indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je ziet hoe een tukan (timmerman/klusjesman) op blote voeten rond loopt, op grint en slechte wegen, als ik daar aan denk, dan krijg ik al de kriebels, hoe hebben ze hun eelt onder hun voeten gekregen, door vanaf jongs af aan op blote voeten te lopen?.
Als ze onder mijn voeten komen, dan heb ik al een erg terugtrekkende beweging….. Emoticon: So funny Emoticon:

Zo had ik vorig jaar op de jalan tol van Bandung naar Jakarta een vrachtwagen gezien die met open kooien wel honderd tal varkens vervoerde.
Jammer ik was niet te snel om een foto/film te maken.
Maar soort gelijk op een brommer vervoeren, ze ook van alles.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.zieleffe Hoezo stond er op die vrachtauto een bordje 100% halal ???
Je kunt toch ook photoshoppen Emoticon: Yes!

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kippie kippie kippieeeeeee!!!!!!!

Schapie schapie schapieeeee!!!!!!!

Hoplaaaaaaa

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Te koop aangeboden: sfeervolle Kereta Gedek Senang. Compleet met attributen als klamboe, sapu lidi en obat nyamuk.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 31-07-2013 12:10 zieleffe wrote:
Als je ziet hoe een tukan (timmerman/klusjesman) op blote voeten rond loopt, op grint en slechte wegen, als ik daar aan denk, dan krijg ik al de kriebels, hoe hebben ze hun eelt onder hun voeten gekregen, door vanaf jongs af aan op blote voeten te lopen?.

Lijkt wel alsof je een luxe levendje achter de rug hebt? Emoticon: Shiny

Gewoon een kwestie van onspannen v/d spiertjes en je kunt op je blote kakkies over grind lopen. Je ervaart de natuur compleet anders. Directer. Je wordt je meer bewust van je omgeving.

Een beetje kerel heeft toch op zijn minst aan vuurlopen gedaan?

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik ben meer zo'n Dagobert Duck type dat vuurlopen is niks voor mij Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Albert
Ik duik liever in zo'n zwembad helemaal vol met uang en ik ben niet
veeleisend dat hoeven geen euro's of dollars te zijn, dat mogen ook
rupiahs zijn.

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Dan doe ik met je mee Sabar2....gaan we een wedstrijdje zwemmen...goed? Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Tja....als je ziet hoe dieren worden vervoerd springen de tranen in je ogen Emoticon: Cry Emoticon: Cry
Ook wat slachten betreft......het kan óók op een dier vriendelijk manier gedood worden, tenminste dat vind ik......want de mens wil ook eten en vegetariërs is met een kaarsje te zoeken in Indonesië... Emoticon: Wink Emoticon: Wink

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Nou een fatsoenlijke kaars is al moeilijk te vinden in Indonesie
Ik weet niet waarom er geen normale kaarsen in Indonesie te krijgen zijn.
Ik breng regelmatig stompkaarsen van AH mee uit Nederland (70 branduren)
Die kaarsen in Indonesie kun je na 3-4 uurtjes al weggooien want dan zijn ze al opgebrand.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Het is niet alleen vervoer of in Indonesie maar ook elders in westerse landen worden dieren mishandeld.

http://www.hartvannederland.nl(...)-verwaarloosde-hond/

Kembang
User
User icon of Kembang
spacer line

Dat klopt Albert......het gaat om een paar dieren ...( óók niet goed te praten, hoor)

Maar in IR gaat het massaal.......alles waar je mee kan vervoeren en het liefst op
elkaar proppen.... Emoticon: Cry Emoticon: Cry Emoticon: Nooo Emoticon: Eerie

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Idul Fitri komt naderbij, nog effe snel een toetertje kopuuuuuuh.

Gauw naar huis met de kereta api cabriolet

De meer gefortuneerden pakken vervoer op maat dat is wat minder gevaarlijk.

Zelfs de Indonesische Hells Angels keren huiswaarts.

Kijken wie het eerst thuis is, ik denk deze slimmerd.

Alle veiligheidsmaatregelen voor wippende putdeksels zijn genomen.

De politievoertuigen staan klaar om bij calamiteiten uit te rukken

Thuis nog even snel wat reparaties aan het dak doen zodat we met het feest droog zitten.

Moeders haalt er nog even het mobiele naaiatelier erbij zodat de kindertjes er op zijn paasbest uitzien.

Moeders heeft het trouwens druk zat, want ook de keuken heeft nog een schoonmaakbeurtje nodig.

Het plaatselijke ijsdepot treft zijn voorbereidingen om de drankjes lekker koel te houden.

De waterput is niet echt proper, maar een kniesoor die daar op let.

De overheid heeft extra transport in gezet om de kelapa muda op tijd op plaats van bestemming te krijgen.

De snackboer heeft zijn mobiele snackbar onderhanden genomen om de feestvierders nog sneller te kunnen bedienen.

Hoeraaaaaaa het feest kan beginnen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Nou Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam daar zit niks opzienbaarlijks of opmerkelijks bij tussen die plaatjes
Ik herken ze allemaal, precies hetzelfde in Solo Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dit is toch gewoon leuk, dit is de charme van Indonesië, als je er oog voor hebt ligt de humor hier op straat.
Vandaag de 1e dus alle werkenden hebben hun salaris gehad en bovendien hun THR, uit alle omliggende kampungs komen ze naar de stad om hun Idul Fitri inkopen te doen.

Het is werkelijk één grote wriemelende massa in de stad, wegen afgesloten het is gewoon één grote pasar.
Ik kan me voorstellen dat iemand die voor zijn werk de stad in moet zich kapot ergert, maar ik heb daar gelukkig geen last van.
Vlees hebben we in een eerder stadium ingeslagen en in de freezer gedumpt, toen was het nog redelijk van prijs, noodgedwongen moeten we wel naar de pasar voor verse groente, in de supermarkten is het driemaal zo duur en ouwe troep.

Dus dan stap ik met mijn kaboutertje op de solex en pruttelen we in een gezapig gangetje naar de pasar, geen risico nemen, alle idioten zoveel mogelijk uit de weg gaan.
Wat we dan onderweg zien slaat werkelijk alles, niet dat we er onderweg over praten, op de solex heb ik namelijk al mijn aandacht nodig, mijn glimmers zijn overal, want voordat je het weet rijdt één of andere suffe idioot de kont uit je broek.

Dan wisselen we als we thuis komen het geen uit wat we gezien hebben en dan liggen we blauw van het lachen.
Prachtige wereld, je gaat ook door gewenning je steeds minder ergeren aan bepaalde dingen, je laat het meer gelaten over je heen komen en schudt alleen nog af en toe je hoofd eens.

Soms schrik je nog wel eens ergens van op, de security die elke nacht diverse malen voor bij komt en en met een staaf ijzer op de palen slaat hoor ik niet meer.
Voorheen wel begrijp er ook geen reet van, wil hij laten horen dat ie zijn ronde doet of geeft hij de inbrekers een seintje dat hij er aan komt Emoticon: Confused

Afgelopen nacht een moment dat ik met stijve kuiten in mijn nest lag, klokslag 3 uur tromgeroffel en sahur sahur sahur, nog niet gehoord de afgelopen 3 weken.
Dan ben ik nieuwsgierig en ga kijken, loopt er over de doodstille straat een figuur op een grote trom te rammelen.
Dan vraag je je af wat bezielt zo'n man, dan schiet ik in de lach, kom terug in bed, vraagt Pop die ook met stijve kuiten lag, "Wa was da?"

Dan vertel ik wat ik zag, we schieten dan beiden weer in de lach en gaan weer slapen Emoticon: Yawn

Ik had liever dit voor bij zien komen, geeft iets meer stimulatio als je eenmaal 65 bent Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sabar2 ik zie wel bijzondere beelden en de waarde er van is, de werkelijke leven van Indonesië.
Ik ga je ook maar na-apen door een apenstaatje voor je naam te plaatsen.
Ik heb dan wel een bijzonderheid en dat heb ik nog nergens gelezen.
Het gaat eigenlijk over Bali, maar om dat in een aparte topic te plaatsen, is teveel van het goede.
Op sommige plekken aan het strand vooral in Sanur heb je koraal zitten, vlak aan de kust, dan heb je eb en vloed .
Als het eb is dan komt de koraal bloot te liggen en dan blijven er alleen van die plasjes over waar mooie visjes in achter blijven en te zien zijn.
Wel raad ik aan om goede rubberen schoenen aan te doen, want met je blote voeten heb je kans dat je die open haal.
Of je ken ook de glasboot nemen dan zie je daar ook het koraal en die mooie visjes zwemmen.
Ik bezit helaas geen foto er van en ook de filmpje die ik ergens heb, moet ik nog opzoeken.
Daarom doe het maar met deze foto, daar ook ergens aan het strand..... Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right!

JA Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam dat is leven in die wereldje, die wachters melden zich van te voren aan, in sommige complexen hebben ze nog slagbomen die om 10 uur 's avonds dicht gaan.
Maar je verhaal is weer een goed uitgebeeld, nu niet figuurlijk maar met inbeelding...
En dat vrouwtje uit de vroegere jaren die lijkt nu iets anders uit te zien
Prachtig.......... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yes! Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Malam, Zieleffe Indonesie is prachtig met al het opmerkelijks alleen voor mij
is het allemaal al gewoon ik zie niet anders.
Ik lach inderdaad wel eens in mezelf, maar voor mijn vrouw en kinderen is het allemaal
onduidelijk waarom ik dan lach. Immers alles is toch normaal.

Toen mijn vrouw de eerste keer in Nederland was geweest, vertelde zij wat ze allemaal
had gezien in Nederland en van sommige dingen had zij ook foto's gemaakt en ik
kan je vertellen iedereen lag dubbel van het lachen.
Wat een raar land Nederland Emoticon: Yes!

Het is maar net wat je gewoon bent.
Net zoals Janssen en Jansen rare chinezen zijn in China.

Ik heb overigens van voren een slurf Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Zieleffe geen apestaartje Emoticon: Laugh out loud

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Follow the leader.

Ik geloof dat dit niets met sex te maken heeft, al zou je denken van wel.

Wanneer de temperatuur 's avonds veel is afgekoeld is het tijd voor een warm ijsje.

Een dochter ondernemeing van de bank?

Gaan we schelden?

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,300,976 topic views - 223,704 posts - 13,516 topics - 16,718 members - last post @ 18-11-2017 14:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,260,098 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com