indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Anne-Miek het is weer zover dank zij die Multinal die de Palmolie belangrijker vinden dan de gezondheid van die omgeving.
Singapore moet niet naar de burgers van Sumatra wijzen, maar bij Unilever en andere consortium die daar belang in hebben.
De vraag naar die Olie is gewoon hoog en dat maakt het dat ze daar op een stompzinnige wijze hun bossen als Landbouw grond om te woelen.
Je moet echt in dit geval bij het nalatigheid bij de afnemers zijn, die hen niet wil leren op een andere wijze die gebieden tot landbouw grond te maken.
Maar ik denk dat de milieu organisaties ook niet zo zit te springen, om daar aandacht aan te geven……….

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

De “kleine, arme Indonesische man” is net zo goed schuldig als de multinationals. Misschien wel 100,000’en van die kerels op Sumatra die zich beroepen op hun status van “arme” en zich daardoor menen alles te kunnen veroorloven, zoals bijv. het platbranden van een stuk jungle om dat seizoen weer een nieuw / vers stuk grond illegaal te kunnen bebouwen. Kerels / families die zich geen reet aantrekken van belangen voor het milieu, internationale verhoudingen, veiligheid, etc., etc. maar slechts geinteresseerd zijn in hun eigen korte termijn belang.

Idem dito hier op Bali: Ieder jaar weer “bosbranden” op de hellingen van de Gunung Agung en andere bergen. Allemaal in de fik gestoken door lokale armen die zich niets aantrekken van wetten of “mijn en dijn” en gewoon overheids land inpikken, de boel afbranden, omploegen en daarna gebruiken voor een jaar / seizoen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AEB; zijn die hellingen van de Gunung Agung geen Nationaal Park zelfs?

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Yerun:

Nee, de (hellingen van de) Gunung Agung zijn (nog) geen Nat. Park.

Maar, wel of geen Nationaal Park, maakt niets uit. In het Nat. Park in het noord-westen van Bali trekken de locals zich ook geen reet aan van wet- of regelgeving en branden daar zelfs IN het Nationale Park de boel plat om een stukje land te kunnen gebruiken zoals het hen uitkomt. "Handhaving" op e.e.a. moet komen van "officials" die in het zelfde gebied wonen, dus dan weet je het wel Emoticon: Wink

If you have nothing to loose, you can risk everything

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AEB; Ik dacht dat het inmiddels een Nationaal Park was. Zal wel abuis zijn met een andere vulkaan daar in de buurt. Verder absoluut waar, heeft geen nut met een handhaver die ook je buurman is. Helaas. En nog meer helaas is dat de situatie ook niet snel zal verbeteren vrees ik.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Idd het is weer zover.
De overlast van bosbranden op Sumatra is al jarenlang aan de gang.
In de tijd dat ik in Malaysia zat was dit een "hot topic" in de spanningen
met Indonesia
KL werd regelmatig (bijna dagelijks) gehuld in een walm
en de regenbuien bestonden uit zwart water waardoor iedereen de auto
en kleding regelmatig een extra beurt moest geven.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Bu(...)mog-in-16-jaar.dhtml
Singapore wil van Indonesië de namen hebben van bedrijven die op Sumatra bossen verbranden en daarmee de ergste luchtvervuiling in 16 jaar veroorzaken. De vervuiling nam woensdag weer toe.

Metingen in de stad gaven maandagavond al 155 op de Pollutant Standards Index (PSI) aan. De PSI is een index met een schaal van 0 tot 500, waarbij een niveau van 100 als gezond wordt beschouwd. Woensdag was dat tot 170 gestegen en dat is het hoogste niveau in Singapore sinds 1997, toen het niveau 226 was.

Als de afnemers van palmolie eens die mensen, de instanties en die boeren waarschuwen dat ze op een andere manier die landbouw gronden ontwikkelen is het rap afgelopen.... Emoticon: Angry

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Je hebt mogelijk een punt Ziel, maar ik vrees dat de aard van de Indonesiër niet snel zal veranderen. De meeste mensen hebben nauwelijks een gevoel voor de natuur. Die gooit men al jaren in de uitverkoop, getuige de dieren uit het wild die openlijk op de pasar verhandeld worden. Als de Indo zijn leuter voor een goede prijs zou kunnen verkopen zou hij dat ook nog doen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja daar ben ik het ook mee eens, maar dat neemt niet weg dat diegene die daar hun olie inkoop en dat zijn meestal die Unilever en zijn kompanen mede verantwoordelijk gesteld kunnen worden.

De kans is ook groot als ze zo’n leuters zien, eten ze dat ook op, dat zien ze aan als Saucijzen worst…………….

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Gezien het gangbare formaat aldaar zullen ze eerder aan knakworst denken.

spacer line  

Het is wel zo dat het water na de zee dragen is.Omdat ze de bossen plat branden en aan de andere kant hebben ze weer kwekerijen waar dus jong aan plant uitzetten voor de bossen op Sumatra.Daar ben ik ook geweest bij die kwekerij dit is niet te bevatten.Ze moeten beter onderwijs hebben hoe het hoort.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Wanneer ze 2 jaar intensief palmolie hebben verbouwd is de grond uitgeput
dan groeit er voorlopig niet veel meer.
Die ervaring heeft men al op Kalimantan.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

tom317
User
spacer line

Hallo !
Wij zijn momenteel aan het reizen dit Indonesië en de volgende plek die we wilde bezoeken
Zou sumatra zijn maar Door de recente bosbranden zijn we erg aan het twijfelen geslagen , we wilde in principe naar medan, aceh, Toba, leuser ... iemand een idee ?
Bedankt !

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

http://www.brandveilig.com/nie(...)-uit-indonesie-38445

Dit is een bericht van 9 dagen geleden.
Of het verstandig is nu die kant op te gaan betwijfel ik, ondanks dat de wind is gedraaid en Singapore/Malaisië nu minder last hebben, staat de boel daar volgens de Indonesische media nog steeds in de fik, dus zit je in de buurt van Medan of Tobameer en je hebt pech dan zou je reis weleens behoorlijk verpest kunnen worden door smog.

simpati
User
spacer line

dus zit je in de buurt van Medan of Tobameer
De verslaggever ter plaatse vertelde dat op Samosir (nog) geen overlast is.
Groetjes,
Jan

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

In een land waar de corruptie alles bepaalt, zal het grote geld altijd zegevieren!
Bye bye, regenwoud, bye bye tijgers, orang oetangs, olifanten en neushoorns. Palmolie brengt immers oneindig veel meer op dan natuur.
Ik ben misschien pessimistisch, maar helaas ook realistisch. Op lange termijn zie ik de toekomst wat betreft het regewoud in Indonesië zeer somber in.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,218,832 topic views - 233,127 posts - 13,680 topics - 23,075 members - last post @ 21-07-2019 16:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,930,024 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com