indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line
 

Job,

Ik heb even voor je gekeken.
Het lijkt er op dat deze scam de bank opgebroken is en er nu een "prima dollar is.

Artikel 8
8
Transfer with instruction Pay in Full Amount
- Remittance fee + $ 25 + a certain amount
When loading more correspondent banks
greater than USD25
- Remittance Fees + JPY (0.05%, min JPY5.000),
EUR30 (TRF max nominal EUR100.000)

Remittance fee 25 dollar + a certain amount.
Wat dan de certain amount is? Geen specificatie.

Ik gaf je mee wat de prakrijk ervaringen waren. Bij Oyibo waren deze 1 mailg.


It's only kinky the first time.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 03-10-2016 08:06 oyibo wrote:
Jouw ervaring en jouw opmerkingen kunnen heel goed de aandacht vestigen aan iets wat eventueel niet goed gaat. Als dat zo is gebruikt Jeroen dit zeer zeker voor verbetering.
Ik wil er nog een ding over zeggen.
Dat het mij niet goed gaat is nog tot daaraan toe (al had ik liever dat het wel goed ging).
Ik ben een website aan het maken die volgende maand online gaat. Omdat de site een .info is en (in eerste instantie) Engelstalig hoop ik ook andere nationaliteiten te bereiken. Daarin ook een apart en uitgebreid onderdeel transport. Ik wil het mensen straks zo gemakkelijk mogelijk maken door ze ook te verwijzen naar de mogelijkheid om tickets online te kopen via Ticketindonesia.info, maar dan moet ik zelf wel overtuigd zijn. Ik verwijs ze ook door omdat ticketbureaus hier op Flores niet voor het oprapen zijn en er buiten Labuan Bajo extreem weinig is.


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 03-10-2016 08:06 oyibo wrote:
Anne Mieke,

Ik kan natuurlijk van ver weg niet zien wat er gebeurd. Ik sprak Jeroen net. Hij is aan het kijken wat er eventueel mis gaat. Een reaktie is aanstaande. Zelfs al zeg je, "ben ik de enige" dan nog zal er gekeken worden waar iets mis gaat. En belangrijker waarom. En hoe iets te voorkomen.

Jouw ervaring en jouw opmerkingen kunnen heel goed de aandacht vestigen aan iets wat eventueel niet goed gaat. Als dat zo is gebruikt Jeroen dit zeer zeker voor verbetering.

We wachten zijn reaktie af Emoticon: Wink

Is hier nog antwoord op gekomen?


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

jupje
User
User icon of jupje
spacer line
 

Ik gebruik ticketindonesia niet (meer), omdat er voor het boeken van mijn binnenlandse vluchten voldoende alternatieven zijn, die bovendien ook nog vaak voordeliger uitpakken.
Via skyscanner kan ik de diverse mogelijkheden veel beter opzoeken, gewoon omdat ze een veel professionelere site hebben, er eventueel ook voor de hele maand tegelijk gezocht kan worden naar de voordeligste vluchten, er ook direct de gewenste vertrektijd geselecteerd kan worden, en ze werken met veel lokale ticketaanbieders, en praktisch alle lokale vliegmaatschappijen.
Zo vind ik daar direct alle vluchten met b.v. Garuda, Lion, AirAsia, Sriwidjaya, Wings, NAM, Batik en Citylink.
Geboekt kan er dan meestal worden bij o.a. nusatrip.com en tiket.com, en beide accepteren in principe een creditcardbetaling, dus boeken vanuit Nederland is geen probleem.
Air Asia heeft weer een eigen site, waar tickets uitstekend direct geboekt kunnen worden, en je ook je wensen t.o.v. bagage kunt specificeren ( geen of wel ruimbagage, en de hoeveelheid ruimbagage).
Wel een probleem is, dat ING zelf betalingen met creditcard vanuit het buitenland om veiligheidsredenen in eerste instantie blokkeert, en er eerst telefonisch contact met de klantenservice dient plaats te vinden om die blokkering (tijdelijk) op te heffen.
Dat is vervelend, en mij vaak veel te omslachtig.
Als alternatief boek ik daarom mijn binnenlandse vluchten in de regel gewoon bij een plaatselijk reisbureau, en meestal is die prijs nauwelijks hoger dan die bij skyscanner wordt gevonden.
Dus ik zoek de prijzen van mijn binnenlandse tickets op bij skyscanner, en boek als ik in Nederland ben bij een internet ticket bureau, en als ik in Indonesië ben bij een lokaal reisbureau.


SOLO MAN FOREVER

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om Ticketindonesia al of niet te gebruiken. Ik vind het gemakkelijk. En het zou nog mooier zijn als álle maatschappijen geboekt zouden kunnen worden.

Ik boek ook weleens lokaal (en meestal om de reden die ik eerder noemde; ik reis veel, vaak in gebieden zonder signaal en dan moet het niet hebben dat ik binnen een paar uur moet betalen en anders mijn boeking vervalt) maar ook daar zitten soms nadelen aan. Een ervan is de uitval van internet, iets wat in het oosten vaak gebeurt. Het andere is dat als ik boek in een bepaalde plaats, bijvoorbeeld Larantuka of Maumere op Flores voor een vlucht die vertrekt van bv Ende, Bajawa of Labuan Bajo (gewoon, omdat ik nog aan het reizen ben) en er verandert iets je wel goed de klos kan zijn omdat je voor elke verandering eigenlijk naar het originele ticketbureau terug moet. Ik heb dat een paar jaar geleden meegemaakt, uiteindelijk wel voor elkaar gkeregen maar moest nog nog veel bijbetalen.
Skyscanner is voor waar ik het voor nodig heb niet bruikbaar omdat de ticketaanbieders Indonesisch zijn zoals Nusatrip en Tiket.com en dus geen betaalmogelijkheid. In principe met creditcard? Niet dus. Dat heb ik al eens geprobeerd maar cc uit Nederland wordt niet geaccepteerd. En met geprobeerd bedoel ik dat ik contact heb gehad met deze aanbieders.



Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

jupje
User
User icon of jupje
spacer line
 


Op 09-10-2016 15:41 schreef Anne Mieke:
........Skyscanner is voor waar ik het voor nodig heb niet bruikbaar omdat de ticketaanbieders Indonesisch zijn zoals Nusatrip en Tiket.com en dus geen betaalmogelijkheid. In principe met creditcard? Niet dus. Dat heb ik al eens geprobeerd maar cc uit Nederland wordt niet geaccepteerd. En met geprobeerd bedoel ik dat ik contact heb gehad met deze aanbieders.

Wel degelijk dus.
Ik heb (enkele maanden geleden nog) een binnenlandse vlucht (Jakarta-Solo) geboekt, gevonden bij Skyscanner, en geboekt bij Nusatrip.com met Sriwidjaya Air, en gewoon kunnen betalen met mijn Nederlandse creditkaart (ING mastercard).
De bij skyscanner gevonden prijs was € 25,25 p.p., en dat was all-inn, dus verder géén bijkomende kosten, zoals bij ticketindonesia wel het geval is.


SOLO MAN FOREVER

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 


On 03-10-2016 08:06 oyibo wrote:
Anne Mieke,

Ik kan natuurlijk van ver weg niet zien wat er gebeurd. Ik sprak Jeroen net. Hij is aan het kijken wat er eventueel mis gaat. Een reaktie is aanstaande. Zelfs al zeg je, "ben ik de enige" dan nog zal er gekeken worden waar iets mis gaat. En belangrijker waarom. En hoe iets te voorkomen.

Jouw ervaring en jouw opmerkingen kunnen heel goed de aandacht vestigen aan iets wat eventueel niet goed gaat. Als dat zo is gebruikt Jeroen dit zeer zeker voor verbetering.

We wachten zijn reaktie af Emoticon: Wink

Ik heb vijf dagen geleden gevraagd hoe het met de reactie staat. Die blijft echter na 11 dagen uit. Voordat prijzen stijgen heb ik intussen mijn binnenlandse vlucht voor dinsdag a.s. hier ter plekke geboekt.
Al met al heb ik hier geen goed gevoel over.


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Anne Mieke,
Jij vraag aan een tussenpersoon via een forum waar de reactie van TI blijft.
Kun je niet beter direct email contact hebben met TI?
Zomaar een vraag hoor.




jakarta . snacks Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com --- Geen tijd meer voor De Lekkerste Kroketten in Jakarta. Helaasss

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line
 

Ik ben hier al enige tijd (zacht uitgedrukt) niet actief. Vragen over ticketing en je eerdere reservering die kennelijk niet naar wens is verlopen kunnen naar het desbetreffende email adres uiteraard. Dan kan dit uitgezocht worden. Emoticon: Smile



Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line
 

Ik reageer op hetgeen Oyibo hier heeft geschreven op 3 oktober jl.
oa "we wachten zijn reactie af". Ik had niet de indruk dat ik daarvoor extra een mail had moeten sturen.
Ik heb via mail al diverse keren mijn verbazing uitgesproken over oa het verschil in prijs gepubliceerd op de website en de werkelijkheid. Ik heb het niet allen over de reservering van enige weken geleden maar dit is al eerder gebeurd. Maar als ik als antwoord krijg: "dit is de laagste prijs die wij van de maatschappij krijgen" terwijl op de website nog steeds een veel langere prijs staat, wat moet ik dan nog doen?

Mbt de terugbetaling die volgens mij veel te laag was heb ik idd verder niks meer gedaan. Het was een samenloop van omstandigheden 3 weken geleden. Maar als ik mail krijg dat de kosten 25% zijn dan mag ik dar toch wel op vertrouwen? Dan hoeft er toch niet nog eens een hele mailwisseling te volgen?


Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info


You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



50,016,505 topic views - 222,265 posts - 13,491 topics - 16,273 members - last post @ 25-09-2017 17:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,137,235 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com