indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Theo65
User
spacer line
 

We zitten nu in Indonesie. Gestart in Jakarta - Best Western in Mangga Dua - geen aanrader. Zowel het hotel als de buurt. We kwamen rond middernacht aan in het hotel. Men wilde gelijk ruim 2 miljoen rupia's hebben voor de 4 overnachtingen. Dat konden ze morgen krijgen. Daar gingen ze niet mee akkoord en moesten wij vervolgens 200 euro in depot storten.

We kregen een kamer op de 30ste verdieping. Daar bleek dus een aardige mevrouw in bed te liggen, terwijl ik geen all-inclusive formule had geboekt. De kamer was dus bezet. Na heel wat sorry, kregen we een kamer op de 33ste verdieping. Daar bleek de keycard het niet te doen. Een nogal vervelende start van de vakantie.

We zijn daarna door gevlogen naar Soerabaya en 4 nachten gelogeerd in het Santhika hotel. Een aanrader. Heel aardige mensen en een prachtige kamer. Afgelopen vrijdag hebben wij getracht bij een automaat van de Paninbank geld te pinnen. Het was kennelijk een hongerige automaal want het pasje werd ingeslikt. De 3 miljoen rupia's kregen wj ook niet.

Wij naar het kantoor van de Paninbank. Daar deed men aanvankelijk laconiek. Het pasje zou zijn vernietigd. Later zei men dat de auotmaat niet van hun was. Ik was des duivels. Het pasje hebben we gelijk laten blokkeren. Intussen bleek dat de bank doodleuk wel de tegenwaarde van 3 miljoen rupia's in euro' s had afgeschreven, bijna 200 euro. Dat lieten wij zien aan de manager van de bank. Als ik nu niet gelijk 3 miljoen rupia's van jullie krijg, ben je een dief. Maar dat kregen wij ook niet.

Nadat ze duidelijk was geworden dat wij zonder pasje het gebouw niet zouden verlaten - het pasje was intussen al geblokkeerd en kon daarmee dus niets verkeerd gedaan worden - kregen we uren later het pasje. Bleek dus niet te zijn vernietigd. Mijn pasje durf ik nu niet meer te gebruiken; stel je eens voor.

We zijn nu in Yogya en gaan zo meteen naar de processie van het huwelijk van de dochter van de Sultan. We laten ons evenwel niet kisten en proberen er toch een leuke vakantie van te maken.

We gaan niet terug naar Jakarta, maar viegen zondag vrolijk door naar Bali.



Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Dat is inderdaad een lekker feestig begin Emoticon: Angry
Om te voorkomen dat het je nog een keer overkomt, zoek een bank binnen kantooruren die een ATM binnen hebben staan.
Komt je kaart en geld er niet uit, kan je een security erbij roepen en het gelijk in de bank oplossen.
Nog een prettige vakantie.



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Mangga Dua is inderdaad niet echt een wijk voor de gemiddelde toerist op doorreis, voor mij als inwoner van het grootstedelijk gebied van Jakarta echter wel. Veel Chinezen dus er is van alles verkrijgbaar.

Best Western is een naam die mij geen belletje doet rinkelen, behalve dat het geen nieuw hotel is, waar juist in Indonesie geen gebrek aan is. Dus ik zou als ik een ander op mijn kamer aan trof, direct de biezen pakken en een fatsoenlijk hotel opzoeken.

Iets soortgelijks had ik op Bali, geboekt online via bookings.com, bij aankomst is niets bekend van die vier toeristen voor 2 kamers voor een week. Da's prima, dan bel maar een taxi, dan zoek ik wat anders. Ik kon de taxi zelf bellen en toen werd ik kwaad en vertelde ik in het Indonesisch hoe het zou gaan: jullie bellen NU een taxi, wij gaan daarin mee en ik wil NOOIT meer van jullie horen! Even stil, en toen werd de taxi in mijn bijzijn gebeld.

Goede vakantie toegewenst verder!



Theo65
User
spacer line
 

Het Best Western verhaal is niet compleet. Ik wil echter niet al te 'zurig' overkomen op dit forum; alles bij elkaar hebben wij het tot nu toe toch wel best naar onze zin. Maar er zit nog een staartje aan het Best Western verhaal.

De laatste dag van ons verblijf in het hotel kwamen we rond 9 uur in de avond redelijk vermoeid van het vele geloop aan op de kamer. Wat bleek; de kamer bleek niet te zijn opgeruimd. De handdoeken lagen nog op de vloer van de badkamer; geen flesjes water; koffie/thee/suiker/creamers was niet aangevuld. Kortom, de kamer zag er niet uit.

Wij bellen met de receptie en kregen de ons inmiddels bekende 'sorry sorry' te horen. Korte tijd later werden schone handdoeken e.d. gebracht. De volgende ochtend zouden wij om 7.30 am vertrekken naar de airport voor onze vlucht naar Soerabaya. Ik zei tegen de baliemedewerker dat ik het een kwalijke zaak vind dat de kamer gisteren niet was opgeruimd. Dat had ik eigenlijk niet moeten zeggen, want ook hij begon met zijn sorry sorry'. Maar daar koop ik geen brood voor bij de bakker. Ik vond dat ik op de een of andere manier gecompenseerd moest worden. Hij haalde de manager erbij. Maar das vragen om nog meer sorry;

En ja hoor, met een niet gemeende smile op zijn porem begon hij inderdaad met heel wat sorry. Als ik voor iedere keer dat er sorry tegen mij is gezegd een euro zou krijgen, had ik de rest van de vakantie in het Hilton hotel kunnen logeren. Dus zeg ik tegen die mafkees dat ik niet heb gekregen waarvoor ik heb betaald. Dat ze nogal hebberig waren en erop stonden dat wij bij aankomst op voorhand alle overnachtingen zouden betalen.
En hij ging weer volledig los in zijn sorry sorry;

Ik vroeg om een compensatie in de vorm van een gratis rit naar de airport. Dat vond hij redelijk. Inmiddels stond de taxi op ons wachten om ons naar de airport te brengen. Of ik de driver een fee wilde betalen van 20.000.-- rupia's omdat de rit met de taxi niet meer door ging. En dat vond ik op mijn beurt redelijk, dus kreeg die beste man van mij twee flapjes van 10.000.-- rupia's;

Daarna zei de mafkees tegen mij dat voor de rit naar de aiprort met de shuttlebus een bedrag betaald moet worden van 250.000.-- rupia's en wij een korting - de compensatie dus - van 100.000.-- rupia's op de ritprijs kregen. Of ik bij de kassa een bedrag van 150.000.-- rupia's wilde aftikken. Ik zal maar niet opschrijven wat ik hem toen naar het hoofd heb geslingerd. De taxi stond er gelukkig nog, kennelijk wist de driver wat er zou gebeuren. We hebben de taxi gepakt en naar de aipoort gereden voor nog geen 100.000.-- rupia's.

Een vraagje tot slot: We willen terugvliegen vanuit Denpassar naarJakarta met Citilink voor onze aansluitende vlucht naar zonnig Amsterdam. Vliegen deze gasten redelijk op tijd?



Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line
 

Theo65; erg onprofessioneel en eigenlijk gewoon ronduit onbeschoft die behandeling die je hebt gehad in Best Western, zeker nu ik je toevoeging lees.

Pak met het terugvliegen niet een al te krappe aanslutiing. Jakarta is een vliegveld dat feitelijk 2x op de maximale capaciteit zit. De laatste keer moesten wij een rondje vliegen, en mijn pa en ma vlogen in september zelfs 3 rondjes om te kunnen landen. Dat is natuurlijk niet voor alle vliegtuigen het geval;, maar je hebt dan zo 30 minuten tot 1 uur vertraging.

Citilink zelf is minimale service en weinig klantvriendelijkheid voor prima lage prijzen. Maar ja, het is maar 2 uur vliegen natuurlijk.




You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



77,761,485 topic views - 235,525 posts - 13,700 topics - 26,444 members - last post @ 16-12-2019 09:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,869,464 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com