indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

heris
User
spacer line

Beste Indonesië gangers,
Het is van eind juni geleden dat ik gevraagd heb om wat hulp en kennis van anderen om een zo goedkoop mogelijke ticket te krijgen voor zo min mogelijk geld, en dan ook nog comfortabel reizen, ik heb in elk geval genoeg informatie gekregen, nogmaals mijn dank daarvoor.
Ik wil je dus mijn zoektocht naar een goede ticket dus niet onthouden, in het begin wilden we van Amsterdam vertrekken maar naar gelang de tijd verstreek is het Brussel( 80 km) geworden, ik zal u uitleggen waarom, ik woon in Zeeuws Vlaanderen, dus de afstand naar Brussel is nog geen derde van naar Amsterdam( 280 km), we moeten naar Goes of Middelburg gebracht worden( naar Schiphol is geen optie) voor de intercity naar Schiphol( kosten 2x78 euro eerste klas + Westerschelde tunnel 2x5 euro), waarom eerste klas, omdat het echt niet te doen is tweede klas te reizen met 2 stuks grote koffers en 2 stuks trolleys en laptoptas.
Ik heb elke dag alles afgezocht wat me aangeraden was maar er waren geen vluchten bij die er echt uitsprongen tot zaterdag 13 juli had ik een vlucht met skyscanner.nl van Brussel met Etihad naar Denpasar voor 1560 euro voor 2 pers. van 28-1-2014 t/m 30-3-2014, dit vond ik zeer acceptabel, dan werd ik doorgelinkt naar gate1.nl, daar mijn gegevens ingevuld en betaald met ideal (geen extra kosten) een uur later was de betaling binnen en kon ik mijn boekingsbevestiging/factuur uitprinten, we waren zeer verheugd.
En nu komt het: Dit was een e-mail 15-7-2013 savonds laat

Via onze website Tix.nl hebt u een boeking gemaakt voor 2 personen naar Den Pasar met Etihad airlines.

Helaas heeft de luchtvaartmaatschappij de beschikbaarheid van de vlucht kuala lumpur den pasar-kuala lumpur niet corect geladen op onze website. deze vlucht is niet langer beschikbaar.
Helaas hebben wij geen andere alternatief voor u kunnen vinden.

Uw boeking is kosteloos geannuleerd en uw betaling zal worden teruggestort naar uw rekening.

Indien u nog vragen heeft dan kunt u ons bereiken via telefoonnummer: 020-8203180

Met vriendelijke groet,

Tix.nl
Gelijk gebeld maar dat bracht niets op natuurlijk, de andere dag komt een vriendin bij ons en leg haar de situatie uit waarop zij nog eens heeft gebeld en een e-mail heeft gestuurd : Geachte meneer, mevrouw,

Op zaterdag 13 juli 2013 hebben wij een boeking gemaakt voor een ticket van Brussel naar Denpasar voor 2 personen. Op dat moment zijn zowel wij als jullie akkoord gegaan met de prijs. In jullie boekingsbevestiging hebben wij nergens kunnen vinden dat het bedrag of de vlucht in optie is of onder voorbehoud van prijs. Dat kan ook niet omdat het geld per direct moest worden voldaan. Wat ook gedaan is.

Op zaterdag 13 juli 2013 hebben wij een boeking gemaakt voor een ticket van Brussel naar Denpasar voor 2 personen. Op dat moment zijn zowel wij als jullie akkoord gegaan met de prijs. In jullie boekingsbevestiging hebben wij nergens kunnen vinden dat het bedrag of de vlucht in optie is of onder voorbehoud van prijs. Dat kan ook niet omdat het geld per direct moest worden voldaan. Wat ook gedaan is.

Wij zijn dan ook van mening dat het annuleren van de reis niet aan de luchtvaartmaatschappij ligt, maar aan jullie zelf. Wij willen u dan ook houden aan de afspraak die wij gemaakt hebben met u voor de vluchten hieronder tegen de prijs die wij overeengekomen zijn. De meerprijs voor de vluchten komt dus voor u rekening.

,

zouden ze de zaak nog eens nader bekijken waarop ik de volgende e-mail terug kreeg :
Via onze website Tix.nl hebt u een boeking gemaakt voor 2 personen naar Den Pasar met Etihad Airways.

Helaas heeft de luchtvaartmaatschappij de reis geannuleerd.
We hebben contact gehad met de maatschappij en zij geven aan, alleen het tarief beschikbaar te hebben tegen een meerprijs van Eur 92.00 per persoon.

Gisteravond is bevestigd, dat de betaling teruggestort wordt.
Indien u hiermee akkoord gaat dan kunt u de bijbetaling alsnog voldoen. Wij sturen u dan een link
voor de bijbetaling.
Deze bijbetaling dient binnen 24 uur binnen te zijn.
Als u hiermee niet akkoord gaat dan kunt u ook kosteloos annuleren. Dan ontvangt u de gehele betaling retour.

Indien u nog vragen heeft dan kunt u ons bereiken via telefoonnummer: 020-8203180

Met vriendelijke groet,

Tix.nl
Je ziet nu dat je geen poot hebt om op te staan en ze zijn ook nergens bij aangesloten (ANVR ed.)
Woensdag 17-7-2014 heb ik alsnog een reis geboekt via skyscanner.de en werd dan doorgelinkt naar travel2be, was toch wel wat huiverig, dan betaald met creditcard, maar aanmerkelijk duurder 1703 euro voor 2 pers met MH en wel 2x overstappen maar niet te lang wachten en 30 kg bagage .

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Tsja, een heel verhaal Heris.
Ik wil geen zout in je wonden strooien, maar (alsof de duvel er mee speelt) TIX heeft die Maleisia Air tickets momenteel in de aanbieding voor € 820 (ik neem aan dat je met je ticket bedoelt: Amsterdam-Denpasar, bij mijn weten vliegt Maleisia Air niet van en naar Brussel). Maar ik neem aan, dat je voorlopig de neus vol hebt van TIX. Echter, als je nu zoekt bij www.skyscanner.de zie je, dat die zelfde Maleisië Air vlucht (bij Travelgenio) te boeken is voor € 802, hoewel daar waarschijnlijk nog een kleine toeslag bij komt voor je creditcardbetaling.
Het is nu eenmaal de wet van Murphy, eenmaal geboekte tickets zijn naderhand elders altijd weer goedkoper. Maar wie doet nou moeilijk over een lullige € 40 extra.
Geniet er lekker van, heb je toch voor € 850 een comfortabele, superluxe, snelle vlucht met een van de beste vliegmaatschappijen ter wereld, met amper 5 uur oponthoud in Kuala Lumpur.
Overigens kost een 1e klas NS-ticket Goes-Schiphol € 37,20 p.p., want je hebt slechts een enkele reis nodig (weliswaar voor de terugreis ook nog eens).

FAR FROM THE MADDING CROWD

heris
User
spacer line

Beste Jupje,
Met mijn ticket bedoel ik van Brussel met Brussels Airline naar Parijs(4.30 uur) en dan met MH via KUL(1.15 uur) naar Denpasar vertrek om 6.30 AM, dat kan niet beter voor mijn Schoonzoon ,op nog geen 2 uur retour met de auto en terug thuis.
Terug 2 maanden later van Denpasar(vertrek 4.35 AM) via KUL(2.40 uur) naar LHR(1.30 uur) en dan met Brussels Airline naar Brussel (aankomst 8.00 PM) en mag gewoon 30 kg meenemen, heb het voor alle zekerheid bij Brussels Airline nog nagevraagd
Ik bedoel te zeggen van de eerdere goedkopere ticket die ik had geboekt ze hun huiswerk niet goed hebben gedaan, want als je na ruim 2 dagen met de smoes komt niet meer mee te kunnen en na wat heen en weer gepraat ineens wel meekan als je 92 euro p.p. overmaakt, waar zijn we dan mee bezig

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 04-08-2013 13:40 schreef heris:
Beste Jupje,
Met mijn ticket bedoel ik van Brussel met Brussels Airline naar Parijs(4.30 uur) en dan met MH via KUL(1.15 uur) naar Denpasar vertrek om 6.30 AM, dat kan niet beter voor mijn Schoonzoon ,op nog geen 2 uur retour met de auto en terug thuis.
Terug 2 maanden later van Denpasar(vertrek 4.35 AM) via KUL(2.40 uur) naar LHR(1.30 uur) en dan met Brussels Airline naar Brussel (aankomst 8.00 PM) en mag gewoon 30 kg meenemen, heb het voor alle zekerheid bij Brussels Airline nog nagevraagd
Ik bedoel te zeggen van de eerdere goedkopere ticket die ik had geboekt ze hun huiswerk niet goed hebben gedaan, want als je na ruim 2 dagen met de smoes komt niet meer mee te kunnen en na wat heen en weer gepraat ineens wel meekan als je 92 euro p.p. overmaakt, waar zijn we dan mee bezig

Hallo Heris,
Dát is nog eens een wereldreis, toe maar. Via Parijs er heen, en via Londen terug, én beide keren nog een tussenstop in Kuala Lumpur! Vraag me toch af, of je dan nog over een comfortabele reis kunt spreken.
Ik ben vorig jaar ook gevlogen vanaf Brussel, slechts 100 km vanaf mijn woonplaats, terwijl Schiphol op 230 km ligt. Heb toen gevlogen met Egypt Air, overstap in Caďro (4 uur stop), én Kuala Lumpur (14 uur stop, met overnachting daar direct nabij het vliegveld).
Lang niet zo comfortabel als Maleisië Air dus, moest b.v. de koffers ophalen in Kuala Lumpur, door de douane en immigratie daar, en met een bus naar de andere terminal, maar "elk nadeel hep se voordeel", zou JC zeggen. Betaalde wel slechts totaal zo'n € 700 p.p. voor de half-jaar retourtickets Brussel naar midden-Java. Moet tenslotte als AOW-er een beetje op de kleintjes letten. Ben toen met de auto naar Brussel toe gereden, ruim 1 uur rijden autoweg, mijn zoon bracht ons er heen, mijn schoonbroer haalde ons weer op. Want het o.v. naar en van Zaventem houdt niet echt over, dat is minimaal 3 maal overstappen eer ik thuis ben.
Maar ik ga dit jaar weer eens vanaf Schiphol, vlieg nu met Turkisch Airlines, vergelijkbare vlucht als Egypt Air, maar nóg iets voordeliger, totaal zo'n € 650 voor onze 6-maanden tickets. Tussenstop in Istanbul ruim 2 uur, in Kuala Lumpur weer ca. 14 uur, dus wéér een overnachting daar. Ga dan naar Schiphol met de trein. Heb van hier uit wat makkelijker vervoer daar naar toe dan vanaf Zeeuws-Vlaanderen, want er is een rechtstreekse trein vanaf Heerlen, dus zonder (met al die bagage lastige) overstap, en 2,5 uur later ben ik er. Vertrek ook pas ná 18.00 uur, dus hoef pas ná 13.00 thuis te vertrekken, dan is die trein nog helemaal leeg, en vind ik altijd plek genoeg voor óns, én de bagage. Is de noodzaak van 1e klas reizen ook niet aanwezig Ik beschik bovendien over een OV-kaart met dalurenabonnement NS, en heb zodoende voor totaal € 64 liefst 7 "gratis" keuzedagen OV per jaar, dus ruim voldoende voor én het inleveren, en weer ophalen, van het paspoort voor het visum in Den Haag, én de heen- en terugreis naar / van Schiphol. Bovendien kan ik mijn echtgenote dan meenemen bij de NS met 40% korting. Daar kan het vervoer per auto niet tegenop.

heris
User
spacer line

Beste Jupje,
Een comfortabele reis bij mij is dat ik mijn bagage in Brussel incheck en op de eindbestemming weer ophaal, en niet te lange tussen stops, en niet te vergeten beenruimte, ook wel belangrijk, maar dat vinden mijn vrouw en ik, dat allemaal persoonlijk en voor een redelijke prijs.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Hallo Heris.
Comfortabel, snel én voordelig gaat nu eenmaal bij vliegtickets zelden (of nooit) samen, het blijft altijd een compromis sluiten, en dat blijft steeds een persoonlijke keuze.
Bij mij ligt nu eenmaal de nadruk op de prijs, en dan neem ik de rest op de koop toe.
We zijn 3.20 meter lang (samen), dus beenruimte telt bij ons al helemaal niet mee.
Sinds onze bagage bestaat uit uitsluitend trollies, zowel de handbagage als ruimbagage, en we ons beperken tot maximaal 20 kg, zelfs nu we een half jaar weggaan, valt het sjouwen onderweg ook allemaal (nog) wel mee.
En verder heb ik ook nooit zo'n haast, dat ik persé binnen 24 uur van mijn woonplaats op mijn plaats van bestemming moet zijn, mijn vakantie begint immers al, zodra ik de huisdeur achter me gesloten heb.

heris
User
spacer line

Beste Jupje,
Ik heb toch nog een vraag wat betreft een half jaar daar verblijven, volgend jaar is mijn vrouw klaar met werken en zouden we ook graag ongeveer een half jaar op Bali willen verblijven,(als het hier winter is) wat is de gemakkelijkste of beste manier om een visum te verkrijgen, ik heb wel behoorlijk wat relaties op Bali zowel privé als zakelijk, we hebben het er nog nooit over gehad voor zo'n lange tijd maar misschien weet jij daar meer van.
Groeten Henk.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Een visa social budaya (=socio-cultureel visum) is de gemakkelijkste weg Heris.
Je dient wel een lokale sponsor te hebben die ook een uitnodigingsbrief en copy KTP
dient op te sturen,je krijgt dan een 60 dagen visum,
wat 4 x met een maand verlengd kan worden tot maximaal 180 dagen.

Even contact leggen met de ambassade en alle details worden uitgelegd.
Het belangrijkste is het om de procedure op tijd te starten (2-3 maanden
voor vertrek) en tijdig de afspraken te maken.
Voorbeeldbrief van zo'n uitnodigingsbrief (recent !!) kun je via de ambassade
opvragen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 04-08-2013 16:13 schreef heris:

Beste Jupje,
Ik heb toch nog een vraag wat betreft een half jaar daar verblijven, volgend jaar is mijn vrouw klaar met werken en zouden we ook graag ongeveer een half jaar op Bali willen verblijven,(als het hier winter is) wat is de gemakkelijkste of beste manier om een visum te verkrijgen, ik heb wel behoorlijk wat relaties op Bali zowel privé als zakelijk, we hebben het er nog nooit over gehad voor zon lange tijd maar misschien weet jij daar meer van.
Groeten Henk.

Ik ga dus dit najaar weer daar overwinteren voor de periode van 6 maanden (sorry, 180 dagen), en hoop dat minimaal het komende decennium steeds weer zo te doen.
Zoals Sabar2 al aangaf, kan dat het beste met een z.g. SosBud visum. Eigenlijk zo'n zelfde visum als het toeristenvisum, maar wel daar maandelijks verlengbaar.
Zelf zorg ik tijdens mijn laatste verblijf steeds al voor de sponsorbrief van volgende keer, waarbij ik de datum dan wel aanpas aan mijn komend verblijf. Hoef die weer niet extra opgestuurd te worden.
Die voorbeeld-sponsorbrief is te downloaden vanaf de site van de Ambassade van Indonesië. Dat zou je dus ook zo kunnen doen, als je er toch komend jaar naar toe gaat.
Een andere mogelijkheid is, om na 60 dagen enkele dagen het land te verlaten, b.v. naar Kuala Lumpur of Singapore, en daar bij de Indonesische ambassade weer een nieuw toeristenvisum te halen voor 60 dagen. Dat is echter veel omslachtiger, en ook aanzienlijk duurder, elke verlenging van 30 dagen kost bij een imigratiekantoor in Indonesië, te vinden in elke grotere plaats, slechts ca. € 20, en zéker als het vinden van een sponsor geen probleem oplevert.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

ANVR of niet, je boekt alleen een vlucht en geen pakketreis, daarvoor gelden hele andere regels, bovendien heeft een Maleisische maatschappij kortgezegt 'schijt' aan wat de ANVR doet/wil natuurlijk, daar zij een Maleisisch bedrijf zijn.

Dat hele gebeuren van klantbescherming door de EU is prachtig, maar het lijkt erop dat steeds meer mensen vergeten dat deze regeltjes ophouden bij de grenzen van de EU. Om het maar helemaal niet over Indonesie te hebben, waar consumenten nog veel minder recht hebben op een groot aantal dingen.

Overigens werkt 2e klas reizen met 2 volwassenen, 1 baby, 2 grote koffers, twee stuks handbagage prima in Nederland. Als je het gangpad niet in komt ga je lekker pontificaal op het balkon zitten natuurlijk. Dat levert wat boze gezichten op, maar daar kan ik me allang geen zorgen meer over maken.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik had vorig jaar ook via een website wat geboekt. Steeds ging dat fout door een 'foutmelding'. Andere site, ook foutmelding. Nog een andere site, ook foutmelding. Via telefoon doe ik niet, kans op fouten is te groot. Ik ben de dag erop naar Jakarta gereden (1,5 uur) om bij Malaysian Airlines op kantoor tickets te boeken. Uiteindelijk goedkoper dan op hun site en de andere sites vermeld stond, okay, maar een dollar of 50 in totaal, maar wel goedkoper. Betaling met credit card was ook zonder toeslag.

Soms moet je gewoon wat extra's doen om te krijgen wat je wil. Tja, so be it.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,291 posts - 13,691 topics - 25,175 members - last post @ 17-10-2019 17:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,565,675 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com