indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Helaas dit raakt ook alle Indonesie-reizigers / verblijvers.

De werelddekking ziektekosten alleen nog maar binnen Europa
De wereld wordt kleiner. Er wordt bezuinigd door Mevr Edith Schippers VVD
Het is een voornemen maar dit zou wel in moeten gaan per 1 januari 2014
Het levert jaarlijks 60 miljoen op
(In Marokko 10 en in Turkije 5 info om een beetje stemming te maken Bron: NOS)

Reizigers buiten Europa moeten dus een extra verzekering afsluiten.
Dus "verplicht" een aanvullende zorgverzekering afsluiten !!
(gelukkig heeft men bij de VVD nog zoiets als keuzevrijheid in het vaandel staan)

U mag ook zelf kiezen VVD of een ander ??!!
Plannen stonden al in het regeerakkoord uit 2010 dus niet alleen de VVD
de schuld geven ook CDA en PVV.

http://www.nu.nl/geldzaken/353(...)opa-basispakket.html

Die EXTRA kosten komen dus nog eens extra boven op het eigen risico
(Het eigen risico 2014 is nog niet bekend, in 2015 willen VVD/PvdA toch wel de inkomensafhankelijke premie invoeren
n.b. in de oude plannen had men naar inkomen 3 verschillende eigen risico's; 195 ,350 en 595 plus extra 150 euro specialhulp)

Laatste nieuws van 26 juli 2013:

http://www.wegwijs.nl/artikel/(...)nderingen-op-een-rij

Plannen,plannen, zorgwekkende plannen.
Ik ga de val van het kabinet vast inplannen.

Prinsjesdag 17 september weten we meer m.b.t. eigen risico 2014
en evt. andere suprises van VVD PvdA

Let er op U kunt ALLEEN in december uw zorgverzekering wijzigen !!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, ik werd er vanuit NL al op geattendeerd. Daar wordt men niet vrolijk van. Doorgaan jongens daar in Den Haag......slimme rekenaars.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.volkskrant.nl/vk/nl(...)t-te-vervallen.dhtml
Mensen die op vakantie buiten Europa gaan, moeten binnenkort mogelijk een aparte verzekering afsluiten voor ziektekosten. Minister Edith Schippers stuurt in het najaar hierover een wetsvoorstel naar de Tweede Kamer. Dat zei een woordvoerder donderdag.

Het idee is niet nieuw. Het kabinet-Rutte I kwam in 2010 al met het plan.
Schippers hoopt met de maatregel zo'n 60 miljoen euro te besparen. De zorgkosten van vakantiegangers in Europa worden nog wel vergoed.

Om schrapping van de dekking mogelijk te maken, moeten verdragen met bijvoorbeeld Turkije en Marokko worden aangepast. Volgens de NOS verlopen de gesprekken daarover echter moeizaam, de landen verzetten zich omdat ze geen versobering van de regeling willen. Elk jaar wordt er voor ongeveer tien miljoen euro aan zorg in Turkije vergoed, de helft zoveel in Marokko.

Er wordt hierover wel in iedere digitale kranten over bericht
Hoe dom kan je zijn, dat je het weer als voorbeeld ziet, de mensen in Nederland worden gedwongen omdat er een bepaalde groep mensen misbruik maken van de zorgstelsel.
ZO weten wij ook dat alles duurder is geworden, door die mensen die hier niet ge´ntegreerd zijn en daardoor verspillen wij in Nederland heel veel geld aan, om hen maar te gemoed te blijven komen.
Het is dom van de minister en niet alleen zij alleen, de ambtenaren die haar adviseren zijn domme mensen.
Waarom dom kan ik u uitleggen; ieder wereld reizigers (sters)
Wanneer je ziek word en je hebt ziekenhuis opname, dan kan het zijn dat je geholpen word, door een ziekenhuis die wel 100% goedkoper zijn, dan als je getransporteerd moet worden naar Nederland en dan opgenomen moet worden.
De dokters kosten in het buitenland, buiten Europa liggen lager dan in Nederland.
Andere landen weet ik niet, daar ken ik niet de kosten van.
Dan is het toch dat je voor de zorgverzekeraar ook goekoper ben als je hier ziek zou zijn
Het lijkt er wel op, dat ze jaloers zijn dat die gelden naar dat land moet worden getransporteerd
De reisverzekeraars zijn daarmee ook duurder uit, want iemand met spoed naar Nederland te vervoeren kost ook veel............ Emoticon: Sadley Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Weer zo'n prachtige sigaar uit eigen doos. Ongetwijfeld gaat dit net zo veel geld opleveren als di btw-verhoging. Ooh wacht, dat leverde juist minder op.. hmm..

Ho Lee Fuk

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Mocht het zijn dat hierdoor de zorgkosten hoger worden, bv door repatriering van
zieken (of overledenen) dan is het natuurlijk al duidelijk wat er dan gaat gebeuren.
Dan gaan de premies weer omhoog, want de zorgverzekeringen zijn geen volksverzekeringen.
Er moet winst gemaakt worden anders kan dat plan van dividend-uitkeringen voor investeerders,
van Mevr. Edith Schippers niet doorgaan.
Marktwerking betekent gewoon dat er meer winst gemaakt moet worden, dividend
moet worden uitgekeerd dat heeft niets te maken met concurrentie die de prijzen
verlaagd. Geloof nu aub die VVD sprookjes niet meer.

Men wil gewoon dividend-uitkeringen vangen over de ruggen van (chronisch) zieken.

Da's rechts beleid, het leed van velen zijn de extra inkomsten voor een selecte groep

Ik kan maar een ding zeggen Wanneer gooien we de plofkippen uit Den Haag

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Ik kan maar een ding zeggen Wanneer gooien we de plofkippen uit Den Haag

Antwoord: Als alle linkse rakkers en alle rechtse blaaskaken (de asocialen, ego´sten en dommere soort mensen dus) - naast de wijze, trouwe en altijd weer gelijk krijgende PVV-stemmers - op 21 September op het Spui OOK massaal mee komen demonstreren.

EÚn wijze PVVjer moeten ze vast missen, want hij is in Indonesia gaan vissen... Emoticon: Bye bye

Your attitude determines your altitude

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Tsja ... wat is wijsheid ... ook zo'n subjectief begrip.
Zelfs een geestelijke gehandicapte vindt dat hij soms wijze beslissingen kan nemen.
Maar ik heb nog een leuk nieuwtje in rumah jompo voor je geplaatst.
Mag je ook een keer een blij gevoel krijgen.
Wel jammer dat je er 21 september niet bij bent, weer een kans gemist
om persoonlijk met Geert te spreken en krijg je via jou bronnen alleen
te horen hoe succesvol de demo was.

Verder uitkijken voor mensen die een ubermenschengevoel hebben Emoticon: Worship
Je lijkt me een toffe peer waar ik wel een biertje mee kan drinken, alleen
politiek da's geen goed onderwerp bij ons tweetjes.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Nou dan zoeken we maar een terrasje op, om de gemeenschappelijke dingen te vieren Emoticon: Yummie!

Your attitude determines your altitude

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Als ik een keertje in Bandoeng ben laat ik het weten.
We hebben in iedergeval gemeenschappelijk dat VVD-PvdA kunnen ver(t)rekken.
Maar een dingetje dan nog ivm het topic.
Inhoudelijk .... in 2010 stond dit in het regeerakkoord VVD- CDA -PVV
Zou Geert er nu voor of tegen stemmen, want hij draait ook vaak,
maar net hoe het uitkomt op dat moment.

.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Sabar, Keduamadurodam,

We kunnen er wel voor zorgen dat de plofkippen uit Den Haag verdwijnen, maar welke ayam tebal komen er dan in de regeringszetels te zitten.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anorak heeft al eens een beter alternatief gepost.
Daar zie ik ook wel iets in maar ik denk dat het bij theorie blijft.
Helaas hebben we een generatie politici die plucheplakkers zijn.
Macht en eigenbelang staat voorop.

Allemaal sateetjes er van maken lijkt me het beste, flamen en grillen Emoticon: Party!

Het democratisch systeem is erg halal, de vossen in Den Haag beslissen over
de volgzame schaapjes in het land.
Zelfs Geert speelt dit halal-spelletje mee totdat hij aan de macht is en daarna ...
wordt alles georganiseerd misschien vlgs PVV-model : een leider
Maar wellicht roep de ledenvergadering van de PVV Geert op het matje dan.
Hoeveel leden had die democratische club ook al weer ?

Zelfs de moslimbroeders in Egypte houden de democratisch schijn nog beter op.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik denk dat het enige mogelijke is dat na de val van dit kabinet, al dan niet ingezet door protest van de burger het kabinet vervangen wordt door technocraten. Dus geen politici meer als landsbestuurders. De verwevenheid met bedrijven en banken is te groot. De integriteit is ver te zoeken. Fraude is reden politici een wachtgeld regeling te geven, waar een burger voor de rechter komt. Een kabinet van technocraten die Europa informeert dat er een referendum komt over Europa en Brusselse regelgeving. En duidelijk maakt dat er gezien de crisis geen muntje meer naar Europa gaat. Regelgeving bevroren wordt.

Universiteiten en rechtsgeleerden de opdracht geeft in ene commissie uit te zoeken hoe er een hervormt kiessysteem ingevoerd kan worden. Met als basis een constitutionele monarchie waar de Koning het parlement beŰdigd.

En volgens de huidige wet nieuwe verkiezingen uitschrijft waarbij in de grondwet is opgenomen dat toekomstige Europese kwesties alleen per referendum aan het volk voorgelegd kunnen worden en de uitslag hiervan bepalend is.

Dan zijn we al een heel eind.

Where there is a will there will be relatives.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

En universiteiten de mogelijkheid heeft specifiek landsbestuur als studie aan te bieden.
Zonder enige vorm van politiek.

De huidige vorm is 200 jaar oud en past niet meer in deze tijd.

Het is te gek voor woorden dat de selecte groep huidige en oud politici de soevereiniteit van de Staat de Nederlanden in gevaar hebben gebracht met hun machts geile droom.

Een rijksrecherche onderzoek moet worden uitgevoerd en daar waar politici strafbare feiten hebben gepleegd vervolgt kunnen worden. Desnoods met een wetswijziging.

Zo denk ik er over BJ.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Want ook Plasterk blijkt een laaienlichter. Het bouwen van superprovincies? De burger voorspiegelen dat er kosten bespaard worden? Deze inzet heeft tot gevolg dat kleinere, lees noordelijke provincies buitenspel worden gezet. Want, uit provinciale staten wordt de eerste kamer gekozen. Dat is wat Plasterk vergeet te vertellen en dat heeft verstrekkende gevolgen.

Politici moeten worden verwijdert uit Den Haag.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Anorak; precies je slaat de spijker op zijn kop, de eerste kamer is nu een struikelblok voor hen en dat willen ze in de toekomst voorkomen.
Maar als je het mag geloven deze mensen brengen veel ellende met zich mee en die zijn wij nog niet van af want 1/3 deel heeft spijt van dat ze op hen gekozen hebben dat is te weinig.
Er zijn nog te veel mensen die op die twee partijen stemmen.
Ze blijven zitten omdat ze nu elkaar hebben gegijzeld bang dat ze zijn dat ze weten dat die 1/3 al zeker kwijt zijn.................

Sabar2
Allemaal sateetjes er van maken lijkt me het beste, flamen en grillen Emoticon: Party!
Die smaken niet joh afval, troep, voer voor de varkens............ Emoticon: Yummie!

Aan het bord te zien zijn ze in den haag ook goed verdeeld.............. Emoticon: Devil

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ben je al naar de pasar geweest ........................
Ander is alles weg hoor.................... Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Yeah right!

Dit was offtopic. Emoticon: Sadley
en dit niet........ Emoticon: Wink

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Duidelijk is wel Ziel dat de politiek geen plaats meer heeft. En hun politici aangepakt moeten worden. In gevallen zelfs strafrechtelijk. Ik ben het wanbestuur, graaien en incompetentie meer als zat. Zo snel mogelijk aanpakken.

It's only kinky the first time.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Effe offtopic Ziel, gisteren naar de pasar geweest, moet wel want de supermarkten zijn haast drie maal zo duur en dan nog oude verlepte zooi ook.
Maar ik heb de ultieme manier gevonden om redelijk rustig naar de pasar te kunnen gaan en ook daar niet over de hoofden te hoeven lopen.
Ik start de solex, Pop en ik al in race outfit, wachten tot de toeters beginnen met de oproep voor het middaggebed en dan als een raket naar de pasar.
Is in een half uurtje gepiept.

Pop heeft door verblijf van 46 jaar in Nederland ook een schurft gekregen aan voorpiepers.
Dus toverballen die dat proberen, wat vast pandoer is, worden vriendelijk doch op een doordringende manier verzocht hun fatsoen te bewaren en achter in de rij aan te sluiten.
Zo'n openbare terechtwijzing worden ze hier heel erg Emoticon: Blush van.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 02-08-2013 07:04 schreef oyibo:
Duidelijk is wel Ziel dat de politiek geen plaats meer heeft. En hun politici aangepakt moeten worden. In gevallen zelfs strafrechtelijk. Ik ben het wanbestuur, graaien en incompetentie meer als zat. Zo snel mogelijk aanpakken.

Helemaal mee eens maar hoe kan je het strafrechtelijk aanpakken als die rechters zelfs niet juist zijn en mensen veroordelen als men kritiek op een grote groep bevolking heeft
Zie dit http://www.nujij.nl/media/arab(...)-euro.24345842.lynkx
Hier al kan je met ongerustheid concluderen dat de rechtelijke macht geen knip voor de neus waard is......... Emoticon: Confused Emoticon: Very funny Emoticon: Angry

Ja Malam je hebt weer een slimme manier opgelost jou pop is wat dat betreft echt aan je toevertrouwd...... Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

spacer line  

En is er al iets bekend of dit doorgaat van tante schippers....op prinsjesdag vandaag Emoticon: Confused

Live life to the max.......

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Ik hoorde zojuist deze zin:

premier Rutte perst een olifant door een sleutelgat

Ik had wel eens gehoord van de kameel en het oog van een naald. Waarschijnlijk is deze variatie eerder mogelijk. Soort gehaktmolen Emoticon: Bye bye

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Voor de eerste keer deed Koning Willy het niet slecht

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,375 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,597,909 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com