indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo iedereen!

Ik ga 29 juni aanstaande naar IndonesiŽ met mijn vriend. Nu ben ik op zoek naar een plek waar we kunnen verblijven, het liefst als het kan een huisje huren of een appartement. Ik vind hotels beetje te duur dan zijn we minimaal 1000euro kwijt. We kunnen op zich bij een familielid, maar liever niet eigenlijk.
Iemand die ons hier kan helpen?

Groetjes!

spacer line  

Sorry ik ben vergeten erbij te zetten dat de plaats jakarta moet zijn, het liefst in de buurt van Bekasi.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Wat mag het kosten en wat verwacht je voor die prijs ??

40 euro per dag voor een hotel lijkt me al redelijke prijs
in Jakarta.

Maar er zijn wellicht wel goedkopere te vinden (met minder luxe)
Ik ben zelf niet bekend in Bekasi maar wie weet komen er wel tips.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

ja ik heb echt geen idee, ik heb gehoord dat je soms wel een huisje of appartementen kunt huren voor een maand en dan voor 300 euro in die richting, weet alleen niet of dat waar is?
Ik weet zelf weinig over dit soort dingen, op internet heb ik alleen hotels kunnen vinden en kost?( kamers die je kunt huren bij mensen thuis volgens mij ), liever hebben we dat niet. Kijk hotels zijn in principe okee maar duur en als er een andere alternatief is om te verblijven dan willen we graag weten wat de opties zijn Emoticon: Smile

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-06-2013 19:16 Shelly indo wrote:
ja ik heb echt geen idee, ik heb gehoord dat je soms wel een huisje of appartementen kunt huren voor een maand en dan voor 300 euro in die richting, weet alleen niet of dat waar is?
Ik weet zelf weinig over dit soort dingen, op internet heb ik alleen hotels kunnen vinden en kost?( kamers die je kunt huren bij mensen thuis volgens mij ), liever hebben we dat niet. Kijk hotels zijn in principe okee maar duur en als er een andere alternatief is om te verblijven dan willen we graag weten wat de opties zijn Emoticon: Smile

Het is te proberen maar ik zou er niet te veel luxe van verwachten.
Ik ben benieuwd wat de overige forumgebruikers hebben te melden
In Jakarta- Bekasi 300 - 500 euro voor een maand

Voor een kost betaal je inderdaad wel zo'n 1.500.000 rph per persoon
Maar da's voor studenten meestal en niet voor gemengd gebruik (M/V)
Niet voor toeristen voor slechts een maandje.
Er is een grote vraag naar kosts in Jakarta dus mocht er iets leeg staan
dan is het meestal heel snel weer verhuurd en dan heb je een kamertje
en de rest kun je delen met misschien wel 10 personen.
Ik denk dat je bij je familie meer rust en privacy hebt als in een kost
en waarschijnlijk hoef je je dan ook minder zorgen te maken over je
spullen, want er verdwijnt vaak heel veel in kosts.

P.S.

Een maand alleen in Jakarta ??
Je gaat veel missen op die manier van Indonesie.

Zie bijgaande link:

http://forum.indahnesia.com/to(...)0/tips_voor_java.php

spacer line  

alsjeblieft :

Apartment Name: Center Point
Tower/Floor/View: A-B/06-16/City View-Garden View
Size: 36 m2
4000.000 per maand.
Rent Charge: Rp 350.000/Day (Minimum 3 Days) || Rp 4.000.000/Month
Contact Number: 081908088248 / 08161947542
E-mail: erni.parwatiRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.co.id

Persoonlijk zou ik apartement Mediteriana Garden nemen. bij Podomoro City .Jakarta-West.
Zit naast 2 grote Mall.
De Taman Anggrek Mall en Central Park Mall .
Leuk om te winkelen, uitgaan,restaurants etc
Per dag 350.000 (1 week huur)
Per maand ongeveer 4000.000 rupiah.
http://www.taman-anggrek-mall.com/index1.php
http://www.centralparkjakarta.com/v2/
PodomoroCity
http://www.podomorocity.com/

De bruine appartement , aan de rechtrkant.
Beneden heb je diverse kleine /schone en relatief goedkope restaurantjes.
Plus Indomart-Giant etc(buurt super)
Voor uitgaan, bioscoop , echte restaurants bij Taman Anggrek en Central Park Mall
We zaten maart 2013 2 weken .
Naar Centrum van Jakarta(Hotel Indonesia-Bunderan H.I-Grand Mall Indonesia )ongeveer 30-45 minuten taxi , wil je sneller moet je de tolweg nemen (extra ) .Bij benadering 3 euro per rit .Niet rijden tijdens de office (lunch).time
Naar Bekasi ongeveer 2 uren (als je mazzel hebt,)

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-06-2013 19:56 sabar2 wrote:

[quote removed]
Ik denk dat je bij je familie meer rust en privacy hebt als in een kost
Nou Sabar2 ik denk toch 100% zeker te weten dat je bij familie juist minder rust en privacy hebt. Ik heb zelf op die moment altijd juist zoveel mogelijk in een hotel gelogeerd dus ik begrijp de vraagstelster heel goed.
Maar de redding is nabij zie ik hierboven. Als je dan toch in Jakarta wilt of moet blijven dan lijkt me zoiets toch niet verkeerd.
Overigens heb je kos kosans ook soorten en maten.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-06-2013 20:49 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Nou Sabar2 ik denk toch 100% zeker te weten dat je bij familie juist minder rust en privacy hebt. Ik heb zelf op die moment altijd juist zoveel mogelijk in een hotel gelogeerd dus ik begrijp de vraagstelster heel goed.
Maar de redding is nabij zie ik hierboven. Als je dan toch in Jakarta wilt of moet blijven dan lijkt me zoiets toch niet verkeerd.

Ligt ook een beetje aan de familie AM Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Mijn familie in Jakarta is altijd heel gastvrij, ik pest hun meer Emoticon: Devil
Nu alleen nog kijken of men werkelijk op zo'n korte termijn
nog iets kan krijgen voor 4.000.000 rupiah Shelley kan in iedergeval emailen
dan horen we het wel neem ik aan Emoticon: Laugh out loud

Kos kosans heb je idd in soorten en maten maar voor 300 euro
(voor twee personen) zit je dan toch wel in een bepaalde categorie.

spacer line  

[quote removed]

Ja vanaf 200.000 rup per maand in de buurt Kemanggisan (waar =in een gang -hoe -mag joost weten )tot 1,5-2 jut per maand ( had ik 2x gedaan ) , compleet met AC-Internet (TV kan je huren ) eigen douche/toilet .Plus eigen studentenkantine ( kweetiauw -nasi goreng toen 15.000 rup perportie, warme ongezoete thee gratis).
Ook in Kemanggisan Raya , naast de Bina Nusantara Universiteit.

Bij de kleine restaurantjes (Mediterania) kost Bami Naga (oude merknaam in Jkt) ongeveer 3-4 euro .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-06-2013 21:04 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ja vanaf 200.000 rup per maand tot 1,5-2 jut per maand ( had ik 2x gedaan ) , compleet met AC-Internet (TV kan je huren ) eigen douche/toilet .Plus eigen studentenkantine ( kweetiauw -nasi goreng toen 15.000 rup perportie, warme ongezoete thee gratis)
Bij de kleine restaurantjes (Mediterania) kost Bami Naga (oude merknaam in Jkt) ongeveer 3-4 euro .

Da's wel de prijs per persoon neem ik aan Emoticon: Yummie!

200.000 rup per maand dan moet men het bed delen met hoeveel kakkerlakken ???

spacer line  

[quote removed]
.

Eksaktemoa.
Heb tientallen familie(neven-nichten vd 1ste graad) en vrienden(oud klasgenoten).
Mijn jongere broer woon ook in Jakarta Centrum, heeft een (relatief ) grote huis.
Ben zo vrij als een vogeltje, eigen sleutel kan ik krijgen , en toch ging ik na het overlijden van mijn ouders liever in een hotel slapen .
Bij familie/vrienden logeren betekent dat je rekening moet houden dat neef X of nicht Y of vriend Z jou geheid op de sleeptouw neemt en ben je min of meer verplicht (al is het voor 1 nachtje) bij hun te slapen.
En we hebben alleen 4 weken vakantie.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

In Bekasi in de kost? Prijzen liggen op het niveau Jakarta, maar natuurlijk geheel afhankelijk wat je wil. Echter om NU iets te vinden voor over 5 dagen, terwijl je er zelf niet bent? Ik geef het je te doen!

Ik woon zelf in Lippo Cikarang dus weet te weinig van Bekasi verder, maar besef je wel dat dergelijke kamers zonder ontbijt, lunch en dergelijke zijn. Je moet dus 3x per dag 'op jacht' naar eten.. in een hotel is dat natuurlijk niet zo.

Aan de andere kant is lokaal eten vast wel te vinden in de directe omgeving van een kost, aangezien het vol zit met (afhankelijk van de klasse kost) fabriekswerkers tot bankmedewerkers e.d.

Ho Lee Fuk

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik kreeg van mijn schoonbroer uit Jakarta deze link / mogelijkheid :

http://www.sewa-apartemen.net/

Maar hij geeft weinig kans op zo'n korte termijn, wellicht eerst even in een hotel
en dan vandaaruit een appartement zoeken ?

Hou er rekening mee dat bij huur van appartementen nog extra kosten komen
zoals oa stroom (en dergelijke) en vaak vraagt men ook om een waarborgsom
en niet onbelangrijk je dient je aan de huisregels te houden.

Waarschijnlijk zullen de goedkopere appartementen wel "bezet" zijn
maar heeft men wel iets duurdere direct beschikbaar en net als bij
Centerparcs, check de inventarislijst bij in gebruikname, alles wat
op het eind gemist wordt komt er extra bij als onkosten.

Je kunt ook op zoek gaan naar een goedkoper hotel vanuit je eerste
hotel (maar of dat in Bekasi te vinden is durf ik niet te zeggen)

Voor 20-25 euro per dag zal heus wel ergens in Jakarta een minder
luxe hotel te vinden zijn.

spacer line  

On 24-06-2013 02:22 sabar2 wrote:

Hou er rekening mee dat bij huur van appartementen nog extra kosten komen
zoals oa stroom (en dergelijke)
en vaak vraagt men ook om een waarborgsom
en niet onbelangrijk je dient je aan de huisregels te houden.

Nee.
De meeste zijn all in.
Bij onze app (Mediterania Garden II) is inclusief gas(koken)-doen we niet , vind eng om te koken met gastoestel , trouwens het stikt daar van de kleine restaurantjes (de zgn RUKO ).
Dus voor onder de 5 euro p/p kan je al "lekker"en goedkoop eten.
Waarom zelf koken/afwassen. (Carrefour -Hero op loop afstand - 5 minuten lopen ?)
Je pakt de telefoon, dan wordt het bij jou appartement gebracht ( Call Aja heet dat).
Van gewone Indonesische keuken tot Domino Pizza, Mek Die, KFC etc t/m Europese en Aziatische "cuisine" .
Inclusief toiletpapier ( later zelf aanvullen), water cooler/cooker ,potten en pannen , gewone tandenborstels , gemeubileerd (lijkt op een hotel ) toilet papier .3 kmr appartement (2BR) .

Bij een "gewone"kos2-an voor student is het vaak kaal , alleen airco /internet verbinding maar wel gratis "laundry" .
Huisregel is de huisregels van de verhuurder , dus je mag mss niet roken ( bij ons mag niet) .Bij kos2 an kan je lekker paffen in je kamer.
Wel klein, bestemd voor 1 persoon.
Soms met waarborgsom , soms niet .

Mediterania is goedkoop (400.000 per dag ) of wekelijks 350.000 per dag of per maand 4000.000 , soms 5000.000.
In Menteng area(centrum) is het een stukje duurder.
Mocht je app. in Bandung zoekt , zijn de prijzen ook relatief duur .
Bij Cicadas kost het 25 eurie per nacht of .........?
In Centrum bij Royal Panghegar is het 650.000 per nacht , per maand ...... ?
Dicht bij Bandung Indah Plaza -Braga .
Aston Braga City Walk kleiner maar in Braga gelocaliseerd. .

Het stikt daar in Jakarta van huurappartementen .Kelapa Gading, Gajah Mada , Tanjung Duren( Mediterania ) etc
Effe googlen- en Een beller is sneller .

Een budgethotel in de prijsklasse tot 30 eurie is TUNE HOTEL Pasar Baru , dacht van Air Asia .Klein maar fijn ,en splinternieuw (ongeveer 1 jaar oud) met "backpacker" formule .Hebben we 3 nachten gedaan . Centraal gelegen !!!
Is snel vol .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 24-06-2013 07:58 Surya Atmadja wrote:

Nee.
De meeste zijn all in.

Ja, ik zie het je hebt gelijk. Mijn schoonbroer zal wel uit zijn nek lullen.
(de indonesiers die in Jakarta wonen zullen het waarschijnlijk niet weten)
Ik denk dat men zelfs er geen problemen mee heeft wanneer je
durian eet in zo'n appartement en dan de resten in een afvalbak gooit
zonder op te ruimen.
Daar zal ook wel niets over in de building management rules staan.

Apartment Name: Center Point
Tower/Floor/View: A-B/06-16/City View-Garden View
Size: 36 m2
Bedroom: 2 Bedroom, 1 Master Bedroom, 1 Standard Bedroom, All Furnished, with Wardrobe, Air Condition, Night Lamp.
Bathroom: 1 with Shower & Water Heater.
Condition: Full Furnished. Sofabed, Kitchen Set, Cooker Hood Wardrobe Set Each Room, Minibar Table, Refrigerator, 3 Air Conditioner (1 AC Each Room), LCD TV 32", TV Cable Indovision Full Service, Dry Iron, Cooking Equipment, Dining Equipment (Spoon, Fork, Glass, Bowl), Balcony, PLN 2200 VA.
Facility: Access card, 24 hours security, security camera, cleaning service, mini market, 5 minute to Giant Hypermarket, Mall Metropolitan Bekasi, Bekasi Cyber Park, 5 minute to Mitra Keluarga Hospital, Hermina, 3 minute to Bank (BCA, Mndiri, Bukopin, etc ), laundry shop, travel & ticket counter.
Additional Info: Price not included; Monthly charge / PLN / PAM. No pet allowed. Deposit= Negotiable, (will return after rent period end) . Must follow with building management regulation. Suitable for; Company guest, company training, business trip, etc. For daily rent including cleaning Apartment service.
Rent Charge: Rp 350.000/Day (Minimum 3 Days) || Rp 4.000.000/Month

Contact Number: 081908088248 / 08161947542
E-mail: erni.parwatiRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.co.id

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Hallo Shelly, je krijgt adviezen a). of b). maar 'none of these above'; het kan ook c). zijn. Ik bedoel, noet alleen of/of, maar ook en/en.

Waarom bijv. niet je familie tegemoet komen (en jezelf w.s.) om even rust te vinden in Jakarta, voor een paar dagen' en daar overnachten, info inwinnen, bijpraten.

Vervolgens verblijf je bijv. in Bandung (en prachtomgeving en ideaal weer) voor drie weken, daar is genoeg te doen! Veel leuker en mooier als dat rottige en drukke Jakarta!

Je kunt hier in Bandung (nooit in de weekends of Ramadan komen!!) prachtige en schone hotelkamertjes huren vanaf Rp150.000,- (Ä12,-) per dag en vanaf Rp250.000,- mag je helemaal niet klagen. Kijk niet op internet, want dat zijn afzetters allemaal. Gewoon op de bonnefooi, er is altijd wel een kamer.
Het eten is hier ook beter en goedkoper, voor RP15.000,- heb je een rijstmaaltijd met twee soorten vlees en drie of vier andere gerechten. Met een groot glas Es Jeruk voor Rp3000,- (voor je dagelijkse VitC) heb je heel voordelige drie weken hier.

Dan ga je terug naar dat klefferige Jakartaweer en die algehele gekte daar voor een paar dagen, en vandaar terug naar het vliegveld. Toch?

En je komt uitgerust weer terug, en Jakarta zo wat gepasseerd te hebben, hoef je in NL niet meteen opgenomen te worden. Hoewel dat ook wel weer goed voor de rust is HAHA Emoticon: Wink

Your attitude determines your altitude

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Apartment Mediterania Garden 2

https://www.airbnb.nl/rooms/855588

Via airbnb kun je meteen de beschikbaarheid nakijken
maar wel andere prijzen daar vanaf 47.00 euro per nacht (wel all-in)
Maar helaas niet beschikbaar in de gevraagde periode

Vanaf Ä47 Per Nacht 1428 Per Maand
Inclusief alle kosten
Gasten 2
Deze data zijn niet beschikbaar

spacer line  

Hi,

Gading Nias Recidence in Kelapa Gading is goed en goedkoop. 3 min van Kelapa Gading Mall/ La Piazza en 10 min van MOI.

Je hebt er 2 zwembaden en een basketball/football court. Ontzettend veel kleine restaurantjes (waaronder mijn eigen), laundries, internetcafe's, massage salons, autoverhuur, je kan hier tickets voor trein of vliegtuig kopen, supermarkten, atm center (pinautomaten) en een foodcourt.
Er is een goede verbinding met de tol naar het vliegtveld. (vandaar dat hier ook veel stewardessen van Garuda verblijven).
Voor vragen kan je terecht bij de customer service en er is 24 uurs bewaking aanwezig.
Bij de hoofdingang zijn altijd taxi's aanwezig, er stopt een angkot (minibusje) die je binnen 3 min naar de mall brengt en er zijn ojeks.
Het is hier heel levendig en altijd wel wat te doen. Ook wonen hier wat buitenlanders/expats. Ik woon hier zelf ook delen van het jaar met mijn vrouw en kind. (Laatst nog een groep Nederlandse studenten hier wegwijs gemaakt).
En 's avonds kun je hier rustig buiten zitten en een biertje drinken.

Een mooi schoon en gestoffeerde appartement met 2 slaapkamers, goed bed, flatscreen tv, air conditioning heb je hier al voor nog geen 3 juta (dat is 240eu) per maand.
Per nacht betaal je 300.000 (min 3 nachten)

Ook staan er nog appartementen te koop. Gestoffeerde of kaal. Of te huur per jaar.

En tips voor het nachtleven krijg je gratis van mij... Emoticon: Smile

volljjRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.hotmail.com voor meer info en foto's.

Greetz,

Beruntung78

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

95,441,779 topic views - 242,146 posts - 13,761 topics - 35,539 members - last post @ 26-11-2021 22:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

155,956,262 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com