indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line

Verleden week tickets geboekt via ticketindonesia.netjes en duidelijk afgehandeld,nu de volgende binnenlandse vluchten geboekt.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Ook wij maken gebruik van deze service en nog steeds naar volle tevredenheid.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

spacer line  

Nu ik ben ook zeer tevreden met afhandelen van tickets.Zeer netjes en correct afgehandeld
Hier mij dank voor

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb deze uit het stof gehaald. Vooral omdat ik niet (altijd) tevreden ben.
Een vraag aan hen die weleens/regelmatig bij Ticketindonesia.info boeken.
Ik vraag me af of ik nou de enige ben die problemen heeft (afgezien van het feit dat een aantal luchtvaartmaatschappijen niet geboekt kunnen worden)
Ik heb zo geen concrete cijfers bij de hand maar ik boek er regelmatig een aantal keer voordat ik naar Indonesie vertrek en ook tijdens mijn verblijf. Ik schat dat het op jaarbasis om zo'n 20 tickets gaat)

Prijzen die niet kloppen met hetgeen op de website staat. Dat heb ik al een paar maal meegemaakt en dat leidt telkens weer tot discussie. Prijzen zouden op dat moment het laagste zijn hoewel op het moment ik de mail vmet betaalverzoek binnen krijg de prijs nog steeds zo is als bij boeken; zo ook als ik andere aanbieders check (bv Traveloka, Nusatrip of soms zelfs Skyscanner). Het gebeurt dan ook regelmatig dat ik een boeking maak, deze weer annuleer vanwege de prijs die niet klopt, opnieuw boek, weer moet annuleren etc. Dat wil ik helemaal niet maar ik heb weinig keuze zo. Vorige week had ik zelfs een boeking die meer dan het tweevoudige was, maar uiteindelijk na heen en weer gemail een prijs die beter klopte.
De tijdslimiet is soms ook een probleem. Als ik in Nederland in de avond een ticket boek dan wordt die boeking in de ochtend verwerkt, tidsverschil 5 uur en krijg ik midden een de nacht een betaalverzoek dat vervolgens s ochtend na het opstaan (een uur of 7 zeg maar) al verlopen is ivm de tijdslimiet
Het annuleren van een boeking is nu ook niet goed gegaan. In de mail/voorwaarden van luchtvaartmaatschappij staat dat er 25% kosten op zitten, maar ik zit op minstens 50%. Dit keer werd ook naar paspoort en ktp gevraagd om te overleggen voor dat er uberhaupt terugbetaald werd. Dat zou de luchtvaartmaatschappij vragen (en ik gelukkig nog een kopie van mijn oude paspoort in mijn bagage had zitten, anders had ik daar ook nog gedoe mee gehad)

Wie herkent dit?

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

wereldreis
User
spacer line

Annemieke, ik boek ook regelmatig tickets bij TI en heb nog nooit problemen ondervonden, in tegenstelling! Als ik speciale verzoeken heb mail ik ze en krijg netjes antwoord en alles wordt altijd snel en netjes geregeld.

elsbeth
User
spacer line

Ik herken dit niet, maar ik maak er dan ook veel minder gebruik van. Tussen eind augustus en half september heb ik 4 binnenlandse vluchten geboekt voor een reis in november/december. Boekingsproces zowel in de ochtend, middag als avond gedaan. Ongeacht het boekingstijdstip (in Nederland) was alles binnen 20 minuten geregeld. Prijzen waren conform opgave op website (iets erbovenop voor boekingskosten). Of ik ook uit andere maatschappijen had kunnen kiezen, doet voor mij niet ter zake. Ik kies uit wat ik zie. Het zijn ook niet idiote uithoeken waar ik heen wil (Ambon-Kei Kecil misschien nog een beetje), dus ga ik er voor het gemak vanuit dat het prima is als ik neem wat mij voorgeschoteld wordt. Annuleren is voor mij nog niet aan de orde geweest, weet ik niks van.

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Hallo Anne Miek Emoticon: So funny

Even ter informatie :
Afgelopen week geboekt via T.I ( Bangkok , Jakarta , Bandung , Yogyakarta, Jakarta )

Een supersnelle afwikkeling met een zeer bevredigend resultaat waarbij de aandacht / service boven mijn verwachting was.
De prijzen waren iets hoger gezien sommige door mij gevraagde boekingen niet meer beschikbaar waren.
Maar dit werd ook direct per mail aan mij medegedeeld met de vraag of ik accoord was.

Het moraal is m.i dat men bij tien verschillende personen vaak vijftien verschillende meningen heeft Emoticon: Yes!

Helaas was er niet de mogelijkheid voor mij ( persoonlijk ) om international door te boeken van Jakarta retour naar Beijing v.v via T.I .

Greetz / Zaijian Emoticon: I love it
Luo Ni

Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik geef de link van ticketindonesia altijd door aan Europese gasten die boeken omdat ik van tevoren al weet dat ze toch niet kunnen betalen bij een rechtstreekse boeking bij een Indonesische vliegmaatschappij.
Ik heb eigenlijk nog nooit een klacht gehad.
Kun je dan niet bij boeking gelijk betalen? Dan heb je geen verlopen betalingsverzoeken meer zeg maar. Of kan dat niet?

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Tja, als er een klacht is dan wordt daar naar gekeken.
Vanzelf sprekend zou je zeggen.

Jeroen zou een blik werpen in de klachten van Anne Mieke.

It's only kinky the first time.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-10-2016 12:30 salina wrote:
Kun je dan niet bij boeking gelijk betalen? Dan heb je geen verlopen betalingsverzoeken meer zeg maar. Of kan dat niet?
Nee, dat kan dus niet. Zoals ik schrijf doe ik de boeking in Nederland vaak 's avonds, die wordt vervolgens de volgende ochtend in behandeling genomen maar dan is het bij ons midden in de nacht Aan de boeking zit een tijdslimiet, vaak van enige uren en bij het opstaan ben ik dan te laat. het is niet zo dat ik de betaling meteen bij de boeking kan regelen, anders deed ik dat natuurlijk wel. Maar, ook als ik in Indonesie ben dan gebeurt me dat en omdat ik aan het reizen ben is het vaak moeilijk inschatten wanneer ik de boeking moet doen. Die ik die 's ochtends na het opstaan bijvoorbeeld, dan komt het betalingsverzoek in de loop van de dag, precies op het moment dat ik onderweg ben. Mensen die het internet kennen in het oosten van Indonesie weten wat voor problemen dat hier soms geeft.

Ik bestel mijn tickets meestal nooit heel lang van tevoren, in elk geval niet zoals veel dat hier een paar maanden vooraf doen. Hooguit een maand of zo van te voren, maar vaak ook binnen een paar weken/dagen. Ik weet dan ook niet binnen welk tijdsbestek het betreffende ticket betaald moet worden, dan kan binnen enkele ure tot dagen of weken zijn,

Ik heb nog nooit een mail gehad dat de prijs die werd berekend anders was dan gepubliceerd.Ik ben juist zelf diegene ie er elke keer achteraan moet mailen.

spacer line  

Op 01-10-2016 06:19 schreef Anne Mieke:
Ik heb deze uit het stof gehaald. Vooral omdat ik niet (altijd) tevreden ben.
Een vraag aan hen die weleens/regelmatig bij Ticketindonesia.info boeken.
Ik vraag me af of ik nou de enige ben die problemen heeft (afgezien van het feit dat een aantal luchtvaartmaatschappijen niet geboekt kunnen worden)

Wie herkent dit?

Ik zelf heb geprobeerd een ticket Denpasar - Manilla te boeken, maar het aanbod was zeer beperkt. Alleen Air Asia, en die vliegt niet rechtstreeks dus uren langer onderweg. Het is dus wel verstandig om ook elders te kijken. Uiteindelijk geboekt bij Cebu Pacific.

koming
User
User icon of koming
spacer line

Boek geregeld (2 a 3 keer per jaa) via ticketindonesia.info, nooit problemen gehad

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-10-2016 16:02 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Ik zelf heb geprobeerd een ticket Denpasar - Manilla te boeken, maar het aanbod was zeer beperkt. Alleen Air Asia, en die vliegt niet rechtstreeks dus uren langer onderweg. Het is dus wel verstandig om ook elders te kijken. Uiteindelijk geboekt bij Cebu Pacific.
Voor mij gaat het om binnenlandse vluchten in Indonesie. Ergens anders kijken kan wel maar het houdt op als je niet kan betalen met een Nederlandse creditcard.
Ik heb van de week een Mandirirekening geopend, maar het is niet zeker of ik die blijf houden (ze kwamen er nl te laat achter dat ik nog geen KITAS heb). Als dat wel het geval is dan is het een stuk gemakkelijker. (op veel plekken op Flores afhankelijk van Madiri BNI of BRI)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-10-2016 12:57 oyibo wrote:
Tja, als er een klacht is dan wordt daar naar gekeken.
Vanzelf sprekend zou je zeggen.

Jeroen zou een blik werpen in de klachten van Anne Mieke.
Vorige week moest ik 101 dingen tegelijk regelen. Een ervan was het cancelen van tickets voor maandag 26 september.
Kalstar geeft een refund van 75% indien 72 uur of langer voor vertrek, 3 dagen dus. Per mail ontvangen dat dit idd 75% was
De tickets waren rond de 140 euro maar ik krijg nu maar 65 euro terugbetaald. Daarnaast speelde het gedoe voor een nieuw ticket waarvoor ik tot 4 keer toe moest boeken om uiteindelijk de juiste prijs te krijgen, die inmiddels na een dag ook weer omhoog gegaan was. Een de verrassing dat er om paspoort/ktp werd gevraagd. Aan die voorwaarde zou ik pas deze week kunnen voldoen. maar dat maakte niet uit, dat zou ook op een later moment kunnen. De tickets zelf zijn in elk geval op tijd gecanceld. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier niet meer achteraan gegaan ben. Zo leuk is het niet om steeds maar mailwisselingen te hebben over zaken die niet goedgaan. Daarnaast had ik ook nog twee dagen te reizen.

Maar, ik begrijp dus dat ik min of meer de enige ben...

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 02-10-2016 17:00 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Voor mij gaat het om binnenlandse vluchten in Indonesie. Ergens anders kijken kan wel maar het houdt op als je niet kan betalen met een Nederlandse creditcard.
Ik heb van de week een Mandirirekening geopend, maar het is niet zeker of ik die blijf houden (ze kwamen er nl te laat achter dat ik nog geen KITAS heb). Als dat wel het geval is dan is het een stuk gemakkelijker. (op veel plekken op Flores afhankelijk van Madiri BNI of BRI)

Hier in Jogja kun je zonder kitas een rekening openen maar misschien is het in Flores anders. Hebben ze daar Danamon? Die zijn iets soepeler meestal. Wel moet je tegenwoordig (nieuwe regel) minstens 30 dagen in Indonesie zijn.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

On 02-10-2016 12:30 salina wrote:
Ik geef de link van ticketindonesia altijd door aan Europese gasten die boeken omdat ik van tevoren al weet dat ze toch niet kunnen betalen bij een rechtstreekse boeking bij een Indonesische vliegmaatschappij.

Ik betaal mijn binnenlandse vluchten met Garuda altijd gewoon met mijn Belgische Visa-kaart. Dat is toch al heel wat jaren mogelijk.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

Op 02-10-2016 17:56 schreef salina:

[quote verwijderd]

Hier in Jogja kun je zonder kitas een rekening openen maar misschien is het in Flores anders. Hebben ze daar Danamon? Die zijn iets soepeler meestal. Wel moet je tegenwoordig (nieuwe regel) minstens 30 dagen in Indonesie zijn.

Heb ook een rekening bij Danamon, zonder een Kitas te bezitten. In Ubud afgesloten. Met mijn fleximax account krijg ik 2,5% rente en kan gratis wereldwijd tegen gunstige tarieven geld uit de muur halen.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 02-10-2016 19:28 schreef erwin:

[quote verwijderd]

Ik betaal mijn binnenlandse vluchten met Garuda altijd gewoon met mijn Belgische Visa-kaart. Dat is toch al heel wat jaren mogelijk.

Oh dat is bijzonder want mij is het nooit gelukt met mijn Nederlandse kaart. (Amex)
En mijn Europese gasten lukt het ook niet. Misschien dat Garuda inmiddels wel lukt maar Lion Air sowieso niet.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 02-10-2016 17:56 salina wrote:

[quote removed]

Danamon hebben ze hier alleen maar in de "grote" plaatsen dus bv Ende en Maumere dus daar heb ik niet zoveel aan. Dat is vanuit Mbay 2,5 of 6 uur rijden.
Ik heb een rekening gekregen met bankpas en al maar een dag later kwam de vraag om een KITAS. Het probleem is dat ze zelf niet weten hoe het werkt. Zo werd gezegd dat ik dat maar 'even' bij het kantor Lura moest gaan regelen.... Emoticon: Confused Grapjassen.
Dat het overal anders is is wel duidelijk. Daar zit precies het probleem. Het gaat mij ook om de logica. Zolang ik geen gigantische bedragen op die rekening heb staan dat mogelijk naar zwartgeld zou ruiken zie ik niet in waarom ik geen rekening zou kunnen hebben. Het maakt het voor mij in elk geval een stuk gemakkelijker en onafhankelijker.
Maar goed, ik zie wel hoe het loopt, anders herkansing in december.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het moet ook niet zo zijn dat ik afhankelijk ben van de luchtvaartmaatschappij bij de betaalmogelijkheid. Ik maak hier (op dit moment) voornamelijk gebruik van Kalstar, NAM (Sriwijaya), TransNusa en Wings.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 03-10-2016 03:39 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Danamon hebben ze hier alleen maar in de "grote" plaatsen dus bv Ende en Maumere dus daar heb ik niet zoveel aan. Dat is vanuit Mbay 2,5 of 6 uur rijden.
Ik heb een rekening gekregen met bankpas en al maar een dag later kwam de vraag om een KITAS. Het probleem is dat ze zelf niet weten hoe het werkt. Zo werd gezegd dat ik dat maar even bij het kantor Lura moest gaan regelen.... Emoticon: Confused Grapjassen.
Dat het overal anders is is wel duidelijk. Daar zit precies het probleem. Het gaat mij ook om de logica. Zolang ik geen gigantische bedragen op die rekening heb staan dat mogelijk naar zwartgeld zou ruiken zie ik niet in waarom ik geen rekening zou kunnen hebben. Het maakt het voor mij in elk geval een stuk gemakkelijker en onafhankelijker.
Maar goed, ik zie wel hoe het loopt, anders herkansing in december.

Ik denk dat je beter ff niks kan doen. Gewoon die pas die je nu hebt gebruiken en dan maar zien of ze er ooit een keer op terugkomen.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

On 02-10-2016 20:21 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Heb ook een rekening bij Danamon, zonder een Kitas te bezitten. In Ubud afgesloten. Met mijn fleximax account krijg ik 2,5% rente en kan gratis wereldwijd tegen gunstige tarieven geld uit de muur halen.

Gratis geld uit de muur, WOW dat wil ik ook Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Emoticon: Laugh out loud
Zal ik je met Danamon Bank even uit de droom helpen?
Hier komtie. Als je de moeite neemt de kleine lettertjes te lezen?
Geld vanuit het buitenland in storting op jouw rekening? Rekenen ze eerst om naar jawel, *tromgeroffel* hun eigenste DANAMON DOLLARS. Jaja. Die ze daarna vertalen naar echte dollars. Mag jij bedenken waar ze pas echt grof geld verdienen aan je. Emoticon: Blush

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Anne Mieke,

Ik kan natuurlijk van ver weg niet zien wat er gebeurd. Ik sprak Jeroen net. Hij is aan het kijken wat er eventueel mis gaat. Een reaktie is aanstaande. Zelfs al zeg je, "ben ik de enige" dan nog zal er gekeken worden waar iets mis gaat. En belangrijker waarom. En hoe iets te voorkomen.

Jouw ervaring en jouw opmerkingen kunnen heel goed de aandacht vestigen aan iets wat eventueel niet goed gaat. Als dat zo is gebruikt Jeroen dit zeer zeker voor verbetering.

We wachten zijn reaktie af Emoticon: Wink

spacer line  

Op 03-10-2016 07:56 schreef oyibo:

[quote verwijderd]

Gratis geld uit de muur, WOW dat wil ik ook Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Emoticon: Laugh out loud
Zal ik je met Danamon Bank even uit de droom helpen?
Hier komtie. Als je de moeite neemt de kleine lettertjes te lezen?
Geld vanuit het buitenland in storting op jouw rekening? Rekenen ze eerst om naar jawel, *tromgeroffel* hun eigenste DANAMON DOLLARS. Jaja. Die ze daarna vertalen naar echte dollars. Mag jij bedenken waar ze pas echt grof geld verdienen aan je. Emoticon: Blush
Oyibo,

Beste Oyibo, ik probeer hier de lezers van zo goed mogelijke informatie te voorzien. Dan ga ik echt niets verzinnen, nee ik meld gewoon wat ik zelf ervaren heb. Met jouw desinformatie help je echt niemand en ik begrijp ook niet erg waarom je dat doet. Bovendien nog een erg warrig en onsamenhangend verhaal ook: " Danamondollars en echte dollars Emoticon: Confused
Daarom maar even de exacte informatie: Op 2 augustus 2016 haalde in met mijn Danamon kaart 500 euro uit de muur. Op mijn rekening werd daarvoor 7.436.829 IDR afgeschreven. Ze hanteren de interbancaire wisselkoers (laatkoers) voor het kopen van Euro's, wat in dit geval uitkwam op 6,72 euro per 100.000 IDR. Verder werden geen kosten in rekening gebracht. Het pinnen in Indonesi is geheel gratis, het bedrag wat je uit de muur haalt wordt ook van je rekening afgeschreven.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Job,

Gratis geld uit de muur bestaat niet. Dat schrijf je, je bedoelt je hebt geen transaktie kosten. Dat kan. Maar even serieus, ik wilde jou ergens op attenderen.

Iets anders is dat ik je iets mee wilde geven. Dat wat Danamon praktijken zijn. De kleine lettertjes. Ik werd na hier over geklaagd te hebben, gecompenseerd. Of tewel, ik doe je het advies nog eens goed te kijken. Want er staat nergens in een wet dat je accoord hoeft te gaan met een DANAMON DOLLAR. Ik heb wel de rekening opgezegd. En toen gekozen voor een andere bank. Dat een transfer niet gratis hoeft te zijn, okee dat snap ik nog.

Maar de transactie truuk door te zeggen, ja dat zetten we eerst om in een danamon dollar?
Letterlijk Job, en ik geef het maar mee de kosten van hun niet bestaande danamon dollar? 400 dollar op een transactie van 6000 dollar. Ik zou zeggen, kijk eens naar de kosten die Danamon rekent. Ik ben zelf met de transactie naar de Danamon gegaan en gevraagd of dit bedrag normaal is. Tja, ze begrepen ook wel dat ze dat natuurlijk niet vol konden houden. Ik heb de rekening ook direkt opgezegd. 400 dollar keer 12 maand? Katsjing !

En let op want daarom noemde ik de kleine letters...................... Het stond er letterlijk in. Alleen heb je zoiets niet direkt in de gaten. De gevolgen wel.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,016,505 topic views - 222,265 posts - 13,491 topics - 16,273 members - last post @ 25-09-2017 17:08 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,137,215 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com