indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Deze is leuk!

http://www.nu.nl/opmerkelijk/3(...)enaren-sulawesi.html

Nah hoef ik me in die mogelijkheid ook niet meer te verdiepen Emoticon: Smile

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Habibie ... waar heb ik die naam eerder gehoord.
Is dat geen (allemans)vriend ?
Heeft dit geen electorale redenen ?
Ik dacht dat men op Sulawesi meer vrouwen als mannen had.

Nee laten we er maar geen komplottheorieen op loslaten, het is opmerkelijk nieuws.

Nu kunnen die secretaresses piloot worden want daar hebben we nog een tekort in Indonesie.
Ook alleen vrouwelijke stewardessen dan hebben we ook emancipatie in de lucht.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Habibi is Arabisch (betekenis: vriend, schatje), een naam die veel voorkomt in Indonesie en een van de vroegere presidenten.

Ik heb in een deuk gelegen. Het gaat nu echt niet goed meer in Indonesie. Je moet gestudeerd hebben om zoiets te verzinnen. Het is seksisme van de allerhoogste plank.
En wat mij betreft uit de serie: "waar staat de verborgen camera".

En triest voor vrouwen die hun baan kwijtraken. Ik zeg niet dat ze niet bestaan maar ik ken geen mannelijke collega.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Mannelijke secretarissen bestaan,maar zijn een minderheid; zeldzaamheid.
Wat ik alleen schokkend vind is dat voor zo'n overheidsbaantje men vaak
50 juta moet "inleggen" om in aanmerking te komen en dan word je
zo maar aan de kant geschoven. Door het plannetje van zo'n drol.

Je zou je bijna af gaan vragen welke secretaresses niet op zijn avances zijn ingegaan
Is dit geen wraakactie van hem ? Of een goedmakertje naar zijn eigen vrouw ?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-08-2013 22:15 sabar2 wrote:
Mannelijke secretarissen bestaan,maar zijn een minderheid; zeldzaamheid.
Wat ik alleen schokkend vind is dat voor zo'n overheidsbaantje men vaak
50 juta moet "inleggen" om in aanmerking te komen en dan word je
zo maar aan de kant geschoven. Door het plannetje van zo'n drol.

Je zou je bijna af gaan vragen welke secretaresses niet op zijn avances zijn ingegaan
Is dit geen wraakactie van hem ? Of een goedmakertje naar zijn eigen vrouw ?
Dus jij denkt dat de gouverneur zelf iets geprobeerd heeft?

De gouverneur van de provincie Gorontalo, op het Indonesische eiland Sulawesi, heeft zijn personeel opgedragen hun secretaresses te vervangen door mannen. De maatregel komt nadat een aantal stafleden van de gouverneur een affaire waren begonnen met hun secretaresse.

"Ze behandelen hun secretaresses beter dan hun eigen vrouwen", zo zegt gouverneur Rusli Habibie. "Ze brengen parfum of handtassen voor hen mee na buitenlandse reizen, terwijl hun echtgenotes niks krijgen."

Ik lees jouw afvraging daar niet uit.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Misschien heb ik rare kronkels in mijn hoofd.
De waarheid wordt ook niet altijd gepubliceerd of verdraait.
Het is altijd gemakkelijker om op de fouten van anderen te wijzen om eigen foutjes te verbergen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou ik er over nadenk: ik krijg ook wel eens bloemen of een fles wijn van mijn baas..... Emoticon: Smile
Deze secretaresse gaat slapen en wordt voorlopig nog niet vervangen. (denk ik)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Je baas er op attenderen dat hij zijn vrouw ook af en toe wat dient te geven
anders weet je maar nooit Emoticon: Laugh out loud

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

In een land waar mannen uren vliegen om bij hun liefje/tweede vrouw/simpenan te kunnen zijn is dit natuurlijk pure onzin. Het gaat hier om het hogere echelon ambtenaren, dus die hebben daar geld genoeg voor, of het komt uit de ABPN-D (regionale begroting).

Het zou me inderdaad niet verbazen als een van zijn collega's met z'n vrouw heeft liggen krikken, dan krijg je dit soort stompzinnige regelgeving wel op papier gezet, geloof ik graag. Emoticon: Puh!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik las "ha ha" dat ze nog wel vrouwen op leeftijd mochten gebruiken, "ha ha" wie zijn deze mensen die zo iets bedenken, leven die nu in een andere wereld??????? Emoticon: Yes! Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 01-08-2013 22:09 schreef Anne Mieke:
Habibi is Arabisch (betekenis: vriend, schatje), een naam

Ja vrijwel goed... nog nauwkeuriger: habibi = vriend, kameraad en
habibti = schatje, wat 'ondeugender '' (ook; 'vriendje' bij homo's), enz.

Your attitude determines your altitude

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-08-2013 06:24 zieleffe wrote:
Ik las "ha ha" dat ze nog wel vrouwen op leeftijd mochten gebruiken, "ha ha" wie zijn deze mensen die zo iets bedenken, leven die nu in een andere wereld???????
Ja Ziel, dit is het land van de antipoden; alles omgekeerd evenredig 180 graden.
Zelfs mijn eega (geboren en getogen in Antipodeland) begint te twijfelen aan de logica van haar medelandgenoten die vrijwel alles omgekeerd doen dan elders op deze planeet.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-08-2013 14:53 Keduadam wrote:

[quote removed]

Ja vrijwel goed... nog nauwkeuriger: habibi = vriend, kameraad en
habibti = schatje, wat 'ondeugender '' (ook; 'vriendje' bij homo's), enz.
Habibie is in Gorontalo een familie- cq. clannaam. De ouders van de vroegere president Habibie - hoewel hijzelf is geboren in Pare-pare, Zuid-Sulawesi - waren oorspronkelijk afkomstig uit Gorontalo. Ik heb eens (verre) familiegenoten van hem ontmoet in Gorontalo waar Habibie dus gewoon een achter-, familie- of clan-naam is.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Blijft dat 'habibi' oorspr. uit het Arabisch komt... t Ging AM om de betekenis.

Your attitude determines your altitude

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-08-2013 22:09 Anne Mieke wrote:
Habibi is Arabisch (betekenis: vriend, schatje), een naam die veel voorkomt in Indonesie en een van de vroegere presidenten.
Dit schrijf ik op:
dus dat het een Arabisch woord is
dat het naam is die veel voorkomt in Indonesie en
dat het een van de vroegere presidenten was

En verder was het de eerste regel die ik opschreef.
Het ging mij niet om de betekenis maar dit was het antwoord op de eerste zin van Sabar. "waar heb ik die naam eerder gehoord"? Ik weet niet in hoeverre mensen hier vreemde talen beheersen en heb dat uitgelegd.
Mij ging het juist om de inhoud, vooral omdat ik zelf secretaresse ben (of managementassistent of whatever, dit verandert bij ons af en toe).

Ik merk steeds vaker dat hier postings een bepaalde kant op gaan omdat er niet altijd goed gelezen wordt.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Was slechts één jaar president Emoticon: Cry
Zoef zoef Habibie Emoticon: Bye bye

Vijf jaar erna de Nederlandse film Shouf Shouf Habibi Emoticon: Confused
Als ik Rudy had geweest had ik ze aangeklaagd wegens plagiaat Emoticon: Laugh out loud

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 03-08-2013 10:17 Anne Mieke wrote:
Ik merk steeds vaker dat hier postings een bepaalde kant op gaan omdat er niet altijd goed gelezen wordt.

Tip: Schrijf wat meer letterlijk. Misschien is het te moelijk voor ze om jou schrijftaaltje te begrijpen. Emoticon: Talk to the hand

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-08-2013 10:27 Albert wrote:

[quote removed]

Tip: Schrijf wat meer letterlijk. Misschien is het te moelijk voor ze om jou schrijftaaltje te begrijpen. Emoticon: Talk to the hand
Dat is onzin Albert. Hoe letterlijk wil je het hebben? Ik schrijf gewoon Nederlands. En ook elke dag voor en op mijn werk.

Ik denk dat het juist omgekeerd soms lastig is om postings te ontcijferen die je een paar keer moet lezen wat er nu precies staat.
Maar voordat dat dit weer een andere kant opgaat; het was een constatering en niet meer dan dat.
Inhoudelijk vond ik dit een lachwekkend maar ook triest artikel. Daarom heb ik hier ook geplaatst.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Je weet toch ook wel dat als er een prijs uitgereikt zou worden aan een forum waar het meest oftopic gekletst wordt, dat dit forum in aanmerking zal komen voor de hoofdprijs. Emoticon: Party!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-08-2013 10:48 Albert wrote:
Je weet toch ook wel dat als er een prijs uitgereikt zou worden aan een forum waar het meest oftopic gekletst wordt, dat dit forum in aanmerking zal komen voor de hoofdprijs. Emoticon: Party!

Click to see original image
Weet je Albert. Ik kan me nog wel discussies herinneren waarmee het met jouw postings ook niet zo lekker liep en dat je ook niet erg gelaten reageerde.
We kunnen het hier nog heel lang over hebben maar dat is niet mijn bedoeling.
Ik had het misschien beter niet op kunnen schrijven. Ik ben over het algemeen niet van de edited postings en ik laat het dan ook gewoon staan.

Mijn bijdrage hier gaat meestal over praktische informatie. Verder zet ik er wel eens wat opmerkelijk nieuws in omdat ik denk dat dit voor anderen (ook) interessant is.

Dit nieuws betrek ik natuurlijk ook op mezelf. Op mijn werk hebben we er gisteren hartelijk om gelachen en was ik natuurlijk onmiddellijk het doel om te plagen. Voor mij is dit een aanleiding om anderen uit te leggen wat voor vreemde dingen er gebeuren in mijn favoriete vakantieland. En dat ik een paar jaar geleden de goede beslissing heb genomen om die enkele reis naar Indonesie toch maar niet te doen.
Het is nl. nieuws waarbij de wenkbrauwen fronsen en je je afvraagt waar de verborgen camera staat. Ik heb het ook geplaatst omdat ik oprecht denk dat Indonesie de verkeerde kant op gaat.

Misschien kunnen we voortborduren op de laatste alinea?

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 03-08-2013 11:10 Anne Mieke wrote:
Weet je Albert. Ik kan me nog wel discussies herinneren waarmee het met jouw postings ook niet zo lekker liep en dat je ook niet erg gelaten reageerde.

Misschien kunnen we voortborduren op de laatste alinea?

Ach, persoonlijk vin ik nog steeds dat dit forum een weerspiegeling is van Indonesische mentaliteit. Een te negatief sfeertje.

Maar zoals gewoonlijk zal dat wel aan mij liggen. Ik ben elders veel beter gewend.
Maar ja dat gaat niet over Indonesie.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb even moeten verzinnen of ik wel wilde reageren op dit bericht.

http://www.nu.nl/opmerkelijk/3(...)enaren-sulawesi.html

Het is natuurlijk wel te zot voor woorden, maar past ook volledig in de Indonesische islamitische cultuur, wat over het algemeen een mannengemeenschap is.

Ontslagbescherming hebben ze nog nooit van gehoord, bij iedere bestuurswisseling willen de heren hun eigen secretaresse uitzoeken.
Waarbij hier in Indonesië voor de hand ligt, zeker bij de mindere goden dat de secretaresse aan een aantal voorwaarden moet voldoen.
Jong, mooi, vrijdenkend en organisatorische kwaliteiten om hotels te zoeken die qua luxe boven het gemiddelde uitsteken en waar de secretaresse in gepaste rust en veiligheid haar baas kan bedienen.

Daar kijken wij met onze westerse ogen vreemd tegen aan, maar wat wil je in een mannencultuur en dan ook nog een derde wereld land.
Ik zet wel mijn vraagtekens bij het bericht, het is inderdaad komkommertijd in Nederland wat betreft het nieuws, lekker alles aandikken om toch nog te kunnen scoren.

Of de gouverneur van de provincie Gorontalo te goeder trouw handelt? Ik zou het niet weten, of de soep zo heet wordt gegeten als dat ze opgediend wordt ook dat zou ik niet weten.
Één ding is wel zeker, ik heb in mijn werkzaam leven met een aantal goede directie secretaresse's van doen gehad.
Die waren allemaal de pubertijd ontgroeit, hadden een dijk van een opleiding, spraken hun talen en hadden de nodige kennis van management.

Zij konden/mochten zelf beslissingen nemen, hielden hun baas uit de wind. zodat hij zich echt kon bepalen tot zijn bestuursfunctie.
Als dit de gedachte is die er achter de uitspraak van de gouverneur steekt, dan kan ik er zeker wel begrip voor opbrengen.
Een land wat jaar na jaar zo'n enorme economische groei kent, zal ook op dat gebied is een keer volwassen moeten worden toch Emoticon: Yes!

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Laatste alinea?

Bijna alles wat ik hier plaats loopt niet fijn of dat je over een gratis bakje koffie voor zwervers gaat of over iets anders. En dat heeft niets met zielig doen te maken.

Het laat zien dat ook daar, al is het meer dan in NL, mannen niet met vrouwen of mooie vrouwen om kunnen gaan zonder er iets mee te willen.

Je zou je kunnen afvragen, nou ja afvragen, zijn de Indonesische mannen minder monogaan dan de nederlandse of meer over sekst.

Tevens duurt een huwelijk in Indonesie nooit lang, de vlam sterft heel snel uit. Met is snel toe aan 'iets' nieuws, en dat is nu juist die secretaresse. Je zou je moeten afvragen waarom sterft de vlam in een indonesisch huwelijk snel uit?

spacer line  

On 03-08-2013 05:18 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Habibie is in Gorontalo een familie- cq. clannaam. De ouders van de vroegere president Habibie - hoewel hijzelf is geboren in Pare-pare, Zuid-Sulawesi - waren oorspronkelijk afkomstig uit Gorontalo. Ik heb eens (verre) familiegenoten van hem ontmoet in Gorontalo waar Habibie dus gewoon een achter-, familie- of clan-naam is.

Habibie is een vaak gebruikte "Moslim" naam , dus komt uit Midden Oosten (Arabisch).
Sommige Moslims die Haji zijn geworden gedragen soms "roomser dan de Paus" .

Het beste is om Indonesische bronnen te raadplegen ( Opa Google vragen).
Dan kan men beter oordelen , als men weet wie die Meneer is, zijn huwelijksstaat ,welke relatie hij had met zijn beroemde naamsgenoot .
Wijlen Yunus Habibie was ook de verdienstelijke R.I Ambassadeur in Den Haag.

Trouwens men kan niet zo maar een Pegawai Negeri (ambtenaar) en zeker als je bepaalde functie hebt en "gevoelige" informatie KAN beschikken.
Voor zo ver ik weet zijn er wel regelingen zoals ontslagvergoeding .
Afhankelijk van de situatie , terecht of onterechte ontslag of gewoon reorganisatie ("overbodigheid" Emoticon: Wink kan men zelfs praten over een zgn Golden handshake .
In rupiah kan het zelfs honderden miljoen of meer bedragen .

Ondanks dat het een beetje bizar over komt (ook bij mij) kan de (hoogste) baas disiplinaire maatregelen nemen en desnoods iemand overplaatsen cq ontslaan .
Tenminste als het bewijsbaar is .
Storm in een glas water ????

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,108 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 06:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,946,525 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com