indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 24-07-2013 10:48 zieleffe wrote:

[quote removed]

Albert als je de link van je posting meelevert dan weten wij waar je het over hebÖ ..

Hoezo, begrijp je geen Nederlands? Emoticon: Confused

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Aan een vijver waarin ikan mas zwommen, zag ik eens dat er toiletten op vlonders waren gebouwd. Veel mensen maakten daarvan gebruik en de goudvissen die met de hapklare kukkies wel raad wisten, zagen er gezond en weldoorvoed uit. Af en toe ving men zo een vis en die werd als ikan mas bakar dan weer gepresenteerd. IndonesiŽr zijn al zo lang met recycling bezig.
In China lossen de honden het probleem op. Langs de goten, waar men zijn kukkie laat zakken, lopen de zwerfhonden die ook azen op zoín dampende hondebrok. Fikkie loert al gauw achter Wongís gat wat de pot vandaag weer eens zal schaften. Dit verklaart ook het feit dat daar zoveel mannen zonder teelballen rondlopen!
En eigenlijk zitten we allemaal diep in de shit. De aarde wordt voortdurend opgevreten en weer uitgepoept door aardwormen. Alles onder ons is al vele malen opgevreten en weer uitgepoept.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Naast ons huisje weltevree hebben we een vijver, achter de muur loopt een sloot.
In die sloot komen alle afvoeren uit van de toilleten in de buurt.
De vijver zit vol vis, ikan mas en lele, in de muur zit een doorvoer van de sloot naar de vijver, het overtollige water wordt weer door het kleine slootje rechts onder afgevoerd naar dezelfde sloot 300 meter verderop.
Volgens mijn buurman/eigenaar blijft het water in de vijver dan vers. Emoticon: Confused

Menige kennis komt graag een visje verschalken, dat er vette jongens in zitten is duidelijk.
Kijk deze jongen maar, filet ikan lele is best lekker, uiteindelijk is het een soort meerval.
Maar geef mijn portie maar aan Fikkie, ik weet namelijk waarvan ie zo groot geworden is. Emoticon: Talk to the hand

Het alternatief trekt mij ook niet zo aan, deze vis komt vast en zeker ook uit zo'n drollenvijver. Emoticon: Yes!

Maar deze kaki lima is wel goed bezig, hij heeft zijn afvalverwerking zelfstandig opgelost. Emoticon: Laugh out loud

Ik wacht wel tot ik weer in Nederland ben, dan werk ik wel weer een paar van deze goudgele jongens weg. Emoticon: Yummie!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ah, dat was het gat van Bule Gembel in de markt, viskwekerij. Recycling is handel Malam.

Bijvoeren hoeft niet, hebben ze honger dan pers je er een extra bolus uit Emoticon: Smile

Tja van oudsher is dit systeem in heel Zuid Oost Azie terug te vinden. De familie woont bij elkaar, bouwden hutjes dicht bij elkaar, en stront is al eeuwen handel, dus waarom niet in een vijver. Buiten de grote steden is dit systeem op het Zuid Oost Aziatische platte land nog steeds actief. Tegenwoordig bouwt men "soak aways" in de nieuwbouw.

En inderdaad de vis ligt op de lokale markt. Welbeschouwd, in Nederland doet men niet niet anders, bemesten van land is daar een voorbeeld van. Poep als bijvoer is niet gangbaar in het westen.

En zo komt Jan Splinter................door de winter.

It's only kinky the first time.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Maar om ontopic te komen, ik snap die brave borst Nugroho niet.
Ze zijn in IndonesiŽ zo inventief en sociaal, kijk maar wat er de afgelopen maand is gebeurd, de prijzen stijgen en arme mensen krijgen gedurende 4 maanden een compensatie van 150.000 Rupiah per maand.

Dan zal die brave Nugroho toch ook wel geld los kunnen pulken in Jakarta om zijn drollenprobleem op te lossen Emoticon: Confused
Tja ik begrijp best wel dat een toilet in ieder hutje aanleggen en aansluiten op een riool te duur is.
Maar een beetje creatief denken misschien Emoticon: Yes!

In de naoorlogse jaren hadden we in Nederland een broek "plusfour" ook wel een drollenvanger genoemd Emoticon: Yes!
Laat Nugroho 40 miljoen van die dingen maken, het mes snijdt dan aan twee kanten.
1) Goed voor de werkgelegenheid in de kledingindustrie.
2) Goed voor het milieu.

Het enige wat je dan nodig hebt in elke kampung is een LKS (Lobang Kotoran Sentral) oftewel vrij vertaald een centrale drollen put, waar de mensen hun broek leeg kunnen schudden Emoticon: Laugh out loud

Zo te zien geeft de Rumah Jompo club van Indah al het goede voorbeeld Emoticon: Worship

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Een duidelijk kenmerk van derde wereld land, het is niet simpelweg een pot plaatsen, nog los of die gewenst is en een scatbak wenselijker is.

Riolering aanleggen is een hele kostbare zaak. En niet alleen dat, dit kun je rustig als ontwikkeling zien. Behalve de financiele kant die uit de staatskas moet komen, zal het decennia duren alvorensvoor zoiets als infrastructuur gebouwd is.

Alleen de riolering aanleggen is slechts een deel van de werkzaamheden. Een afvalverwerking zal ook gebouwd moeten worden. Dat is dan in Nederland nog een relatieve eenvoudige opgave. Grond weg spitten en klaar. Dat is in RI een ander verhaal in veel gevallen.

Shit is serious business.

Where there is a will there will be relatives.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ha Ha Ha Malam ik lig in een deuk , wat een pracht idee, hoe je er bij komt om de mannen de drollen moeten opvangen in een broek...
Hoe lossen we het voor de vrouwen dan op, dat is toch ook een groot aantal poepers.
Gadverdamme ik moet zo mijn brood nog eten,
De dag begint weer goed....
kolere nog aan toe een mond vol over poep............. Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Nooo Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Gelukkig heb ik een reserve vat van 200 liter, dus dan kan je vooruit.

Malam ben je niet bang voor die stilstaand water wat betreft die reserve vat .
Stilstaand levert het gevaar op van salmonella bacteria ook in de leidingen van wat je ziet op die daken waar ze door de zon hun leiding water opwarmen.

Malam jij hebt een mooie vijver bij je huis, brengt dat ook niet met zich mee, dat je de muskieten helpt, goed uit te breiden?

Ik heb een keer op Bali meegemaakt, dat zo vijver vol met vis gevoerd werd door toerist en daarna iemand met die gif blazer rond liep, een uur later al dat vis op hun ruggen drijfde.

Ik had hier ook een haspel waar ik het water op liet warmen, kreeg eerst goed warm water en later de koude leiding water, dat hier erg koud kan zijn zomers.
Vorig week bij Max TV iemand daar op TV was en vertelde dat het zeer gevaarlijk kan zijn als je de nevel opsnuif en je dat in je longen krijg, dus niet doen adviseerde hij, eerst even doorspoelen en dan er pas onder gaan staan.

Je hoort er weinig van in IndonesiŽ, maar wel van uit Turkije komen mensen ziek thuis.....

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Ziel, hoe vreemd het mag klinken, van muggen heb ik wel last maar niet meer als op andere plekken hier in IndonesiŽ, misschien omdat het geen stilstaand water is Emoticon: Confused
Die flikkers vallen me mijn hele leven al lastig met hun gezoem, maar ik heb de indruk dat de meeste muggen rechtgeaarde moslims zijn, alcoholvrij.

Aangezien ik regelmatig een pint neem, laten ze mij misschien daarvoor wel links liggen.
Heb in de muggentijd (explosie) vorig jaar in ťťn nacht vier van die goorlappen gehad die me hadden gestoken, toen werd het tijd om rigoureuze maatregelen te nemen.
Moslim of niet, muggen zijn net mensen, als ze dorst hebben zuipen ze gewoon, al is het in het geniep.

Een bus rotzooi hier gehaald (Hit), het kan niet anders dan dat het middel erger is als de kwaal hier (gevaarlijk gif) in de slaapkamer gespoten en alles 3 uur potdicht.
Toen begreep ik het, er lagen welgeteld 19 muggenlijken op de vloer, buiten die achter de twee kasten het vaantje hadden gestreken, we hadden net nog geen sneeuwschuiver nodig Emoticon: Smile

Wat het water in het reserve vat betreft, iedere drie dagen gebruiken we dat, is ie leeg dan gaat er weer vers in.
Het water hier gebruiken we voor de toilet en om onze geraamtes te soppen, meer niet, want als je het drinkt dan ben je binnen een uur aan de race poep.
Koffie, thee en koken doen we uit de dispenser Emoticon: Yes!

Of de mensen ziek worden van de drolbaarzen uit de vijver weet ik niet, het zou kunnen, maar je hoort hier hele dagen niets anders van mensen om je heen "sakit perut".
Ook als ze geen vis uit de vijver hebben gegeten. Emoticon: Blush
Standaard opmerking hier, helemaal in vastentijd, dan hebben pakweg 40 % van de mensen last van hun buik, als je namelijk ziek bent dan hoef je niet te vasten Emoticon: Yummie!

Misschien heb ik een gat in de markt Emoticon: Confused
Drolbaarzen uit mijn vijver verkopen, gegarandeerd sakit perut, dus niet vasten.
Bij geen resultaat, geld terug, wel bewijs meenemen en in de vijver dumpen, want mijn visjes zijn er gek op Emoticon: Laugh out loud

Wat de drollenvanger voor de dames betreft Ziel.
Dat is helemaal geen probleem, dat ding is in de Islamtische wereld nooit uit de mode geraakt, scheelt weer in de kosten Emoticon: Yes!

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Mag ik jullie er op wijzen dat het woord "poepen" in Vlaanderen een heel andere betekenis heeft.

Maar geen probleem, ook in de Vlaamse variant poepen miljoenen IndonesiŽrs er ongetwijfeld op los. Emoticon: Laugh out loud

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Hahaha ja Erwin je hebt gelijk, de Vlaamse variant van het woord waren we even uit het oog verloren Emoticon: Wink
Ik heb de indruk dat dit voor hier niet zo veel uitmaakt, gezien het kinder aantal hier, houden de Nederlandse en de Vlaamse variant van het woord hier gelijke tred Emoticon: Laugh out loud

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 23-07-2013 14:23 schreef sabar2:

[quote verwijderd][

Maar ik moet wel zeggen dat handdouche-je in het toilet dat is
lekker verfrissend en hygienisch Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Ik vraag me het volgende soms af (niet te veel, want ik eet echt alles en overal hier - uitz. ijs van de kaki lima want ik twijfel of dat wel met air bersih, of gekookt water geproduceerd wordt? Emoticon: Blush Maar omdat ik dat als fijnste jeugdherinnering heb hier, zo'n 200 jaar terug, moet ik er toch een keer aan geloven!).

Naast het bemoedigende feit dat het in de Islam een regel is (meen ik), dat je je gat wast met je linkerhand (met je rechterhand geef je een hand), vraag ik me af
1). OF dit idd een (ongeschreven?) regel is
2). wat de praktijk is in het dagelijks leven... Zoals hier meestal een enorm hiaat ligt tussen theorie en praktijk. Tussen wat zgn. ' regels ' zijn, en hoe men daaruit handelt ...

Zelf doe ik het wel met mijn linkerhand (liever dan met toiletpapier trouwens, vind ik zo vies!), en was mijn handen altijd minstens twee keer, vaak drie keer met antibacteriele zeep (maar dat heb ik ook van mijn dochter, die opereert nadat ze haar handen drie keer heeft gewassen... En hierin ben ik Jezus dus ongehoorzaam; 'Laat je rechterhand niet weten wat je linkerhand doet'... maar dat geldt voor giften en goede daden, enz
Als ik 'opereer' is dat tot nog toe geen mensen, maar alleen die vis bijv... maar wel dus met die schone linkerhand!).

Maar ja - ook weer als je te lang nadenkt - maakt je eigen gedrag ook mss niet veel uit, zolang het gedrag van anderen in de keuken te wensen overlaat?!
Een keer zag ik een vrouwtje regelrecht naar de voorbereiding van mijn maaltje lopen, uit het toilet vandaan. Heb haar wel gevraagd haar handen eerst te wassen. Wat ze ook deed.
(Ach, misschien denken ze hier ook wel; "Ik was mijn hand toch, tegelijkertijd en meteen (dus niet het tegenwoordige, algehele verworden Nederlands: 'gelijk gelijk ') met het wassen van mijn gat?"

(NB, ' Gelijk mijn gat wassen' doe ik dus niet. Wel: ' Meteen mijn gat wassen'. Ev. '...en gelijk daarbij mijn handen wassen'. Bahasa Belanda, toh?)
Ja ik weet t, zelfs die taalarmoe is zelfs bij Rutte c.s. ingeslopen. Maar ik probeer nog Nederlands te spreken, voor zover dat in mijn kennis en vermogen ligt.

------
En ook dit nog. Jullie hadden het over de vissen hier, en wat ze opvreten... nou peuh ik blijf wel lekker eten, en dan bedoel ook lekker , ga echt niet - met dit topic voor mijn bord -mijn vissie opsmikkelen Emoticon: Laugh out loud
Hoewel, toen ik aan zee woonde, de vis echt dagvers was... ben spoiled wat dat betreft. Hier, ver weg van de zee zo blauw zo blauw eet ik veel minder vis. En vissekoppen, incl. oogjes, al helemaal niet, zoals de inboorlingen hier doen Emoticon: Frustrated

Wat ik al jaren nauwelijks (zeker niet overdadig) meer eet, zijn alle lijkeneters . 'Schoonmakers' dus, of meer upgrading; 'HygiŽnische Medewerkers'. Ze vreten echt alles: gif, plastics, dode dieren...
Paling, oesters, garnalen... ook varkens, liever niet. Want als je je daarin iets verdiept, lus je geen peultjes meer. Doe ik dus niet meer, ik bedoel te veel verdiepen; want het is ook vaak de vraag hoeveel bewaarheid is. Mss twee keer per jaar eet ik wel babi pangpang, want dat is toch wel lekker.

Your attitude determines your altitude

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://tv.detik.com/readvideo/2013/03/02/171759/130302012/061009681/title

Dit is een waarschuwing voor degenen onder u die mineraalwater bijgevuld verbruiken. Inspectie uitgevoerd door het ministerie van Handel hebben 40% van het drinkwater vullen in Jabodetabek Ecoli bacteriŽn.

Had ik het er niet over gehad gisteren, vandaag stond er op detikTV een filmpje over die aqua flessen bij vulling.............. Emoticon: Confused

Keduadam
waarom koop je daar in Bandung dicht bij de Pasar Baru geen toilet zitting met water hoef je die linkerhand niet meer te gebruiken.
Daar heb ik deze ook gekocht en hier geplaatst heerlijk schoonsspoeling met water zonder je hand te hoeven gebruiken.............. Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

Door de warmte droog het wel snel weer op, of anders een fŲhnen plaatsen, heb ik ook gedaan, je hoef er helemaal niet meer aan je poeperd te zitten, behalve als je jeuk heb, dan zelfs kan je een handkrabber gebruiken............ Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink Emoticon: Shiny

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Er zijn natuurlijk verschillen tussen poepen en plassen.
Zoals er ook verschillen zijn tussen ontwikkelingslanden en ontwikkelde landen.
Maar een ding is hetzelfde, men moet een excuus hebben waarom men het doet:

http://www.nu.nl/opmerkelijk/3(...)t-in-supermarkt.html

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Poepen en Plassen Feiten

Hoewel fecale materie in de moderne Westerse cultuur doorgaans vooral bezien wordt als een hygiŽnisch probleem, is ze in de natuur evenals de land- en tuinbouw een waardevolle grondstof in de metabolische kringloop en wordt in essentieel rurale Derde Wereld-culturen gebruikt als brandstof, als bouwmateriaal of zelfs om de huid mee in te smeren als bescherming of kleurmiddel.

Voor ontlasting bestaan vele termen, waarvan sommige eufemistisch en andere volks en dysfemistisch zijn. Vaak heeft ieder zelfstandig naamwoord tevens een bijbehorende uitdrukking voor het ontlasten. Hier kunnen weer krachttermen en scheldwoorden van afgeleid zijn, bijvoorbeeld de uitdrukking kakker voor een rijk, snobistisch en elitair persoon.

Stoelgang, Faeces (Latijn, eigenlijk meervoud van faex 'droesem, smurrie'), Mest(stof) (vergelijk bemesten), Kak (ook minachtende term voor geld en hooghartigheid, vergelijk 'bekakt'), Poep (metonymie van het uitscheidingsstelsel), Schijt, Stront,Shit (Engels; identiek aan het werkwoord), Merde (Frans)

Diverse termen slaan op een dosis: Hoop(je), Keutel(s), Drol, Bolus

Het uitscheiden van ontlasting wordt genoemd Defeceren (Defaeceren(verouderde spelling)), Kakken, Poepen, Schijten,Z'n gevoeg doen, Hoopje doen, Drol draaien, Drukken

Sommige termen betreffen zowel ontlasting als wateren, zoals,Naar het toilet gaan, Naar de wc gaan

Overige weetjes;

Everything you always wanted to know about poepen en plassen but never dared to ask

Prof.dr. Marc Benninga is Ďpoepdokterí in het AMC en kwam in Museum Boerhaave college geven over poep. Poepen doet iedereen, maar we kwamen tot de ontdekking dat dat soms nog niet zo vanzelfsprekend is.

De poep dokter

In de rechterkantlijn staan nog veel meer intressante weetjes.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik open het maar niet Albert, ik gooi het weg, spoel het door.

Wat deze aangaat,
In de rechterkantlijn staan nog veel meer interessante weetjes.

Die open ik ook niet, tenzij jij mij kan garanderen dat ik er uit kan lezen dat ik volgende week heel rijk ga worden natuurlijk Emoticon: Laugh out loud

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Deze man was even heel rijk.

Totdat hij dit briefje ontving

Ik zou zeggen lees deze roman maar.

Voor Malam, hoe word ik stinkend rijk in Azie.

Waar komt de uitdrukking "Stinkend rijk" vandaan?

In de tijd van de Middeleeuwen werden de rijken (die toen vertegenwoordigd werden door de adel en clerus (=kerkdienaars)) begraven in kerken, aangezien dit een privilege was voor mensen van die stand met veel geld. Helaas heeft een afbrekend mechanisme, zoals het menselijk lichaam, de neiging om te gaan ruiken.

Goed en nu weer:

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ok ok, ik ben als duppie geboren en nooit geen kwartje geworden, dus ik ben reukloos rijk Emoticon: Laugh out loud

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Je bent rijk als je gezond naar de plee kan gaan een verse bolus te deponeren Emoticon: Smile

It's only kinky the first time.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ga bij je eigen meuren en niet hier zo............... Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right! Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,112 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 07:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,946,592 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com