indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Heden 9 augustus heeft Mastercard hun berichtgeving geupdated (ingaande 7 augustus) vlgs Mastercard komen er nu alleen nog maar problemen voor bij 3 banken
BCA BNI en Bank Permata

en anders kan weer het gratis nummer worden gebeld.

De praktijk zal het ons leren.

http://mastercard.pressdoc.com(...)tomaten-in-indonesie

In Maleisie zouden nog slechts 5 banken problemen ondervinden
(ook een update met terugwerkende kracht ingang 7 augustus)

(alles ohne gewahr)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

Banken in Indonesie hebben sinds enkele weken eigen maatregelen getroffen om fraude te voorkomen. Deze tijdelijke maatregel treft ook andere Europese en nederlandse banken. Het gevolg hiervan is inderdaad dat uw geldopname bij sommige (de meeste) Indonesische banken en geldautomaten geweigerd wordt. U kunt bij de betreffende bank geen geld opnemen met uw Maestro maar ook niet met uw MasterCard credit card.
Mastercard geeft hierover de meest actuele informatie en alternatieven op hun site: http://mastercard.pressdoc.com(...)en-bij-bankautomaten in indonesie
Met Emergency Cash kunt u toch geld opnemen van uw betaalrekening. U kunt daarvoor een tel.nr. bellen van uw bank en u kunt uw geld afhalen bij een afhaalpunt bij u in de buurt. Neem kontakt op met uw bank wat dat tel.nr is en voor evt. aanvullende informatie.
Bij de geldautomaten van de BII-bank (Bank Internasional Indonesia) kunt u op dit moment met een Maestro pinpas nog geld pinnen.
(Link is gedeeltelijk gecensureerd.......com/52457-tijdelijke-geldopname-beperkingen-bij-bankautomaten in indonesie ).

Tel.nr. Emergency Cash van de ING is +31 582126000. Is 24 uur p.d. bereikbaar en u betaalt geen extra kosten.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ondertussen een achterhaald topic en onderwerp.

De problemen zijn voor Nederlanders wel opgelost, maar er zijn nog landen waar Mastercard wel degelijk een probleem heeft, Laos en Cambodja en Thailand.

Waar in Thailand een Mastercard verstrekt door een Aziatische bank er nog automaten zijn die wel werken.

Maar voor Nederlandse Mastercards is er dus weinig tot geen probleem meer.

Where there is a will there will be relatives.

pbbudd
User
spacer line

Is er al verbetering mbt tot pinnen? Wij reizen over een maandje richting indonesie. Hopelijk kunnen we weer pinnen dan. Zo niet toch wat cash menemen.

Kan ik op bank wel geld opnemen aan de bali? Pinpas of creditcard?

Wellicht ouderwetse travellercheques meenemen?

Bedankt alvast.

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 16-08-2013 08:56 pbbudd wrote:

Wellicht ouderwetse travellercheques meenemen?

Bedankt alvast.

Als reserve altijd makkelijk, gebruik ze zelf ook nog wel >> al meer dan 30 jaar....
En ouderwets? Valt mee, het gebruik over de hele wereld stijgt weer

Overigens heb ik nergens problemen ondervonden met pinnen, zowel met bankpas als creditcards, deze zomer

hati hati, pelan pelan

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Geld aan de balie opnemen gaat alleen wanneer men een rekening heeft
in Indonesie.

Travellercheques of contact geld (zeker voor het begin) zijn aan te raden.

Er is geen algemeen probleem dat men nergens kan pinnen, dus het is
vnl het vinden van een werkende ATM waar U verblijft

pbbudd
User
spacer line

Bedankt

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Voor de algehele status gewoon volgende site in de gaten houden

Verder is het in Indonesie heel normaal dat soms een ATM niet werkt
(ivm met de "verbindingen" Emoticon: Wink soms werkt dezelfde ATM later op de dag wel.

Wanneer U kunt pinnen, pin dan iets extra zodat U een "handvoorraadje" hebt
en niet tegen onverwachtte tekorten/problemen op loopt.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Neem gewoon geld mee, in tegenstelling wat iedereen hier zit te beweren, het is wel degelijk een probleem om te pinnen.
In deze stad met 750.000 inwoners is er slechts één bank waar men kan pinnen.

Het is geheel afhankelijk waar je zit, zelfs geld van Nederland naar BCA overmaken lukte mij niet, het stond na 3 weken weer netjes op mijn rekening, wel met aftrek van kosten 8 %.

NEEM GEEN RISICO.

Voor de duidelijkheid ik zit in Indonesië, niet in Nederland, dus alstublieft geen lulverhalen over wat er aan de hand is met allerlei theorieën , Ik loop hier namelijk tegen de harde werkelijkheid aan, één bank hier en wel de BRI, de rest kan ik schudden.

pbbudd
User
spacer line

Malam,

Welke stad zit u dan?

Wij gaan eerst Sumatra (medan-bukit lawang-samosir), daarna Java doortrekken (jakarta-randudongkal-yogyakarta), daarna richting Bali. Waar liggen de problemen, of zitten deze overal (mbt pinnen dan).

Ik denk dat ik klein voorraadje geld meeneem voor de 1 a 1,5e week. Plus travellercheques. (deze kun je immers toch overal verzilveren --> moneychange bureaus ed?)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Wanneer U een "trekking" gaat maken dan sowieso een "handvoorraadje" meenemen
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam vlgs. mij heb je continue aan gegeven dat je nog steeds kon pinnen
Weliswaar niet bij BCA maar wel bij BRI en ik heb dagelijks contact met mijn vrouw,
familie en kennissen op Java Bali en Sumatra er zijn inderdaad problemen maar
niet algemeen het is even zoeken naar een werkende ATM (voor toeristen) maar
alle Bule's die ik ken en waar ik contact mee heb kunnen nog gewoon pinnen.
Voor mij persoonlijk is het ook heel belangrijk omdat ik op het punt sta om zelf
6 maanden naar Java te gaan en midden in een verbouwing zit daar.
Ik heb ook mijn maatregelen getroffen en geld vooruit gestuurt en ik neem ook handgeld
mee. Maar al die paniekverhalen dat er nergens gepind kan worden da's ONZIN
Maar 750 euro handgeld da's een mooi beginnetje om mee te nemen als reserve
zodat men dat om kan wisselen wanneer men eventjes niet kan pinnen.
Dus geen paniekverhalen daar hebben we de telegraaf al voor.

pbbudd
User
spacer line

Ja 1e week sumatra neem ik zoiezo een handvoorraadje van paar honderd euro mee, dan kom ik daar wel mee vooruit. Tevens wat reserve in de oude sok, maar 750 euro lijkt me wat veel om op zak te hebben?
Wellicht travellercheques als reserve, toch net iets veiliger Emoticon: Smile

Aan de ene kant natuurlijk lastig als je nergens kan pinnen en frustrerend. Aan de andere kant ook weer een stukje avontuur wat bij de reis komt Emoticon: Worship (1e keer indonesie)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 16-08-2013 14:21 pbbudd wrote:
Malam,

Welke stad zit u dan?

Wij gaan eerst Sumatra (medan-bukit lawang-samosir), daarna Java doortrekken (jakarta-randudongkal-yogyakarta), daarna richting Bali. Waar liggen de problemen, of zitten deze overal (mbt pinnen dan).

Ik denk dat ik klein voorraadje geld meeneem voor de 1 a 1,5e week. Plus travellercheques. (deze kun je immers toch overal verzilveren --> moneychange bureaus ed?)

Waar ik zit is Sukabumi een kleine stad op Java Pbbudd, tja wat noem je klein.
Het gaat er mij alleen maar om dat je behoorlijk gaat reizen, neem dus geen risico.

Sabar trekt dan wel overal zijn informatie vandaan en zegt dat het geen probleem is, feit blijft dat ik NU in Indonesië zit in een stad waar ik over de banken struikel en slechts bij één bank geld kan pinnen.
Hoe vers van de pers wil je het hebben, ook vandaag weer diverse banken af geweest.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Wanneer je liever niet met veel cash rondloopt dan bieden de travelcheque's ook
een oplossing. Op Sumatra kun je dan in ieder geval wisselen mocht het niet lukken. Yogjakarta en Jakarta zijn werkende ATM's te vinden ik heb nog geen signalen ontvangen dat daar pinnen volledig onmogelijk is.
Radudongkal kan ik me voorstellen dat het daar lastiger is.

Nogmaals Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam er zijn pin-problemen, maar niet overal
De situatie is niet zoals de telegraaf het doet voorstellen
Indien je handgeld hebt + travelcheque's en zodra je een werkende
ATM hebt gevonden een extra handvoorraadje pint dan zijn al die paniekverhalen
een storm in een glas water.
Dus voorbereiden JA maatregelen nemen JA ligt alles in Indonesie plat mbt pinnen NEE

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dan krijg je nu een ander signaal van iemand die op dit moment in Indonesië is Sabar.
Het barst hier van de banken en om de 200 meter kan je een ATM vinden in het centrum.
Slechts één werkt er, die van bank BRI.

Niks van horen zeggen, persoonlijk in eigen persoon op mijn solex alle banken af geweest.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Dan wordt het tijd dat alle anderen die nu in indonesie verblijven eens een update
geven hoe het bij hun staat Gisteren kon er in Denpasar, Yogja en Jakarta nog
gepind worden. Maar zodra ik aankom zal ik mocht ik ook problemen ondervinden
dat direct melden. Voor mij is het ook bijna Merdeka van Belanda.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Sabar al kunnen mensen bij de Indonesische Boerenleenbank in het Indonesische Boerstronkeradeel wel pinnen, zal mij een worst zijn.
IK kan hier bij geen enkele bank pinnen, ook niet bij BNI en BCA.
Daar moeten mensen die op reis gaan rekening mee houden, ik probeer het regelmatig, aangezien ik bang ben dat ook de BRI vandaag of morgen de handdoek gooit, dan heb ik namelijk een probleem.
Dus we kunnen er over gaan strijden, maar dat heeft weinig zin, dit is mijn ervaring in deze Indonesische stad op DIT moment.

pbbudd
User
spacer line

Wanneer kom jij aan Sabar2?

Wij komen 11-09 aan, dus de banken hebben nog even om alles op orde te brengen Emoticon: Puh!

Het zou inderdaad fijn zijn als mensen die in Indonesie verblijven een update kunnen geven, daar zijn wij reizigers (toeristen) erg blij mee Emoticon: Clown

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pbbudd Niemand kan zeggen wat er loos is, het barst van de tegenstrijdige berichten, normaal want we hebben het hier over de bankmaffia.
Het zou gaan over een ander systeem wat minder gevoelig is voor fraude waar de banken in Azië nog niet op aangepast zouden zijn. Emoticon: Confused

Natuurlijk ram je zo'n systeem er in zonder dat banken de kans krijgen de boel aan te passen, maar niet heus.
Dus wat er loos is?
Duidelijk is dat pinnen met een card van Mastercard een probleem kan zijn, neem gewoon pegelanten mee in je zak en laat je niet verleiden om je Creditcard hier te gebruiken.

Ik vertrouw ze hier in Indonesië niet eens met mijn ANWB kaart van de wegenwacht, laat staan met mijn creditcard.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik kom 4 september aan

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam BNI en BCA worden beiden aangegeven als banken waar problemen zijn
dus dan weet je dat daar proberen niet lukt

Verder kun je via de alarmlijn van de ING gratis binnen 3 werkdagen
op een door jou aan te geven adres cash geld geleverd krijgen, dat had ik je al verteld.

Overmaken naar BCA of BNI werkt ook niet omdat ze in Indonesie nog niet overal met
IBAN werken in het bankverkeer. BRI werkt wel want wat ik heb overgemaakt staat
nu "veilig" (hoop ik) op de rekening van mijn vrouw.

Verder kun je via Western Union binnen 24 uur door een kennis geld over laten maken.
Wanneer die kennis vraagt om een gold card is die meteen actief bij de 1e transactie
dus goedkopere transactiekosten.

Je kunt proberen tegen de stroom in te zwemmen en dan zeggen het gaat niet,
of met de stroom mee zwemmen, da's gemakkelijker, lijkt mij.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Sabar, Je lijkt Om Sid wel.

Cash geld meenemen. Genoeg om een paar dagen of week, of 2 te kunnen doorgaan zonder pinnen. Banken zijn niet te vertrouwen. Het betreft hier niet alleen reizigers uit Nederland, ook uit mensen die lokaal bankieren waarvan ik er slechts 1 ben. Mastercard? Is een probleem. Nu nog.

Ik heb het idee dat de hoogte van Sabar2 toonladders iets aan de hoge kant zijn.

We hebben al een integrale forum wijsheid die gekortwiekt is. Ik zie de noodzaak voor een 2e niet in.

Effe dimmen is het devies.

It's only kinky the first time.

elsbeth
User
spacer line

Kijkt me een goed advies om het nodige aan cash mee te nemen, als ik het zo hoor.
Veiligste manier is volgens mij (zo doe ik het altijd) klein opgevouwen flappen in een leren geldriem (met lange rits aan de binnenkant) te stoppen. Om de zoveel dagen wissel je een flap in en kun je weer even vooruit. Ik vind die riemen ideaal: ze gaan door de lussen van je broek en vallen een stuk minder op dan die buidels op je buik.
Meestal hebben mijn man en ik allebei zo'n riem om en verdelen we de resterende betaalkaarten over de rugzakken. Misschien doet iedereen het wel zo hoor, maar ik hoor toch regelmatig dat mensen alles in één handtasje hebben.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Nou Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Oyibo als we op deze tour gaan dan blokkeer mijn userid maar forever
Jammer ik dacht dat je anders in elkaar zat.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja is inderdaad een manier Elsbeth, voor Pop en mij ligt dat natuurlijk door ons lange verblijf hier iets anders.
Het is ook nooit een probleem geweest, tja nu wel sinds twee maanden en ik snap er nog steeds geen pepernoot van.
Maar jouw idee van wat flapjes in een riem is veilig en een fijn gevoel dat je reserve hebt als je een reis gaat maken, dat is zeker aan te raden.

Overigens toen het enkele weken geleden mis dreigde te gaan kwamen er bij Pop ook enkele reserve flapjes voor de dag, uit een riem?
Ik zou het niet weten, ik wist het niet en kan ze onmogelijk vinden, veilig dus, want als ik ze niet kan vinden kan niemand ze vinden Emoticon: Laugh out loud

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Sabar klachten en reacties in het daarvoor bestemde topic.niet hier.

It's only kinky the first time.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,262,944 topic views - 234,447 posts - 13,692 topics - 25,292 members - last post @ 23-10-2019 20:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,748,915 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com