indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik vind het persoonlijk nog te weinig Malam
Dat rijbewijs zou ik sowieso levenslang innemen
zodat anderen zich bewust worden dat dit niet wordt getolereerd.

Ik weet niet of ik zo rustig zou blijven als het bv mijn zoon zou zijn
maar dat dit lachwekkende veroordelingen zijn is een gegeven.
Het gaat wel om het verlies van iemands leven dat schijnt nog
niet door te dringen.

Maar de wetgevers hebben andere prioriteiten, totdat ze het zelf
persoonlijk mee maken in hun directe omgeving, of er een electoraal
voordeel uit denken te kunnen halen.

De doe-maar-watjes club in Den Haag.
Idem dito met de bezuinigingen aan de ene kant wordt het geld met bakken
eruit gegooid en waar het de mensen echt raakt gaat men met de botte bijl
verder hakken.

Een bezuinigingstip voor de dames/heren heb ik wel:

http://www.nu.nl/economie/3540(...)rie-miljard-ict.html

1/4 miljard per jaar dat kan daar gemakkelijk vanaf, wel meer ook naar mijn gevoel.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Reizigers gaan minder vaccineren, want door de economische crisis wordt er minder gereisd !?
Raar terwijl Schiphol bv moet uitbreiden omdat er meer gereisd wordt !?
Rutte zegt ook dat het geld moet rollen om uit de economische crisis te komen
en dat het allemaal wel meevalt.
Wanneer de export weer toeneemt dan is de crisis voorbij !?
Ondertussen snijdt Schippers verder in het basispakket hogere eigen bijdrages
en zelfs de werelddekking moet aangepast worden naar de "nieuwe wereld Europa"
Welvarend Nederland kan best nog bijbetalen en de kosten volksgezondheid moeten
omlaag (zelfs ten koste van de kwaliteit) !?
Burgers krijgen ook steeds meer keuzevrijheid, wel of niet meer bijbetalen vnl

Wat ik dan weer met zo'n nieuwtje moet dat vraag ik me dan af !?
Die mensen hebben toch allemaal hun eigen verantwoordelijkheid
zanik dan niet als die mensen gebruik maken van hun verkregen keuzevrijheid

Voor de PVV-ers en semi-PVV-ers (die toch maar op de VVD stemmen) is er nog
iets leuks vermeldt;

Er is een campagne opgestart voor MEKKA-gangers om zich in te enten tegen het
gevaar van hersenvliesontsteking !?
(dat weetje zullen we nu wel vaker gaan horen,bv bij het vragenuurtje)

Wat zijn we weer lekker bezig. Geweldig land dat Nederland.

http://www.nu.nl/economie/3542(...)ccinatie-crisis.html

Ik vind dat sommige politici een verplichtte psychologische test dienen te krijgen
voordat ze zich verkiesbaar kunnen stellen, dan krijgen we in iedergeval minder
kandidaten op de kieslijsten en die inenting tegen hersenvliesontsteking da's
voor velen allen te laat, da's al uitgezaaid. Maar wie ben ik !?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Uit een ander onderwerp:

On 08-08-2013 16:44 Anne Mieke wrote:
soms zijn de antwoorden dichter bij dan je denkt....
http://forum.indahnesia.com/to(...)oe_groot_is_bali.php

weliswaar een jaar of vier oud maar oppervlakte is isrts wat niet zo snel verandert....

Iemand die ooit op Bali is geweest zal toch wel snel weten dat het "iets" groter is dan de provincie Utrecht.

Deze sneer was niet nodig, maar om daar antwoord op te geven

Iemand die zo vaak in Indonesie is geweest en nog nooit "iets" heeft gemerkt van drugsgebruik in Indonesie, wat moet ik daar dan van zeggen ?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sabar

Allereerst over de "sneer". Ik bedoel ermee dat het supereenvoudig is om achter het juiste antwoord te komen (buiten het feit dat de vraagsteller die informatie ook gemakkelijk kan vinden).
Misschien valt het je zelf niet eens op maar mij in elk geval wel, dat je in zo ongeveer elk topic post. Dat is prima als je er iets te melden hebt. Je hebt zelf weleens gezegd dat je heel veel tijd hebt. Als je die dan toch hebt gebruik die dan om de juiste info aan mensen te geven. Jij geeft nu als eerste een antwoord (dat niet klopt). (Nieuwe) forumleden gaan vaak te rade bij "het meubilair" van een forum. Er zijn vele vragen waarop vele antwoorden mogelijk zijn, maar een vraag hoe groot Bali ongeveer is is een vraag waar alleen een feitelijk antwoord opgegeven kan worden.

En over of het wel of niet "nodig" is. Vorige week schreef je nog "ik schrijf wat ik wil". Welnu dat doe ik ook.

Heel anders is het met jouw opmerking : Iemand die zo vaak in Indonesie is geweest en nog nooit "iets" heeft gemerkt van drugsgebruik in Indonesie, wat moet ik daar dan van zeggen?
Dit is wat ik schreef:

On 04-08-2013 23:06 Anne Mieke wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Madrotter
Ik heb met open mond je postings gelezen (met name de eerste). Zelf heb ik nooit iets te maken gehad met drugs in Indonesie, nooit iets van gezien, nooit aangeboden (vrouw?). Ik zie altijd die borden over "narkoba" en ik hoor er ook regelmatig mensen over. En dan denk ik: waar dan...? ik zie het niet....waar hebben ze het over?
Ik kom nooit in cafes of clubs in de steden van Java, op Bali of in Makassar.
Verschrikkelijk.

Misschien is het je (niet?) opgevallen maar ik ben in alle postings de enige vrouw. Misschien komt het in je op dat mogelijk vrouwen daar niet zoveel mee te maken hebben? Dat mijn leeftijd misschien daarin ook meespeelt? Ik zou wat dat aangaat graag hier alle vrouwen op het forum willen uitnodigen om op te schrijven wat hun ervaringen zijn.
Ik schrijf dat ik nooit naar clubs of cafeís ga. Verder heb ik geen verstand van drugs.
Ik zal het je nog sterker vertellen: in ons regiokantoor is speciale aandacht gevraagd en uitleg gegeven omdat er webcams zijn aangebracht om dealers in de gaten te houden. Slechts een fractie van mijn collegaís (en in mijn omgeving is 80% man) begreep wat er aan de hand was.
Nogmaals, ik heb in Indonesie nooit iets te maken gehad met drugs. Het is me nooit aangeboden en ik heb het nooit gezien. En als het aan mij ligt hoef ik het ook niet te zien.

Ik vind dit dan ook van een heel ander kaliber dan dat je doet voorkomen wel eea van Bali te weten maar er qua afmeting compleet langs zit.
Zoals al een keer gezegd kan ik begrijpen dat je niet alles kunt weten. Ik weet niks over drugs, dat komt in mijn posting ook duidelijk naar voren en ik was geschokt door het verhaal. Er zijn nog veel meer dingen die ik niet weet, zoals bijvoorbeeld de ontroerendgoedpraktijken (en daar zul je ook zelden een posting van mij tegenkomen). Mijn ervaringen zijn gebaseerd op mijn reizen, op de dingen die ik zie, die ik meemaak, niks meer en niks minder. Wel van Sumatera tot aan Papua want daar zitten nogal wat verschillen in

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Och gut gaan we nu op die toer ? Ik ben vrouw daar ligt het aan.

Er zijn in Indonesie niet alleen mannelijke gebruikers ook niet onder de toeristen
ook vrouwen wordt dit aangeboden, of ze zoeken het op.

Maar Ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen alles weet.
Maar om daar nu als excuus voor te gebruiken ik ben vrouw,da's een feministische
doodzonde. Heel veel mensen zien het niet dat drugsgebruik.
bv Eindhovenaren die iedere dag langs het NS-station lopen, of de Willemstraat
(bij Palthe-bioscoop) of Stratumseind (het uitgangscentrum), die zien dat niet.
Het zijn wel DE plekken in Eindhoven waar je moet zijn om te "scoren"
Ik kan het weten want ik heb in de drugshulpverlening gezeten daar.

On 08-08-2013 19:33 Anne Mieke wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Sabar

Ik vind dit dan ook van een heel ander kaliber dan dat je doet voorkomen wel eea van Bali te weten maar er qua afmeting compleet langs zit.
Zoals al een keer gezegd kan ik begrijpen dat je niet alles kunt weten.

Dat je (dat ben ik dacht ik) doet voorkomen wel eea van Bali te weten.
Da's weer zo'n onder de gordel-uitspraak.
Dat alle feitjes niet in mijn hoofd zitten (zoals oppervlakte-vergelijking) da's nog
geen reden om dan maar meteen alles in twijfel te trekken, maar je snijdt graag
Even laten zien hoe superieur je bent.
Ik weet eea van Bali inderdaad ben er geweest en in alle hoeken m.u.v. het westen
en het zuidelijke puntje. Alle feitjes heb ik niet bij de hand dat is ook niet mijn hobby.
M.b.t. dat punt en recente info laat ik het graag over aan plaatselijke deskundigen
die beter geinformeerd zijn, had ik mbt dit feitje beter ook kunnen doen, maar was
zo dom om een boekje te geloven.
Wat ik ook meteen aangaf en er niet stug aan vast bleef houden.

Na de normale posting van Jupje heb ik netjes aangegeven dat de door mij
geraadpleegde bron vwb oppervlakte wellicht onjuist was.
Dus ik geef netjes aan dat ik ernaast zat.

Daarna komt dan jouw posting met een verwijzing naar een oude posting.
Toevallig begon ook die met dezelfde vergelijking (Utrecht) dus waarschijnlijk
dezelfde bron gebruikt.

Allemaal normaal verkeer maar dan die sneer da's onnodig.

Ik heb nooit aangegeven dat ik een Indonesie-expert ben louter dat ik info aangeef
vanuit mijn ervaringen (en die kunnen per persoon verschillen)
Je gaat zelf nogal prat op je kennis want je gaat er al jaren heen en 3x per jaar zelfs.
Inderdaad daar heb je een behoorlijke bagage mee en ik heb met plezier veel van
je reisverhalen meegelezen en er van meegenoten maar inmiddels heb ik je nu
ook leren kennen van een andere kant; het betwetertje.

Tuurlijk weet je veel maar veel weet je ook nog niet en wanneer iemand wie dan ook vanuit een andere hoek een posting doet ben je er direct bij om alles naar jou bedoeling om te buigen. Niet iedereen volgt jou bedoelingen, iedereen heeft een andere ervaring/kijk op zaken. Je ziet mij toch ook niet iedere posting van een ander bekritiseren wanneer het gaat om Indonesie.
Ik geef aan dat ik een andere ervaring heb of een andere kijk erop.

Even terughalen in je herinnering het volgende:

Een hele tijd geleden gaf ik eens aan dat het in sommige gebieden gedurende de ramadan wel eens lastig was om aan eten te komen.
Ik gaf zelfs als voorbeeld dat ik bij restaurantjes voor gesloten deuren kwam en dat later het stampvol zat.
Maar nee, dat had je nog nooit meegemaakt in je reizen gaf je toen aan.

Verbaasd zie ik dan enige tijd later dat je post dat men gedurende de ramadan
wel er rekening mee moet houden dat op sommige tijden,in bepaalde gebieden
men gesloten deuren kan vinden bij lokale restaurants en dat men beter een
voorraadje aan kan leggen.

Niet erg consequent.

Maar ja een eigen "slip of the tongue" toegeven is lastig immers dat tast je superieuriteit aan.

Je gooit graag met termen als "dat is onzin" immers je weet het beter.
Verkeerde instelling Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM je bent nooit te oud om te leren.
Als voorbeeld ik zit in Solo en heb daar een ruime ervaring, maar ik leer er nog heel
veel bij oa van Jupje (maar ook anderen) Ik zie / weet ook niet alles en dat wil ik
ook helemaal niet pretenderen.
Dus dit soort sneren dat is wellicht gebruikelijk op "je werkvloer" maar wordt
door mij niet in dank afgenomen al was je Drs. Indonesie.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-08-2013 19:45 sabar2 wrote:

Och gut gaan we nu op die toer ? Ik ben vrouw daar ligt het aan.
Toer of niet, kom je er misschien op dat dat misschien wel eens waar zou kunnen zijn? Zou het misschien toch niet zo zijn dat het voornamelijk alleen mannen aangeboden wordt?

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

cathy
User
spacer line

Wij mijn man en ik reizen ook al best lang door Indonesie vanaf 1993. Ik heb het nog eens nagevraagd aan mijn man maar wij kunnen ons echt niet heugen dat wij ook maar iets van drugs hebben gezien of ooit eens aangeboden hebben gekregen. Ja wat wij hebben gezien op Sumatera veelal vrouwen die kauwen namelijk op spul waar je vreselijk vieze rode mond van krijgt. Heet het siri??!! ik weet het niet echt. Mijn moeder deed dat ook in haar hele jonge jaren. Ik kan het haar niet meer vragen want ze is dementerend.

spacer line  

On 08-08-2013 20:38 cathy wrote:
Wij mijn man en ik reizen ook al best lang door Indonesie vanaf 1993 dat ook in haar hele jonge jaren. Ik kan het haar niet meer vragen want ze is dementerend.

Als je zelf geen belangstelling hebt en ook geen vrienden / kennissen die in vaak uitgaat in DUGEM( Dunia Gemerlap-Gembira, Bar , nachtclubs etc) zal je ook weinig te maken hebben met drugs.

Ik ben geboren/getogen inJakarta , heb daar gewoond tot 1968 en van af 1979 jaarlijks terug voor vakantie / social verplichtingen bij familie en vrienden.
Nog nooit iet van gemerkt van drugs , wel ooit aangebodengekregen bij KUTA Square (BALI) , has has en later yang geul( Young girl) .
Gewoon op straat zoals je vroeger in Amsterdam het aangeboden krijgt .
De drug verkoop en verbruik in Indonesia is altijd in het geniep , doorsnee toeristen die op straat lopen en niet naar speciale "gelegenheid" komen zullen ook niks van merken.

Die sirih kauwen is ook een soort "verslaving", mijn oma doet het ook .
Het is bijna dezelfde als op tabak kauwen( in Wild West film, de cowboys).
Ingredient, sirihblad, pinangnootje, kapur sirih en nog een paar ingredienten, toen ik klein was had ik ook een paar keren geprobeerd .
Trouwens bij sommige volksstammen gaan mannen ook sirih kauwen.
Ik heb thuis een antieke(?) koperen sirih stel van bijna 100 jr oud.

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat is sirih pinang Cathy. Dat heb ik wel heel vaak gezien, o.a. in de dorpen op Sumatera maar ook veel in bijvoorbeeld Timor, Sumba en Papua.
Het is een samenstelling van pinang (een noot) die samen met de sirih vrucht of blad en een beetje kapur (kalk) fijngekauwd wordt. Het speeksel wordt dan rood en regelmatig op de grond uitgespuugd. Het heeft (bij mij/mensen die het nooit gebruiken) een intense werking. Ik kan er niet goed tegen.
Dat kun je inderdaad ook als een drug zien maar dit is niet het soort drugs waar het in dit topic over gaat
http://forum.indahnesia.com/to(...)ugs_in_indonesie.php

cathy
User
spacer line

dank voor je uitvoerige beschrijving Anne Mieke.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-08-2013 21:01 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Als je zelf geen belangstelling hebt en ook geen vrienden / kennissen die in vaak uitgaat in DUGEM( Dunia Gemerlap-Gembira, Bar , nachtclubs etc) zal je ook weinig te maken hebben met drugs.

Ik ben geboren/getogen inJakarta , heb daar gewoond tot 1968 en van af 1979 jaarlijks terug voor vakantie / social verplichtingen bij familie en vrienden.
Nog nooit iet van gemerkt van drugs , wel ooit aangebodengekregen bij KUTA Square (BALI) , has has en later yang geul( Young girl) .
Gewoon op straat zoals je vroeger in Amsterdam het aangeboden krijgt .
De drug verkoop en verbruik in Indonesia is altijd in het geniep , doorsnee toeristen die op straat lopen en niet naar speciale "gelegenheid" komen zullen ook niks van merken.
Dit is precies wat ik bedoel. Ook ik heb er nooit iets van gemerkt.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik heb ook nog nooit iets gemerkt waardoor ik met drugs gerelateerd ben geweest.
Ik kom al vanaf 1994 in IndonesiŽ.
Het zal er wel zijn, maar ik heb altijd bier opgezocht en geen tenten waar je vrouwen kon kopen.
In Sanur hebben ze mij wel eens een jong meisje aangeboden, maar die heb ik afgeslagen.
En ik ben toch vaak in JL Jaksa geweest, waar je het zou kunnen vinden zelfs daar nooit iets van gemerkt..
Ik heb er nooit naar gezocht dus wat je niet zoek zal je niet ontmoeten.
Ik zeg altijd maar zo.
"Wat je heb, hoef je niet meer te krijgen", een FC Kampioenen uitspraak.
Nu ga ik naar dit programma kijken.
http://www.hollandsezaken.tv/u(...)dag-8-augustus-2013/
Dat is ook interessant lijkt mij................... Emoticon: Shiny Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 08-08-2013 19:45 sabar2 wrote:
Maar Ik kan me heel goed voorstellen dat niet iedereen alles weet.
Maar om daar nu als excuus voor te gebruiken ik ben vrouw,da's een feministische
doodzonde. Heel veel mensen zien het niet dat drugsgebruik.
bv Eindhovenaren die iedere dag langs het NS-station lopen, of de Willemstraat
(bij Palthe-bioscoop) of Stratumseind (het uitgangscentrum), die zien dat niet.
Het zijn wel DE plekken in Eindhoven waar je moet zijn om te "scoren"
Ik kan het weten want ik heb in de drugshulpverlening gezeten daar.

De non-discussie mag stoppen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nogmaals, het is geen excuus, het is een feit dat niet elke groep iets aangeboden krijgt. De plekken die je hierboven noemt daar kom ik regelmatig. Ik werk op het 18 Septemberplein.
En verder leg ik je ook uit dat heel erg weinig van mijn collega's dit in de gaten hebben/hadden, net als ik. Dus nee, ik zie het niet, en veel anderen blijkbaar ook niet. Zou het misschien kunnen dat ALS Indonesiers iemand iets aanbieden ze hun kansen inschatten op sexe, uiterlijk en leeftijd? En NOGMAALS: ik kom niet in cafes en clubs en als het even kan al helemaal niet in grote steden. Dat is geen waardeoordeel (voordat dat verkeerd opgevat wordt) maar een feit op mezelf van toepassing.

Blijft nog de vraag wat dit te maken heeft met mijn antwoord van daarstraks. In deze dus.
http://forum.indahnesia.com/to(...)kopen_in_advance.php

En de non discussie stoppen? Begrijp ik de dingen nou niet. Dit is Rumah Jompo, juist bedoelt voor dit soort dingen en bovendien heb je het dit zelf erin gezet, sterker nog je hebt dit topic zelf aangemaakt.. (niet dat ik het verschil weet met het "Omong" topic overigens)

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

SA schreef:

Nog nooit iet van gemerkt van drugs , wel ooit aangeboden gekregen bij KUTA Square (BALI) , has has

Precies en daar is het ook de enige keer geweest dat het ons is aangeboden, gewoon nee zeggen en doorlopen en we komen toch heel vaak in Indonesie.

Het is er wel, ik heb er over gehoord maar wat madrotter heeft geschreven daar ben ook ik van geschrokken.

Ik heb wel gevallen van "drank misbruik" gezien en weet van mensen die dood gegaan zijn aan dat illegaal gestookt spul!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

De non-discussie betreft het gegeven als zou ik gezegd hebben dat het niet kan
dat mensen dat niet zien of dat het niet voorkomt dat er mensen zijn die het niet aangeboden krijgen.

Je legt me woorden in de mond om een non-discussie op te starten.
Ook nog oproepen tot reacties (prachtig rookgordijn creeeren)

Natuurlijk zijn die mensen er en dat zal ongetwijfeld ook o.a. met leeftijd
te maken hebben maar niet sexe. Want ook vrouwelijke (toeristen) gebruikers
lopen tegen de lamp en zitten in de gevangenissen van Indonesie.

Dus vrouw-zijn is geen argument m.i.
Dus in die zin is het een non-discussie.

Vwb de topic waar je naar verwijst... de oorzaak van mijn posting hier in Rumah Jompo.
De bedoeling van de "sneer" verklaar je weer achteraf, dat is een gemakkelijke dooddoener om verdere discussies te stoppen, wanneer je over de schreef gaat.

On 08-08-2013 19:33 Anne Mieke wrote:

Allereerst over de "sneer". Ik bedoel ermee dat ........

En wat bedoelde je met "doet voorkomen" of zit daar geen dubbele bodem onder ??

Je mag jezelf van mij Indonesie-expert of Drs Indonesie noemen maar dan wel
graag duidelijk zijn in je postings en niet achteraf zeggen maar ik bedoelde het anders.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Dit is Rumah Jompo, juist bedoelt voor dit soort dingen en bovendien heb je het dit zelf erin gezet, sterker nog je hebt dit topic zelf aangemaakt.. (niet dat ik het verschil weet met het "Omong" topic overigens)

in Omong-Omong is het kletspraat en in Rumah jompo mogen de "bejaarden" aan het woord oftewel omong-kosong. Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

On 08-08-2013 21:45 4yoke4 wrote:
SA schreef:

[quote removed]

Precies en daar is het ook de enige keer geweest dat het ons is aangeboden, gewoon nee zeggen en doorlopen en we komen toch heel vaak in Indonesie.

Ik heb gewoon een gesprekje aangeknoopt.
Heb zelf gevraagd of ik bij hun moet kopen en dat hij bij mij wil kopen .
Tuurlijk willen ze AAN mij verkopen , good quality .
Antwoord , geen belangstelling , in mijn kampung(di kampung saya) is beter.
Di Amsterdam.
Dus bieden ze iets anders , yang geul, kennelijk een" potentiele" klant , een oudere man , mss wil si Om een jong blaadje hebben ??.
Toen kwam ibu de vrouw(mijn bazin) en Junior terug , dus moet ik afscheid nemen van die premanachtige groep .
Elke keer als we langs komen om bij de Dulang sate en nasi campur te eten groeten ze mij vriendelijk.En kijken kijken naar langs lopende toeristen.
Wij logeren bij Harris Kuta.

spacer line  

On 08-08-2013 21:59 4yoke4 wrote:

[quote removed]

in Omong-Omong is het kletspraat en in Rumah jompo mogen de "bejaarden" aan het woord oftewel omong-kosong. Emoticon: Party!

Voel me niet aangesproken Emoticon: Shiny

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-08-2013 21:47 sabar2 wrote:

Vwb de topic waar je naar verwijst... de oorzaak van mijn posting hier in Rumah Jompo.
De bedoeling van de "sneer" verklaar je weer achteraf, dat is een gemakkelijke dooddoener om verdere discussies te stoppen, wanneer je over de schreef gaat.

[quote removed]

En wat bedoelde je met "doet voorkomen" of zit daar geen dubbele bodem onder ??

Sabar2 ik ben het een beetje kwijt.
Je verwijt me een sneer. Als ik me er gemakkelijk vanaf had gemaakt dan had ik ook kunnen zeggen dat die "iemand" helemaal niet over jou ging maar in het algemeen. Ik heb je gewoon antwoord gegeven en je laten weten dat ik dat inderdaad niet begrijp. Je gebruikt zelf als "tegenhanger" mijn naiviteit - laat ik het daar maar op houden want ik kan het nog honderd keer zeggen dat ik nooit mee te maken heb gehad maar dat komt blijkbaar niet aan. Je moet dingen ook niet uit zijn verband halen. Ik denk serieus dat ik geen doelgroep ben. Ik weet ook wel dat er vrouwen met drugs te maken hebben maar ik denk toch echt dat die vaak een heel ander profiel hebben.

Je laatste zin met "doet voorkomen"? wat bedoel je daar precies mee?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Rumah Jompo is dacht ik anders opgestart als alleen voor bejaarden anders mag ik hier niks posten want ik ben nog niet bejaard. Eea was meer bedoeld om topic-vervuiling te voorkomen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-08-2013 21:59 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Nou dan blijf ik maar hier.... Emoticon: Smile

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AM "doet voorkomen" zie quote 19:45

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-08-2013 21:47 sabar2 wrote:

Je mag jezelf van mij Indonesie-expert of Drs Indonesie noemen maar dan wel
graag duidelijk zijn in je postings en niet achteraf zeggen maar ik bedoelde het anders.
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.

Je hoeft overigens geen "expert" te zijn om te weten dat Bali iets groter is dan de provincie Utrecht.
Ik krijg nooit klachten dat ik niet duidelijk ben, integendeel.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 08-08-2013 22:09 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.

Je hoeft overigens geen "expert" te zijn om te weten dat Bali iets groter is dan de provincie Utrecht.
Ik krijg nooit klachten dat ik niet duidelijk ben, integendeel.

Niet eea uit zijn verband trekken laat eea in de totale context blijven,
daar ging het helemaal niet over, niet selectief shoppen.
Da's een indonesisch kwaaltje.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

75,329,860 topic views - 233,663 posts - 13,688 topics - 24,501 members - last post @ 20-09-2019 18:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,439,363 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com