indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Vanochtend - 29 Juli - gaf het meteo-station hier bij ons huis een nieuw kouderecord voor dit jaar aan:

Om 07:14 uur was het nml. 22,3 graden C. in de buitenlucht.

If you have nothing to loose, you can risk everything

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Momenteel in Nederland buiten (nachttemperatuur) 15,9

In de huiskamer 27,5 (met de deur open)

Hoe staat het met de pin-verwachtingen Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AEB
We horen hier zoveel paniekverhalen maar hoe is jou ervaring op Bali ?

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat is fris voor tropische begrippen.

Vraagje: waar komt je meteo-apparatuur vandaan? Heb er vroeger ook 1 gehad, maar na jaren kapot en niet meer laten maken. Nu wil ik er toch weer eens 1 opzetten.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Are you sure AEB? Ik had 2 weken geleden het gevoel dat het 's ochtends kouder was. Zelfs ik vond het fris (hoewel ik wel van een frisse neus 's morgens houd) waar de autochtonen een dikke jas aanhouden. Ik verbleef in Suwung, misschien dat het daar frisser is door de zeewind?
Anyway, vanochtend in Yogya was het ook heerlijk fris (ondanks het stof spugen van tante Merapi).

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship HAHA en er is nog steeds het gros van de mensheid (ihb linkse zgn. 'intellectuelen') die bij de 'Global Warming' zweren! Maar Al Gore's climate gate mafioso worden steeds meer onderuitgehaald.
De laatste 17 jaar ipv opwarmen, precies het tegenovergestelde! Emoticon: Bye bye Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Your attitude determines your altitude

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. yerun:

Ik had e.e.a. indertijd on-line besteld en (invoerrechten-vrij) laten bezorgen bij een kennis in Australie, waarvan ik wist dat deze man op korte termijn naar Bali zou komen.

Dit was de website:
http://www.scientificsales.com(...)_-07gCFWcG4goddUIAAQ

Wat ze nml. in Indonesie voor amateur meteo-stations rekenen is echt achterlijk, ongeveer 3 tot 4x de prijs van wat je er in Europa of de USA voor betaalt.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. yogya-bali: Ik ga ervan uit dat het instrument redelijk nauwkeurig meet. Houd er wel rekening dat wat ik schreef de "absolute" temperatuur was en dat een gevoelstemperatuur door een afkoelende windfactor je behoorlijk op het verkeerde been kan zetten.

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. sabar:

Ja, de momenteel gemelde problemen met pin- en ATM transacties door gebruikers met een NL bankpas kloppen. Maar, wij sturen iedereen met cash geld behoefte naar een BNI atm en deze geven (nog steeds) probleemloos het gewenste geld.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Ik had afgelopen "winter" ook een redelijk eenvoudig digitaal (zakformaat, maar wel op 0,1 graad nauwkeurig) "weerstationnetje" meegenomen naar IndonesiŽ, en op een strategische plek geplaatst (op ca. 1,5 m hoogte buiten, maar in de schaduw).
Ik had regelmatig ('s ochtends rond 05.00 uur tegen zonsopgang) de temperatuur gecheckt, en die was (in Karanganyar, op loopafstand van de Solo rivier op ca. 100 m boven NAP) nůůit ůnder de 22 graden geweest, zelfs als het de hele nacht had geregend, meestal was het dan rond 24 graden. 's Middags meestal rond 30 graden, met uitschieters tot maximaal 33 graden.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Pintu
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. aeb, echt heel fris nu hier in DPS. Je gemeten temp hier ook waar genomen. Vandaag in Padang Bai was het zelfs te fris om bij harde wind en hoge golfslag gerieflijk aan het strand te vertoeven. De temp gaf 25 aan, maar de gevoelstep lag beduidend lager.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.sabar in aanvulling op AEB, naast BNI en Citybank werkt Mandiri ook nog steeds op de Ned pinpas. ( gisteren nog gebruikt).

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Waar was het ergens in een warm land dat het er gesneeuwd had.
Ik had zo iets gelezen of gezien ik weet het niet meer.
Door de aarde opwarmt, gebeuren er gekke dingen met het weer, ook hier in Nederland.
Vorig week 38.9 of zelfs hoger heeft het gestaan, waar de zon op scheen.
Als ik het goed begrijp, word Europa warmer en de tropen kouder, een goede diŽl........... Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Oeh, Vantage Pro spulletjes. Emoticon: Party!

spacer line  

Vanochtend (30/7) nog een tikkeltje "extremer", namelijk 22,0 graden C om 06:59u.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Die temperaturen zijn hier in dit bergstadje op West Java normaal, dat maakt het aangenaam en we hebben geen AC nodig, hooguit een ventilator.
Wat wel vreemd is en ik nog nooit zo heb meegemaakt is zoveel regen in de droge tijd.
Normaal wordt het vanaf begin mei droog droger droogst, nu hebben we de afgelopen 3 maande vrijwel elke dag een fikse bui gehad.
Ik begreep dat het in Jakarta ook niet anders is.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

In Solo valt ook nog regen maar niet elke dag, maar ik heb meer regen al af laten bestellen, ik neem het zonnetje uit Nederland wel mee, zei ik tegen mijn vrouw.
Dat ben ik immers zelf Emoticon: Laugh out loud

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AEB Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.pintu thanks voor de pin-info ik dacht het al dat het "storm in een glas water" was,
misschien dat sommige mensen niet weten dat er soms "verbindingsproblemen"
zijn en dan wordt zo'n pinprobleemverhaal meteen de reden van alles.
Da's ook spannend om te vertellen aan de thuisbasis, wat ik nu heb meegemaakt
Emoticon: Worship

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ach op zich is het geen probleem Sabar, je kan er hier zo'n beetje de klok op gelijk zetten.
Rond 3 uur in de middag dan storten ze daarboven een paar zwembaden leeg, dus je kan er rekening mee houden.
Boodschapjes en buitendeurse activiteiten tot 3 uur, na die tijd moet ik namelijk mijn solex ombouwen tot waterscooter Emoticon: Smile
Het frist lekker op en het is goed voor mijn gras Emoticon: Yes!
Ik heb het alleen nog nooit zo meegemaakt Emoticon: Confused

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik had het vorig jaar toen ik er was ook klokslag 4.00 uur kwam de hoosbui
Iedere dag hetzelfde dus dat paste ook in het schema alleen ik had wel medelijden met
de tukang want die moesten iedere dag in de regen op de brommer naar huis.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 30-07-2013 01:55 schreef Malam:
Die temperaturen zijn hier in dit bergstadje op West Java normaal, dat maakt het aangenaam en we hebben geen AC nodig, hooguit een ventilator.
Wat wel vreemd is en ik nog nooit zo heb meegemaakt is zoveel regen in de droge tijd.
Normaal wordt het vanaf begin mei droog droger droogst, nu hebben we de afgelopen 3 maande vrijwel elke dag een fikse bui gehad.
Ik begreep dat het in Jakarta ook niet anders is.

Ik merk ook bij kennissen rondom Bandung; bagger vaak maar hier IN Bandung meestal toch droog!
De afgelopen drie maanden prima hier. Wel IETS natter dan normaal; een tijdje terug was het een hele week regen. Maar heb dus mazzel hier!! Emoticon: Party!
De laatste twee weken bijvoorbeeld, elke dag zon zeg maar!

kritje
User
spacer line

ik ga in september naar Indonesie maar ik lees in de klimaatbeschrijvingen dat het vanaf half oktober regenseizoen wordt. wat kan ik me daar bij voorstellen? regenbui van een paar uur of van dagen achter elkaar?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 06-08-2013 14:30 kritje wrote:
ik ga in september naar Indonesie maar ik lees in de klimaatbeschrijvingen dat het vanaf half oktober regenseizoen wordt. wat kan ik me daar bij voorstellen? regenbui van een paar uur of van dagen achter elkaar?

Alletwee is mogelijk.
Waar in Indonesie je zit maakt ook nogal uit.
Lokale omstandigheden beinvloeden het weer (regenseizoen) ook nog eens.
Maar de weersverwachting is ook in Indonesie onbetrouwbaar.

spacer line  

Het kan dus nog "erger": Vanochtend (11 Augustus '13) om 06:33 was het hier (Oost Denpasar / Noord - Sanur ) maar 20,8 graden C. Best wel fris voor Balinese begrippen, ha ha.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Amed East Bali daarop wil ik wel op verder borduren.
Het weer is aan het veranderen, de situatie kan je vergelijken met die Bijbelse verhaal van de Ark van Noach die beschreven staat, dat alle dieren werden gered.
Een verhaal dat wel waar zou kunnen zijn, als ze niet zo hebben overdreven, dat alle dieren gered werden een verhaal, dat weer te ver is gegaan, met overdreven fantasieŽn.
Ze hebben de plaatselijke dieren gered, van die overstromingen die toen al plaats vonden.
In Nederland heeft men er tegen gevochten, zodat wij denken veilig te zijn tegen het wassen de water.
Niets is tegen gevallen als de natuur, die steeds meer ergere omstandigheden, meebrengt dan wij kunnen inschatten.
Het nukkige weer, heeft veel in petto, maar is niet onoverwinnelijk.
Men kijkt te veel de andere kant op, omdat men dit natuur geweld, wil laten geloven dat God de mens afstraft.
Niets is minder waar, het weer moet goed bestudeerd worden, wat ze ook doen, want de mens heeft zelf dit veroorzaakt, door een leefwijze, van c02 uitstoot uitlaatgassen en alles wat de mens en dier uitstoot.
Daar heeft het weer invloed op, maar niet van dat alles, heeft de weg, waar de natuur invloed op heeft veranderd, ook door stromingen van de oceanen, dat sterk afhankelijk is, waar het koude en warme bronnen elkaar tegen komen.
Maar die zelfde mens moet het ook oplossen door maatregelingen te treffen, waarop de wens is je eigen te kunnen beschermen.
Ik begrijp ook die Amerikanen niet, een land (zeggen ze zelf) van mogelijkheden dat bijna alles bedacht kan worden, maar hun tornadoís kunnen ze wel voorspellen, maar verder kunnen ze er niets aan doen.
Nog steeds niet, kunnen ze de mensen beschermen en dat begrijp ik niet.
Want je kunt in een gebied waar veel tornadoís over komen, toch iets bouwen, wat tegen stormen van meer dan 200km per uur kan blijven staan en daar de mensen onder brengen bij het naderen van zo storm.
En in die gebieden moet je geen houten huizen bouwen, maar heuvels waar ze huizen in kunnen plaatsen.
Het gebied is groot genoeg omdat te verwezenlijken.
Ik kijk vaak naar de Discorvery en je ziet daar van alles voorbij komen.
Wetenschappelijk uitgewerkte voorbeelden, ze zijn er wel mee bezig, maar ik denk door gebrek aan geld en of de wil, het op te lossen en andere prioriteiten leggen.
Ik kan nog steeds niet begrijpen, dat me niet van uit de verzekering wereld, niet beter hun best doen, er aan te werken, om iets te voorkomen.
Want elk jaar gaat aan vele ongelukken, door natuurgeweld, miljarden aan verloren.
Men kijkt te gemakkelijk de andere kant op, geen moeite doen het op lossen, omdat men te veel denk aan het christelijke element, die de natuurramp met zich mee brengt.
Zo ook die water overlast van Jakarta, tot China, drainage of ontwatering is het afvoeren van water uit de bodem over en door de grond, met als gevolg het verlagen van het grondwater peil. ...
IndonesiŽ en China, omdat het veel geld kost, een mensen leven telt daar niet zo mee.
Vooral China die veel geld gepompt heeft in woningen i.p.v. aan een goede irrigatie systemen.
Men kan wel een lange muur bouwen, maar men wil niet investeren in grond getijden irrigatieÖ
Maar toch moet je bewondering hebben wat er in China gebeurd is zoín muur bouwen eeuwen geleden en dat zonder machines, mensen handen en bloed, daar hebben we een voorbeeld te nemen, aan die sterke wil, om zoveel mensen aan het werk te brengen, toch is dit ingegeven zonder religieus invloeden.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4504(...)t-nieuwe-China.dhtml

Waar veel religieuzen zijn, waaronder zeker de islamieten heb je een achterlijk land, die niet opgewassen zijn tegen dat natuur geweld, zie Bangladesch die elke keer weer met overstromingen te maken hebben.
Trouwens Pakistan ook een dergelijk land, die niet weet en opgewassen zijn tegen dat natuur geweld.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Dat is inderdaad ongekend fris !

Niet alleen voor Bali maar voor de hele regio die op zee niveau ligt.

Where there is a will there will be relatives.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Wellicht kunnen de VIP's tijdens de APEC daar een oplossing voor vinden
want met de griep terugkomen van Bali kan natuurlijk niet Emoticon: Wink

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Het was afgelopen nacht vrij fris hier in Yogyakarta.(19 graden) Zelfs midden overdag vond ik het niet echt heet ondanks vrij veel zon.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 29-07-2013 10:10 schreef zieleffe:
Waar was het ergens in een warm land dat het er gesneeuwd had.
Ik had zo iets gelezen of gezien ik weet het niet meer.
Door de aarde opwarmt, gebeuren er gekke dingen met het weer, ook hier in Nederland.

Jaja, dat wordt zo nagebept door de meesten nog steeds, maar dat is zoooo jaren 80.
Want hoe krom kan je het maken.

Het BEWIJS van 'Global Warming' is... dat het steeds kouder wordt! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Frustrated Emoticon: Party!

Dat heeft de zgn. 'gevestigde' 'wetenschap' verklaard, dus dan zal het wel zo zijn, en gaat iedereen die kul ook propageren.

Omdat NL tegen Andorra maar 2-0 maakt, gaan we woensdag winnen van Barcelona met 7-0.

Omdat de zon nu schijnt en geen wolkje aan de hemel staat, gaat het zo regenen.

Omdat Rutte van oorsprong een VVDjer is, steunt hij Europa en links.

Omdat de Italiaanse Frya niet functioneert, gaan we veel meer Italiaanse rommel kopen, want het roest nog eerder ook.

CO2 is levens-noodzakelijk, de natuur produceert het gelukkig: en daarom willen we er van af. Dus daarom verzinnen we horror scenes en wijzen we schuldigen aan. Uw auto bijv.!

Enzovoort.
Als een tang dus, op dat bekende varken.

Maar. De laatste 17 jaren is het steeds kouder als voorheen. Dat zijn de FEITEN!!

En ja, die Rijke Elite van El Gore en de 'intellectuele' zwendelaars van dezelfde mafia, blijven maar doordrammen. En de meute dramt mee. Leve de geldverslindende en nu al aftakelende windmolens, leve Greenpeace, leve de zgn. 'groene' energie, leve Groen Links (bestaat 'dat' nog steeds?)... die allemaal in de leugen blijven geloven.
(nou ik zeg liever: Leve Geert Wilders trouwens! Wel zo nuchter. De enige partij de PVV die deze wereldwijde leugen doorheeft. EN het bij name noemt! En blijft noemen! Chapeau!)

Terwijl de Nederlandse overheid zijn milieubeleid nog steeds baseert op de al lang ontkrachte 'Co2/global warming' mythe, en jaarlijks miljarden euro's subsidies geeft om de 'groene energie' zwendel in stand te houden, bevestigen wetenschappers wat critici al jaren zeggen, namelijk dat we een periode met ' global cooling ' tegemoet gaan. De 60% toename van zee-ijs in ťťn jaar, een absoluut record, is daar het onweerlegbare bewijs van.
www.xandernieuws.punt.nl - 12 Sept 2013.

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,367,047 topic views - 233,679 posts - 13,689 topics - 24,530 members - last post @ 21-09-2019 06:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,463,531 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com