indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het is komkommertijd of er is bij de redactie van Nu.nl iemand
gekomen met een speciale aandacht voor nieuws uit Indonesie
Het valt wel op dat Nu.nl ineens zoveel aandacht besteed aan
vrije nieuwsgaring uit Indonesie.

Het soldatencafee in Bandung tijdelijk dicht.
Zou het wellicht de ramadan-sluiting zijn of het begin van de invoering
van het alcoholverbod in Bandung ?
Of gewoon het gewoonlijke een burgemeester die even wil laten zien
hoe belangrijk hij is ? Of jaloezie ........
Laat maar komen alle komplottheorieen Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Hitler is in azie gewoon een cultfiguur net zoiets als woody woodpecker in USA
Die "woede" wordt waarschijnlijk weer flink aangedikt.
Als je woede wilt meemaken dan moet de eigenaar er een Geert Wilders cafee van maken
Een foto is denk ik genoeg om er een puinhoop van te maken

Ik zou er een theehuis van maken met van die waterpijpen en het dan
"de zwarte steen" noemen een paar buikdanseressen erbij
geen stoelen wel veel kussens en tapijten a la 1000 en 1 arabische nachten
Lekker commercieel, past wel in Bandung denk ik Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

On 18-07-2013 21:14 sabar2 wrote:
Hitler is in azie gewoon een cultfiguur net zoiets als woody woodpecker in USA

En dan is er dus niks aan de hand? Het wordt eens tijd dat er fatsoenlijk geschiedenis onderwezen wordt in plaats van niets anders dan de koran. Zelfs van de recente geschiedenis weet de Indonesiër niets af. Niet belangrijk? Van het verleden kan men mogelijk nog een hoop leren, bijvoorbeeld hoe het niet moet.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 18-07-2013 21:48 dangdude03 wrote:

[quote removed]

En dan is er dus niks aan de hand? Het wordt eens tijd dat er fatsoenlijk geschiedenis onderwezen wordt in plaats van niets anders dan de koran. Zelfs van de recente geschiedenis weet de Indonesiër niets af. Niet belangrijk? Van het verleden kan men mogelijk nog een hoop leren, bijvoorbeeld hoe het niet moet.

Sommige geschiedenisboekjes in Nederland kloppen ook niet helemaal
de zwarte bladzijdes zijn vergeten of eruit gescheurd Emoticon: Worship
In dat verband doet Nederland er net zo hard aan mee om de burgers dom te houden
Wanneer er een hotel/restaurant volledig is ingericht in koloniaie stijl hoor ik nooit
Nederlanders zeggen dat dat een "schande" is.
Dat vindt men zelfs "mooi"

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Lijkt wel op een ‘Rutte’ antwoord: ‘Doe zelf eens normaal joh’.
Ik ben die zwarte bladzijden in ieder geval niet vergeten. En in Nederland kan men er nog over praten, daar moet je in Indo nog voor uitkijken.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

In sommige gebieden van Indonesie kun je het inderdaad beter niet over het koloniale verleden hebben.
Dat ligt soms nog gevoelig.
Maar wanneer je er normaal over spreekt en jezelf van distancieert dan kun je het
er gewoon over hebben, is mijn ervaring.

Het hitler-cultfiguur fenomeen is niet typisch indonesisch, maar speelt in heel
veel aziatische landen, voor azie is dat gedeelte van de geschiedenis
een "ver-van-mijn-bed-show"

Mij zul je persoonlijk nooit in zo'n nazi-cafee vinden, hooguit met een jerrycan.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Het hitler-cultfiguur fenomeen is juist wat mij zorgen baart. Ik zag laatst een commercial voor karperaas waarin Hitler het goedje besprak bij een landkaart met zijn staf. Daar werden op een forum dezelfde argumenten aangevoerd, maar de meerderheid van die leden vond het toch smakeloze rotzooi. Als men met dit soort lieden de sier gaat maken geeft men de enkele geďnteresseerde toch een vrijbrief om in zijn idealen mee te gaan.

Verder heb ik het niet alleen over het koloniale verleden, maar ook over de 1965/66 periode.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Kan ik inkomen Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.dangdude in dat verband ben ik ook blij dat de Wilders-hype
in de nederlandse media over het hoogtepunt heen is.
Iedere keer als ik die rotkop zie krijg ik ook een bijsmaakje in mijn mond.
Veel mensen hebben nog steeds niks van de geschiedenis geleerd, ook
in Nederland niet.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

In Bangkok Thailand onder studenten (die zijn vlgs mij wel geschoold)
is H. ook een "superheld"

http://nos.nl/artikel/529678-h(...)eld-in-thailand.html

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Eens kijken wat daar gebeurt als je een 'Pol Pot Café' opent.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Yep dat bedoel ik dus.
Mij werd ook geleerd dat Michiel de Ruyter een nederlandse zeeheld was
maar als je de geschiedenis een beetje bekijkt was dat ook geen schatje.
Ieder land heeft aandacht voor hun eigen "helden" en hun eigen "boeven"
en Hitler in Azie da's alleen een stripfiguur voor velen, nog nooit van gehoord
daar had men het op school niet over.

De geschiedenislessen over Soekarno,Suharto in Indonesie of Nederland
zullen een heel ander verhaal vertellen.

Maar stel je voor dat alle Balinezen zouden weten wat de Nederlanders
in het verleden op Bali hebben gedaan.
Ik denk dat dan geen een Nederlander zich veilig zou voelen op Bali.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Michiel de Ruyter was een ordinaire piraat!.Van Heutz, Coen, Van Daalen, Van Swieten, Westerling en Colijn waren oorlogsmisdadigers. Wie er verantwoordelijk was voor de moorden in 65/66? Soekarno in ieder geval niet.

En als die Nederlanders wisten hoe de Balinezen in 65/66 te keer zijn gegaan zou het ook wel eens stiller kunnen worden op het 'Godeneiland.'

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik ben geen historicus, maar ik heb wel eea gelezen en niet alleen de nederlandse
geschiedenisboekjes over de "helden" van vroeger.
Als je meer weet kun je bepaalde zaken beter in hun verband plaatsen en kun je
je ook verplaatsen in bepaalde standpunten.
Sommige zaken uit het verleden zijn gebeurd en kun je niet meer terugdraaien
Je kunt er hooguit je eigen positie in bepalen en/of je ervan distancieren.
Soms moet je je hoofd buigen uit schaamte en je excuses aanbieden.
Da's hoe ik er persoonlijk mee omga en dat wordt vaak gewaardeerd
maar er zijn ook mensen die zeggen daar was ik niet bij of da's niet mijn fout
Wanneer je een beetje inzicht hebt in de cultuur dan weet je dat je met zo'n opstelling
jezelf in de vingers snijdt.
Maar ... alles moet gerelativeerd worden want soms wordt eea ook uit zijn verband
getrokken en/of overdreven.
In dat verband heb ik nooit spijt gehad dat ik me goed ingelezen heb in mijn
jongere jaren, toch voordeel gehaald uit studeren denk ik dan maar Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Sommige mensen willen zich alleen de mooie dingen uit het verleden weten
want waarom het leven moeilijk maken. We just wanna have fun (op Bali Emoticon: Laugh out loud )

spacer line  

Ik kan het niet tegengaan maar ik word altijd licht onpasselijk (en triest) als ik weer eens in de lokale kranten namen van Balinezen (generaties van ruim na WO2 ) lees met "Adolf", "Hitler" of "Adolf Hitler" erin verwerkt.

Een van de lokale politie-chefs in Buleleng heeft de naam I Wayan Adolf Hitler Suastika. Hoe kun je het (als ouder) bedenken ????

Wat in het Westen in veel landen verboden (of "not done" Emoticon: Wink is, gebeurt hier in Indonesie volop:
- Het boek "Mein Kampf" van Adolf Hitler light hier prominent te koop in de lokale boekwinkels naast bijv. de biografie van Steve Jobs.
- In de verpakking van een maandblad over het Indonesische leger zit een "presentje" voor de koper, een metalen SS-doodskop en een Nazi IJzeren Kruis.

If you have nothing to loose, you can risk everything

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AEB kijk maar eens goed rond bij de bromfietsshops (ook op Bali)
bandana's en andere accessoires met hakenkruizen,redneckvlaggen
KKK, American History xXx en dergelijke liggen gewoon tussen de doodskoppen
en andere "versierselen" en het leuke is het zijn meestal de toeristen die deze kopen
als souvenirs

Ook in Thailand,Philipijnen,Maleisie is dit big business.

Maar bv "Fitna" zie je nergens liggen

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

'The Act Of Killing' zal je in Indo misschien ook niet vaak aantreffen, of wel?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Nooit gezien Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Dangdude maar ik zoek ook meer naar dangdut- muziek Emoticon: Yummie! Emoticon: Yummie!

Campur-sari bevalt me ook wel alhoewel dat "beneden nivo" is

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Ha ha, doe ik ook altijd, daar komt mijn nick vandaan.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Al in maart 2011 werd er in het lezers forum van de Jakarta Post melding van dit Soldaten kaffee gemaakt.
Het is nu ineens wereld nieuws, zelfs de Washington Post maakt er melding van.
Of het nu komkommertijd in Nederland is (weinig nieuws) of niet, het is en blijft schandalig.
In Azië weet men inderdaad heel weinig over de tweede wereldoorlog in Europa, ze hadden hier hun handen vol aan de Jappen, wat ook geen lieve jongens waren.

Gezien de inrichting, menu en de bediening die in SS uniformen lopen, weet de eigenaar verdomd goed de achtergronden van de SS en Nazi Duitsland, alhoewel hij nu doet als of hij uit een ei komt.
Op het menu staan o.a. Nazi Göring en Swastika cupcake.
Dat deze meneer op het matje wordt geroepen is gewoon terecht, als je munt tracht te slaan uit deze trieste periode in de geschiedenis die miljoenen mensen het leven heeft gekost, dan ben je een rat.

In Azië zie je heel veel swastika's (hakenkruizen) die hebben totaal niets te maken met Nazi Duitsland.
De swastika wordt al eeuwen gebruikt in het Hindoeďsme en Boeddhisme.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 18-07-2013 21:48 schreef dangdude03:

[quote verwijderd]

Daar heb je wel een punt. Goede geschiedenis lessen. Ja, toch moet ik zeggen, als die het niveau van die in NL benaderen... ben ik allang blij!

Verder, LEVE Geert Wilders!! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Welke simpele zielen demoniseren - nu nog stééds - deze aardige, praktische, nuchtere, eerlijke politicus vol met de juiste en uitvoerbare oplossingen, en altijd weer de ENIGE persoon in de Haagse slangenkuil, zonder politiek correct gepapagaai (zoals deze bangerik hierboven) - zeker in crisistijden met prima voordelige oplossingen?! Hoe dom kan je wezen en nog steeds ademen? Weg met de Euro, en alle verkwistingen van die rijke elites in Brussel, enzovoort... je komt er wel achter! Emoticon: Yawn
Hoewel, sommigen (gelukkig ook steeds meer gasten van die destruktieve, linkse kerk) gaan, slowly but surely, inzien dat Geert toch meestal, vrijwel in alles, toch gelijk had, en gelijk zal krijgen. En totaaaaaal niet te vergelijken is met Adolf. Ga je geschiedenis overdoen, culturele en intellectuele barbaar!

Your attitude determines your altitude

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Misschien willen sommigen, zelfs hier ook, meegaan met zieke gedachten van de sloganvolle vliegende tapijtbeweging (ihb de radicale) - die alle decennia door een hoog nazigehalte had - en beamen: 'Hamas, hamas, Joden aan het gas!' Emoticon: Angry

LeveIsrael, leve Wilders!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 19-07-2013 04:09 Malam wrote:

In Azië zie je heel veel swastika's (hakenkruizen) die hebben totaal niets te maken met Nazi Duitsland.
De swastika wordt al eeuwen gebruikt in het Hindoeďsme en Boeddhisme.

Vlgs mij zijn de aziatische (hindoe/boedda) swastika's het spiegelbeeld
van hakenkruizen Het lijkt er wel op maar het is iets anders.

Die meneer in Bandung speelt dat hij dom is. Natuurlijk weet hij meer van de Nazi's
maar ik vermoed dat het hem maar om twee dingen ging; publiciteit / uang
Ik weet niet of er veel nazi-sympatisanten in Bandung verblijven
Publiciteit kan ook negatief uitwerken dat lesje heeft hij dan weer geleerd Emoticon: Worship

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Hier een Israel liefhebber, en die vraagt zich af waarom het kuddevolk in Indon. massaal dat land zo haat. Zonder enige kennis, maar alleen maar slogans te geloven. Zoals de Muslim gewend is. En dus ook massaal achter de zgn. gecreeërde "Palestijnen" staan. Een volk wat nooit bestaan heeft. Emoticon: Confused Zonder iets te begrijpen, zonder iets zelf te gaan denken, zonder enige kennis en historisch besef. Zodat ook die swastika's heel goed kunnen hier in Indon. Waarom ook niet.

www.youtube.com/watch?v=YT2krAXxRwM

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sabar,
Vlgs mij zijn de aziatische (hindoe/boedda) swastika's het spiegelbeeld
van hakenkruizen Het lijkt er wel op maar het is iets anders.

In veel gevallen wel Sabar zoals deze, maar niet altijd.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Keduadam
Slowly but surely, inzien dat Geert toch meestal, vrijwel in alles, toch gelijk had, en gelijk zal krijgen. En totaaaaaal niet te vergelijken is met Adolf. Ga je geschiedenis overdoen, culturele en intellectuele barbaar!

Beste Keduadam, deze twee figuren Adolf en Geert vergelijken gaat zeker wel op.
Hitler wees een zondebok aan in zijn geval de joden, het resultaat is bekend.
Wilders doet exact hetzelfde, moslims en Polen zijn voor hem de zondebok.

Dat we problemen hebben met met deze groepen in Nederland hoeven we niet onder stoelen of banken te steken.
Maar om alles over één kam te scheren en te stellen dat deze door Wilders zo verfoeide moslims de basis zijn voor alle ellende in Nederland is kortzichtig, maar natuurlijk wel populair om zieltjes te winnen.
Zijn aanhang bestaat dan ook hoofdzakelijk uit mensen die onderaan de sociale ladder hangen en niet verder kijken als hun neus lang is.

De rest van Wilders zijn politieke agenda rammelt nog harder als die van de rest van zijn maatjes in Den Haag.
Er is een bekend Nederlands spreekwoord "Holle vaten klinken het hardst" dat is Wilders op het lijf geschreven.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Malam... " Zijn aanhang bestaat dan ook hoofdzakelijk uit mensen die onderaan de sociale ladder hangen en niet verder kijken als hun neus lang is",
En meer van die kul.

Wilders is bijv. helemaal niet tegen de Muslims, die er reeds zijn. Maar wat indammen, is heel gezond. Net als dat vele gaaies uit Roemenië, Wit Rusland die met kalasnjikovs en ramkraken en autodieftal en ga zo maar door, het eens zo fijne NL onveilig maken. Hem van fascisme e.d. betichten, wat links multicul NL voortdurend doet, slaat als een tang op een varken. Enzovoort.

Nabeppen had ik van jou toch niet verwacht.
Maar je zult er vanzelf wel achterkomen.

Trouwens die culturele en intellectuele barbaar, daar had ik t tegen.
Sabar meen ik, was zijn naam.
Was oud genoeg om zich zelf te verdedigen, dacht ik.
Maar, nu kan jij je deze adressering ook eigen maken. Dus.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,354,150 topic views - 233,363 posts - 13,684 topics - 23,768 members - last post @ 22-08-2019 13:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,255,332 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com