indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Geertvgils
User
spacer line

Goedemiddag,

Ik heb al enkele leuke verhalen gelezen op het forum. Wij gaan met 2en van 4 t/m 25 augustus naar Java en Bali.

Ik weet dat het dan rond Idul Fitri vrij druk zal zijn. Dat zal een gegeven zijn. We zijn echter nog op zoek naar een leuk hotel / guesthouse met zwembad in pangandaran. Hebben jullie daar nog leuke tips voor?

We hebben zeer zeker de boekings sites afgestruind maar nog niet iets gevonden wat ons echt aansprak.

Wie weet heeft een van jullie leuke tips?

Alvast bedankt!

Gr

Geert

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 26-07-2013 13:39 Geertvgils wrote:
Goedemiddag,

Ik heb al enkele leuke verhalen gelezen op het forum. Wij gaan met 2en van 4 t/m 25 augustus naar Java en Bali.

Ik weet dat het dan rond Idul Fitri vrij druk zal zijn. Dat zal een gegeven zijn. We zijn echter nog op zoek naar een leuk hotel / guesthouse met zwembad in pangandaran. Hebben jullie daar nog leuke tips voor?

We hebben zeer zeker de boekings sites afgestruind maar nog niet iets gevonden wat ons echt aansprak.

Wie weet heeft een van jullie leuke tips?

Alvast bedankt!

Gr

Geert

Ja sorry hoor Geert, 4 augustus terwijl het 8/9 augustus Idul Fitri is??????
Het zal druk zijn? En dat is een gegeven?
Kijk is verder als je neus lang is Geert, ik kan je nu al zeggen dat als je op 4 augustus in Jakarta aan komt dat je gewoon nergens heen kan, tenzij je wat hebt geregeld Emoticon: Yes!
Even je eigen inlezen, voldoende gegevens geven wat je precies hebt geregeld en misschien kunnen mensen je dan informatie geven Emoticon: Bye bye

http://forum.indahnesia.com/to(...)oor_op_de_exodus.php

Sory hoor ik begrijp er geen ruk van.
Je geeft een vermogen uit om 12000 km te vliegen, vakantie Java en Bali en vervolgens komt de vraag voor een onderkomen in Pangandaran precies in de tijd dat heel Indonesië onderweg is en alles gewoon helemaal vol is Emoticon: Confused

Hoe doen mensen hun voor bereiding voor zo'n dure reis, gaan ze op het laatste moment pas kijken wat wel en niet mogelijk is??????
Zo onvoorstelbaar zonde van de centjes en achteraf mauwen dat Indonesië een kloten land is Emoticon: Angry

Ja ja ik weet het ik ben weer grof.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Geert,

Ik denk dat je blij mag zijn als je uberhaupt nog iets te pakken krijgt. Pangandaran is the place to be voor Indonesiers in het weekend en rond feestdagen. Zie ook het commentaar hierboven. Het is daar straks dan ook niet vrij druk maar VERSCHRIKKELIJK DRUK, VOL ETC. Het is jammer dat dit zo vaak onderschat wordt.

Sun In is een hotel goed met zwembad maar............ vol op de door jouw gezochte data.
Ik was afgelopen februari in Paluvi hotel, geen zwembad maar prima. Century, ook geen zwembad volgens mij, is ook goed. Ik heb het even voor je gecheckt: beide zijn nog wel beschikbaar maar zijn verschrikkelijk duur (de meer dan dubbele prijs die ik er voor betaalde in februari) en als je het mij vraagt die prijs ook niet waard. Hoe dan ook zul je echt heel snel iets moeten regelen om nog enigszins fatsoenlijk te slapen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 26-07-2013 14:20 Anne Mieke wrote:
Geert,

Ik denk dat je blij mag zijn als je uberhaupt nog iets te pakken krijgt. Pangandaran is the place to be voor Indonesiers in het weekend en rond feestdagen. Zie ook het commentaar hierboven. Het is daar straks dan ook niet vrij druk maar VERSCHRIKKELIJK DRUK, VOL ETC. Het is jammer dat dit zo vaak onderschat wordt.

Sun In is een hotel goed met zwembad maar............ vol op de door jouw gezochte data.
Ik was afgelopen februari in Paluvi hotel, geen zwembad maar prima. Century, ook geen zwembad volgens mij, is ook goed. Ik heb het even voor je gecheckt: beide zijn nog wel beschikbaar maar zijn verschrikkelijk duur (de meer dan dubbele prijs die ik er voor betaalde in februari) en als je het mij vraagt die prijs ook niet waard. Hoe dan ook zul je echt heel snel iets moeten regelen om nog enigszins fatsoenlijk te slapen.

AM vraag Geert ook even hoe hij denkt als hij de 5e aankomt naar Pangandaran te komen Emoticon: Confused

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat laatste is onmogelijk tenzij vooraf een auto is gehuurd.
Met Lebaran kan men beter de omgekeerde richting ingaan of naar de christelijke eilanden (niet het hindoe-eiland Bali want dat loopt vol met Chinese Indonesiers die deze gekte willen ontvluchten - en ze moeten hun zaken toch sluiten vanwege de vrije dagen voor het personeel).

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

De vraag is waar kom je aan en dan allereerst heb je al iets qua vervoer geregeld
Zo niet dan zou ik me concentreren om iets te pakken te krijgen in de omgeving
waar je landt, in ieder geval tot 9 augustus.
De prijs zal flink wat duurder zijn en waarschijnlijk is het overal volle bak.

Vanaf 9 augustus kun je dan wellicht iets geregeld krijgen qua verder vervoer en
dan is het ook daar weer zoeken naar een onderkomen.

Je kunt geluk hebben en met je neus in de boter vallen, maar in deze periode
is het algemene advies regel alles ruimschoots vooraf

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 26-07-2013 15:42 sabar2 wrote:

Vanaf 9 augustus kun je dan wellicht iets geregeld krijgen qua verder vervoer en
dan is het ook daar weer zoeken naar een onderkomen.

9 augustus Emoticon: Confused
Het staat nog niet vast of Idul Fitri op 8 of 9 augustus valt Sabar.

Wat wel vast staat is dat de exodus een week voor Idul Fitri begint, de ellendige bijkomstigheid is, dat al die miljoenen mensen ook nog is een keer terug moeten.
Dus via de weg kan je het dan gewoon schudden, vliegen tegen de richting van de terugkerende massa in is dan de enige optie Emoticon: Yes!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het is zelfs nog mooier Malam sommige groepen (met een eigen kalender)
plaatsen Idul Fitri al op 10-11 augustus.
Maar zoals ik al zei vanaf 9 augustus wellicht iets geregeld krijgen
De prijs zal sowieso OOK VOOR VERVOER flink duurder zijn.

Maar ..... wellicht heeft Geert eea al voorbereid qua vervoer en zoekt alleen
nog een onderkomen, dus dan is het (in zijn beleving) eenvoudiger te regelen

Jammer maar zoals ook Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM al zegt mensen onderschatten hoe het in deze tijd in Indonesie werkelijk is.

Maar ik hoop voor Geert dat hij nog iets vindt voor een redelijke prijs
ik zou niet te veel eisen stellen en blij zijn als het een slaapplaats is.

Maar ... opletten want dadelijk komt er ineens iemand die nog heel veel
luxeueze appartmenten heeft voor een spotgoedkope prijs.
Alleen dan kom je aan en zijn ze nog in aanbouw

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-07-2013 17:30 sabar2 wrote:

Maar ik hoop voor Geert dat hij nog iets vindt voor een redelijke prijs
ik zou niet te veel eisen stellen en blij zijn als het een slaapplaats is.
De hotels die ik genoemd heb zijn fatsoenlijk maar het begrip daarvoor is voor iedereen anders. Het is alleen met rond Rp 1.0000 heel erg duur (en dan heb ik het over de prijs-kwaliteit verhouding en hoeveel zo'n kamer dan mag kosten) en deze prijs beslist niet waard.
Omdat er om een hotel met zwembad wordt gevraagd ga ik er vanuit dat de rest ook navenant moet zijn. Daarom heb ik even gecheckt voor het werkelijk gevraagde: Pangandaran 6-8 augustus en met zwembad.
Er zijn via Agoda.nl (com) nog 3 hotels beschikbaar (van de 29 die aangeboden worden via deze site) met prijzen varierend van Rp 1.590.000 tot Rp 2.300.000. (die een maand later veel en veel minder kosten) Nee dat zegt niet alles maar wel heel erg veel. Maar dat heeft de vraagsteller ook kunnen zien.
Ik vind dit voor Pangandaran forse bedragen (en eigenlijk sowieso voor heel Indonesie)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM Het zijn (voor Indonesische begrippen) forse bedragen, maar ik denk dat
Geert blij mag zijn om uberhaupt nog iets te vinden op zo'n korte termijn

Maar dan nog de vraag .... hoe komt hij in Pangandaran ??

Wanneer dat vooraf niet is geregeld dan komt daar ook nog iets uit
met een fors bedrag, als er uberhaupt iemand bereidt is om te rijden
of er ergens nog een stoeltje vrij is.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 26-07-2013 18:57 sabar2 wrote:
Maar dan nog de vraag .... hoe komt hij in Pangandaran ??

Wanneer dat vooraf niet is geregeld dan komt daar ook nog iets uit
met een fors bedrag, als er uberhaupt iemand bereidt is om te rijden
of er ergens nog een stoeltje vrij is.

Nou ja, goed dat was de vraag niet en ik probeer zoveel mogelijk de werkelijke vragen te beantwoorden. Misschien is al wel iets geregeld. Maar ook dat wordt onderschat (en is wellicht nog een groter probleem dan overnachtingen). Het is de laatste10 (20) jaar langzaamaan wel veel erger geworden allemaal.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Volgend jaar is het weer prijs ... exodus / mudik / lebaran vanaf 18 juli 2014
Idul Fitri 28/29 juli 2014

We kunnen alleen vroegtijdig mensen waarschuwen en hopen dat ze
niet eigenwijs zijn Emoticon: Worship

Geertvgils
User
spacer line

Dag allemaal,

Allereerst; wij dachten dat dit een forum was waarbij we open onze vragen kwijt konden en waar we informatie met elkaar kunnen delen. Nu vind ik persoonlijk dat er nogal bot gereageerd wordt, maar dat terzijde.

Even voor de duidelijkheid:
Wij vliegen 03-08 met Garuda naar Jakarta. Wij landen daar rond 08.30u.
Om 9.30u staat er een taxi met privéchauffeur voor ons klaar die ons naar ons guesthouse brengt in Bogor.
Diezelfde chauffeur laat ons de dagen daarna wat van de omgeving zien.

Het guesthouse verzorgt ook onze transfer naar Bandung ( waar we al een hotel hebben geboekt).
Nadat we in Bandung geslapen hebben nemen we de trein naar Banjar ( om vervolgens naar Pangandaran te gaan). Nu konden we inderdaad geen guesthouse vinden maar na het versturen van een persoonlijke mail (eergisteren) verblijven wij voor twee nachten in Adam's Guesthouse.

Dit guesthouse verzorgt ons vervoer van/ naar Banjar en regelt onze tour rondom Pangandaran.

We hebben dus vrij veel kunnen regelen voorafgaand aan de reis.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 27-07-2013 12:11 Geertvgils wrote: We hebben dus vrij veel kunnen regelen voorafgaand aan de reis.
Goed, maar nu die treinreis naar Banjar???? Ik zit op dit moment in Bandung en de treinen richting oosten (dus ook Banjar) zijn al vol geboekt. Hopelijk reizen jullie net op het moment van de Lebaran (Idul Fitri) want dan heb je kans dat er plaatsen zijn (dan wordt een ieder geacht al op de plaats van bestemming te zijn). Succes.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Bot gereageerd ?? Dat zou ik niet zo algemeen zeggen Geert.

Gelukkig heb je al veel vooraf geregeld alleen die treinreis Bandung - Banjar
is dus nog een vraagteken en je onderkomen in Pangandaran.

Wanneer je geluk hebt en op een stil moment reist heb je wellicht nog een
vrij plekje in de trein anders is het je neerleggen bij de situatie
Wellicht dat het guesthouse je nog behulpzaam kan zijn.

Vwb onderkomen in Pangandaran kan ik nu alleen zeggen pak wat je pakken kunt
niet te lang verder uitstellen. Of is dat guesthouse wat je noemt al in Pangandaran

Hopelijk komt alles voor jullie in orde

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

.

Ok Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM dan blijft dus alleen de treinreis Bandung-Bajar nog over als
de zwakke schakel maar wellicht dat er nog iets te regelen valt met het guesthouse

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-07-2013 12:48 sabar2 wrote:
Of is dat guesthouse wat je noemt al in Pangandaran
Ja

Geertvgils
User
spacer line

Het guesthouse bevind zich inderdaad in Pangandaran. Wat betreft de treintickets, we gaan dit direct bekijken om dit alsnog rond te krijgen. Bedankt voor de tips!

Ik begrijp goed dat het goedbedoelde adviezen zijn maar door in mijn beginpost al aan te geven dat we op de hoogte zijn van Idul Fitri wilde ik die discussie mijden. Helaas is dat niet gelukt...

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Adams Homestay is geen slechte keus. Weliswaar niet direct aan Bulak Laut strand boulevard, maar ver is het ook niet en het onderkomen is netjes en sfeervol in Balinese stijl. Minder geschikt voor mensen die slecht ter been zijn, vanwege natuursteen split level en trappen.
Ik heb het er naar mijn zin gehad. Hier te lezen:

http://www.dangdude.eu/index.p(...)ekende-weg&Itemid=67

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-07-2013 13:09 Geertvgils wrote:
Ik begrijp goed dat het goedbedoelde adviezen zijn maar door in mijn beginpost al aan te geven dat we op de hoogte zijn van Idul Fitri wilde ik die discussie mijden. Helaas is dat niet gelukt...

Dat komt Geert omdat eenzelfde vragen, discussies elk jaar weer terugkomen. Jij komt hier nu "nieuw"en misschien wel eenmalig maar er zijn hier mensen die hier al jaren zitten (waarvan ik er een ben) en die het elke keer opnieuw fout zien gaan. Ik hoef wat dat aangaat niet eens binnen Indahnesia te kijken maar in mijn eigen omgeving. Je probeert mensen vooraf zo goed mogelijk te informeren en te waarschuwen maar op de een of andere manier komt het vaak niet aan en dan betalen mensen veel te veel, kunnen geen transport vinden en dan komen de klachten of in het laatste geval “mag ik het oplossen”. Allemaal omdat dit probleem niet serieus genomen wordt.
In hoeverre iemand op de hoogte is, is moeilijk in te schatten zeker iemand zoals jij hier “nieuw” binnenkomt.
En met alle respect, om 1,5 week van te voren essentiele zaken zoals vervoer en accommodatie nog te regelen is aan de late kant en geeft mij niet het gevoel dat iemand op de hoogte is. Daarom kan er misschien wat expliciet gereageerd worden.

Adam’s Homestay is goed te doen zoals D al zei. Je vroeg om tips. In Pangandaran zijn erg veel hotels en guesthouses en je moet maar net iemand treffen die ooit ergens gelogeerd heeft. Ik had er nog eentje (Tirta Pondok) maar omdat je om een zwembad vroeg probeer ik dan in te schatten wat voor iets je zoekt. Niks zo lastig als een hotel aanbevelen aan iemand die je niet kent.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik zou onder alle omstandigheden Pangandaran juist vermijden rond die tijd, er komen is schier onmogelijk, er weg komen ook, en dan moet je er ook nog zien te overnachten. Schrappen dus!

Mocht je toch gaan, ga dan naar Nyiur Hotel daar, dat is zo'n beetje het enige dat voor de Westerling aanvaardbaar is als je het mij vraagt. Ik als Nederlander woonachtig in Indonesie slaap overal met airco, maar daar wil je soms met je gezinnetje niet zitten vrees ik.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Ik heb ooit gelogeerd in Surya Pesona Beach .
Hun suite is relatief klein en basic.
http://hotelsuryagroup.biz/Hotel_Surya_Pesona.html
Bekend bij Nederlandse reisgezelschappen.

Heb ook bij Sun in Pangandaran gelogeerd , ze hebben zelfs een speciale arrangementen vanaf Bandung.
http://www.youtube.com/watch?v=3wGddkLUYuE

Hun restaurant was toen boven, goede uitzicht in de baai .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hoeft niet meer mannen. De vraagsteller heeft inmiddels gereserveerd.

Mij ook niet gezien om juist in die periode daar te verblijven maar ieder zijn/haar smaak. Ik doe zelf altijd mijn best om niet in het weekend naar populaire strandbestemmingen te gaan om niet over de rotzooi op het strand te struikelen.

Even over de treinreis: het is juli en tzt einde Ramadan.

Een collega die 3 weken geleden van Bandung naar Yogya wilde kon 3 dagen voor de voorgenomen niet reserveren. Vol.
Ik ben even aan het tellen. De vraag is voor 6-8 augustus een hotel in Pangandaran.
Er wordt gevlogen met Garuda op 3 augustus.
Aankomst 4 augustus met 1 overnachting in Bogor
Volgende dag 5 augustus 1 overnachting in Bandung. Ik zou de betreffende chauffeur vragen of hij misschien de dag erop kan doorrijden naar Pangandaran.

Ik heb even gecheckt op de site van Kereta Api.(de Indonesische Spoorwegen)
ALLEEN de Lodaya die om 7 uur vertrekt heeft nog plaatsen in bisnis kla s. ALLE andere treinen HABIS!. Geen plaats meer dus. DAT BETEKENT DUS ALS DE SODEMIETER BOEKEN! Of de chauffeur een extra dag laten rijden.
Voordat ik weer om mijn oren krijg dat er bot gereageerd wordt hierbij de link

https://tiket.kereta-api.co.id/?#reservasi
check 20.28 uur Nederlandse tijd (het kan zomaar veranderen)
Even zelf de gegevens intypen.

Dan kan eenieder het zelf zien.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 27-07-2013 12:57 sabar2 wrote:
.

Ok Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM dan blijft dus alleen de treinreis Bandung-Bajar nog over als
de zwakke schakel maar wellicht dat er nog iets te regelen valt met het guesthouse

Zoals ik al vermoedde Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM maar hopelijk krijgt Geert dit nog mee
en regelt eea nog vooraf.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Geert
Geert ik ben even verder aan het denken maar je moet straks van Pangandaran ook weer verder, ik neem aan naar het oosten.
Mocht dat ook met de trein zijn dan is Sidareja het dichtste bij. Er zijn nog plaatsen beschikbaar maar sommige klassen ook al vol.
Het alternatief is dan met de trein via Banjar maar daarmee verlies je een paar uur omdat je niet meteen in de logische oostelijke richting gaat. Bovendien is Banjar verder dan Sidareja. Voor zover ik kan zien is er ook al een extra trein ingezet en dat is niet voor niks.
Sommige hotels regelen transport naar het station van Sidareja.

Ook deze treinreis, of welk transport anders dan ook, zul je snel moeten regelen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,255,804 topic views - 240,040 posts - 13,725 topics - 32,728 members - last post @ 14-08-2020 07:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,427,298 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com