|
|
|
|
|
Wat vond ik vandaag in de post
Ja hoor, ik heb hem ING wil zeker gaan testen hoe dat in Indonesie gaat werken
http://www.ing.nl/nieuws/nieuw(...)tieve_betaalpas.aspx
De contactloze bankcard.
Nou ik ben voorbereid volgende week even vast een plukkie overmaken naar de rekening van mijn vrouw bij de BRI en ik neem een voorraadje biljetten mee.
Mij zullen ze niet naaien.
|
Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it
|
|
|
|
Contactloze cards, contactloze managers... ongezellig hoor.
Je kan die 'progressie' wel verwachten van een contactgestoorde bank.
|
Your attitude determines your altitude
|
|
|
|
Ik heb een Rabo mastercard en heb de meeste banken nu wel geprobeerd. Tot nu toe werkt alleen Mandiri, zelfs de Citybank werkt niet.
Overigens kom ik net uit Vietnam en daar speelt hetzelfde. Ook daar een beperkt aantal banken waar je kan pinnen.
|
|
|
|
Citybank moet werken met Rabocard... net nog gedaan (Bandung).
Even volhouden soms... de vierde keer lukte het.
|
Your attitude determines your altitude
|
|
|
|
Vandaag in Jkt nog geprobeerd.....herkent m'n card niet eens. Zal de volgende keer blijven proberen maar Mandiri werkt in een keer......en die hebben genoeg ATM's overal
|
|
|
|
Okay, in elk geval bemoedigend dan. Hoor meer goeds van Mandiri...
|
Your attitude determines your altitude
|
|
|
|
Zolang als het nog ergens werkt maak er gebruik van en leg een "voorraadje"
aan dan hoeft er ook niet gebeld te worden en dan maar afwachten of men echt
doet wat men "met de grote broek aan" toezegd
Want het woord van bankiers is net zoveel waard als het woord van de regering
(het is altijd afwachten of men echt doet wat men heeft gezegd)
|
Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it
|
|
|
|
Had al een tijdje niet meer op de site gekeken.
Maar wil toch nog even reageren.
5 juli jl. is een pas van ING bij de Mandiri in Bogor ingeslikt.
Deze pas was in gebruik bij een vriend.
Hoop dat de problemen in september zijn opgelost. Dan ga ik zelf weer voor 12 dagen.
|
|
|
|
de PIN-verwachting in Indonesie voor Donderdag 25 juli
============================================
In het zuiden 70% kans op succes
In het oosten nu en dan succes
Plaatselijk hier en daar kans op problemen
De vooruitzichten op langere termijn .... kans op succes
|
Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it
|
|
|
|
On 25-07-2013 02:35 sabar2 wrote:
de PIN-verwachting in Indonesie voor Donderdag 25 juli
============================================
In het zuiden 70% kans op succes
In het oosten nu en dan succes
Plaatselijk hier en daar kans op problemen
De vooruitzichten op langere termijn .... kans op succes
|
Omdat er plaatselijk nog storingen te verwachten zijn raden we aan een paraplu mee te nemen
|
|
|
|
Nu kan je hier in Surabaya bij Indonesische ATM nergens meer terecht.
ING adviseert om bij een lokale bank geld op te nemen. Lachen, er zijn hier alleen bussiness banken en die zijn alleen voor hun eigen klanten.
Vanmorgen bij een lokale Rabobank geprobeert, kreeg er zowaar Rp 2 milj. uit. Daarna was het feest over en kreeg, ook met andere kaarten dezelfde melding, dat ik contact met mijn bank moet opnemen. Ik heb nu een bericht naar de ING gestuurd hierover, maar wacht nog op antwoord. A.s. dinsdag ben ik weer terug in Nederland en zal dan even langs gaan bij de ING om verhaal te halen. Per slot van rekening ben ik toch hun wergever. Ik ben benieuwd, en houd jullie op de hoogte. Nog even iets over mijzelf, ik kom nu al 34 jaar meerdere malen per jaar naar Indonesie voor prive en zakelijk en heb dit nog nooit meegemaakt.
|
|
|
|
Nou Ronald dan heb ik goed nieuws voor je, dit zal je antwoord worden, die kreeg ik dus 2 dagen geleden binnen na mijn vraag.
Bij de klantenservice van ING zitten jongens en meisjes met gympies, niet ouder dan 18 jaar (lekker goedkoop).
Ze weten amper waar ze werken, laat staan dat ze weten wat er loos is in dat maffia zootje waar ze werken
Geachte heer XXXXX,
In uw e-mail geeft u aan dat bij enkele banken in Indonesië geen geld op kon nemen. Wij vinden dit erg vervelend voor u.
Wij kunnen niet achterhalen waarom u geen geld op kon nemen. U kunt uw Betaalpas wereldwijd gebruiken. Wellicht was er een kleine storing toen u probeerde geld op te nemen. Wij adviseren u om het op een later tijdstip of bij een andere bank nogmaals te proberen.
We vertrouwen erop dat we u goed hebben geholpen met dit antwoord. Heeft u nog vragen? U kunt meer informatie vinden op onze website.
Voor ons is het belangrijk dat u tevreden bent met onze dienstverlening. Daarom zijn we benieuwd hoe u de afhandeling van uw reactie heeft ervaren. We willen u daarom vragen of u de vragenlijst van ons klanttevredenheidsonderzoek via internet wilt invullen. Dit kost u ongeveer 4 minuten. Bij voorbaat onze hartelijke dank! ]
Mocht je de vragenlijst invullen (heb ik overigens niet gedaan) en je zegt dat de informatie helemaal kloten was, dan haalt dat dus ook geen reet uit.
Maffia geen andere woorden voor.
|
|
|
|
Op 25-07-2013 10:56 schreef de bank aan Malam:
Geachte heer XXXXX,
U kunt geen geld meer op nemen? U denkt misschien anders, maar dat is nooit onze fout.
Ach, eigenlijk hebben we wel een vermoeden waarom u geen geld op kon nemen.
Maar u denkt toch niet dat we dat met u gaan delen? Bent u soms helemaal van de pot gerukt!?? En uw commentaar staat ons ook niet aan. We houden van rust, en dat moet u respecteren.
U kunt uw Betaalpas meestal wel wereldwijd gebruiken, als u wat mazzel heeft.
Wellicht was er een kleine storing in uw hoofd, toen u probeerde geld op te nemen.
Wij adviseren u om een flinke schop te geven aan het flappentapapparaat.
Dat kan wel eens helpen. Bovendien lucht dat u wat op.
Een andere bank te proberen, is een optie. Nou blijft u dan maar bij die bank want u bent vanaf nu bij ons niet meer welkom met uw gezeur.
U kunt meteen een afspraak maken met uw psychiater, leert ons bij wat navraag met mijn collega's.
Heeft u nog vragen? Sorry, tijd is geld en we kunnen het niet maken om daar tijd voor te geven.
Jammer dat u niet meer tevreden bent met onze dienstverlening.
Doeioeioei
|
Een nieuwe manier van klanten service, nadat alle fietsenprutsers bankmanagers op cursus 'Crisis Management' gegaan zijn.
Gewoon recht uit het hart, gewoon eerlijk zijn, is voortaan het motto.
|
Your attitude determines your altitude
|
|
|
|
Ik heb een paar keer dergelijke enquetes naar waarheid ingevuld
waarbij ik ze, naar waarheid, helemaal negatief beoordeelde.
Sinds die tijd krijg ik geen verzoeken meer om enquetes in te
vullen.
Deze enquetes zijn bedoeld als "rookgordijn" om het klantentevredenheidscijfer
op te krikken, dus negatieve reacties worden bij voorkeur niet meegenomen.
|
Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it
|
|
|
|
Ikzit nu bij McD Surabaya Plaza en heb het vandaag wederom geproberd. Bij BNI Bank geen succes, voor de verandering weer bij Mandiri bank en tot mijn verbazing kreeg ik daar zowaar 2 milj. Rp uit de ATM.
Het is vreselijk willekeurig wanneer en waar je geld kan opnemen.
Ik heb trouwens zowaar bericht gehad van de ING. De indonesische banken hebben een nieuwe beveiliging aangebracht I.v.m. fraude van passen. Wederom een grote leugen.
Het probleem is onenigheid van de nederlandse banken met de indonesische banken over de tarieven die men onderling aan elkaar betaald. Het is aan de lokale bank in Indonesie of die de ATM daarop op slot gooit.
Ik heb hier met diverse buitenlanders, Duitsers, Italianen en een Engelsman gesproken en die hebben tot op heden geen enkel probleem gehad. Het is echt alleen een probleem met nederlandse passen.
Ik ga weer verder genieten van de nog resterende dagen.
Selamat Sore
|
|
|
|
Op 26-07-2013 12:33 schreef RonaldH: Het is echt alleen een probleem met nederlandse passen.
|
Wat zou de reden dan toch zijn?! Zou de 'gewone man' daar ooit achter komen?
Je kan natuurlijk gissen. En op 'ervaringen' afgaan...
Ervaringen bijv. bij de Haagse Ambassade... waar ik gelukkig al tijden niet meer ben geweest (uitbesteed die handel). Misschien is er een ander beleid, ander kopstuk (vr) daar...
Die echt de w.b. de betekenis en functie van 'ambassadeur' weer nieuw leven gaat inblazen. Ooit?.
Maar t lijkt soms wel of nog steeds oude koloniale (bank?-)rekeningen vereffend moeten worden...
(Nou is NL daar helemaal tuttig in, vooral door linkse zgn. gewetensbezwaarden enz... en mss vindt de (soms begrijpelijke) reactie daarop dan soms plaats.)
Het is slechts gissen.
|
Your attitude determines your altitude
|
|
|
|
Wat de echte oorzaak is daar komt "de gewone man" niet achter.
Wat ik nu meemaak (lees) is dat er verschillende verklaringen
zijn:
- ruzie over tariefafspraken transacties
- de EVM chip
- maatregelen van Indonesische banken om fraude te voorkomen
Ik lees zelfs dat er mensen zijn die zeggen Mastercard liegt want de Telegraaf
heeft het uitgezocht en het heeft in de krant gestaan
Tsja er zijn mensen die alleen de Telegraaf geloven
Ik denk dat het van alle drie wat is en wellicht nog meer wat buiten de publiciteit
wordt gehouden, wie weet zijn er wel ING bestanden gestolen door criminelen.
Indonesie is immers vlgs weer een andere bron het wereldcentrum van de cybercrimininaliteit.
Dat zal de Telegraaf ook wel snel publiceren.
Sensatie verkoopt
Goed voorbereid zijn en pinnen zo lang het kan da's het beste en voor de rest
Que sera.sera
|
Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it
|
|
|
|
ik ben nu in Jakarta en vanmorgen wil ik gaan pinnen met mijn rabo wereld pas maar het wordt niet meer geaccepteerd maar na een klein onderzoekje staat het maestro logo zowel bij bni bca bri atm inderdaad niet meer op .gelukkig heb ik nog mijn creditcard
mijn vraag is is dit alleen maar tijdelijk of blijf het zo
bij voorbaat dank
|
|
|
|
Heb je de kaart wel via internetbankieren geactiveerd voor Azie?
Staat standaard uit, alleen Europa is tegenwoordig geactiveerd.
Het Maestro logo staat toch op de wereldpassen van alle banken, niet alleen op die van de Rabo.
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
kaart staat geactiveerd voor azie wat ik bedoel het maestro logo staat niet meer op de atm van de bank zelf half jaar geleden was ik ook in Jakarta maar toen staat het logo nog steeds op maar nu niet meer
|
|
|
|
het maestro logo staat niet meer op de atm
|
Ik bedoel ermee dat dan alle bankpassen met het Maestro logo niet werken in de ATM, ook niet van andere banken? Ben heel benieuwd waarom dat zo is. Met een creditcard pinnen is toch een stuk duurder.
|
Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen
|
|
|
|
Ik heb enkele weken geleden problemen gehad bij een 50.000 ATM van BCA, ik heb het daarna nog eens geprobeerd weer niet, kan de ATM zijn.
Op het kantoor van BCA lukte het bij een 100.000 ATM wel.
Voor het gemak gebruik ik nu BNI, nergens geen probleem.
Ik gebruik de huis tuin en keuken pas van ING.
|
|
|
|
|
Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen
|
|
You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.
|
68,460,985 topic views - 230,521 posts - 13,656 topics - 20,437 members - last post @ 21-02-2019 17:31 CET
|
113,859,196 pageviews |
|
|