indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Ook een topic apart aangemaakt voor hen die het topic over de bankpassen niet leest.

‘Pin-problemen Nederlandse bankpassen Indonesië’

Klanten van Nederlandse banken hebben moeite met pinnen in Indonesië, dit meldt de Telegraaf. Pashouders van alle Nederlandse banken zouden geen geld kunnen opnemen bij pinautomaten en ook is het vaak niet mogelijk om met de pinpas af te rekenen. Een woordvoerder van ABN AMRO laat desgevraagd weten van het probleem op de hoogte te zijn.

Oorzaak van het probleem ligt bij een conflict tusen MasterCard – dat de betalingen verwerkt – en de Indonesische banken. MasterCard was niet bereikbaar voor commentaar.

Wie in Indonesië is en toch aan contant geld wil komen, kan het beste met zijn paspoort en bankpas geld opnemen bij de balie van een bankkantoor. Mensen die nog op reis gaan, wordt aangeraden van te voren genoeg contant geld mee te nemen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Een beetje suf Albert Emoticon: Confused

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Beter te veel waarschuwingen voor reizigers als te weinig Malam
(niet iedereen volgt de active topics,sommigen kijken alleen bij newest topics)

Maar dat opnemen met paspoort en bankpas als oplossing
dat is een fabeltje, waarschijnlijk een verzinseltje van iemand die nog
nooit in Indonesie is geweest.

Ik heb echter medelijden met die mensen die nu al in Indonesie zitten
en niet aan geld kunnen komen.

Snelste manier om toch aan geld te komen is iemand in Nederland
vragen om per Western Union geld over te maken.
(dan is het alleen even zoeken waar de dichtsbijzijnde Western Union zit)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ehm, nee dat is geen fabeltje, ik heb recent bij het niet kunnen pinnen geld gehaald bij een Western Union geld wissel kantoor. Werkt op Credit Card, maar is beter als met lege handen te gaan. Mocht het zeer problematisch worden kun je een hotel vragen met je creditcard een bedrag in rekening te brengen die je minus 2 of 3% dan in handen hebt.

Deze tip heb ik recent nog iemand gedaan die in RI is.

Van de grotere hotel ketens kun je best enige medewerking verwachten.

Where there is a will there will be relatives.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Er is nog een verschil tussen een bankpas en een creditcard Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anorak
Maar met een creditcard zijn het meestal ook hogere opnamekosten.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Klopt, 2 of 3 % sabar2 . Maar de meesten hebben wel een credit card bijzich. Ik heb hem eigenlijk alleen voor het boeken van hotels en vliegtickets. En.............voor het geval je bankcard niet werkt.

Overigens hoorde ik van een collega dat je tegenwoordig bij Mastercard een debitcard kunt aanvragen die als creditcard functioneert. En schrijft het bedrag af van je gewone lopende rekening.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als ik enkele dagen niet op Indahnesia ben geweest, dan open ik active topics, dan lees ik me in, voordat ik als een blind paard ga zitten posten Emoticon: Bye bye

Western Union vindt je hier overal op iedere hoek van de straat, nagenoeg ook alle banken.
De transactie kosten zijn namelijk misdadig hoog, dus aan kantoren waar je geld op kan halen van Western Union geen gebrek.
Als de banken namelijk lekker kunnen scoren dan hoor je ze niet, zoals nu met de lage transactie kosten van Mastercard.

Kosten Western Union

Datum: 01/01/2012 inmiddels hoger.

0-40€
8.50

40.01-75€
10.00

75.01-150€
15.50

150.01-225€
20.00

225.01-300€
23.50

300.01-375€
27.50

375.01-560€
31.00

560.01-745€
34.50

745.01-930€
40.50

930.01-1120€
45.50

Hoplaaaaaa, 100 Euro overmaken kost 15 %, 1000 Euro overmaken kost 4.55 % Emoticon: Yummie!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Gratis geld dat hebben ze nergens Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam
Overigens dat lijstje klopt niet want ik maak iedere maand geld over
via Western Union, maar ik heb een goldcard dus wellicht heb ik andere tarieven dan.
Maar als je niks hebt dan betaal je die extra kosten graag.

Bij Western Union kun je ook een "vakantie-creditcard" aanschaffen
Dollar of Euro die kun je ook normaal gebruiken voor opnames
mocht deze niet werken op ATM dan kun je daarmee
terecht bij ieder Western Union kantoor (is mij verteld) Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anorak

gerald
User
spacer line

Is het niet beter travel checks naar Indonesia mee te nemen en dan bij de bank verzilveren.
Heb jaren 70 en 80 ook gedaan.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik maak iedere maand geld over via Western Union, maar ik heb een goldcard dus wellicht heb ik andere tarieven dan.
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Sabar klopt.

Ik dacht slim te zijn, liet hier een ING pas achter voor de lopende kosten, wat ik er op zette kon er af gehaald worden en niet meer.
Helaas is dat met dit gedonder achterhaald Emoticon: Blush

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Weet je wat helemaal kloten is Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam met een toeristenvisum of sosbud
mag je ook niet werken in Indonesie dus met "aardbeien plukken" kunnen
we het ook niet oplossen Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

De mastercard-bankencrisis in Indonesie moet maar snel opgelost worden
anders zie ik het toerisme als inkomstenbron voor Indonesie heel snel
gaan wankelen. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Dit is geen indonesie-promotion Emoticon: Nooo Emoticon: Nooo

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja het fijne weten we niet, het zou best kunnen dat de banken hier erg weinig overhouden van een transactie.
Ook hier staat de boel niet stil en ze kunnen de stekker er voor Mastercard er zo uithalen, het bewijs is er.
Dat ze het toerisme er mee beschadigen hebben ze blubber aan, wie weet hoelang ze achter de schermen al bezig zijn met Mastercard.
Of het nu bankiers in het Westen zijn of in Azië of Mastercard het is en het blijft maffia.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 23-07-2013 13:52 schreef Malam:
Als ik enkele dagen niet op Indahnesia ben geweest, dan open ik active topics, dan lees ik me in, voordat ik als een blind paard ga zitten posten Emoticon: Bye bye

Western Union vindt je hier overal op iedere hoek van de straat, nagenoeg ook alle banken.
De transactie kosten zijn namelijk misdadig hoog
Kosten Western Union

ja ben blij dat ik even eerst jouw comments las, want ik wou net op Western Union reageren.
Had in de UK rotervaringen daarmee, en vergelijkingen (met o.a. de Barclays) eens gemaakt met Euro's naar BPounds te pinnen, en omgekeerd, cash te ruilen...
Ik schrok me wild, wat een boevenbende fietsemakers daar Emoticon: Yes! bij die Western Union!!!

Afgezien dat ik wel eens wat heb gelezen over die club, was nooit positief herinner ik me.

Your attitude determines your altitude

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik heb even een lijntje uitgegooid naar Mastercard en dit kreeg ik als antwoord:

De Telegraaf heeft zijn werk niet goed gedaan, deze problemen zijn al bekend
sinds 9 juli en onder controle.

Het heeft met de nieuwe EMV-chip op de Europese passen te maken.
Die zijn ingevoerd om consumenten te beschermen tegen fraude

Een paar Indonesische banken hebben hun systemen nog niet aangepast,
waardoor geld pinnen bij de geldautomaat soms niet lukt.

Bij 70% van de Indonesische banken kunnen kaarthouders nog steeds geld opnemen. Voor info en tips zie:

http://mastercard.pressdoc.com(...)tomaten-in-indonesie

Het belangrijkste

•In urgente situaties kunnen kaarthouders bellen naar het gratis nummer 000-1803-1-887-0623 (dit nummer werkt alleen vanuit Indonesië) of naar het gratis internationale nummer 001-636 -722-7111. Een vertegenwoordiger van MasterCard zal ervoor zorgen dat de bank van de kaarthouder deze op een afgesproken locatie van contant geld voorziet. Hiervoor worden geen bijkomende kosten gerekend.

Deze geldopnamebeperking is van tijdelijke aard. MasterCard stelt alles in het werk om de hinder tot een minimum te beperken. MasterCard zal nieuwe informatie verstrekken zodra de aanbieders van geldautomaten de beperking hebben opgeheven.

Toch leuk als je contacten hebt

Dus informeer uw contacten/vrienden/klanten in Indonesie

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Bedankt voor het uitzoeken Sabar.
Hopelijk blijft het dan bij deze banken en komt daar ook snel een oplossing voor

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik heb even een journalist benaderd en die heeft het netjes voor mij uitgezocht Emoticon: Smile
Contacten op nivo helpen vaak in noodsituaties als deze.

Dan kan Grieks1 en Malam en anderen weer shoppen Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

magnolia
User
spacer line

Het klopt niet helemaal wat r op de site van MasterCard staat, ze hebben het niet onder controle het gaat niet om 3 banken, want ik ben in Bali heb het al n paar dagen geprobeerd bij BNI, BRI, Mandiri, BCA en Danamon en bij allemaal niks, met mij nog andere Nederlanders die ik heb gesproken.
Ik heb nog n oude pinpas en mijn dochter n nieuwe maar wij kunnen allebei geen geld pinnen dus lig het niet alleen aan de nieuwe chip zoals ze zeggen volgens mij is r meer aan de hand. Het zelfde probleem was r ook in Japan.
Oh ja onze kaarten zijn geactiveerd voor wereld.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 24-07-2013 04:24 magnolia wrote:
Het klopt niet helemaal wat r op de site van MasterCard staat want ik ben in Bali heb het geprobeerd bij BNI, BRI, Mandiri, BCA en Danamon en bij allemaal niks, met mij nog andere Nederlanders die ik heb gesproken.
Ik heb nog n oude pinpas en mijn dochter n nieuwe maar wij kunnen allebei geen geld pinnen dus lig het niet alleen aan de nieuwe chip zoals ze zeggen volgens mij is r meer aan de hand. Het zelfde probleem was r ook in Japan.
Oh ja onze kaarten zijn geactiveerd voor wereld.

Er komt net bericht binnen Legian (bij Kuta) ATM Mandiri werkt met ING
De touroperators kunnen een nieuwe tour opzetten op Bali, niet langs de tempels
maar langs de werkende ATM's

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bankmaffia en niet anders dan dat.
Ze hebben hun zaakjes niet in orde, bovendien weet de linkerhand niet waar de rechter mee bezig is.

De ene ATM van bank BNI wel de andere weer niet, zo is het met alle banken,kan je snotverdorrie stad en land af lopen om een werkende ATM te vinden, zoek het maar uit meneer de toerist.

Gelukkig heb ik wetende hoe geďsoleerd je hier zit als er poep aan de knikker is een aantal alternatieven achter de hand.
Maar je zal maar 3 weken vakantie in Indonesië hebben en je loopt tegen deze problemen op, daar wordt je dan niet echt vrolijk van. Emoticon: Angry

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sabar, Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Magnolia, bedankt Sabar! Goed van zo'n relatie.
IS ntauurlijk de vraag of hij voor 100% alles in het snotje heeft... want DAT hebben natuurlijk die boevenbende fietsenmakers TOPmanagers alleen.

De praktijk is dus even anders vaak... Dus het kan niet anders dat jou relatie ook gegevens doorkreeg, die voor het grootste deel wel waar kunnen zijn, maar niet het echte probleem (ws pijnlijke, voor de banken/Mastercard zelf) duiden. Want zo gaat t toch meestal/altijd tegenwoordig in dit soort slangenkuil politiek (want daar komt het dan op neer met de zgn. 'crisis(mis)management': politiek dus, als er fouten worden gemaakt? Afschuiven die handel, en gaan wijzen naar elkaar. En zelf hebben we het nooooit gedaan. Of ze formuleren het zo, dat je er niets meer van begrijpt en ze komen er weer 'doorheen'.
En natuurlijk, de Telegraaf is ook altijd dan de schuldige Emoticon: Frustrated Dat hoort bij het spelletje. Nou zou dat in dit geval best kunnen hoor (ze zijn nou eenmaal vaak de eerste met nieuws: maar dat heeft ook zijn keerzijde!) maar ik geloof niet alles meteen meer.

Vroeger kon je nog mensen(zaken!) aanspreken op hun fouten, en dat werd ook vaak meteen eerlijk uitgezocht en dan erkend, en vanzelfspreken welgemeende excuses erbij... Tenminste, zo is mijn ervaring sinds 40 jaar zakendoen... een enorm verschil wat de mentaliteit betreft nu!!! Maar daarvoor hebben we toch 'managers' aangetrokken?? Emoticon: Laugh out loud

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Magnolia, je schreef: "Het klopt niet helemaal wat r op de site van MasterCard staat". Dat is precies wat ik bedoelde. Halve leugens. Draaikonterij. Spreken met een gespleten tong. Iets beweren aan de ene kant van je mond, en tegelijkertijd aan de ander kant van je mond (bek) iets anders formuleren. Double minded stinkin' thinkin'.

I am sick and tired to be sick and tired.

Oftewel, kotsen moet je van die politiek van (top) managers. Burp.

En ja Malam; survivalkit weer opentrekken. Uit ervaring.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Sabar gaf hun info door (niets afdoende aan jouw prima en zeer waardevolle stukje Sabar!, TX):

"De Telegraaf heeft zijn werk niet goed gedaan, deze problemen zijn al bekend
sinds 9 juli en onder controle
".

Ja dat is ook typisch altijd wat ze dan graag beweren.

1). WIJ weten het.. en we weten het ALLANG.
Met straattaal gezegd: "Jewézčf", Je weet 't zelf.
Dus IK weet t wel maar ik zeg t niet (hoe dom ik zelf ben).
Pure hoogmoed dus, mixed met alle domheid.

2). "Alles onder controle"
Stel je voor, fietsenmakers Heren Managers... dat je IETS niet 'onder controle' hebt.
Dan kan je later niet je gouden handdruk krijgen, of regelmatig snoepreisje houden, of subsidies, van uiteindelijk NL belasting geld.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Het Mastercard probleem is ondertussen in heel Zuid Oost Azie.

Niet alleen Indonesie dus.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Okay, je hebt t laatste woord Emoticon: Shut up! Emoticon: Worship
Toch wel preventief flappentappen dus... koers staat 15.500 dus kan scoren.

indianas
User
spacer line

Ruim een week geleden deed het probleem zich nog steeds voor met, in mijn geval een pasje van de Rabobank. De volgende dag was het probleem weer "verholpen".
Tip: neem dan ook maar gelijk het maximaal toegestane bedrag op...!!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,108 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 06:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,946,520 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com