bak je dan in water, krijg je vanzelf een zout visje Emoticon: Yes!
Pompjes stil en klaar is Kees, probleem opgelost Emoticon: Laugh out loud
Ehm Albert, wanneer gaat Pinksteren en Pasen op één dag vallen?

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ga je bovenkamer maar verhuren daar zit blijkbaar niets in.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Is het nog geen bedtijd in Indonesie. Zijn we tenminste even weer van dat komkommer-geleuter af.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Geen komkommers meer het is tijd voor mosselen nu Emoticon: Party!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 10-08-2013 20:09 sabar2 wrote:

Geen komkommers meer het is tijd voor mosselen nu Emoticon: Party!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Malam, dat jij er 8 uur over doet van Sukabumi naar vliegveld komt natuurlijk omdat je vanaf Ciawi geen fatsoenlijke weg hebt tot aan Sukabumi, niet omdat de ringweg niet ringvormig is. Ik neem aan dat je geen heel rondje moet doen op een rondweg om ergens te komen, dat zou pas echt Indonesisch zijn.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dat stuk vanaf Sukabumi tot Ciawi is een drama Yerun, maar daar heb ik het niet over.
Ik heb het over de tolweg ga ik naar het vliegveld zijn er twee mogelijkheden, maar beiden gaan dwars door de stad en kost mij ook uren dat weet je.
Dat noem ik geen ringweg dus.

renem
User
spacer line

Ik heb nog nooit uren op de tol geweest om bij de airport te komen
heb op verschillende plaatsen in jkt gewoont ( kelapa gading. Keb baru. Hi and nu Tebet )
Langste reistijd was 1:45 maar gewoonlijk altijd binnen 1 uur

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,323,535 topic views - 223,753 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 19-11-2017 18:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,308,961 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com