indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Sinds enkele dagen kan ik geen geld meer pinnen bij de BCA bank met mijn ING pinpas met Maestro logo, wel bij Bank BNI en BRI.
Ik ben naar de bank BCA geweest voor informatie, ik krijg daar hele rare antwoorden, zoals Maestro kan je alleen boodschappen mee doen en Cirrus is voor de ATM.

Vertel ik dat ik al meer dan 10 jaar geld pin met Maestro dan kijken ze me ongelovig aan, ik moet volgens BCA maar bij de bank ING informeren waarom ik geen geld kan pinnen met het Maestro logo, Emoticon: Confused

Zijn er meer mensen die daar last mee hebben bij BCA?

Dit zegt de ING:
Op de Betaalpas van de ING staat een Maestro-logo. Maestro is net als Cirrus een internationaal merk. Beide merken zijn van MasterCard. Maestro wordt gebruikt voor zowel geldautomaten als voor betalen in winkels en restaurants. Cirrus wordt uitsluitend gebruikt voor geldautomaten. Overal waar u het Cirrus-logo ziet, kunt u ook gebruikmaken van uw Betaalpas met het Maestro-logo. Ook in het buitenland kunt u dus gewoon met deze Betaalpas geld opnemen bij de geldautomaten en betalen in winkels indien er een Maestro-logo aanwezig is. Aangezien Maestro nu overal wordt geaccepteerd waar het Cirrus-logo staat, is het niet meer noodzakelijk om beide logo’s op onze Betaalpas weer te geven.



Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line
 

Werd je even lekker van kastje naar de muur gestuurd? De ene zegt niet, de ander wel.

Emoticon: Angry


Where there is a will there will be relatives.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line
 


Malam ik PIN (met ING) altijd bij BCA (omdat dat de enige ATM met kleine biljetten
is; 50.000, bij mij in de buurt)
regelmatig heeft BCA-ING connecsi problemen dit ligt aan het feit dat men bij BCA
in de ochtend "vergeet" om de verbinding open te zetten.
Meestal werkt het later op de dag wel, zeker s'avonds.

Ik heb dit al regelmatig meegemaakt.




Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line
 

Gaat lekker zo, met die banken. bij de ING Emoticon: Devil ben ik gelukkig al tien jaar weg (vooral de laatste tijd een veiliger gevoel met die cybercrimi's uit de voormalige communistische landen) maar de Rabo is w.s. niet veel beter, hoewel tot nu altijd tevreden geweest daar.
Succes Malam!


Your attitude determines your altitude

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 


On 24-06-2013 12:00 sabar2 wrote:

Malam ik PIN (met ING) altijd bij BCA (omdat dat de enige ATM met kleine biljetten
is; 50.000, bij mij in de buurt)
regelmatig heeft BCA-ING connecsi problemen dit ligt aan het feit dat men bij BCA
in de ochtend "vergeet" om de verbinding open te zetten.
Meestal werkt het later op de dag wel, zeker s'avonds.

Ik heb dit al regelmatig meegemaakt.


Ik heb dit dus nog nooit meegemaakt en nu inmiddels 4 dagen, de hele procedure loopt normaal, pin ingeven, ander bedrag ingeven, bedrag invullen, creditcard "ja" en roets de kaart komt te voorschijn.

Verschillende kaarten geprobeerd, allemaal hetzelfde.
De dame die er verstand van zou moeten hebben bij de BCA vertelde dat je dus niet kan pinnen met Maestro, wel met Cirrus, ik vertelde haar dat dit het zelfde was, allemaal mastercard, ze krabbelde achter haar oor en zei dat is niet waar Emoticon: Confused

Dametje meegenomen naar de atm, twee kaarten geprobeerd, toen begon ze over limit Emoticon: Confused
1 miljoen zou te veel zijn dus er maar even 500.000 ingeramd, het zelfde liedje.

En nu??????
Nou meneer zo als ik al zei, u kunt niet pinnen met Maestro, wel met Cirrus, ja maar lieve schat ik doe het al 10 jaar!!!!!!!!
Kan niet meneer, informeer maar bij uw bank Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Op de solex naar BNI, probleemloos pinnen, maar dat is een rot eind weg Emoticon: Angry






zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

Ik heb vorig jaar ook zo lopen te tobben over mijn Rabopasje.
Ik heb daar toen niet aan gedacht wat Malam aanhaalde maar wij kregen ook niet bij alle pinautomaten geld.
We wisten wel dat je die pas moest vrijwaren buiten de Europese gemeenschap.
Dat ging ook niet altijd goed en zo had ik geen mogelijkheid toen om te pinnen en mijn vriendin wel met de Rabopas.
Wat er fout gaat lig vaak aan de medewerkers van die banken ze werken soms zo als individu, waar je boos om kan worden.
En ze zijn zo verontwaardig dat de mensen steeds agressiever worden dat ze zelf hebben veroorzaakt.
Je ken ook die telefoon centrales col centrums die je vragen moeten beantwoorden, het is een lijdensweg wat een stel achterlijke mensen hebben ze daar geplaatst.
Zelfs in het buitenland zitten van die col centrales noem ze maar KPN, banken en veel meer firma’s, waar je geen donder aan heb, alleen je telefoon kosten plaatje hoger oploop.
Zo werkt dat tegenwoordig de juiste persoon bij de juiste probleem vergeet het maar.

Bij een ABP medewerkster vroeg ik of ze mij een bewijs kon aanleveren (sturen per post) hoe die berekening tot stand is gekomen.
Neen dat kon ze niet doen, zei ze dat doen wij niet.
4 dagen later kreeg ik een hele uitleg per brief toegestuurd.
Je word er ziek van hoe, de kwaliteit overal achteruit holt.
En zo kom je ook niet bij de juiste persoon, om te weten te komen, hoe dat nu weer kom, dat je niet kan pinnen op je Mastercard bij BCA.
Hij mag blij zijn dat hij uitleg heeft gehad bij de ING hoe het werkt je kan beter schrijven moeten werken want in de praktijk loop je tegen andere dingen aan. Emoticon: Emoticon: Confused






Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line
 


On 24-06-2013 13:34 Malam wrote:

[quote removed]


Ik heb dit dus nog nooit meegemaakt en nu inmiddels 4 dagen, de hele procedure loopt normaal, pin ingeven, ander bedrag ingeven, bedrag invullen, creditcard "ja" en roets de kaart komt te voorschijn.

Verschillende kaarten geprobeerd, allemaal hetzelfde.
De dame die er verstand van zou moeten hebben bij de BCA vertelde dat je dus niet kan pinnen met Maestro, wel met Cirrus, ik vertelde haar dat dit het zelfde was, allemaal mastercard, ze krabbelde achter haar oor en zei dat is niet waar Emoticon: Confused

Dametje meegenomen naar de atm, twee kaarten geprobeerd, toen begon ze over limit Emoticon: Confused
1 miljoen zou te veel zijn dus er maar even 500.000 ingeramd, het zelfde liedje.

En nu??????
Nou meneer zo als ik al zei, u kunt niet pinnen met Maestro, wel met Cirrus, ja maar lieve schat ik doe het al 10 jaar!!!!!!!!
Kan niet meneer, informeer maar bij uw bank Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Op de solex naar BNI, probleemloos pinnen, maar dat is een rot eind weg Emoticon: Angry




Creditcard ja ??? Gebruik je een creditcard of een gewone card ??
Vwb gebruik van creditcard zijn er opnamelimieten ik geloof bij ING maximaal
2 opnames per dag. Maar da's al weer een tijdje terug dat ik opnames heb gedaan
met mijn creditcard.
Duw je hem er niet verkeerd in ? Da's mij ook wel eens gebeurd met mijn creditcard
(niet dubbelzinnig denken Malam) Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud




Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

made.
User
spacer line
 

Hier t zelfde met rabo, abn en triodos.. Alleen bni werkt.. Wat een gezeik..



sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line
 

nieuws van de RABO

Storing opgelost
Als gevolg van een storing zijn Rabo Internetbankieren, Mobielbankieren en iDEAL beperkt beschikbaar geweest. De storing is inmiddels opgelost en Rabo Internetbankieren, Mobielbankieren en iDEAL zijn weer beschikbaar.

.Utrecht, 24-6-2013

Da's de theorie want in de praktijk blijkt internetbankieren nog problemen te hebben
werkt maar gedeeltelijk.



website ING vermeldt niets (zoals gewoonlijk)
bij pasgebruik buitenland (op mijn ING) kan men wel klachten indienen
(zou ik zeker doen !!)

Per 1 juli gaat men de nieuwe IBANrekeningnummers invoegen dus waarschijnlijk
hebben de "geleerde banken" weer ICT-problemen.




Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

45havana
User
spacer line
 

Hi , heb een half uurtje geleden geprobeerd bij de BCA te pinnen en het is dus niet gelukt.Ook bij BNI niet,kreeg de kaart gewoon niet in de sleuf.Klinkt raar maar waar gebeurt.Ga morgen naar een groter filiaal waar ze een automaat binnen hebben en vraag om assist.Ben benieuwd naar het "domme" komentaar.



sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line
 



Het is maandag en geloof het of niet maar 95% van de "bankstoringen"
vinden plaats op maandag en ja ook vandaag waren er weer "storingen"
in het geweldige Nederland.
Maar de meeste mensen wachten to het 8 uur journaal en zeggen dan
och het valt wel mee, morgen is het wel weer in orde,

Monday,bloody Monday zeggen ze in UK


Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line
 


Malam ik heb even contact gelegd met ING helpdesk want ik wil natuurlijk
zelf ook voorbereidt zijn.
ING zegt geen problemen te hebben gehad in de afgelopen 4 dagen
Zij wijten het aan de "verbindingen" een lokaal probleem zegt men.
Mocht je echt vast komen zitten kun je een emergencycase-scenario
aanvragen dan wordt er binnen enkele dagen lokaal geld gestort
via telefoonnummer 0031 20 5611619 (24 uur bereikbaar)
Hou je bankpas en paspoort bij de hand.

Succes




Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

Dankjewel Sabar, gelukkig is het nog geen probleem, aangezien ik bij de BNI wel kan pinnen.
En nee ik gebruik geen creditcard, maar een gewone pinpas, ik dacht al dat het gewoon aan de BCA hier ligt, maar ik kom er niet door heen en als ze gewoon zeggen dat ik bij de ING moet zijn dan is de discussie gesloten.

Ik heb ook al jaren geleden een tweede rekening geopend, mocht mijn pas op één of andere manier worden ingeslikt of dat ik hem verlies, dan zet ik via internet geld over van de ene naar de andere rekening en kan ik met mijn tweede pas pinnen.
Daarbij heb ik als reserve voor noodgevallen een creditcard.

Ik zal het over enkele dagen weer eens proberen bij een groter BCA kantoor.
Dus zo als ik al zei, geen nood, ik vind het alleen onverteerbaar, dat ze bij BCA het verdommen om uit te zoeken waar de fout zit.




sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line
 


On 25-06-2013 02:54 Malam wrote:
Dankjewel Sabar, gelukkig is het nog geen probleem, aangezien ik bij de BNI wel kan pinnen.
En nee ik gebruik geen creditcard, maar een gewone pinpas, ik dacht al dat het gewoon aan de BCA hier ligt, maar ik kom er niet door heen en als ze gewoon zeggen dat ik bij de ING moet zijn dan is de discussie gesloten.

Ik heb ook al jaren geleden een tweede rekening geopend, mocht mijn pas op één of andere manier worden ingeslikt of dat ik hem verlies, dan zet ik via internet geld over van de ene naar de andere rekening en kan ik met mijn tweede pas pinnen.
Daarbij heb ik als reserve voor noodgevallen een creditcard.

Ik zal het over enkele dagen weer eens proberen bij een groter BCA kantoor.
Dus zo als ik al zei, geen nood, ik vind het alleen onverteerbaar, dat ze bij BCA het verdommen om uit te zoeken waar de fout zit.


Voor 99,99% weet ik bijna zeker dat er een knopje bij de BCA itc-department
moet worden ingedrukt, misschien is die meneer/mevrouw wel ziek, dan
weet de rest dat niet Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
Maar je weet toch... Indonesiers maken nooit fouten.
Soms vergeet men iets maar da's menselijk dat doen we allemaal.



Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

tu-bagus
User
spacer line
 

Zelfde probleem daar gehad bij BCA met ING en Rabo pas. Mooie was ook dat mijn credit card niet gevalideerd kon worden bij het hotel. Gelukkig was ik wat slimmer dan mijn vrouw, die zweert bij BCA, om het ook bij een andere bank te proberen.

Probleem zit of zat inderdaad bij BCA.

In Jogya echter weer het probleem om meastro ATM's te vinden. Krijg je van ING een site om te zoeken, blijkt deze voor mastercard te gaan. Antwoord ING: Mastercard accepteert meestal ook meastro. Duhhhhh, dus niet.
Nou ja, beetje zoeken dus. Alleen vervelend als je 4 of 5 hebt geprobeerd en nog niets hebt Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated



Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 

In ieder geval wil BCA in Sukabumi geen Maestro meer accepteren,
Ze geven ook geen antwoord op de vraag waarom niet, dus BNI vanaf nu Emoticon: Bye bye
Ik ga niet eens meer de moeite nemen mijn Mastercard te gebruiken, immers Maestro en Cirrus zijn Mastercard.
Ben een beetje ziek van al dat gedraai en gelieg, BNI geen probleem



simpati
User
spacer line
 

Ik heb de laatste week ook geen geld op kunnen nemen met mijn WERELDPAS van de RABOBANK bij de geldautomaten van de BCA in de buurt van Malang maar gelukkig wel bij BNI en Bank Mandiri.
Groetjes,
Jan



Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line
 

Hallo hier Bandoeng.
Hier ook geen mogelijkheid met die BCA, met Rabocard

('wereldpas' noemen ze dat idd... in elk geval geen 'creditcard', die heeft bij mij al jaren afgedaan; zonde van het geld, als je m niet of nauwelijks gebruikt, die boeven).

De Citibank dan maar weer, kan je tenminste 3 juta in een keer opnemen... enne, die bank van die arme vent, die zo gestalkt werd door mevrouw Mees Emoticon: Devil


Your attitude determines your altitude

elsbeth
User
spacer line
 

Pas maar op, er zijn mensen die vinden dat je niks over mevrouw Mees mag zeggen...(daar val ik overigens niet onder)



spacer line  

Gisteren ook niet kunnen pinnen bij Permata bank in Bali,nooit problemen gehad daar.

Mensen uit Australie konden wel pinnen,automaat werkte dus wel.

Ben toen naar Mandiri bank gegaan en daar geen probleem.







sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line
 


On 12-07-2013 03:54 nyomanresiani wrote:
Gisteren ook niet kunnen pinnen bij Permata bank in Bali,nooit problemen gehad daar.

Mensen uit Australie konden wel pinnen,automaat werkte dus wel.

Ben toen naar Mandiri bank gegaan en daar geen probleem.





Is het dan een ING of RABO probleem ???
(ik weet niet waarmee je gepind hebt)




Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

Dit gaat om een pas van de ING.



Milani
User
spacer line
 


Bij BNI en BRI kan je pinnen met je Rabo pas



Malam
User
User icon of Malam
spacer line
 


On 12-07-2013 14:53 nyomanresiani wrote:
Dit gaat om een pas van de ING.


Met een ING pas bij Mandiri? Ik dacht dat je daar enkel met Visa terecht kan Emoticon: Confused



Martinus
User
spacer line
 

Hallo allemaal,

Ben pas terug van 6 weken verblijf in Indonesie, las over de problemen met pinnen met ING pas.
Heb deze keer niet gepind bij BCA, wel bij BNI in Jakarta en Bandung en op Bangka bij Mandiri zonder problemen.
Wel de pas laten activeren vooraf voor gebruik buiten Europa voor die 6 weken wat vanaf April ook geld voor de ING.
Eigenlijk nog nooit problemen gehad met pinnen.

Groeten. Martinus.





You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



49,908,676 topic views - 222,112 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 07:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,946,576 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com