indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het is weer raak, deze keer in Jakarta
Wanneer houdt dit nu eens op ?

http://www.thejakartapost.com/(...)ombed-3-injured.html

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Zolang er extreme moslims zijn?

Niet. Emoticon: Angry

Where there is a will there will be relatives.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dit wordt alleen maar erger.
Als je als toerist hier rond loopt te bavianen dan heb je er geen oog voor.
Dus ik wil niet oordelen over 20 jaar geleden, maar wel over 10 jaar geleden.

Toen had ik na mijn jaarlijkse bezoeken van 4 tot 6 weken redelijk door wat hier in de moskeeŽn en pasantren voor onzin werd uitgekraamd.
Let wel, door mannen die de striemen nog in hun nek hebben van het touw waarmee ze uit de sawa zijn gerukt, maar een beetje koran kunnen lezen dus de titel "imam" krijgen en al hun persoonlijke frustraties op arme sloebers en kinderen projecteren, een beter beÔnvloedbaar gehoor kan je niet vinden.

Sinds die afgelopen 10 jaar heb ik het hier met het jaar extremer zien worden, ik durf zelfs te beweren dat op termijn het toerisme in dit land er enorm onder gaat lijden.
Niet alleen de bomaanslag op Bali is een bewijs hier van, nu gaan die idioten buiten kerken ook al boeddhistische tempels pakken, het werelderfgoed de Borobudur staal onder extra bewaking, gekker moet het niet worden, maar wordt het wel.

Presidenten kunnen alleen nog maar de verkiezing winnen met steun van de extreme moslimpartijen, dus zijn monddood.
Rechters verwisselen hun toga voor een witte jurk, ga zo maar door.
Het einde is nog lang niet in zicht, jammer maar helaas.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik ben bang dat je inderdaad gelijk hebt malam.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

En dat noemt zich de uitverkoren religie.
Zeker uitverkorenen v/d duivel want liefde en begrip voor je medemens hebben die gasten nooit van gehoord.

Hoe kun je nou liede brengen d.m.v. geweld. Alsof wanneer ze de hele wereld onder hun controle hebben dat ze dan opeens zich aardig gaan gedragen t.o.v. hun medemens.

In mijn ogen is en blijft religie een uitvinding van de duivel. Het heeft ons nooit dichter bij elkander gebracht, alleen maar verder van elkaar.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Gaat wel erg snel daar?

Police say they have identified suspects after a low-intensity bomb exploded outside a Buddhist temple in West Jakarta on Sunday night, injuring three people.

http://www.thejakartaglobe.com(...)hist-temple-bombing/" rel="nofollow">http://www.thejakartaglobe.com/news/police-id-suspects-in-jakarta-buddhist-temple-bombing/

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Onderwerp verplaatst naar Nederlandstalig subforum.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 06-08-2013 11:02 schreef Anorak:
Ik ben bang dat je inderdaad gelijk hebt malam.

We hebben laatst voorstellen van Forum-verkiezingen gehad hier, en ik meen dat Malam viceprecident zou worden?
Ik stel voor hem daarnaast ook als nationale imam te benoemen!

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Oyibo, hoe gaat dat? Er is altijd enige verwarring in mijn geteisterde pindabrein, als ik zoiets lees. Moeten we dan daarheen? En waarheen? Hoe kan ik dat subforum vinden?

Your attitude determines your altitude

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Laatst werd er weer ontzettend gedemonstreerd tegen de bouw van een nieuwe kerk en elk jaar krijgen bestaande kerken tijdens de kerstmis politiebescherming. Tollerantie voor niet-moslims is hier erg laag. Natuurlijk kun je niet iedereen over een kam scheren, maar er mag best wel wat gedaan worden tegen extremisme. En de imams moeten hier een rol in hebben.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat is nu juist het vervelende in de gehele moslimwereld: klagen dat ze gediscrimineerd worden, dat non-moslims hen negatief bekijken maar zelf geheel niets doen aan verbetering van het imago van de islam. Typisch islam: gewoon alle schuld doorschuiven en een ander beklagen. Steek de hand in eigen boezem en doe eens wat aan die extremisten. In andere religies staat men toch ook op tegen ultra-orthodoxen en fanatiekelingen. Waarom moet de islam (en de umat, moslims) altijd maar de slachtoffer rol spelen? Geen zelfrespect. Doe zelf eens wat aan de negatieve beeldvorming van de islam. Laten de "normale" moslims eens opstaan tegen de extremisten en van zich laten horen i.p.v. de zwijgende meerderheid en de zielepoot te spelen.

spacer line  

De volgende bersiap periode zit eraan te komen !

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Wellicht YB zou een dergelijke actie vanuit Indonesie zin hebben en iets duidelijk kunnen maken aan de wereld, helaas is deze regering nog verre van deze gedachte. Nog kunnen we dit verwachten met de zittende "intellectuelen.

Het zou wenselijk zijn en zeker een statement maken.

Maar hoopvol ben ik niet.

spacer line  

Tolerant zijn "ze" zelf helemaal niet en dat is jammer. Je krijgt wat je geeft..

Ik vraag mij af hoe het merendeel van de bevolking in Indonesie dit ziet.
Het moet voor vrouwen toch ook discriminerend zijn als ze meer bedekt de straat op moeten, dit vanuit mijn westerse ogen bekeken?
Merken jullie als bewoners of vaste verblijvers ook dat het moeilijker voor jullie gaat worden?en zo ja in wat voor soort dingen merken jullie dit!

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik zou een jokkebrok zijn als ik zou zeggen dat het moeilijker is geworden, maar dat de hardliners steeds meer invloed krijgen is duidelijk merkbaar, zeker als je het nieuws volgt.
Ook het geroeptoeter wordt in dit stadje steeds intensiever en agressiever.
Regels met vastentijd breiden elk jaar uit, de moslim meerderheid overheerst de anders denkenden, wij niet vreten jullie ook niet vreten.
Zelfs KFC en MacDonald waren voor het eerst dit jaar alleen maar open voor afhalen, zoals vroeger afschutten zodat mensen die niet vasten toch een hap snuf konden krijgen is er niet meer bij.

Het restaurantje (Chinees) waar ik wel eens een hapje eet of een biertje drink had een ontheffing, die mocht ik van hem lezen.
Als het restaurant bevoorraad werd leek het wel kiekeboe spelen, deurtje open deurtje dicht.
Deurtje iets te lang open, een hyperventilerende eigenaar, zouden mensen op straat maar een glimp van eten of drank zien en er melding van maken dat raakt hij zijn ontheffing kwijt.

Een beetje ziekelijk allemaal.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Met een Marokkaanse vriend/collega, praat ik vaak over de islam in IndonesiŽ. Hij heeft koranschool gedaan en zet meestal grote vraagtekens, wanneer ik over de islam in het grootste moslimland ter wereld vertel.
Zo is het verplicht sluiten of afschermen van restaurants tegen de filosofie van de ramadan. Volgens hem moet de moslim zelf karakter tonen. Wanneer men verplicht de restaurants sluiten, is volgens hem de ramadan ongeldig. De niet-gelovigen mogen gewoon openlijk eten en drinken.
Zo is ook het verbod op alcohol, zoals in Aceh, niet volgens de koran. Het is hier weer de moslim die karakter moet tonen, en van de alcohol moet afblijven. Dat alcohol verboden is, maar dat er massaal marihuana gebruikt wordt, is al helemaal te gek.
Nu ja, op gebied van hypocriet zijn hoeven de extremisten geen lesje te krijgen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

Twee jaar geleden met mijn vrouw de kerst mis bezocht hier in Bandung in een grote chineese katholieke kerk, om de kerk stond een cordon zwaargewapende mariniers met pantserwagens, geen fijn idee, is dit een seculier staatsbestel ? Emoticon: Angry

spacer line  

Mijn vrouw is als enige van haar familie cristen geworden omdat wijlen haar eerste man dat was (mollukker) zij komt uit een zogenaamd middenklasse gezin, haar ouders beide docenten aan de universiteit, en haar broers / zussen hebben allemaal een goede opleiding gehad en ook allemaal een goede job, zelf was mijn vrouw 23 jaar lang stewardess, in de familie is het geen probleem dat zij protestant is geworden en nu ook nog eens hertrouwd is met een heiden ! Aangezien ik van zoenen houd heb ik het grootste deel van de vrouwelijke familieleden (onder de 40) geleerd dat zij mij volgens hollandse gewoonte 3 keer moeten zoenen bij elke begroeting, een groot deel doet mij dat plezier, maar een aantal hardliners legt conseqent mijn hand tegen hun voorhoofd, ipv ff lekker zoenen ! Emoticon: Yummie!

spacer line  

In Suriname waar ik van 1975 tot 1981 woonde had je onder de Javanen twee kibbelende groepen namelijk oost en west bidders ! Het geschil tussen beide groepen moslims was dat de oostbidders in de zelfde richting hun gebeden deden als ze in het land van herkomst plachten te doen, de westbidders daar integen zeiden ; klopt niet want we zijn nu in Suriname en nu ligt mekka ten westen van ons ! Voor mij extra problematisch want als ik op het erf ging kakken werd ik in de gaten gehouden of mijn kont niet oostwaards en ook niet westwaards was gericht, dus continu een kompas om mijn nek. Emoticon: Stupid

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Een berichtje uit de Grote Zandbak. Om je een deuk te lachen:

www.hln.be/hln/nl/960/Buitenla(...)un-eierstokken.dhtml

Al zal je maar daar geboren worden als vrouw.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

pierre
User
spacer line

Op 29-09-2013 15:27 schreef erwin:
Een berichtje uit de Grote Zandbak. Om je een deuk te lachen:

www.hln.be/hln/nl/960/Buitenla(...)un-eierstokken.dhtml

Al zal je maar daar geboren worden als vrouw.

Dit getuigd wederom maar weer eens dat het IQ van de gemiddelde moslims niet veel meer is dan een kruiwagen.

Deze meneer in het pacht hebbende allesweter heeft zeker niet in de gaten dat de vrouw dan ook niet meer mag MEERIJDEN in de auto, maar dit gegeven is verder kijken dan je neus lang is, maar van dit fenomeen hebben ze nog nooit van gehoord.

Je kunt van zulke domheden alleen maar met je hoofd schudden en er om lachen.
Zullen ze nu zelf niet in de gaten hebben dat ze zichzelf hiermee volledig belachelijk maken in de rest van de wereld? Maar ach wat verwacht je dan ook van die zandhappers.
Domheid is op hun lijf geschreven.

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 28-09-2013 13:02 schreef Jan van Toor:
De volgende bersiap periode zit eraan te komen !

Nou Nou meneer Emoticon: Angry , weet u wel waarover u praat??

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

spacer line  

Beste siebjans ik ben geen ervaringsdeskundige als je dat soms bedoeld, heb in 45 zwervend door de wereld het een en ander gezien en heb ook wel eens een moordje meer of minder gezien. In mijn kennisenkring heb ik meerdere personen die als kind de kampen zoals ambarawa en banjoe biroe hebben overleefd en nu met de trauma's daarvan moeten leven . Vergeet niet dat eind jaren negentig toen er sprake was van een economische crisis in Indonesie er een rampok is geweest in de wijk glodok in Jakarta, en dat er toen tientallen chinezen, vrouwen en kinderen op beestachtige manier zijn vermoord en verkracht door de evenbeelden van de zwarte havikken ! Omdat die zoals altijd de schuldige zouden zijn van de economische terugval. Geschiedenis kan zich herhalen , kijkn

spacer line  

Vervolg, kijk naar ruanda, joegoeslavie, en de molukken, en verder is niet alles wat het lijkt, bekijk de zaken uit verschillende gezichthoeken, ik heb me wel eens verdiept in de politionele acties en de ervoorafgaande chaotische bersiap periode, ik heb de mensen gesproken die er bij waren en waarvan sommige een rol hebben gespeeld, zoals westerling ! Verder heb ik diep respect voor wijlen Pocke Princen die altijd is blijven vechten voor de rechten van de mens, zowel onder nederland, sukarno en suharto , petje af voor deze man !

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nee het stopt nooit als de overheid de radicale groepjes die rotzooi schoppen oogluikend hun gang laten gaan.
Er gaat geen dag meer voorbij of er duikt hier of daar zo'n club radicalen op en elke keer zwicht men weer voor deze relatief kleine groep.
Kijk eens hoe IndonesiŽ zich te kijk heeft gezet door de finale van de Miss World verkiezing een dag voor het begon, de finale in Jakarta te verbieden.
Als de beelden van de politiemacht met pantserwagens die de boel moesten bewaken dan ook nog de hele wereld overgaan, dan is dat bepaald geen reclame voor een land wat zegt godsdienstvrijheid te hebben.

De naar schatting 34 miljoen niet moslims zouden toch van de overheid mogen verwachten dat zij veilig hun eigen geloof kunnen belijden, immers het is niet hun keuze, maar het is die zelfde overheid die iedereen dwingt een geloof aan te nemen.
Of loopt de seculiere staat IndonesiŽ met zijn geroemde Pancasila op zijn laatste benen en is Aceh het begin van het einde?

Uiteindelijk blijken er namelijk nu al in Jkt een aantal gekken te zitten die daar hard naar toe werken.
Om maar enkele voorbeelden te noemen, het ministerie van onderwijs die achter het maagdelijkheids onderzoek staan van meisjes van 13 jaar.
Een minister van Binnenlandse zaken die bezwaar maakt tegen een Christelijke bestuurster.( Overigens is er nu een beschuldiging dat deze vrome moslim ook met zijn jatten in de grabbelton heeft gezeten)
Een ministerie van geloofszaken die de miss Worldverkiezing verbied.
Al deze maatregelen zijn op moslim leest geschoeid, wat nu vrijheid van geloof Emoticon: Confused

De JakartaGlobe 23/8
Het heeft 23 jaar geduurd voor de parochianen van Sint Bernadet om een vergunning te krijgen om een kerk te mogen bouwen in Ciledug, Zuid Tangerang. Ze kunnen nog eens 23 jaar wachten voordat het gebouw zijn deuren kan openen, nadat een groep van islamitische hardliners op de voorgestelde plaats op zondag demonstreerden voordat zelfs de eerste steen is gelegd.

"Een groep mensen, die zichzelf bewoners noemen, demonstreerden tegen de kerkbouw," volgens Paulus Dalu Lubur, een gemeenschaps priester, vertelde hij de Jakarta Globe op maandag

Honderden mensen, met witte shirts en traditionele Arabische religieuze kledingstukken, demonstreerden aan de voorkant van het land waar de katholieke gemeenschap, die 11.000 leden telt, al lang had gehoopt om een kerk te bouwen. De gemeenteleden ontmoeten elkaar op zes verschillende locaties en hebben geen vaste plaats voor hun kerkdiensten.

Bonar Tigor Naipospos, adjunct-directeur van het Setara Instituut voor Democratie en Vrede, vertelde de Jakarta Globe dat degene die intolerantie bevorderen een mobiele opportunistische groep is die niet uit de lokale bevolking komt.

"Ze gebruiken altijd het motief 'Christinization' om bewoners te beÔnvloeden met het argument dat als er een kerk in de omgeving komt, ze later mensen bekeren vanwege de sociale activiteiten van de kerk," zei Bonar. "
Deze groep verplaatst zich van de ene plaats naar de andere, actief op zoek naar informatie over kerken die trachten een vergunning te krijgen of kerken die niet beschikken over een vergunning. Ze demonstreren in de naam van de bewoners, zelfs als er maar slechts ťťn of twee bewoners bij betrokken zijn. "

Bonar zei het probleem het gevolg is van de onmacht van lokale overheden om op te treden tegen deze radicale groepen.
"Bovendien, wast de centrale overheid vaak haar handen in onschuld door te zeggen dat de lokale overheden degenen zijn die oplossingen moeten vinden," zei Bonar.

spacer line  

Maar misschien hebben de extremistische moslims het afgekeken van de extremistische katholieken die in naam van god heel zuidamerika hebben uitgemoord ! En dit in beperkte vorm nog steeds doen als ze zich eens niet bezig houden met het misbruiken van kleine kinderen, respect heb ik voor die man die een keer in een kano naar ons schip kwam en vroeg of we nog jenever of zware shag voor hem hadden, hij was een missionaris die eigenhandig een ziekenhuisje bouwde voor de indianen in de amazonedelta waar ik drie jaar voer . Daar integen heb ik baptisten in thailand gezien die de longnecks wilde kerstenen en hun bedreigde met hel en verdoemenis, maar die je later in bangkok weer tegenkwam om jonge kinderen te misbruiken ! I have seen it all !

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,300,976 topic views - 223,704 posts - 13,516 topics - 16,718 members - last post @ 18-11-2017 14:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,260,142 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com