indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

swat17
User
spacer line

Ik ga trouwen met een Indonesische in Nederland. Ze komt hier ook wonen.

Weet iemand een notaris in Nederland die hier ervaring mee heeft?

pierre
User
spacer line

Op 08-07-2013 16:20 schreef swat17:
Ik ga trouwen met een Indonesische in Nederland. Ze komt hier ook wonen.

Weet iemand een notaris in Nederland die hier ervaring mee heeft?

Elke notaris in Nederland weet wat hij moet doen.
Het lijkt me heel sterk dat er in jou regio geen notaris te vinden is.

Ik ga er voor het gemak uit dat je huwelijkse voorwaarde wil opstellen?
Je trouwt in Nederland dus gelden de nederlandse wetten en voorwaarden
Hierbij maakt het niet uit vanwaar de partner komt, de nederlandse wetten zijn hierop van toepassing.

Welke voorwaarden jij of jullie willen vastleggen in de huwelijkse voorwaarde is geheel aan jullie. de notaris maakt alleen maar de akten op, wat er in komt te staan is geheel jullie wensen.

Kleine kanttekening, de aktes zullen waarschijnlijk tweetalig opgesteld moeten worden, in het ergste geval zal er tijdens het tekenen van de akten een tolk bij moeten zijn ( schrik niet dit is behoorlijk prijzig)

Ik heb het destijds in het nederlands en het engels laten opstellen, een tolk heb ik kunnen vermijden. aangezien onze notaris akkoord ging dat mijn vrouw de engelse taal volledig begrijpt. ( hoewel dit niet geheel volgens de regels is)

Hoe jullie het huwelijk in indonesie willen gaan registreren is weer een totaal ander plaatje.

( hier is trouwens een topic over te vinden op dit forum)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ongetwijfeld staat hier nog wel wat nuttige informatie in, wellicht
ook van andere zaken waar nog niet aan is gedacht

http://forum.indahnesia.com/to(...)an_trouwen_denkt.php

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

pierre
User
spacer line

Dank je sabar ik kon het bewuste topic even niet zo snel vinden..

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 08-07-2013 20:00 pierre wrote:

Dank je sabar ik kon het bewuste topic even niet zo snel vinden..

handleiding voor trouwen via search is (nog) simpel te vinden Pierre
vwb de nederlandse wetgeving is het inderdaad allemaal eenvoudig
maar zodra er ook gedacht wordt aan "de toekomst in indonesie"
of "een huisje kopen" dan wordt het allemaal iets ingewikkelder
eerlijk gezegd als ik alles vooraf had geweten had ik misschien nog
wel een keer extra nagedacht, maar ja liefde Emoticon: Worship Emoticon: Worship da's een virus
waar ze nog geen vaccinatiemiddel voor hebben Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
maar voor dat het weer verkeerd wordt uitgelegd... ik ben dolgelukkig met mijn vrouw Emoticon: Yes!

pierre
User
spacer line

Op 08-07-2013 20:15 schreef sabar2:

[quote verwijderd]

handleiding voor trouwen via search is (nog) simpel te vinden Pierre
vwb de nederlandse wetgeving is het inderdaad allemaal eenvoudig
maar zodra er ook gedacht wordt aan "de toekomst in indonesie"
of "een huisje kopen" dan wordt het allemaal iets ingewikkelder
eerlijk gezegd als ik alles vooraf had geweten had ik misschien nog
wel een keer extra nagedacht, maar ja liefde Emoticon: Worship Emoticon: Worship das een virus
waar ze nog geen vaccinatiemiddel voor hebben Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
maar voor dat het weer verkeerd wordt uitgelegd... ik ben dolgelukkig met mijn vrouw Emoticon: Yes!

Ik ook.

Maar we gaan off topic..

Even terug komend op de vraag van de topic starter ( mocht hij nog reageren tenminste)
Vraag?
Wat is nu precies de bedoeling wat betreft het trouwen? alleen een notaris bezoeken is niet voldoende er dient nog veel meer te gebeuren voordat je uberhaut voor de wet in Nederland kunt trouwen.

Allereerst zul je van je partner een vertaalde en gelegaliseerde ongehuwdheid verklaring nodig hebben,
Middels deze verklaring kun je via jou gemeente de zogenaamde M 46 procedure in gang moeten zetten. het verkregen M 46 aanvraag formulier bij je gemeente vul je in en lever je weer in bij je gemeente, deze stuurt het naar het IND en het IND gaat dit controleren, dan wordt het doorgestuurd naar de vreemdelingen politie ook deze controleren de aanvraag na goedkeuring stuurt de vreemdelingen politie het terug naar je gemeente, pas daarna kun je in ondertrouw en na de wettelijke twee weken "overdenk tijd" kun je pas voor de wet trouwen. deze gehele M 46 procedure kan tussen de 6 en 12 weken in beslag nemen.

Dan is de vraag, in hoeverre zijn jullie met de MVV ( machtiging voorlopig verblijfsvergunning) aanvraag? met aansluitend hierop de VVR ( verblijfsvergunning regulier) aanvraag?
is dit allemaal al achter de rug? en heeft je partner al positief MVV ?

Het zou prettig zijn als je met wat meer informatie komt, zodat er wat duidelijker antwoorden gegeven kunnen worden.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Er zijn nog wel meer vertalingen/documenten nodig Pierre
en de MVV procedure die kan ook pas gestart worden nadat het inburgeringsexamen
is behaald.

Wellicht dat een verwijzing naar de site van de IND ook verstandig is in dit verband

http://www.ind.nl/Pages/default.aspx

Trouwen is een ding, maar wat er allemaal nog extra bij om de hoek komt dat zou
ik zeker niet vergeten.
Al die extraatjes bij elkaar kost ook de nodige centjes om het nog maar niet te hebben
over alle "hoofdpijn" en "ergernissen" die dit gaat veroorzaken.
De eisen voor een nieuwe "inburgeraar" zijn ook flink aangescherpt
t.o.v. een aantal jaren geleden denk daar niet te licht over.

Maar we zullen even wachten tot de vraagsteller wat meer heeft gelezen en wat meer duidelijkheid kan geven.
In het verleden heeft swat al aangegeven dat het de bedoeling was dat er nog
grond/een huis gekocht kon worden in Indonesie.

http://forum.indahnesia.com/to(...)wen_in_nederland.php

Dus in die zin heeft hij al enige info gehad over de tegenstrijdigheden in de nederlandse en indonesische wetgeving en denkt hij daar hopelijk niet te licht over.

Overigens huwelijkse voorwaarden dienen voor de registratie in Indonesie
ook in het Indonesisch vertaald te zijn.
Dus in dat verband is het dan beter om de stukken meteen
2-talig op te laten stellen bij de notaris.(nederlands en indonesisch)
en beiden ondertekenen dat scheelt vertalings/legalisatiekosten.

Bubur
User
spacer line

Hallo Emoticon: Bye bye ,

Kent iemand een Indonesische notaris in Nederland?

Mijn verloofde en ik willen een prenup opstellen om die vervolgens te registreren bij de Indonesische ambassade.

Ik hoop dat iemand onze vraag kan beantwoorden.

spacer line  

On 26-03-2016 20:34 Bubur wrote:

Mijn verloofde en ik willen een prenup opstellen om die vervolgens te registreren bij de Indonesische ambassade.

Even goed laten informeren of:
1. een Indonesische notaris in Nederland bevoegd is om een prenupt op te stellen
2. en of de ambassade (KBRI-Den Haag ) de aangewezen instantie is .
Tenminste bij een Mix huwelijk.

Als jullie woonachtig in NLD zijn dan kan het mss(??) beter om bij een Nederlandse notaris een prenupt te maken.
In principe is Indonesia verplicht om op basis van reciprociteit jullie huwelijk (inclusief prenupt ??) te erkennen.
Dat moet plaatsvinden bij de CaPil(BS) in Jakarta als jullie daarheen gaan verhuizen .

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oeps Surya kan het tot in de details vertellen, althans daar lijkt het op Emoticon: Wink
Niet verder vragen aan hem, er zijn twee mogelijkheden, ťťn je krijgt geen antwoord meer, twee je krijgt internet wijsheid die je zelf al wist.
Deze man woont namelijk al decennia in Nederland en heeft totaal geen idee meer hoe de wet in IndonesiŽ in elkaar steekt.
Vraag je er naar dan heeft hij het gehoord van een broer die getrouwd is met een vrouw die weer een oom heeft en die zijn broer weet er alles van Emoticon: Bye bye
Geef een paar centen uit en loop naar een advocaat die je echt wijzer kan maken. Emoticon: Blush

spacer line  

On 27-03-2016 12:02 Malam wrote:

Vraag je er naar dan heeft hij het gehoord van een broer die getrouwd is met een vrouw die weer een oom heeft en die zijn broer weet er alles van Emoticon: Bye bye
Geef een paar centen uit en loop naar een advocaat die je echt wijzer kan maken. Emoticon: Blush

Bedankt voor je verhelderende uitleg .

Iedereen weet dat er een verschil is tussen een advocaat en een notaris.

bulekurus
User
spacer line

Op 26-03-2016 20:34 schreef Bubur:

Denk je nu echt dat het zo simpel is Emoticon: Stupid Het lakse denken van het Europees volk Emoticon: Laugh out loud en nadien traantjes laten

Eerst moet je jezelf afvragen voor wat of waar het moet dienen !
Ben je van plan om de rest van je leven in Nederland te blijven dan moet je een Nederlandse notaris nemen.
Ben je van plan om naar IndonesiŽ te gaan en vastgoed,zaken te doen, dan moet je een notaris nemen in IndonesiŽ.
Nederland erkent wel IndonesiŽ maar omgekeerd zou je wel eens van een kale reis kunnen thuis komen.
Dus notaris nemen in Jakarta, laten registreren bij de rechtbank in Jakarta, laten legaliseren, laten vertalen en dan laten registreren bij de ambassade van IndonesiŽ in Nederland en dan bij jou trouwakte laten bijvoegen.
Een prenup in zijn zuiverste soort nemen dus ook toekomstige beslissing omtrent kinderen, auto kopen, u weet dat een vrouw niet alleen,dus zonder toestemming van de man een auto mag kopen. DUS ALLES. dan pas kan je gerust zijn Emoticon: Yes!
Dus u vrouw alle rechten geven ! Opgepast met kampungmeisje Emoticon: Yes!
Dat ze jou niet in u blootje zet Emoticon: I love it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 27-03-2016 12:52 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Bedankt voor je verhelderende uitleg .

Iedereen weet dat er een verschil is tussen een advocaat en een notaris.

Herstel meneer Google en allesweter over het recht in IndonesiŽ van 40 jaar terug, ik bedoelde inderdaad notaris.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-03-2016 14:23 bulekurus wrote:

[quote removed]

Opgepast met kampungmeisje Emoticon: Yes!
Staat dat ergens? Heb ik niet gelezen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 27-03-2016 15:55 Malam wrote:

[quote removed]

Herstel meneer Google en allesweter over het recht in Indonesi� van 40 jaar terug, ik bedoelde inderdaad notaris.

Meneer , in de afgelopen 45 jaren heb ik tig keren contacten met notarissen (ook advocaten) , zakelijk en in familie situaties .(neven en nichten , kinderen van vrienden.)
Mbt mijn eigen MIX huwelijk , gesloten in 1979 in Jakarta , erfeniszaken ( wijlen mijn ouders overleden in 2000-2001, schenking zaken etc die nu nog niet eens afgehandeld wordt.
Ook de status van onze zoon ot zijn 18de Indonesier =Internationale recht maar volgens de Nederlandse autoriteit Nederlander

De Indonesische wet KHUP (kitab hukum undang undang perdata is bijna dezelfde als de ex BW.).
Alleen moeten Indonesiers soms rekening houden met Hukum Waris Islam ( Moslim erfrecht) plus Hukum Adat.
Ook als ze een buitenlandse partner trouwen .

Concreet toen mijn ouders overleden waren heb ik een te korte tijd om de erfenisformaliteiten te regelen volgens Ned. erfrecht/belastingwette , ondanks dat het belastingvrij is .
Dus werd het afgehandeld volgens Indonesische erfrecht , rekening houdend met de Nederlandse belastingwetten.

Voor nadere info ben ik in het verleden vaak bereid om mensen te helpen (of door te sturen) , nu doe ik niet meer , want ik heb geen zin meer om mijn nek uit te steken.
In het verleden heb ik vaak (mede)lezers , ook uit andere site's geholpen.
Bisa diCek Emoticon: Shiny

bulekurus
User
spacer line

Op 27-03-2016 16:25 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Staat dat ergens? Heb ik niet gelezen.

Voel jij je aangesproken AM

bulekurus
User
spacer line

Ik heb niet gezegd dat deze jongeman dit heeft, dit is terinformatie voor toekomstige lezers.
Daarbij, jij zou daar toch alles moet over weten na u huwelijk met een Indonesische man

pierre
User
spacer line

Op 26-03-2016 20:34 schreef Bubur:

Beste Bubur.

Zo eenvoudig als jij dit voorsteld is het niet, daarbij geef je wel wat weinig informatie. Waar wil je trouwen? In Nederland of in Indonesie?

Dan heeft enkel alleen een geregistreerde HV bij de indonesische ambassade in Den Haag totaal geen wettelijke waarde, zowel niet in nederland als in indonesie. Mocht je willen trouwen in Nederland dan dien je gewoon de HV bij een notaris op te laten stellen, dit kan voor je verloofde ook in het Engels en daarna kun je het eventueel laten vertalen door een erkende vertaal bureau.
Het laten registreren bij de indonesische ambassade heeft geen nut..
Ga je trouwen in indonesie dan dien je de HV op te laten maken in indonesie zelf..

Maar er dienen nog wel meer dingen vooraf te gaan voordat je uberhaut kunt trouwen,,, er dienen diverse documenten op tafel te komen,... om in Nederland te kunnen trouwen dient jou verloofde in het land van herkomt een ongehuwdheid verklaring te halen. deze dient aldaar vertaald en gelegaliseerd te worden, dit dient tevens gedaan te worden met haar geboorte akte. het legaliseren dient door drie instanties gedaan te worden namelijk het ministerie van justitie het ministerie van buitenlandse zaken en door de nederlandse ambassade. mocht ze moslim zijn dan dient de legalisatie ook nog door het ministerie van geloof gedaan te worden.... maar dit geheel kun je laten doen door speciale bureau's die de boel voor je vertalen en legaliseren.

trouw je in Indonesie dan geld dit hele verhaal voor jou.. jou ongehuwdheid verklaring je geboorte akte, en je dient op de ambassade een bevoegdheid te halen dat je mag trouwen in indonesie.
Al met vergt eventjes trouwen behoorlijke voorbereidingen.

Neem anders een kijkje op het forum "stichting buitenlandse partners"
zie hier voor de home website
http://www.buitenlandsepartner.nl/content.php
er is een schat aan informatie te vinden op dit forum.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-03-2016 16:34 bulekurus wrote:

[quote removed]

Voel jij je aangesproken AM
Nee, ik voel mij niet aangesproken, ik vind alleen dat deze opmerking er niet toe doet.
On 27-03-2016 16:42 bulekurus wrote:
Ik heb niet gezegd dat deze jongeman dit heeft, dit is terinformatie voor toekomstige lezers.
Daarbij, jij zou daar toch alles moet over weten na u huwelijk met een Indonesische man
Waar moet ik alles over weten? Graag een beetje duidelijk. Mijn ex-echtgenoot kwam niet uit de kampung als je dat bedoelt, dus nee, daar weet ik niets over.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 28-03-2016 10:09 pierre wrote:

[quote removed]

Beste Bubur.

Zo eenvoudig als jij dit voorsteld is het niet, daarbij geef je wel wat weinig informatie. Waar wil je trouwen? In Nederland of in Indonesie?

Daarnaast (belangrijk ) is dat men moet weten waar ze in de toekomst willen wonen.
Dan kan de inschrijving /legaliseren van de HV ( Surat Nikah) bij de plaatselijke KBRI een rol mee.

Men moet niet vergeten dat bij een MIX huwelijk de bruid/bruidegom onder 2 verschillende wetten vallen( Indonesisch-Nederlands).
Dit in het geval van Bubur.

belleair
User
spacer line

Geen notaris, maar hier heb je een overzicht van Nederlands sprekende advocaten in Indonesie die wellicht voor je kunnen vertalen https://ahlihukum.com/director(...)/?fwp_language=dutch

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,523,548 topic views - 232,845 posts - 13,678 topics - 22,694 members - last post @ 26-06-2019 18:33 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,913,607 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com