indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ChesterQ
User
spacer line

Ik wil langer dan 30 dagen naar Bali, maar ik wil last minute boeken, maar ik heb dus geen tijd meer om visum aan te vragen.
Ik heb hier op het forum gelezen dat het ook mogelijk was om een boottrip (vanuit Bali naar ????) ook ervoor kon zorgen dat je visum verlengd werd (en dus de immigratiedienst te omzeilen).
Weet iemand hoe en welke trip ?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 21-06-2013 22:02 ChesterQ wrote:
Ik wil langer dan 30 dagen naar Bali, maar ik wil last minute boeken, maar ik heb dus geen tijd meer om visum aan te vragen.
Ik heb hier op het forum gelezen dat het ook mogelijk was om een boottrip (vanuit Bali naar ????) ook ervoor kon zorgen dat je visum verlengd werd (en dus de immigratiedienst te omzeilen).
Weet iemand hoe en welke trip ?

Je kunt een VOA 30 dagen gewoon verlengen naar 60 dagen op Bali
dus geen truukjes nodig

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

ChesterQ
User
spacer line

ik lees wel een hoop ellende hiermee. Was dat dan enige tijd geleden?
En wij zijn op doorreis, denk je dat het lukt binnen een weekje?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 21-06-2013 22:16 ChesterQ wrote:
ik lees wel een hoop ellende hiermee. Was dat dan enige tijd geleden?
En wij zijn op doorreis, denk je dat het lukt binnen een weekje?

Ik ben me niet bewust van ellende met VOA-verlengingen op Bali op
dit moment. Maar als je morgen even opnieuw checkt dan krijg je
verse input vanuit Bali mocht dat zo zijn.
Ze slapen daar nu Emoticon: Worship

Een normale verlenging kan binnen een dag of 3-4 geregeld zijn
evt kun je lokaal een agent inschakelen.

Doorreis binnen Indonesie ???
Denk je ook aan de drukte rondom het suikerfeest Idul Fitri ?
Tijdig boeken van binnenlandse vluchten anders is het volle bak !!

http://ticketindonesia.info/en/index.php

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb het idee dat er niet zo heel veel mensen zijn die verlengen op VOA. Een immigratiedienst omzeilen gaat natuurlijk nooit. Een week of nog langer op Bali "vast"zitten vanwege een verlenging van het visum is voor veel toeristen (lees GEEN mensen die tijhd zat hebben cq zich niet verroeren) geen optie.
Ik heb tot nu toe nog niet echt veel "succes"verhalen gehoord. Het is tzt wellicht simpeler om een retourttje Kuala Lumpur te doen (over het algemeen het goedkoopst)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Hoe dichter we bij Idul Fitri komen hoe lastig het zal zijn om een binnen
of buitenlandse vluchten te boeken

Ik denk dat het dan Singapore of Kuala Lumpur wordt.

spacer line  

Een VoA verlengen bij het "kantor Imigrasi" in Denpasar / Renon duurt 5 werkdagen. Kosten IDR 250,000,- per verlengingsaanvraag (+ eventuele kosten voor een agent / regelaar zodat u zelf niet 2 dagen naar dat kantoor hoeft).

Een retourtje Singapore kost je minimaal US$ 180,- per persoon.
Een retourtje Kuala Lumpur kost je minimaal US$ 215,- per persoon.
Een retourtje Dili - Oost Timor kost je minimaal US$ 260,- per persoon.

If you have nothing to loose, you can risk everything

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 22-06-2013 01:17 Amed East Bali wrote:
Een VoA verlengen bij het "kantor Imigrasi" in Denpasar / Renon duurt 5 werkdagen. Kosten IDR 250,000,- per verlengingsaanvraag (+ eventuele kosten voor een agent / regelaar zodat u zelf niet 2 dagen naar dat kantoor hoeft).

Een retourtje Singapore kost je minimaal US$ 180,- per persoon.
Een retourtje Kuala Lumpur kost je minimaal US$ 215,- per persoon.
Een retourtje Dili - Oost Timor kost je minimaal US$ 260,- per persoon.

Thx voor het complete antwoord AEB

spacer line  

VoA is bij het Imigrasikantor te verlengen (is ook door de ambassade in Den Haag bevestigd) maar daar moet je wel de nodige tijd voor uittrekken (map kopen, stempels halen, kopietjes maken etc).

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

ChesterQ
User
spacer line

oke, bedankt AEB.
Kan ik alvast vantevoren iets meenemen zodat het lukt? (visa daar terplekke te verlengen met 30 dagen), want heb je bankafschriften nodig of pasfotos ?
(zoals op de aanvraag hier). Of heb je daar niets nodig? Waat kan ik aan agent vinden daar, gewoon bij hotel vragen? Want liever dat het gedaan wordt natuurlijk.....

2de vraag is. Via ambassade kun je je visum niet aanvragen zonder vlucht, maar er staat wel dat je geen vlucht moet boeken zonder dat je visum toegestemd is.
Beetje tegenstrijdig ? Ze maken het wel lastig voor nederlanders....

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Vwb de 2e vraag:

Voor toeristen aanvraag 60 dagen toeristvisa
het enige wat nodig is in Den Haag

a) een visa applicatieformulier (te downloaden via site)
een pasfoto
een boekingsbewijs (electronische ticket)
een geldig paspoort (nog 6 maanden geldig na aankomst)
een bankcard (met minimaal 45 euro saldo om te kunnen pinnen)

b) na het printen van het applicatieformulier een afspraak maken via de website
(wachttijd momenteel ca 2.5 week)

en je dient uiteraard een "onbesproken verleden" te hebben

In principe heb je dan binnen 3 dagen de visa-sticker in je paspoort
die tegenstrijdige informatie van niet boeken vooraf zie ik voor een toeristenvisum
nergens op de site staan.
Dus ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt
(Horen,zeggen misschien ???)

Overigens nadat je het visum hebt heb je nog 90 dagen tot het daadwerkelijk
vertrek, mocht je een voorlopig boekingsbewijs gebruiken.
Een last-minute is denk ik niet voordeliger voor een reis van 60 dagen, want
de aanbiedingen gaan meestal niet verder als een verblijf van maximaal 30
of 45 dagen.
Mocht je nog twijfelen kun je de ambassade zelf bellen tussen 14:00 - 15:00 uur

http://new.indonesia.nl/index.php/en/

spacer line  

Het enige dat u nodig heeft om uw VoA te verlengen is:
Paspoort
VoA kaartje
Contant geld ( IDR 250,000,- per verlengingsaanvraag)
Tijd (zelf regelen kost u 2x transport naar het “kantor Imigrasi” en gedurende 2 dagen veel wachttijd op dat kantoor)

Aktieve service agenten te over, dus uw hotel kan u vast in contact brengen met zo’n agent (“biro jasa”). Normaal gesproken halen de agenten de spullen op en brengen het terug bij uw hotel, en hoeft u verder niets te doen dan met hen afrekenen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

AEB je bent ook een snelle reageerder met top info Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Maar wat ben je vroeg wakker vandaag Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

On 22-06-2013 23:10 sabar2 wrote:
AEB je bent ook een snelle reageerder met top info Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Maar wat ben je vroeg wakker vandaag Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Sabar2 , meestal zijn de meeste vragen (ook in deze topic) al jaren geleden gesteld en beantwoord.
Over het inschakelen van een Biro Jasa is al jaren geleden geschreven .
Gemak dient de mens die te weinig tijd hebben en een paar eurie kan missen.
Zie posting van ene Sidia Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 20-09-2005 18:16

Vrienden ,
Mijn advies is , laat dat aan een iemand anders over , of een Biro Jasa , Kost extra geld , maar legal.

http://forum.indahnesia.com/to(...)an_sociaal_visum.php

bisa dicek of makemyday .

ChesterQ
User
spacer line

Sabar, staat echt op de homepagia van indonsievisa4 ofzoiets (dat je eerst je visum moet vragen voor je een vlucht boekt), maar ja.... maakt niet uit.
En eh... een lastminute via KLM kun je gewoon paar dagen van te voren boeken (scheelt 300 euro per ticket) en ik ga met mijn gezin, dus 4x 300. Echt de moeite waard. De pakketreizen gaan inderdaad maar tot 30 dagen.

AEB: dank je! we gaan gewoon een biro jasa regelen als we er zijn, dan komt het helemaal goed

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-06-2013 00:01 ChesterQ wrote:
Sabar, staat echt op de homepagia van indonsievisa4 ofzoiets (dat je eerst je visum moet vragen voor je een vlucht boekt), maar ja.... maakt niet uit.
En eh... een lastminute via KLM kun je gewoon paar dagen van te voren boeken (scheelt 300 euro per ticket) en ik ga met mijn gezin, dus 4x 300. Echt de moeite waard. De pakketreizen gaan inderdaad maar tot 30 dagen.

AEB: dank je! we gaan gewoon een biro jasa regelen als we er zijn, dan komt het helemaal goed

Okay je kunt altijd even met de ambassade zelf bellen.
Maar het gaat wel lukken denk ik. Have fun en 4 x 300 is mooi extraatje besparen Emoticon: Yummie!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-06-2013 00:01 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Sabar2 , meestal zijn de meeste vragen (ook in deze topic) al jaren geleden gesteld en beantwoord.
Gemak dient de mens die te weinig tijd hebben en een paar eurie kan missen.
Zie posting van ene Sidia Posted Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. 20-09-2005 18:16

Vrienden ,
Mijn advies is , laat dat aan een iemand anders over , of een Biro Jasa , Kost extra geld , maar legal.

http://forum.indahnesia.com/to(...)an_sociaal_visum.php

Ik heb zelf geen ervaring met verlengen van 30 dagen visum op Bali
Ik weet dat het kan, maar aangezien ieder imigrasiburo andere documenten vraagt
laat ik dat graag over aan de mensen die echt expertise hebben lokaal op Bali zoals AEB
Bovendien oude postings zijn inderdaad oud en wellicht niet meer relevant qua info
in deze tijd. Regels veranderen wel eens in Indonesie. Zeker 2013 tov 2005
Vraagstellers vragen om praktische bruikbare info niet theorie.

spacer line  

On 23-06-2013 00:09 sabar2 wrote:

[quote removed]

Ik heb zelf geen ervaring met verlengen van 30 dagen visum op Bali
Ik weet dat het kan, maar aangezien ieder imigrasiburo andere documenten vraagt
laat ik dat graag over aan de mensen die echt expertise hebben lokaal op Bali zoals AEB
Bovendien oude postings zijn inderdaad oud en wellicht niet meer relevant qua info
in deze tijd. Regels veranderen wel eens in Indonesie. Zeker 2013 tov 2005
Vraagstellers vragen om praktische bruikbare info niet theorie.

Het is de dagelijkse praktijk in Indonesia dat men( die het kan betalen ) iemand laat doen of biro jasa . Het stikt daar van de biro jasa .
Ik schakel ook biro jasa (of travelburo) als ik iets moet regelen en niet de zin of tijd hebt om zelf te doen.

In oude topic(s) staat ook over het verlengen van VOA met 30 dagen in Indonesia.
Ik heb zelf geen ervaring, vertelde alleen wat mijn Amsterdamse vriend(klasgenoot uit Indonesia) dat ook gedaan had.
Na zijn VUT ging hij langer dan 1 maand weg, dus VOA verlengen toen het kon (al ingevoerd) in Jakarta of sosbudvisum nemen.Met 1 of 2 verlengingen .
De regels in Jkt en Bali is in principe dezelfde , biro jasa heb je bijna overal .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-06-2013 00:39 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Het is de dagelijkse praktijk in Indonesia dat men( die het kan betalen ) iemand laat doen of biro jasa . Het stikt daar van de biro jasa .
Ik schakel ook biro jasa (of travelburo) als ik iets moet regelen en niet de zin of tijd hebt om zelf te doen.

In oude topic(s) staat ook over het verlengen van VOA met 30 dagen in Indonesia.
Ik heb zelf geen ervaring, vertelde alleen wat mijn Amsterdamse vriend(klasgenoot uit Indonesia) dat ook gedaan had.
Na zijn VUT ging hij langer dan 1 maand weg, dus VOA verlengen toen het kon (al ingevoerd) in Jakarta of sosbudvisum nemen.Met 1 of 2 verlengingen .
De regels in Jkt en Bali is in principe dezelfde , biro jasa heb je bijna overal .

Ik denk dat het onnodig is om hierover verder te discussieeren.
De zaak is opgelost door AEB met volledige en uptodate info
De vraagsteller kan vooruit en weet nu ook over het bestaan van een Biro Jasa
Dus waarom nog verder discussieeren ??? Waarom ... met welk doel ???
Ga mij aub niet weer vertellen dat het overal (bijna) hetzelfde is.
WIJ weten dat het in de praktijk (soms) anders is.
Dat is de dagelijkse realiteit in Indonesie

Dus ik heb liever up-to-date informatie van een expert ter plaatse AEB in dit geval
als een theoretische posting van 2005 (en ik denk de vraagsteller ook)

spacer line  

On 22-06-2013 23:10 sabar2 wrote:
AEB

Ik volg de 24-uur van Le Mans op EuroSport, incl. de nachtelijke uurtjes, heb wat vrienden en oude bekenden die daar meedoen en wil zien hoe ze het doen.

spacer line  

Ik heb geschreven :

De aangehaalde topic / posting van 2005 was op dat moment niet theoretisch maar de dagelijkse praktijk van dat moment .
Zelfs in 2000 of vele jaren eerder.

Actuele info over de huidige kosten (op dit moment), welke papieren men moet hebben kan men ook vinden in de site van de KBRI en de site van Imigrasi Indonesia etc .
AEB vertelde ook over inschakelen van BIRO JASA .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-06-2013 01:32 Surya Atmadja wrote:
Ik heb geschreven :

De aangehaalde topic / posting van 2005 was op dat moment niet theoretisch maar de dagelijkse praktijk van dat moment .
Zelfs in 2000 of vele jaren eerder.

Actuele info over de huidige kosten (op dit moment), welke papieren men moet hebben kan men ook vinden in de site van de KBRI en de site van Imigrasi Indonesia etc .
AEB vertelde ook over inschakelen van BIRO JASA .

Mooi prachtig.
Steek een pluim op je hoed.
Wat wil je nu eigenlijk bewijzen ?
Einde irrelevante discussie, mosterd na de maaltijd.

Je overschat de site van KBRI daar mag wel eens wat meer (uitgebreidere actuele)
info op komen staan want die is zeker onvolledig en heel veel staat er niet op.
Ook niet dat wat je nu beweert.
Maar probeer het daar zelf maar eens terug te vinden. Veel succes.

Over de procedure hoe je een 60-dagen visum moet verlengen in Indonesie
staat ook niks,nada, vermeldt.

Wel diverse schermen met "Error 404" niet goed geplaatst dus

Maar reacties hierop graag in ander topic plaatsen bv rumah jompo

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-06-2013 01:29 Amed East Bali wrote:

[quote removed]

Ik volg de 24-uur van Le Mans op EuroSport, incl. de nachtelijke uurtjes, heb wat vrienden en oude bekenden die daar meedoen en wil zien hoe ze het doen.

OK enjoy AEB Emoticon: Party! Emoticon: Party!

dekarre
User
User icon of dekarre
spacer line

Ik wil nog iets vragen op dit topic: Wij gaan binnenkort naar Bali voor 40 dagen en vragen een visum aan in de ambassade in Brussel. Maar ik hoor regelmatig berichten dat je uw visum in Bali VOA kan verlengen zonder naar b.v. Singapore te gaan. Is dit gemakkelijk te doen, veilig, en hoeveel kost dit momenteel en waar kan je daar best naartoe?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Een hele heisa Dekarre, dan moet je ook een sponsor hebben, zit uren bij de immigratie, één brok ellende, lekker in Brussel doen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,463,371 topic views - 233,390 posts - 13,684 topics - 23,836 members - last post @ 25-08-2019 11:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,335,086 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com