indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

tu-bagus
User
spacer line

ze zijn er ook achter Emoticon: Worship Emoticon: Worship

http://www.telegraaf.nl/incomi(...)_in_Indonesie__.html

Nou weten we in ieder geval wel de reden Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nadat mijn huis, tuin en keuken betaalpas met Maestro logo van de ING door BCA niet meer werd geaccepteerd, verder gegaan bij BNI.
Tot gisteren, ook BNI gooit de kaart er nu uit, BRI kan nog wel.

Als de BCA en de BNI de ING kaart weigeren dan mag ik aannemen dat de fout bij de ING zit, ik heb inmiddels een email naar ING gestuurd, nog geen antwoord.

Ik zie dat meer mensen last hebben, dus mensen die naar Indonesië reizen, wees gewaarschuwd.

Zelfs mijn Credit card van ING met mastercard logo komt gelijk weer uit de flappentapper.

Met dat ik mijn bericht heb geschreven lees ik de toelichting van Tu Bagus, nu is het dus duidelijk wat er loos is, het is de bankmaffia die in de clinch liggen met elkaar.
Lekker feestig allemaal zie maar poen hier heen te krijgen als je hier zit Emoticon: Angry
Gisteren ook nog in een restaurant getracht mijn Creditcard te gebruiken, tweemaal foute pin Emoticon: Confused
Dus maar een nieuwe pin aangevraagd vanmorgen, maar nu is het in ieder geval duidelijk.

tu-bagus
User
spacer line

Tja, het is zuur dat het over de rug van de consument wordt uitgespeeld.

Ik snap niet waarom ze niet de transactie kosten hanteren van het land waar de pas is uitgegeven. Voor Indonesië beter, want ze zullen meer per transactie krijgen van elke toerist die pint en Indonesiers krijgen hun eigen tarief voor pinnen.
Je betaalt als toerist daar sowieso toch al meer. Misschien kunnen ze er dan ook wel een flesje water bij doen zoals bij de Borobudur Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Toch van de gekke als 2 partijen waar jij in principe niets mee van doen hebt een centenkwestie hebben en jij niet bij je geld kan.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Banken zijn niet meer te vertrouwen. Ik laat slechts een klein beetje staan op de rekening.
De rest neem ik cash op. Het beroerde is dat je niet weet of je morgen nog wel bij je eigen centjes kunt. Zo slecht is het ondertussen gesteld.

Er zijn altijd excuses voor het niet op kunnen nemen van geld. Maar nooit een reden waarom het gewoon zou moeten werken.

Als je in het buitenland zit en je kunt geen geld opnemen is dat uiterst bezwaarlijk.
Vertrouwen kun je de hele bank wereld niet meer, het brengt mensen in problemen. Je kunt daar maar 1 ding aan doen. Zorgen dat je genoeg cash hebt om een redelijk aantal keren niet kunnen pinnen te kunnen compenseren. Ook ik kon recent niet meer pinnen. Heb uiteindelijk uitgevonden dat je bij Western Union Money changers met de credit card geld kunt op nemen, tegen een paar procent kosten natuurlijk. Belachelijk want je zou dit op een normale manier uit de muur moeten kunnen trekken.

Normaal bestaat niet meer sinds de krediet crisis en mij bekruipt het idee dat er gigantische problemen zijn, intern onder banken. Die dit soort dingen veroorzaken.

Vandaar dat ik GEEN geld meer op de bank laat staan.

Het schijnt domweg niet anders meer te kunnen je financien fatsoenlijk af te kunnen handelen. Emoticon: Angry

Where there is a will there will be relatives.

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Zo is dat toch maar Anorak. Ik heb een hekel aan sokken (draag ze al jaren niet meer), vooral witte... in combinatie met korte broek helemaal). Nog erger vind ik oude, stinkende sokken, en hoewel geld niet stinkt doe ik mijn geld meer en meer in mijn oude sok. Of een gat graven in bumi Bandung hier...

De Euro geeft nu trouwens meer dan iRp13.200 dus kijken of t met mijn Rabo bankcard lukt. Best lullig, dat gekibbel tussen de bankmafiosi, chantage van MasterMafiaCard w.s. (?)... want ze weten dat de banken dat niet kunnen maken t.o. de klant... Dus daardoor kijken of er zoveel mogelijk weer te graaien valt, opdat de prijs van het pinnen weer opgekrikt kan worden Emoticon: Angry Mastercard is geduldig... daar ligt m.i. de macht, en de manipulatie dus...

Your attitude determines your altitude

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Telegraaf, AMSTERDAM -
Klanten van Nederlandse banken hebben moeite met pinnen in Indonesië. Deze krant kreeg meerdere meldingen van onder andere vakantiegangers die niet weten waar ze terecht moeten voor cashgeld.

De problemen worden bevestigd door ABN Amro. Volgens een woordvoerder van de bank kunnen pashouders van alle Nederlandse banken geen geld pinnen uit de muur. Wel zou het mogelijk moeten zijn om geld op te nemen aan de balie van de bank.
De problemen zouden worden veroorzaak door een meningsverschil over transactiekosten tussen MasterCard, het bedrijf dat de pintransacties in het buitenland normaal gesproken mogelijk maakt, en een flink deel van de lokale banken in Indonesië. Eerder deden soortgelijke problemen zich al voor in Japan.
MasterCard was vanavond niet bereikbaar voor commentaar.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Inmiddels heeft de RABO bank ook al aangegeven op hun site dat de storingen
bij het internetbankieren (die er zijn geweest en die er nog komen) te wijten
zijn aan de aanpassingen die noodzakelijk zijn voor het Europese Bankverkeer
en de verbeteringen die men in het systeem wil doorvoeren.

Dus als U niet kunt internetbankieren, maak U niet druk, de reden is bekend nu.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja Keduadam, dat is een herhaling van het bericht wat Tu-Bagus plaatste eerder vandaag. Maar wat nu?
Ik ben vandaag met mijn ING kaart bij de BRI geweest, die werkte nog, dus ik ruk elke dag het maximum eruit en ondertussen ben ik bezig geld over te maken van mijn rekening bij de ING naar mijn rekening van BCA.

Uit ervaring weet ik dat de bank maffia het geld in Jkt twee weken vast houdt voor de rente, maar ik kom er wel uit.

Nu de toeristen, de gene die er éénmaal zijn zitten vet in de problemen, de toeristen die nog gaan kan ik maar één advies geven neem cash mee.

De bankenmaffia heeft namelijk schijt aan hun klanten, dit kan nog wel even gaan duren.
Die smeerpijpen zijn al meer dan 3 weken aan de gang, pas nu komt het naar buiten, nadat er klachten van toeristen komen in de media.

Mastercard Emoticon: Shut up!
Banken Nederland Emoticon: Shut up!
Banken Indonesië Emoticon: Shut up!

Doodschieten dat stelletje galbakken. Emoticon: Angry

Ook een aardig verhaal, de swift/Bic code van bank BCA is "CENAIDJA" ik moest vandaag bij de BCA zijn en dacht, laat ik het voor de zekerheid maar even vragen.
Eerst krabbelen op het hoofd, hoge Piet erbij roepen en ja hoor "CENAIJA".
Ik steek het in mijn zak en kijk verder niet, later kijk ik, ze geven gewoon de foute code Emoticon: Confused

Stel je voor dat ik niet spit op internet en de code van die mafkadavers klakkeloos overneem, dan kan ik wachten op mijn geld tot ik een ons weeg.
Dat is nu Indonesië, totaal geen aandacht voor wat ze doen, zelfs niet een vent met een stevig salaris en een mooie functie bij een bank.

Morgen dus even terug, even wat paniek zaaien, zeggen dat ik geld heb overgemaakt, maar dat ik er achter ben gekomen dat het de verkeerde Bic code is, dus wat nu?
Gaat die zakkenwasser gegarandeerd draaien als een drol in een pispot, typisch Javaans Emoticon: Yes!

Helaas voor hem ik heb het briefje nog met zijn handschrift en de foute code, daar kom ik natuurlijk later mee op de proppen, nadat hij in alle toonaarden heeft verklaard dat ik het fout heb begrepen Emoticon: Laugh out loud
Humor.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Hou me even op de hoogte hoe het pinnen verder loopt in Indonesie Malam
Wellicht dan toch nog maar even een bank in Amsterdam overvallen
voordat ik een half jaartje naar Indonesie kom Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Voor als nog kon ik vandaag pinnen bij BRI Sabar, maar gezien de voorgeschiedenis met BCA en BNI en met wat we nu weten wat er aan de hand is, zal ook dat wel een aflopende zaak zijn.

Ik ben verdorrie blij met het bericht van Tu-Bagus, nu weet ik wat er aan de hand is en kan ik maatregelen nemen.

Er is hier maar één woord op zijn plaats schande
Bank maffia.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

‘Pin-problemen Nederlandse bankpassen Indonesië’

Klanten van Nederlandse banken hebben moeite met pinnen in Indonesië, dit meldt de Telegraaf. Pashouders van alle Nederlandse banken zouden geen geld kunnen opnemen bij pinautomaten en ook is het vaak niet mogelijk om met de pinpas af te rekenen. Een woordvoerder van ABN AMRO laat desgevraagd weten van het probleem op de hoogte te zijn.

Oorzaak van het probleem ligt bij een conflict tusen MasterCard – dat de betalingen verwerkt – en de Indonesische banken. MasterCard was niet bereikbaar voor commentaar.

Wie in Indonesië is en toch aan contant geld wil komen, kan het beste met zijn paspoort en bankpas geld opnemen bij de balie van een bankkantoor. Mensen die nog op reis gaan, wordt aangeraden van te voren genoeg contant geld mee te nemen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Had je wat hier boven stond nog niet gelezen Albert?

Overigens met bankpas en paspoort naar de balie om geld op te nemen kan je ook schudden, ze keken me aan of ze water zagen branden.
"Tidak bisa Pak"

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Was dus op weg om te pinnen. Geen probleem bij de bank waar ik t meestal doe, de City Bank. Kan je tenminste 3 juta in een keer tappen, en snel weer als je wilt.
Ook de meest gebruiksvriendelijkste van alle 'Holes in the Wall', zoasl de Engelsen zeggen.
Enne, mooie score vandaag, per Euro: iRp 13.400.

Voortaan maar weer daar, ipv BCA, ze snijden zichzelf in de vingers.
Of City (Amerikanen) mss net effe slimmer.

Ach, lijkt net als indonesiaforum.nl (ranzig uitziende site vandaag: verkeerde vlakvulling op het screen, code's die tussendoor wandelen, dan weer onleesbaar klein fond, of achtergrond met oranje balkjes)... het zijn net mensen!
En waar ligt de schuld? Volgens de website-bouwer w.s. hier in Indonesia, slecht internet enz. Wie zal t zeggen. Emoticon: Confused

totto
User
spacer line

Vanochtend normaal kunnen pinnen in Ubud bij Mandiri

Toto Travel.com

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Totto, klopt maar niet met Maestro.
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Keduadam, wees verstandig en leg een voorraadje aan, de ene na de andere bank stopt met Mastercard, flikken ze het bij de Citibank ook dan ben je te lul Emoticon: Blush
Voorkomen is beter als genezen Emoticon: Yes!

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Yes Malam... had al aardig geflappertapt vandaag, maar nou je t zegt, tx. Emoticon: Bye bye

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam mijn vrouw geeft net de echte oorzaak door.
Het is ramadan en iedereen moet vasten toeristen die dat niet begrijpen daar wordt gewoon de bankcard geblokkeerd waarom denk je nu dat men is begonnen met
de verkoop van minder alcohol dit hoort allemaal bij "het grote plan"
Mijn vrouw kan het weten want zij is indonesisch
Het is allemaal heel logisch, net voor Idul Fitri is het opgelost Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

P.S. dit is een voorbeeldje van indonesische humor want iedereen lag dubbel
nu zijn alle toeristen Bule Gembel zei mijn schoonbroer
Ik kon altijd bij hem lenen zei hij (tegen 2% rente)

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

auoooooh nou begrijp ik t ook pas een beetje... maar je bent gast hè hier.
Bah, complotten tegen onschuldige Bules.. Emoticon: Stupid

Hug je vrouw van mij... doe t wel binnen stiekum want ook dat is Indonesisch... Emoticon: Laugh out loud

Nou, uuh, hm... ga toch maar flappentappen morgen, ben hongerig geworden bij al t vasten hier.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik neem wel wat extraas mee uit Nederland voor noodgevallen Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.keduadam
nog 41 daagjes dan ben ik weer een 1/2 jaartje te gast in Indonesie
De vastentijd en Idul Fitri sla ik dit jaar maar een keertje over
Kerst en oud-op-nieuw is ook gezellig in Indonesie Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Nu weer even serieus ..... lees de volgende link voor de echte oorzaak en ...
de oplossing:

http://forum.indahnesia.com/to(...)s_van_mastercard.php

Zo zie je maar dat zelfs in Indonesie een SP-er hulp kan bieden Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

magnolia
User
spacer line

Zit nu in Bali-Indonesië, ik heb nog mijn oude pinpas en mijn dochter n nieuwe, vorig jaar kon ik gewoon overal pinnen maar nu kan zowel mijn dochter als ik niet meer pinnen.
Wij hebben bij verschillende pinautomaten geprobeerd, BNI, BCA, Mandiri, Dannamon, BRI en bij geen van die automaten kan het dus is het nog erger dan wat MasterCard op hun site vermeld.
Ben enkele Nederlanders tegen gekomen die zowel n ING als ABNAMRO pas hebben en zij hebben ook geprobeerd om bij verschillende automaten te pinnen maar geen geld uit gekregen.
Het probleem duurt nu al 1maand, gisteren belde ik met ING tuurlijk wisten ze van niks ik moest hun vertellen om maar eens bij telegraaf.nl te kijken want daar staat het zwart op wit.
Dus als je deze kant op wilt neem cash mee, trouwens het zelfde probleem was ook in Japan. Emoticon: Angry

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

OOk wij hebben problemen met passen van SNS Bank. Zowel op Sulawesi, als hier nu op Bali.
OOk de VISA kaart had soms problemen in sommige winkels.

Soms krijg je wel geld, soms ook krijg je verschillende meldingen.
Oa. dat de ATM niet genoeg biljetten zou hebben.

Vandaag wel kunnen pinnen bij de ATM van BII tegenover Discovery Mall, 3x 3miljoen kunnen pinnen. DUs we kunnen eerst weer vooruit.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Op de website van Mastercard staat ook aangegeven dat diverse indonesische
banken eigen maatregelen hebben genomen om fraude te bestrijden
dat in combinatie met de EVM-europachip kan ook problemen veroorzaken

Maar bij problemen BEL HET GRATIS NUMMER
op de website van Mastercard

spacer line  

IK heb net ook in legian met ING pas kunnen pinnen bij Mandiri.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

In Nieuwegein zijn ze de problemen met de pin-automaat van ING helemaal zat
Da's ook nog een mogelijk voor de ATM's van BCA Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Malam

http://www.nieuws.nl/algemeen/(...)plofkraak-Nieuwegein

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,112 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 07:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,946,619 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com