indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

cupidatje
User
spacer line

Hallo,
Wij (2 pers.) gaan deze zomer 2 weken naar Bali, Sanur.
Nu lees ik veel over de eetkraampjes. Is het nu wel of niet veilig om hiervan te eten?
Kan iemand mij ook meedelen hoeveel een maaltijd en drank ongeveer kost in Bali?
(in die eetkraampjes of plaatselijke eetgelegenheden)
Dit om mijn budget een beetje samen te stellen. (zou niet graag te weinig mee hebben)
Vriendelijk bedankt.

balidave
User
spacer line

Hoi cupidatje

ik ben nu 3 keer op Bali geweest en een keer ziek geowrden van het eten in een kraampje.

heb echt overal gegeten het beste wat ik doe is vers eten dus wat nog moet worden gemaakt in de wok.

heb in Sunar gegeten op de markt ben je 12.00 kwijt das een euro voor een nasi goreng. Restaurants genoeg ben je ongeveeer 15 euro per persoon kwijt.
Sanur blijft een toeristenplaats natuurlijk.
ik verblijf in Denpasar is stukken goedkoper qua eten en huren kamer Emoticon: Smile

bier is duurder dan in holland ik zelf drink niet dat scheelt een hooop geld voor mij veel plezier en ja ik eet ongeveer 4 keer per dag om je een schatting te geven wat je kwijt bent

veel plezier
gr BaliDave

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Of eetkraampjes veilig zijn ??
da's een onbeantwoordbare vraag Ja en Nee
Het ligt aan jezelf, je vaccinaties,het eetkraampje,de hygiene,de bereidingswijze
etc etc
Iemand heeft ooit eens gezegd je kunt pas zeggen dat je Indonesie kent
wanneer je een keer echt ziek bent geworden van eten aan een kraampje.

Ik kom al jaren in Indonesie en ja ik ben ook soms ziek geweest
(een keer 2 weken plat) maar ik heb ook regelmatig heerlijk gegeten.

Wat kost een maaltijd en drank op Bali ?
Vanaf 10.000 tot 100.000 (p.p) het ligt eraan wat je eten wilt
Drank da's ook afhankelijk wat je drinkt (en waar) water kun je soms kopen voor 4.500
per flesje en soms betaal je voor hetzelfde flesje 16.000 (wel gekoeld dan)

2 personen dan zou ik zeggen ga uit van 100 euro per dag samen (minimaal 30)
Voor het budget tenminste, dan weet je voor jezelf wat je te besteden hebt,
maar wanneer je een grote eter of drinker bent en alleen de duurste plekjes
opzoekt (of continue cocktails drinkt) kom je tekort.
Mocht je geld over hebben dan is dat geen probleem denk ik.

Sanur is niet het goedkoopste plekje van Bali, dus wellicht is die 100 euro samen
(alleen voor eten/drinken) te weinig maar dat ligt ook veel aan jezelf.
Wellicht zijn er betere adviezen te geven.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

LotteM
User
spacer line

Hoi!

Eten bij de kraampjes hebben mijn vriend en ik nooit gedaan. Wel vaak bij de warungs, dat is prima, maaaar erg persoonlijk. Mijn vriend is gevoelig voor dat soort tentjes en krijgt snel last van z'n buik, ik kan er zelf wel tegen. Ik zou zeggen: probeer het eens..

Over de kosten: wij rekenen zo'n 50 euro per dag. Dat is lunch, avondeten en vaak houden ook nog wat over. Dat nemen we mee naar de volgende dag. Avondeten is rond de 200.000 rupiah voor 2 pers, lunch 150.000 - 200.000 rupiah. Hierbij ligt het natuurlijk wel aan waar je heen gaat. Dit is enkel een gemiddelde!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.cupidatje
Als hier 100 postings komen zul je 100 verschillende antwoorden krijgen.
Net wat Sabar2 zegt je kunt voor Rp 10.000 eten en voor Rp 100.000 (en ook nog voor veel meer). Het ligt er ook aan wat je eet. Een fatsoenlijke nasi goreng hoeft niet meer te kosten dan Rp15.000 tot Rp 25.000 en even zo vaak nog voor veel minder als je gaat eten waar de Indonesiers eten. Vaak lekkerder ook nog. Ikan bakar (geroosterde vis) met groenten, sauzen en rijst kun je eten voor Rp 50.000 maar ook voor Rp 150.000.
Ik eet nooit in "echte" restaurants maar altijd in een warung (en dat zijn vaak ook kraampjes) of bij een kaki lima (een mobiele eetkar waar meestal slechts een paar gerechten bereid worden). Ik ben in die 26 jaar wel eens ziek geweest in Indonesie de eerste zelfs na het eten in het restaurant van een viersterren hotel in Jakarta!

Het is jammer dat eten altijd de schuld krijgt van buikloop. De boosdoener is minstens zo vaak verontreinigd water (spoelen van groenten, afwas etc) En natuurlijk is het niet zo dat je per definitie ziek wordt bij "dit soort" kraampjes (warungs, kaki lima etc). Hier zie je tenminste nog wat er gebeurd in restaurants met "echte keukens" moet je er maar vanuit gaan dat het goed is.
In het noorden van Sanur is een pasar malam waar je lekker en goedkoop en vooral heel gevarieerd kunt eten en je zult zien dat je niet de enige toerist bent. Ga daar waar het druk is en gebruik je gezond verstand.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

AM vergeet ook niet de buikklachten die ontstaan door ijsblokjes gemaakt
van "ongekookt tap-water" de locals zijn hier vaak al immuun voor maar
de gevoelige westerse maag kan vaak niet tegen zo'n "shocktherapie" Emoticon: Laugh out loud

Die vaccinaties (buik)typhus zijn er niet voor niets Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

En koffiemelkpoeder (ver over de datum) is ook zo'n schattig voorbeeld.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-06-2013 23:59 sabar2 wrote:
Die vaccinaties (buik)typhus zijn er niet voor niets
Ze zullen niet voor niets zijn maar het is ook niet zo dat je het dan niet krijgt. Ik heb ze destijds een jaar of 10-12 netjes om de drie jaar zoals het hoort en kreeg het toch. Opgelopen in Sri Lanka en werd ziek in Indonesie.

Maar laten we er hier maar de nadruk op leggen hoe lekker het eten is in Indonesie. Alle expats of andere buitenlanders hier op dit forum zullen denk ik toch wel allemaal met enige regelmaat in een warung of van een kaki lima eten.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik eet zeer regelmatig in een warung, ik heb ook wel eens wat opgelopen, maar dan wel in een restaurant zonder inkijk in de keuken.
In een warung heb je er meestal zicht op, als het eten goed heet wordt gemaakt hoef je niet zo bang te zijn.
Ik kom hier vaak in een goed bezochte warung, dus alles is vers en bovendien goed verwarmt, ben er nog nooit ziek van geweest ondanks dat zelfs de muizen overalletjes dragen.

Pamelabak
User
spacer line

Cupidatje,
Toen wij in Sanur waren hebben wij bijna elke dag op de Pasar Malam gegeten waar Anne Mieke ook gegeten heeft. Het eten was heel goed van smaak. Wij hebben gelukkig nooit last van onze magen, maar we letten wel op wat we eten. We zullen dan ook nooit salades eten, nooit ijskoude dranken nemen, geen ijsblokjes tenminste niet bij warungs etc. De ijsblokjes nemen we wel bij een MacDonalds (zulk soort gelegenheden). Als wij iets willen drinken met ijs dan gaan we naar zulke gelegenheden.

En inderdaad op deze pasar zie je heel veel toeristen. De Martabak aan het begin van de pasar is zalig!

Fijne tijd in Bali!

Pamela

spacer line  

Wat aktuele prijzen voor diverse manieren van eten en drinken (in Sanur):

1 Euro is vandaag ca. Rp. 13,000,- waard

Bakso campur ( vleesballen soep) met rijst, gegeten “aan de wagen / op straat”, met rijst: Rp. 9,000,- per portie.

8 stokjes kip-sate met rijst en pinda-ketjap saus, op straat gegeten, Rp. 9,000,-

Nasi campur Bali = rijst met stukje kip, geraspte kip, 2 stokjes kip-sate, stukje gebakken vis, half gekookt / pittig ei, groente (urap), pinda’s, sambal, etc.: In de warung aan het strand Rp. 8,000,- per portie, zelfde eten maar dan in een restaurant opgediend Rp. 45,000,-.

Eten bij de Masakan Padang: Rijst met groente (singkong), 2 stukken rundvlees (daging rendang), 1 stuk gebakken kip, 1 sambal ei (telor balado), 1 perkedel (aardappel-pannekoekje), 1 perkedel jagung, kroepoek, en drinken “es teh manis”: bij elkaar Rp. 26,000,-

Pizza’s, grootte vanaf 30 centimeter doornede: Vanaf ca. Rp. 45,000,- tot Rp. 80,000,- per stuk.

250 gr. Prime Australian Fillet Beef (Imported) , met groenten (wortel, boontjes, mais), frietjes, mayonaise, gegeten in een restaurant: Vanaf Rp. 155,000,-

150 gr. Fillet Beef (local) , met groenten (wortel, boontjes, mais), frietjes, mayonaise, gegeten in een restaurant: Vanaf Rp. 85,000,-

Club sandwich: triple decker bruin of wit brood, met gebakken ei, spek, ham, tomaat, komkommer, saus, geserveerd met frietjes erbij: Vanaf Rp. 35,000,- in een restaurant

Kleine rijsttafel, voor 2 personen: Uitgebreide keuze aan veel kleine Indonesische gerechten, met nasi, vlees, groentes, sauzen, etc., in een restaurant vanaf Rp. 55,000,- per persoon

Flesje Bir Bintang, klein, in een restaurant: Vanaf Rp. 16,000,- tot 24,000,-
Fles Bir Bintang, groot, in een restaurant: Vanaf Rp. 25,000,- tot 35,000,-
Coca Cola, blikje 330ml: Vanaf Rp. 8,000,- in de warung tot Rp. 18,000,- in een restaurant
Glas “balinese koffie”: In de warung Rp. 2,000,-
Cappuchino (vers gemaakt, niet uit een sachet), in een cafe / restaurant: Vanaf Rp. 18,000,-.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pascal.F
User
spacer line

Hier ben ik al verschillende keer gaan eten en steeds heel lekker.
Op het strand in Sanur.
Emoticon: Nice Emoticon: Nice
http://www.tripadvisor.nl/Rest(...)r_Denpasar_Bali.html

Charlotka
User
spacer line

Met z'n vieren hebben we een maand low budget gegeten op Bali. (van 1 tot en met 6 euro per maaltijd). Dit is zonder alcohol. Geen van ons is ziek geweest terwijl er 2 van ons toch gevoelige magen hebben. The night market op Sanur is echt een aanrader, we hebben daar meerdere malen gegeten. Mijn man en schoonmoeder ook het 'gevaarlijke' ijs van een groot blok.
Titi's warung is ook super (aan het strand).
Veel plezier!

tu-bagus
User
spacer line

Afgelopen weken weer een paar keer nasi Jingo op 3000 RP (23 ct) Voor een goed gevuld buikje moet je er wel minstens 3 nemen. Heel goedkoop, lekker en authentiek, maar je moet het wel weten te vinden. Ook lekker, Balineses gado-gado.
Op straat is genoeg te vinden wat lekker is en goedkoop.
Mijn schoonfamilie is echter Balinees dus die weten het wel. En je moet er tegen kunnen. Mijn dochter (3 jaar) heeft nergens last van gehad. Moet wel zeggen op een gegeven moment wil je, als europeaan, ook wel een lekker rustig in een restaurant zitten dan weer eten van een papiertje Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Daar betaal je dan wel voor, maar aanzienlijk minder dan hier in NL

Oh ja, een BigMac, 32.000 RP (2,50) Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

60,445,407 topic views - 227,623 posts - 13,618 topics - 19,246 members - last post @ 15-08-2018 09:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

103,972,173 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com