indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

'Moslimlanden staan buiten de geschiedenis, wetenschap... enz..'

http://www.dagelijksestandaard(...)-buiten-geschiedenis

Your attitude determines your altitude

Tuann
User
User icon of Tuann
spacer line

On 08-07-2013 16:44 madrotter wrote:

en ik begin me zo langzamer hand af te vragen of ik wel wil dat mijn zoontje, nu haast 3, wel in zo'n land op groeit....

Emoticon: Nooo

Alles te danken aan dat natte blauwe rizzla vloeitje van een President die mee wappert met alle winden.

De hoop is gericht op de verkiezingen volgend jaar, wordt het beter of nie.

Hopende dat je zoontje mag opgroeien al hier, Madrotter

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

keduadam:

"Madrotter, je schreef:
gemaakt in '98 (en dat was echt geen pretje) en je kan de woede, onmacht en frustratie van toen niet vergelijken met de woede, onmacht en frustratie van nu.....

Hoe bedoelu, nu erger? "

De gemiddelde Indonesier in '98 was niet de gemiddelde Indonesier nu, anno 2013. Toen hadden ze net 32 jaar Suharto en trawanten achter de rug, de pers was volledig gecontroleerd, op tv zag je alleen maar propaganda. Begon over politiek te praten en de Indonesiers stonden op en gingen weg, je lag toen zo in stukken begraven in een rijstveld als je iets te veel zei.... Nu, tot op zekere hoogte vrijheid van pers, internet... Mensen wisten gewoon weinig over zowel binnenlandse als buitenlandse aangelegenheden... Nu, elke keer als er weer een politiek/religieus kopstuk gepakt wordt voor corruptie ed staat het breed uitgemeten overal in kranten, op tv, mensen zijn een stuk wijzer wat dat betreft....

In Suharto's tijd was er ook veel armoe, maar mensen konden eten, hun kids konden naar school. En ok er is weer een redelijk grote middenklasse aan het opstaan, maar je kunt je de armoede van nu echt niet voortellen, en hoe wijd verbreid die nu is... Vooral jongeren in Indonesie zijn echt heel anders als toen, veel en veel minder, hoe zal ik het zeggen, gediciplineerd (slaafs zelfs misschien?), kijk maar naar bijv. voetbal hooligans, heb je die wel eens te keer zien gaan hier?

Ik denk dat de vlam in de pan gaat slaan en dat heel heel heel veel luitjes goed gaan rellen en plunderen, maar niet vanwege een ideologie of wat dan ook maar gewoon voor de lol, nihilisme ten top.... niet veel tijd nu moet zo weg later weer verder schrijvven Emoticon: Smile

RPeetoom
User
spacer line

Bali vervreemd meer en meer van IndonesiŽ.

Tuann
User
User icon of Tuann
spacer line

Tevens valt het op dat op alle fotos onder de (stoom)wals, flessen liggen van het merk Anggur orang tua, dat te is koop voor 12000Rp-Ltr en geen Hennessy XO.
Als ex stoker in een land waar Alcohol verboden is, wij onze eigen drank stookte.
Is mijn ervaring dat Ethylalcohol bij 78 distileerd en Methylalcohol bij een temperatuur van slechts 64 graden celcius.
De laaste is de makelijkste te distileren, maar wel de schadelijkste is voor het lichaam (denk maar aan de blauwe fles spiritus) vul zelf maar in welke van de twee in Orang tua zit.

Veel plezier dan wel success en vooral een veilige vasten maand.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

ja gave, tegekke rammeledan toegewenst allen

Emoticon: Stupid

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Zo even een lekker Bintangetje pakken vandaag, in Paris van Java, Bandung.

Emoticon: Confused Dat ik de vorige keer geen fles meer op het terras kreeg, maar gewoon een glas met bier, dat was even wennen, maar ach. Een soort schaamte is daar opeens ingetreden. Is okay.

Emoticon: Confused En dat het schuim een halve cm hoog was, bijna verdwenen, op zijn Engels zullen we maar zeggen. Of, anders paste de flesinhoud er niet in, denk ik. No problem, gelukkig heb ik in de UK daar drie jaar aan kunnen wennen.

Emoticon: Confused Nu feest hoor; rammel dan, en mij werd vriendelijk verzocht binnen te gaan zitten, als ik bier wilde hebben.
Ook dat is nog okay. Ik bedoel, niet echt okay, goed dus, maar okay; laat maar dan.
Het is eenmaal rammel, dan.
Hoewel ik ook wel eens vast (ťcht vasten dan een paar HELE - geen halve - dagen, en niet 'savonds ongezond volvreten. En integendeel, wel veel water drinken; schoonspoelen... stuk gezonder voor 't lichaam!), maar zelf vraag ik zulke dingen dan nooit aan iemand. Want als ik vast, hoeft niemand gordijnen op te hangen voor de eettent, of binnen met zijn bier te gaan zitten, of de economie gaat ook niet naar de knoppen in die tijd, en iedereen is vrij en blij. Want, leve de vrijheid.

Emoticon: Confused Een vierde verandering in het gedrag van het resto-personeel, was het bakje met heerlijke gratis nootjes, wat ik er altijd bijkreeg. Maar nu niet(?). No problem. Oke jah?

Emoticon: Confused Emoticon: Cry De vijfde verrassing. Typisch Indonesia. Het leven is vol verrassingen hier altijd!
Soms heel oncontroleerbaar en grillig... vanwaar dit, hoe, waarom, wanneer, waar...
De verrassing bij de kassa! Het biertje was meer dan 100% in prijs verhoogd!
Ruim de dubbele prijs! Emoticon: Angry

Dus ik begreep het echt niet. Want ik wist toen niet, wat ik nu wel weet. Namenlijk, dat bleek door dat rammelhonger feest van de vliegende tapijt gemeenschap..
Dus aan dat lieve cassier-meisje van 8 jaar of iets ouder vragen waarom.
Ze probeerde iets uit te leggen, maar vroeg een collega erbij, die dan op zijn beurt een collega weer riep en dat is dan meestal de manager. De super-collega dus.

Ik vroeg - als bekende die daar elke week, of twee weken een biertje drink - waarom deze verhoging opeens was en waarom dat niet van te voren even werd gemeld; als mensen benzine tanken, of kleren kopen, of gaan eten, of moeten poepen ergens... is het toch ook niet opeens dubbele prijs?! Nee Pak, maar dit was vanwege rammeldedan.
Ik zei, omdat de imam is langsgekomen of zo? "Volgende keer ga ik naar een ander resto!"

Geen probleem, zei de man vriendelijk, het is ook daar zo. Idem dito.
Ik vraag, maar van wie moet dat dan?! Door wie worden jullie Bule klanten een maand - maar w.s. veel langer en mss blijvend - weggejaagd?

Toen liet hij een A4tje zien, met stempels en handtekeningen... van de overheid.
Ik zeg, maar de regering is ook corrupt, toh?
Ja dan moest ie wel lachen. dat was ook wel weer zo.... Emoticon: Bye bye
Ik zeg, ik hou van jullie, van IndonesiŽrs, van het eten, van het weer...
maar eh, die regering van jullie... hm!
En ze blijven vriendelijk lachen.

Ik kreeg al gauw wat spijt, dat ik voor mijn doen zelden, een keer wat boos geworden was.
Kunnen zij ut hellupuh.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja Keduadam, ik was er hier al enkele dagen geleden tegen aangelopen, dat A4tje daar kan je de billen mee afvegen na een grote boodschap (als je tenminste geen water gebruikt).
En als je de billen reinigt met water, gebruik dan zeker geen zam zam water, analyse heeft aangetoond dat de arsenicum die er in zit 3 maal boven de norm ligt dat het barst van de bacteriŽn en andere giftige stoffen.
Is dus niet aan te raden voor de billetjes, dat de pelgrims dit goedje in grote hoeveelheden tot zich nemen kan geen kwaad, die zijn inmiddels Hadj en worden beschermd door Allah Emoticon: Yes!

Het A4tje zal er best heel officieel hebben uitgezien, maar het is niet meer of minder een middel van de Resto eigenaar om zijn zakken is extra te vullen.
Of misschien is de eigenaar een man met een vooruitziende blik, en voert hij witjurken tax in.
Mochten die mannen komen en de boel kort en klein slaan, dan heeft de klant al vast een voorschot betaald om de boel te repareren. Emoticon: Laugh out loud

Als je het nieuws volgt dan kan je zien dat er de afgelopen maand twee beslissingen zijn genomen.
Allereerst het hogergerechtshof heeft de FPI in het gelijk gesteld, lokale overheden mogen t.a.v. alcoholverkoop hun eigen regels invoeren.
Vanaf dat moment heeft de FPI de lokale overheden met demonstraties en in vergaderingen behoorlijk onder druk gezet.
Het resultaat is hier in ieder geval dat bier en mixdrankjes onder de 5 % uit de schappen van alle supermarkten zijn gehaald, dat zal naar het laat aanzien na de vastenmaand zo blijven Emoticon: Angry

Er is ook een oude wet uit 1985 aangepast
Het wetsvoorstel (inmiddels aangenomen) verbiedt groepen van het plegen van godslastering, het bevorderen van separatisme of het propageren van geweld.
Dit is een hele summiere omschrijving.

Het aanzetten tot geweld o.a. van de FPI en ook het in veel gevallen over gaan tot geweld tegen religieuze minderheden werd door meerdere partijen afgekeurd.
Gematigde partijen stelden zelfs dat het in ging tegen de Pansacila, vrijheid van Godsdienst.

Toch werd er door de slapjanussen niet tegen opgetreden, de wet stond niet toe een organisatie als de FPI te ontbinden/verbieden was het motief.
Nu de wet is aangepast kan dat dus wel, religieuze partijen of organisaties zoals de FPI die haat zaaien en aanzetten tot demonstraties/geweld kunnen worden verboden.
Een stap voorwaarts, maar in de praktijk zal er geen donder van terecht komen, dat kan ik al op mijn vingers natellen.

Overigens staan de vakbonden ook op hun achterste benen, met deze wetsherziening is het ook mogelijk stakingen en protesten vanuit de vakbonden te verbieden.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Haha zamzammm, zoemzoemmm... als ouwe stomp van de Limburgse Jagers herinner ik me nog: we zijn overal voor ingeŽnd. Zelfs voor de 'geheime wapens' (=die gevulde koeken daar).

Nee ik volg het nieuws (nog) niet zo, ook vanwege het Bahasa, wat ik nog niet zo meester ben. Maar soms de digitale JakPost, en verder lees ik hier wat nieuws.
Interessant dus, ook jouw bijdrage nu hier.

Maar is TOCH wel te hopen dat men zich wat gaat aantrekken van die nieuwe aangepaste wet(ten)... slowly but surely.
Ik bedoel, meer slowly (waktu karet) dan surely... maar toch. Er MOET toch een keer wat gebeuren lijkt me.
Maar WAT?! Ja dat alles vastloopt, en niemand meer wegkan. Emoticon: Laugh out loud Maar ook dan, is er wel weer opeens iemand die het verkeer wat gaat regelen, met een fluitje. Meestal helpt dat toch wel wat! Niet op al te lange termijn, maar dat is ook het Oosterse eraan, zo 'hoort' het ook.

Ik drink er nog eentje' zo'n Engelse donkere, van Tiger, net 5%... op (het einde van) de ramadan dan maar!
En op mijn Kitas, die ik vandaag afhaalde van de Imigrasi hier! Prosito! Emoticon: Party!
Niet elke maand op bezoek daar... maar nu slechts elk jaar verlengen!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

De tijd zal het leren Keduadam.
Ik ben niet echt hoopvol, maar ge weet maar nooit.
Ik ben vandaag gewoon bij de rumah makan waar ik normaal een biertje drink als ik opdracht krijg van Poppy om boodschappen te doen mijn biertje wezen drinken.

Mac en KFC zijn gewoon gesloten, dicht, deur op slot, niet open, niks niks niks Emoticon: Bye bye
Ik heb even hier en daar rond gekeken Emoticon: Wink
Wel diverse resto's bereikbaar via de achterdeur, enorm veel hoofddoekjes binnen.
Het wordt toch denk ik tijd dat die witte jurken jongens een rode vlag brigade gaan oprichten Emoticon: Laugh out loud

Gewoon effe controleren of al de dames werkelijk wel hun periode hebben, immers als je iets wil doen, doe het dan ook goed Emoticon: Wink Geen half werk witjurkjes Emoticon: Laugh out loud
Man man man wat een komedie allemaal.

Maar ja ze komen er van zelf achter, ik denk dat als de betreffende minister zou onderzoeken hoeveel toeristen IndonesiŽ mijden in de vasten maand dat ie spontaan de broekhoest krijgt.

Maar ja daar hebben de jongens van de FPI blubber aan, die willen IndonesiŽ droogleggen, buitenlanders weren en de sharia invoeren.
In het parlement is het een vrij kleine groep maar ze hebben meer macht dan de president zelf.

Hoe is het mogelijk zou je denken, maar niet vreemd, laten we maar naar ons eigen kikkerlandje kijken.
Twee mafkadavers die de handen inťťn hebben geslagen en het land gewoon naar de gossiemijne helpen, hier is het niet anders.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Op 11-07-2013 13:36 schreef Malam:

...Wel diverse restos bereikbaar via de achterdeur, enorm veel hoofddoekjes binnen.
Het wordt toch denk ik tijd dat die witte jurken jongens een rode vlag brigade gaan oprichten Emoticon: Laugh out loud

Gewoon effe controleren of al de dames werkelijk wel hun periode hebben, immers als je iets wil doen, doe het dan ook goed Emoticon: Wink Geen half werk witjurkjes Emoticon: Laugh out loud
Man man man wat een komedie allemaal.

Hoe bedoel je, via de achterdeur... veel hoofddoekjes? Vůůr 18.00 bedoel je, want dan mogen ze officieel weer eten?
Ik vraag me idd wel eens af... soms zie ik achter die kiekeboe gordijnen tijdens ramadan wel hoofddoekjes eten ja. VOORDAT je de 18.00 roeptoeters hoort. Die hebben hun periode dan? En/of andere ziektes, kwalen... is er ook genade voor die mensen..?

Heb wel t idee dat Bogor fanatieker is? In Bandung is KFC en McD gewoon open...

Dat lekkere tinnetje bier wat ik opentrok was trouwens niet Engels (zag er wel zo uit), maar'Original Munich Schwartz', van PANTER...STOUT. stond er op. En achterop: 'You deserve it'. Dacht ik toch ook. Wel eens apart, bir hitam.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,308,976 topic views - 232,733 posts - 13,675 topics - 22,506 members - last post @ 18-06-2019 06:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,583,969 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com