indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De Indonesische moskee Raad (DMI) roept moskeeŽn in het hele land attent te zijn op het gebruik van luidsprekers tijdens de heilige maand van Ramadan, die begint op woensdag. "Gebed oproepen zijn een must in de islam, maar we willen moskee directies in Jakarta en in andere regio's vragen om het gebruik van microfoons of luidsprekers te beperken, zodat mensen die willen uitrusten niet gestoord worden, de raad voorzitter Jusuf Kalla vertelde dit dinsdag tegen verslaggevers.

De voormalige vice-president zei dat de oproep meer dan alleen een daad van tolerantie is, maar dat het zou ook helpen voor moslims zodat die zich beter kunnen richten op hun gebeden. Hij zei dat luidruchtige preken niet duidelijk te horen zijn, vooral als er meer dan ťťn moskee op dezelfde tijd hun luidsprekers gebruiken. "Microfoons en luidsprekers zijn belangrijk, maar je moet ze niet overmatig gebruiken," zei hij.

Kalla zei dat de raad de moskee directies had gevraagd het gebruik van luidsprekers voor gebed oproepen tot drie minuten en het preken tot zeven minuten te beperken. Hij voegde er bij dat de raad ook de moskeeŽn had geadviseerd de schetterende geluiden van de Islamitische leer voor de ochtend en avond maaltijden in te perken.

De plaatsvervangend voorzitter van de raad Masdar Mas'udi vertelde The Jakarta Post dat het beperken van het gebruik van luidsprekers nodig was omdat moslims in een pluralistische gemeenschap leven en dat als ze willen worden gerespecteerd, dat ze dan aanhangers van andere godsdiensten dienen te respecteren. Hij zei echter ook dat de raad de moskeeŽn niet zou dwingen door een verordening te maken t.a.v. het gebruik van luidsprekers.

De islamitische groepering Hizbut Tahrir Indonesia (HTI) aanvaarde de verklaring van de raad. "Tijdens Ramadan, worden moslims geadviseerd om de Koran na het uitvoeren Tarawih [extra gebedsdienst] te lezen in moskeeŽn. Het is echter niet nodig om luidsprekers te gebruiken tijdens periodes van rust", vertelde HTI woordvoerder Muhammad Ismail Yusanto de Post. Hij zei dat de islamitische wetten of fikih alleen verplicht het gebruik van luidsprekers voor het gebed oproepen.

Voorzitter van de commissie Anni'mah moskee's, Darto yudhi Pariyanto, zei dat zijn moskeeŽn in Ciledug en Tangerang, het gebruik van luidsprekers beperkt had na het ontvangen van klachten van bewoners.
"We hebben een islamitische geestelijke geraadpleegd die zei dat de islam ons niet leert om andere mensen te storen of te hinderen, maar om de privacy van anderen te respecteren" zei hij, eraan toevoegend dat nu de moskeeŽn hun luidsprekers alleen gebruiken voor adzan en om belangrijke mededelingen te doen .

Op de vraag wat er gaat gebeuren met moskeeŽn die oproepen van de raad negeren, zei Kalla dat de raad van plan was om een landelijk systeem te creŽren om de gebed oproepen te centraliseren.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als het Yusuf Kalla lukt de tsunami van roeptoeter geluiden in te dammen, dan ga ik een handtekening actie beginnen.
Als ik er voldoende heb dan ga ik paus Franciscus vragen, Yusuf Kalla heilig te verklaren Emoticon: Laugh out loud

Nu is Sunda al niet echt een rustig roeptoeter gebied, maar het moslimbroederschap heeft er nu een een tandje bij gezet.
Ik kan me er normaal voor afsluiten, dat lukt dus nu niet meer, buiten het toeteren gaat het afsteken van vuurwerk nu ook dag en nacht door.

Ik heb het in de afgelopen 17 jaar met het jaar erger zien worden, wat bezielt die mensen toch.
Zoals met zo veel dingen hier is het alleen maar ikke ikke en nog eens ikke zonder een greintje aandacht voor anderen.
Ook hier veel mensen die moeten sloeberen voor hun gezinnetje, die duiken dan om 9 uur in hun mandje, voor negenen is onmogelijk door het tarawih getoeter.
Vaak ligt zo iemand rond elf uur met stijve kuiten in zijn nest, dan voelen een stelletje idioten zich geroepen vuurwerk af te steken, dat is geen incident, dat is nagenoeg elke dag zo.

Om twee uur s'nachts gaat het feest weer beginnen met Koran lezen, toeters op Rolling Stones sterkte en om drie uur nog een tandje erbij sahur sahur sahur , onder het eten gaat het geven van geestelijk voer door de toeters gewoon door.
Rond vijf uur de sirene gevolgd door de oproep tot het gebed, je zou dan denken, uit die blaftoeters, dan kunnen werkenden nog even 2 uurtjes pitten.

Nee dus, we toeteren vrolijk verder en niet vergeten het vuurwerk, jochies van twee turven hoog die de boel dan op stelten zetten.
Wij zouden die jong achter het behang plakken, maar hier trekt hun werkeloze ouwe vaar zich er geen ruk van aan, die doet maar twee dingen, in de moskee zitten en slapen.
Dat zijn buurman die werkt geen oog dicht doet daar hebben ze blubber aan.

Zeven uur begint de toverballen parade in minimaal 2 van de 5 omliggende moskeeŽn.
Een stuk of 6 dames tussen de 60 en schijndood stijf in de veelkleurige lange soepjurken hun gerimpelde aardappel ingepakt als een sinterklaas surprise.
De toverballen voorgangster gooit de luidspreker op volle sterkte en dan verkondigen ze van 7 tot 9 hoe groot Allah wel is.
Dan loopt mijn Pop door het huis met een blik van "daar hoor ik niet bij" oh nee Emoticon: Laugh out loud

Ik ken hier in de omgeving verschillende mensen die hard moeten werken, je moet na de vastenmaand die afgetrokken bekkies is zien, niet door het vasten maar door slaapgebrek.
En omdat ie werkt, dus een paar muntjes verdient, mag hij op Idul fitri nog een bijdrage leveren ook, om die werkeloze extremisten die hem een maand lang geen fatsoenlijke nachtrust hebben gegund nog te vreten te geven ook.
Die bijdrage heet zakat (zou daar de opmerking een kat in de zak kopen soms vandaan komen?)

Mohon maaf lahir batin, vrij vertaald "Ik vraag om vergiffenis voor al mijn fouten" en alles moet weer vergeten en vergeven zijn.
En op naar het volgende feest Eid al-adha het offerfeest, de plaatselijke geitenfok vereniging moet na Idul fitri haast maken.
Na twee maanden moeten ze er klaar voor zijn dan worden er weer miljoenen geiten voor de moskeeŽn over de kling gejaagd (letterlijk en figuurlijk)
Hopla feesten maar jongens, gezelligheid kent geen tijd.
Een leuk feestje voor de partij van de dieren, ook een sateetje Marianne? Emoticon: Wink

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Zoals jullie weten ben ik nog een groentje in Indonesie. Vorgig jaar vond ik het gebleir nog best kunnen, maar inderdaad... dit jaar lijkt of het hek van de dam is! Ik moet enigszins bekennen dat gedurende het jaar 'het getoeter' mij wel rust brengt. Ik heb er alleen een probleem mee als men de jeugd(of min 12 jarigen) laat meedoen in de "wie is de voice van Batam-contest"! Ik woon op ongeveer 50 meter vogelvlucht van een moskee(vorig jaar was dat verder en dan kon ik nog genieten van een vijf-tal moskees. Nu is dat maar eentje en die maakt een hels lawaai(omdat der een bule woont?, ik laat het in het midden!) Nogmaals, ik kan genieten van de dingen die er soms uit de luidsprekers komen... het brengt wel rust... ook al versta ik er meestal niets van. Ik ben hier komen wonen, dus ik ben diegene die zich moet aanpassen, volledig mee akkoord.
Maar ik heb deze 'vastentijd' toch al uit de ramen staan roepen dat het wel iets stiller zou kunnen.
Ik weet jullie raad is: "Hou je onder het maaiveld", maar daar kan ik niet mee leven... Nope, daar doe ik niet aan mee.
Misschien goed om nu te weten dat er mensen zijn, van hun religie, die gedurende de nacht ook wel een beetje slaap willen. Misschien kan ik ook een petitie beginnen?
Maar,(ik sta altijd vroeg op, 4.00/5.00)... nu zie ik ze, elke morgen, toch ook allemaal netjes naar de moskee gaan. En na de dienst, gaan ze ergens in't geniep een sigaretje roken.
Ach ja, ik moet me aanpassen... en dat doe ik ook(in de mate van het mogelijke) :-)

Het slachten van die beesten, een tijdje verder, vind ik dan wel weer fijn om mee te maken.
Yup, der is op da feestje de nodige persoon die me wil doen omlsaan van religie tijdens dat feestje, maar dat zal niet gaan :-)

There's a big difference between kneeling down and bending over!

simpati
User
spacer line

Een minder lawaaierige ramadan
Ze gaan hun gang maar, zolang ik de middelen heb ga ik voor de RAMDANGEKTE op de vlucht, waar ik heen ga wonen ook Moslims maar die zorgen voor geen overlast.
Met het SUIKERFEEST ben ik in Kuala Lumpur, het retourticket voor twee personen kostte mij iets meer Ä100.
Groetjes uit Bangkok,
Jan

Tuann
User
User icon of Tuann
spacer line

Een week geleden is Pak RT bij mij op bezoek geweest voor een basi-basa en wilde een paar stijger-delen van me lenen. Op de vraag; wat ga je met die delen doen, antwoorde RT, voor de moskee, die heeft een nieuw laagje verf nodig.

Prima, maar onder een voorwaarde, doe wat aan het geluid van de speakers ít hoeft niet zo luid. Opvolgen die avond is er een beraad belegt met alle RTís uit de desa en ja hoor, geven er met zín allen gehoor aan, Dat het goed slapen in de desa is, is iedereen tevreden.

Daar moet op gedronken worden, gisteravond even kijken of ik bier kon kopen bij de Alfa-maret, (na het lezen van dit form en zijn leden) was ik wel benieuwd. Verbazend, in de schappen staat genoeg Bintang , Heineken en Bir Hitam, zo veel flessen dat ik jullie allen een rondje of twee kan geven.

Proost op jullie gezondheid, op Yusuf Kalla en Indonesie..

simpati
User
spacer line

Prima, maar onder een voorwaarde
Ik geloof niet meer in SPROOKJES , er is geen enkel OPPERHOOFD VAN DE MOSLIMS die zich iets aan trekt van een BULE .
Ik ben bang dat die belofte van heel korte duur is en zij zullen het niet vergeten ze weten dat jij moeite hebt met het volume van de TOETERS .
Steeds weer kan dat volume weer worden gebruikt om geld of diensten van jou te krijgen.
Jan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 13-07-2013 07:39 nsenada wrote:
Ik woon op ongeveer 50 meter vogelvlucht van een moskee(vorig jaar was dat verder en dan kon ik nog genieten van een vijf-tal moskees. Nu is dat maar eentje en die maakt een hels lawaai(omdat der een bule woont?, ik laat het in het midden!) Nogmaals, ik kan genieten van de dingen die er soms uit de luidsprekers komen... het brengt wel rust... ook al versta ik er meestal niets van. Ik ben hier komen wonen, dus ik ben diegene die zich moet aanpassen, volledig mee akkoord.
Maar ik heb deze 'vastentijd' toch al uit de ramen staan roepen dat het wel iets stiller zou kunnen.
Ik weet jullie raad is: "Hou je onder het maaiveld", maar daar kan ik niet mee leven... Nope, daar doe ik niet aan mee.
Misschien goed om nu te weten dat er mensen zijn, van hun religie, die gedurende de nacht ook wel een beetje slaap willen. Misschien kan ik ook een petitie beginnen?
Maar,(ik sta altijd vroeg op, 4.00/5.00)... nu zie ik ze, elke morgen, toch ook allemaal netjes naar de moskee gaan. En na de dienst, gaan ze ergens in't geniep een sigaretje roken.
Ach ja, ik moet me aanpassen... en dat doe ik ook(in de mate van het mogelijke) :-)

Het in het geniep een sigaretje roken en drinken doen meer dan 50 % van de vrome moslims hier.
Je aanpassen? Gewoon doen en snavel dicht, anders heb je je langste tijd in IndonesiŽ gehad.
Je schreef: "Misschien kan ik een petitie beginnen" ????????
Man man beste Nsenada kom je uit een ei?
Geen hond die dat gaat tekenen, allereerst zit je zelf op het volgende vliegtuig naar Nederland met een uitzetting aan je broek voor 5 jaar en de IndonesiŽrs die het lef hebben gehad om te tekenen, kunnen beter verhuizen naar een onbewoond Indonesisch eiland.
Vader Jacob, vader Jacob slaapt gij nog????

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik zal eens gaan vragen aan de imam of ze geen oproep kunnen doen via een zgn "Amber-Alert" dan kunnen ze ook die mensen bereiken die niet in de directe
omgeving van de moskee zijn.
Gewoon meegaan met de tijd die luidspeakers da's zo ouderwets Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Iemand kan wellicht een APP ontwikkelen wie weet brengt dat nog geld in het laatje

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Op een andere manier is dat al aan de gang Sabar.
Bij ieder oproep voor het gebed ligt namelijk hier het hele internet in puin.
Het is namelijk verschrikkelijk interessant als je mobiele telefoon gaat gillen als het tijd is voor het gebed en je zit ergens, stel je voor dat je de roeptoeters niet kan horen.
Het liefst monteren ze zo'n roeptoeter van de moskee op hun mobiele telefoon, zodat iedereen kan zien wat voor een goed moslim ze zijn, zo als ik al zei, uiterlijke schijn.
Gevolg, de heleboel ligt 5 keer per dag platt als gevolg van overbelasting, ook het internet Emoticon: Yes!

Tuann
User
User icon of Tuann
spacer line

On 13-07-2013 13:30
Steeds weer kan dat volume weer worden gebruikt om geld of diensten van jou te krijgen.
Jan

Voor mij is dat prima om diensten te verlenen aan mijn Desa, ik woon niet als een individuele hier.
Geld geef ik niet...Ik geef ze een hengel en leer ze vissen, maar geef de vis niet.
Ik lever op mijn eigen manier een bijdragen bij aan de Desa en krijg daar ook voor terug, takes two to tango.
Ja kan ook op een coloniale manier gaan lopen schelden en gaan eisen, ja dan hebben ze je... met die toeters.
Er valt met de meeste goed te praten en staan ook voor open aan verbetering, dat breng ik hun.

Beste Jan Veel plezier met het suikerfeest in KL en hoop dat je je huis mag verkopen en blijf daar in Thailand of in Kl, want uit je toon te horen zul je het niet vinden in Suraboyo of waar dan ook in IDN als je niet meer in sprookjes gelooft.

Biertje ??
Heineken, deze is voor jou.
Proost.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam- waar haal je t vandaan, dit proza:"Een stuk of 6 dames tussen de 60 en schijndood stijf in de veelkleurige lange soepjurken hun gerimpelde aardappel ingepakt als een sinterklaas surprise".
HAHAHAHAGUGUGUHAHA3x*>%#][#+++• Emoticon: Frustrated

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Simpati, nog niet zo gek, naar KUL even. Misschien kom je me wel tegen. Beschrijving: blond, uitermate knap en zeer intelligent uiterlijk, gebruind, relaxte blik, altijd cool en alles onder controle. Met Hollands vlaggetje vriendelijk zwaaiend naar iedereen. Kan niet missen.

Waar heb je die TWEE (retour?) tickets trouwens besteld... voor DAT prijsje? En nog wel in Juli?
Of geldt dat alleen in NL, nooit in Juli/Aug tickets bestellen (soms dubbele prijs)?

Die RTs hebben trouwens vaak (hier tenminste) ook wel wat gestudeerd, zelfs ook wel eens in NL. Ik denk toch dat je misschien hun welwillendheid iets onderschat?
We horen nog wel misschien... wordt vervolgd. Of Tuann nog gechanteerd wordt, maar ik denkt t niet zo. En of Nsenada er nog is.
Nieuw topic starten: "Hoe je je grenzen opzoekt, totdat je weg mag".

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sabar2, heb net een app gedownload, 'Beethoven's 9th Symphony'...
Ik denk dat ik maar bij mijn Pak RT ga voorstellen, naar Nsenada's voorbeeld, om dat te laten horen, in plaats van de Hakbarmelodie dus... En als ik dan toevoeg, dat dit veel hogere beschaving is dan alle Muslim 'muziek' van 7 eeuwen samen, dan vindt dit vast wel gehoor.
Ik bedoel, hij hoort t wel, maar of ie luistert en toepast?

Your attitude determines your altitude

simpati
User
spacer line

Beste Keduadam,

Vorig jaar ben ik tijdens de Ramadan in MaleisiŽ geweest, nergens geen last van TOETERS die overdreven herrie maken, terwijl de grondwet van MaleisiŽ de islam een voorkeurspositie geeft.
Eten kon gewoon overal zonder stiekem gedoe en gordijnen om de etende mensen af te schermen, ook geen gordijnen bij de moslim restaurants.
Ik zie niet zitten als mensen vasten ik niet mag eten of alleen achter gordijnen.
De OPPERHOOFDEN VAN DE MOSLIMS in IndonesiŽ lijken net kleine kinderen, als wij niet mogen eten jullie ook niet.

De tickets heb ik begin juni geboekt bij Air Asia en ik vlieg dan van Bangkok naar Kuala Lumpur en weer terug, ik moet dan voor mijn visum Thailand verlaten.

Beste Jan Veel plezier met het suikerfeest in KL en hoop dat je je huis mag verkopen en blijf daar in Thailand of in Kl, want uit je toon te horen zul je het niet vinden in Suraboyo of waar dan ook in IDN als je niet meer in sprookjes gelooft.

Ik amuseer mij altijd goed in Kuala Lumpur en geniet van het open vervoer wat echt perfect is, ik heb vaak erg leuke contacten in verschillende Moslim restaurants.
Van de service in hotels kunnen de IndonesiŽrs heel veel leren, die zijn ook nog eens voordeliger dan in IndonesiŽ.

Als ik mijn huis verkocht heb blijf ik toch in IndonesiŽ wonen, maar niet meer in een klein dorp, waarschijnlijk in appartement in Surabaya, na 11 jaar bekijk ik IndonesiŽ al lang niet meer met een ROZE BRIL , ik weet ik ondertussen wel wat kan en niet kan en overleg met de OPPERHOOFDEN VAN DE MOSLIMS in IndonesiŽ is verloren tijd.
Ik heb niet de behoefte om te schrijven waarom ik toch in IndonesiŽ blijf wonen.
Jan

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 13-07-2013 14:20 sabar2 wrote:

Ik zal eens gaan vragen aan de imam of ze geen oproep kunnen doen via een zgn "Amber-Alert" dan kunnen ze ook die mensen bereiken die niet in de directe
omgeving van de moskee zijn.
Gewoon meegaan met de tijd die luidspeakers da's zo ouderwets Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Iemand kan wellicht een APP ontwikkelen wie weet brengt dat nog geld in het laatje

Ook dat gat in de markt is reeds gedicht Sabar Emoticon: Yes!

https://play.google.com/store/(...)id=com.landak.shalat

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Laat ik niet te vroeg hoera roepen, maar misschien heel misschien is de oproep van de raad voor moskeeŽn ook hier bij de karaokefanaten doorgedrongen Emoticon: Smile
Gisterenavond shalat tarawih in gepaste stilte Emoticon: Shut up!

Vannacht alleen maar Sahur sahur sahur en na de oproep voor het ochtendgebed stil, griezelig stil.
Klokslag zeven uur kaboem, de toverballen voorgangster vertelde op volle sterkte wat veel mensen hier misschien nog niet weten, Allah is groot.
Maarrrrrr dit bleef maar beperkt tot 15 minuten, het was alleen maar de oproep om de rest van de toverballen te laten weten in welke moskee (bakboord) ze haar geestelijk voer zou uitdelen.
En stil, snotverdorrie dacht ik, stroom is uitgevallen, maar nee hoor Emoticon: Confused

Na een half uur kaboem de moskee aan stuurboord, ook deze lieverd beperkte zich maar tot 10 minuten.
Daarna stil, ijselijk stil, tot 10 minuten geleden, de oproep voor het middag gebed, binnen 10 minuten was de hele kudde moskeeŽn klaar en het is weer stil Emoticon: Blush

Een toeterloze zondag, dat is weer eens wat anders als een autoloze zondag Emoticon: Laugh out loud
Ik wordt er gewoon een beetje zenuwachtig van, zullen wel afkickverschijnselen zijn Emoticon: Wink

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik dacht zou ik ook mijn steentje bijdragen aan deze discussie.
Maar omdat het steeds dichter bij komt door de naÔevelingen van deze soort mensen op aarde, zoals President Obama to minister van Buitenlandse zaken Timmermans die denken de democratie te helpen om kritiek te leveren op wat er gebeurd in Egypte.
Niets is minder waar de democratie word steeds meer een groot probleem in de landen want je word voor de gek gehouden door de mensen voorbeeld is Morsie.
Neen het gebeurd bij je in de buurt, hoe men er ook over denk, een potentieel moslim moet je in de gaten houden.
Daarom mijn problemen met IndonesiŽ als land te willen wonen..............

Mirjam Abarkan wordt door haar vriendinnen omschreven als een westers meisje, dat niet sprak over islam, gezellig met hen meeging naar McDonalds en ook wel eens een drankje met alcohol dronk. Een lieve, ietwat drukke, meid die in haar thuissituatie met veel ruzie en spanningen werd geconfronteerd, omdat zij wilde leven zoals andere Nederlandse (westerse) meisjes in Nederland. Mirjam leefde binnen hķn cultuur en binnen ůnze cultuur. Twee totaal verschillende werelden, meesten haaks op elkaar staand.
Als het verdedigen van vrijheid en mensenrechten niet voldoende is om je te bewegen de ogen te openen voor het feit er iets fundamenteels mis is met islam, laat het beschermen van jonge moslimse meisjes dan een reden zijn om de oogkleppen te verwijderen.

Uit velen verhalen kan je concluderen dat de Moslim niet bestaat.
Maar een identificering van groepsgevoel er bij te horen.
Het is een aangename gevoel om voor de gek gehouden te worden, daar staat het genomen gevoel van persoonsverheerlijking, schijn ophouden het meest voor de hand liggend.
Het mannen bolwerk, zou eens flink aangepakt moeten worden, om die mannelijke idioten, een stapje, wat schrijf ik, een grote stap terug te moeten innemen.
Maar hoe krijg je de vrouwen zo ver, het roer over te kunnen nemen van dat bolwerk.
Te beginnen ben ik onder de indruk gekomen, van vrouwen die zich opwerpen als tegenstander van de huidige moslim ideologie.

Voorop wil ik de naam van dat Pakistaans meisje noemen Malala bijna een verheerlijking van een meisje die het aandurf het tegen die gekke baardmensen zoals die Al-Qaeda op te nemen.
Eergisteren zag ik een vrouw uit Egypte van 80 jaar Natal Sadary?(haar naam weet ik niet zeker) het opnemen voor de vrouwen die zich op dat plein van Egypte Tahir plein zich vertoeven, wat een krachtige vrouw.
Daar word je onder de indruk gebracht, door zulk soort mensen, die je als held mag bestempelen.
Ik kan niet anders schrijven, dat de mannen wereld in die gebieden van het midden Oosten en Afrika, mensen zijn, die nog erger zijn, dan de kamikaze van de Japanners in de Aziatische oorlog.
Begrijpen die mannen niet, dat de dood alleen betekend, dat ze weg rotte in de aards grond, dat zonde is om die plek te hebben, waardoor er beter gebruik van die grond had kunnen plaats vinden.
Neen die maagden die ze beloven, is gewoon een grote misverstand, die ze de wereld in hebben gebracht.
Alleen een beetje bot blijft er van hen over en die zouden ze moeten ruimen, zonde van die oppervlakte grond die ze daar in beslag nemen.
Meer en minder kan ik er niet van maken.
De vrouwen moeten het heft in handen nemen, in die landen, anders hebben ze geen bestaansrecht in de toekomst.
Ik zag die site van http://instagram.com/p/bvjj52Fvcy/# kunnen ze ook hun oproepen verkrijgen,als Twitter bericht, ze worden te modern, waardoor ze op het sociale medium ook nog de mensen op een dwaal spoor kunnen krijgen.
Het lost tijdelijk de problemen op, van die minaretten,
want die Imam wil graag zelf in de picture staanÖÖÖ Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Nou Simpati , als je bij die opperhoofden een vredespijp saampies rookt, met Zware Van Nelle liefst - zal t misschein een keer lukken, net als Old Shatterhand. Hoewel, wel achter gordijntjes dan. Nee grapje, ik denk dat je t idd gehad hebt, na zoveel jaren de strijd der rechtvaardigen gestreden te hebben. Zucht.

Ja Maleisia (2x een weekje geweest) had ik een soort 'vrijer' gevoel, relaxter... was best apart. Lekker eten ook voor de afwisseling, bij die Indiers, Paki's enz. Emoticon: Nice

Malam , super en heeeel uniek een soort, zo te horen... ben benieuwd, hier in Bandung helemaal geen verschil, soms denk ik dat t erger is geworden.
Geef my die cold turkey ook maar, met wat afkickverschijnselen... heb ik er best voor over.
Want ik bemerkte gisteren opeens, tot mijn schrik, dat ik reeds zo gehersenspoeld ben door die roeptoeterdeuntjes, dat ik zelf zo'n deuntje (al in mijn hoofd dus) wilde neuriŽn of zingen onder de douche... Dat doe ik meestal daar, ik bedoel, andere deuntjes dus... Emoticon: Blush

Your attitude determines your altitude

Tuann
User
User icon of Tuann
spacer line

On 14-07-2013 15:00 zieleffe wrote:

Uit velen verhalen kan je concluderen dat de Moslim niet bestaat.
Maar een identificering van groepsgevoel er bij te horen.
Het is een aangename gevoel om voor de gek gehouden te worden,

Click to see original image

Met een moker slag, de kopspijker met een klap het hout in....GeweldiGGGGGGGG

Tuann
User
User icon of Tuann
spacer line

On 14-07-2013 15:00 zieleffe wrote:
Het lost tijdelijk de problemen op, van die minaretten,
want die Imam wil graag zelf in de picture staanÖÖÖ Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Een pot Bintang voor U,

Proost.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik ben grof, in de ogen van IndonesiŽ lovers zeer grof, zelfs mensen op dit forum die mijn mening delen, zijn bang zich uit te spreken.
Bang als ze zijn om de opmerking te krijgen waarom ga je dan naar IndonesiŽ.
Het zij zo.
Ik denk iets anders, ik voel me hier goed op mijn gemak, maar daarom hoef ik nog niet te accepteren dat het Islam geloof dag en nacht door mijn strot wordt geduwd.

Yusuf Kalla had gevraagd de kerk in het midden te houden, eerlijk is eerlijk, hier in Sukabumi hebben ze dat zich aangetrokken.
Het is buitengewoon rustig, in ťťn woord geweldig, iedereen houdt zich er aan.

Op de toverballen na, van 7 uur tot 9 uur gaan die ouwe tering wijven tekeer als een stelletje krolse katten.
Toeter op Rolling Stone sterkte en geen Imam die ze terug durft te fluiten.
Elke morgen weer, al 5 jaar lang elke morgen hetzelfde, 3 of 4 toverballen die 2 uur lang blŤrren .

Het is zelfs scholen onmogelijk fatsoenlijk les te geven door dat geblŤr.
Ben ik nu zo kritisch?
Of zijn IndonesiŽrs van die laffe labberkakken die niet het lef hebben om die ouwe taarten te vertellen vast op hun graf te gaan blŤrren in de rimboe.

Je wil toch het beste voor je kind Emoticon: Confused
De terreur van een aantal gerimpelde aardappels die het voor je kind 2 uur onmogelijk maken om fatsoenlijk les te krijgen, draai je toch de nek om?

Nee dus. Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

We weten het al laaaaang; Emoticon: Party!

Op 04-05-2012 05:07 schreef Malam:

Juist Jan, ik woon toevallig in een omgeving waar het soms lijkt dat er meer moskeeŽn staan dan huizen, de ellende begint om half vier in de morgen, gelukkig slaap ik er door heen.
De reactie van de mensen om me heen is duidelijk zat, er is weinig waardering, maar niemand durft er wat van te zeggen, je staat onmiddellijk als ongelovig te boek.
De imam zal zelf niet schromen zo iemand openlijk in een donderpreek aan de schandpaal te nagelen.

Dat het gebler afgelopen zou zijn als er daadwerkelijk een regelgeving zou komen kunnen we wel vergeten, ze trekken zich er toch niets van aan. (althans buiten de grote steden)

Een voorbeeld kan zijn dat er in dit stadje met de ramadan op de dag alle eetgelegenheden hun deuren moeten sluiten, zelfs MacD en KFC.(verschijnsel van de laatste 2 jaar)
Als de politie er namelijk lucht van krijgt dat een eetgelegenheid buiten het zicht toch klanten heeft, dan wordt de eigenaar in zijn oor gefluisterd dat als een stel witjurken de boel komen verbouwen dat zij dan niet ingrijpen.

Dus ook een eventuele regelgeving voor luidsprekers zal hier kwistig aan de laars worden gelapt Emoticon: Angry

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Oh ja Albert wist jij dat allang waarom ben je er dan niet eerder er mee gekomen.
Of ben je ook zo slapdrol die het gewoon niet aandurf om die mening te hebben.
Ja dan kan ik het begrijpen dat je bang ben voor je eigen hachie................ Emoticon: Bye bye Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 18-07-2013 16:55 zieleffe wrote:
Oh ja Albert wist jij dat allang waarom ben je er dan niet eerder er mee gekomen.
Of ben je ook zo slapdrol die het gewoon niet aandurf om die mening te hebben.
Ja dan kan ik het begrijpen dat je bang ben voor je eigen hachie................ Emoticon: Bye bye Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye

Ach kijk nog eentje die zich negatief gaat uiten. Wat leuk, wordt het toch nog gezellig.
Blijkbaar kun je NIET BEGRIJPEND lezen. doei.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Albert ik was even tussen door iets op te vangen in mijn e-mail maar was even aan het nieuwsgierigen hier op de site.
Ik zit buiten op het balkon 38,9 graden te genieten dus jij was snel ik ben weer snel weg.... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Albert was zoals gewoonlijk even afgeleid toen hij aan het lezen was, dus hij miste iets Emoticon: Blush

Yusuf Kalla had gevraagd de kerk in het midden te houden, eerlijk is eerlijk, hier in Sukabumi hebben ze dat zich aangetrokken.
Het is buitengewoon rustig, in ťťn woord geweldig, iedereen houdt zich er aan.

Ayo Albert wakker blijven jongen Emoticon: Yeah right!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,300,976 topic views - 223,704 posts - 13,516 topics - 16,718 members - last post @ 18-11-2017 14:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,260,089 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com