indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hier staan de plaatsen voor mogelijke aanvraag van visum
http://indonesie.nlambassade.o(...)en-in-indonesie.html

Dit betekent dat voor velen dat Jakarta nog steeds de plaats is om een visum aan te vragen.
Buiten Java, Sumatera en Bali houdt het nl op. Als je in zuid Sumatera of op een van de andere eilanden woont ben je zo goed als verplicht om de aanvraag op Java te doen, de logische keuze is dan Jakarta.

Je zult maar op Sulawesi, Maluku, Papua, Nusa Tenggara of Kalimantan wonen… TENZIJ daar zoals vroeger op sommige eilanden/plaatsen nog consulair vertegenwoordigers aanwezig zijn. Echter de website vermeldt hier niets over.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ach ik begrijp best wel de gedachtengang van YB, het is uiterst dom van een hond om in de hand van de baas te bijten die hem voedt.
Maar zo'n groot land waar Nederland gewoon zegt kom maar naar Jakarta, over uit punt.
Dan bovendien een ambassade die volledig hun eigen gang gaan zonder dat Buitenlandse zaken er enig invloed op heeft of er iets aan doet.
We kunnen het wel goed proberen te praten, maar het is een schande, surf maar eens over internet en zie wat ze flikken bah.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

De ervaring leert dat de dames achter het loket nou niet uitblinken in klantvriendelijkheid, en het idee hebben dat er een "klant" staat aan de andere kant van het loket. Nog de "security"en die volwassenen behandelt als kleine kinderen in het aanwijzen van zitplaatsen en wie zijn beurt het is.

De keerzijde is dat de consulaire medewerkers vriendelijk en behulpzaam zijn.

Wat nou de reden is voor de dames achter het pantserglas een dergelijke arrogante houding te geven ontgaat me volledig. Ook ik ben klant. Dat besef is er duidelijk niet. Die zou en mij en mijn mensen naar huis sturen. Ben even naar de kluis gelopen en de telefoon er uit gehaald en gebeld. Ik had toen wel het nummer van de consulaire afdeling. Even later verscheen deze inderdaad aan het loket. Loket mevrouw kreeg duidelijk uit de zak. Met als resultaat dat het niveau van sjagerijnigheid aanzienlijk steeg. Dat ik daarom moest lachen wekte tot meer dan zichtbare ergernis. Alleen tja, de zogenaamde macht van mevrouw was plotseling gedecimeerd tot het niveau van haar bob-line en er verscheen stoom achter het brilletje.

Ik kreeg overigens telefonisch keurig een excuus !

De vorige kennismaking met de ambassade was ook een niet terechte afwijzingen voor een Schengenvisum. En moet zeggen dat Ambassades in andere landen waar ik mee te maken heb, beroepshalve en in privé aanzienlijk prettiger zijn om mee te werken. Ook de dames aan het loket zijn wezenlijk anders.

Tot zover mijn ervaring met Jakarta.

Where there is a will there will be relatives.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-06-2013 15:08 Anorak wrote:
Wat nou de reden is voor de dames achter het pantserglas een dergelijke arrogante houding te geven ontgaat me volledig. Ook ik ben klant. Dat besef is er duidelijk niet..
Dat besef wordt verboden door hun meerderen of wordt er heel uit "gehaald". De arrogante houding is een onderdeel van het ontmoedigingsbeleid. Bovendien vind ik ambassadepersoneel een bijzonder volk. Die arrogantie hebben ze volgens mij heel vaak.
Toen ik zes jaar geleden mijn visum voor Myanmar ging ophalen in Breda was ik ook even uit het veld geslagen toen mevrouw zelf opendeed en mij met mevrouw begroette. Zo kan het ook.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 23-06-2013 15:53 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Dat besef wordt verboden door hun meerderen of wordt er heel uit "gehaald". De arrogante houding is een onderdeel van het ontmoedigingsbeleid. Bovendien vind ik ambassadepersoneel een bijzonder volk. Die arrogantie hebben ze volgens mij heel vaak.

Er is dus eigenlijk maar één woord op zijn plaats, triest.
In en in triest.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Ik was vorige week weer eens op een Ambassade maar werd uiterst vriendelijk en accuraat geholpen. Het maakt veel uit om eens informeel kontakt te hebben tijdens zoiets als Koninginnedag of andere gelegenheid. Wel zie je steeds meer dat Ambassades hun visumdiensten uitbesteden.

Nederland heeft inderdaad een ambivalent beleid. Helemaal mee eens. Want als ik een Schengenvisum aanvraag en vlieg zoals een keer gebeurde via Brussel in, waren er geen visumkosten voor mijn wederheft Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Ons de omringende landen hebben inderdaad een andere houding naar hun burgers.

Waarom een Ambassadeur niet eens gaat praten met Buitenlandse zaken over praktische zaken. Simpel voorbeeld, rijbewijs verlengen, ik heb in Januari een BAK geld uitgegeven om mijn rijbewijs te verlengen. Ik beroepshalve WEL een grootrijbewijs nodig. Denk maar aan het besturen van kranen. Ik kan in veel landen mijn rijbewijs niet omzetten naar lokaal omdat ik nooit meer terug kan ruilen/verlengen naar Nederlands.

Als ik laat verlopen en moet opnieuw ben ik 11000 euro verder. Dus het verlies van 1500 euro maar genomen. Want eerder kon je een rijbewijs gewoon verlengen op de Ambassade. Heb overigen klacht en bezwaar ingediend voor het opheffen van de mogelijkheid. Het is wel steeds meer duidelijk dat Nederland weinig gelegen is aan zijn burgers in den vreemde. En recentelijk gesproken met de Consul Generaal hier. Zijn bericht was nog veel minder vrolijk. De bezuinings maatregelen zullen ook de Ambassades gaan treffen. Hetgeen hij vertelde weer ten koste gaat van dienstbaarheid waar de man in het geheel niet blij mee was. Hij vertelde dat de bezuinigingen de Ambassades zwaar gaat treffen.

Jaja, Timmermans, de man zelf is al een schwalbe.

Inderdaad in en in triest.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 23-06-2013 16:37 Anorak wrote:
Ik was vorige week weer eens op een Ambassade maar werd uiterst vriendelijk en accuraat geholpen. Het maakt veel uit om eens informeel kontakt te hebben tijdens zoiets als Koninginnedag of andere gelegenheid.
Je vergeet toch niet dat het vanaf nu Koningsdag is he Emoticon: Confused Emoticon: Wink Of is het uit het oog uit het hart?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-06-2013 16:54 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Je vergeet toch niet dat het vanaf nu Koningsdag is he Emoticon: Confused Emoticon: Wink Of is het uit het oog uit het hart?

Ik heb nog niks te klagen op "onze" nieuwe koning
alleen er wordt wel ontzettend veel geld uitgegeven aan zijn
"introductieperiode" in een crisistijd.

Maar dat hoort bij de gengsi van een koninkrijk is logisch
Geen ranja vlgs Rutte

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Anorak, niet reutelen, wees tevreden man.
Je hebt met je bijdrage enkele minuten mee mogen bekostigen aan de rondreis van onze Alex door de provinciën Emoticon: Wink
Heb je nog op BVN gekeken naar al die koekhappende idioten, whoehahahahaha.

Terwijl die roofridders in Den Haag hun ei leggen om de horigen een poot uit te draaien Emoticon: Laugh out loud

Nog effe, dan kunnen al die koekhappende idioten bij de volgende rondgang van Alex alleen nog maar lucht happen.

edwwwin
User
spacer line

Het systeem is in de lucht, afspraak is gemaakt, het lijkt er inderdaad op dat er 8 mensen per slot geboekt kunnen worden, bij een mouseover zie je 1/8 staan en bij volle 8/8.

Omdat ik in het begin alleen maar rood zag had ik daar niet opgelet en het systeem ging daarna down dus toen herinnerde ik me alleen die 6 vakjes per dag Emoticon: Clown ach, tolol zou mijn vrouw mij noemen...

Tja en dat klagen, is dat typisch Nederlands...? Ik lucht daar wel van op...

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 25-06-2013 19:08 edwwwin wrote:
Het systeem is in de lucht, afspraak is gemaakt, het lijkt er inderdaad op dat er 8 mensen per slot geboekt kunnen worden, bij een mouseover zie je 1/8 staan en bij volle 8/8.

Omdat ik in het begin alleen maar rood zag had ik daar niet opgelet en het systeem ging daarna down dus toen herinnerde ik me alleen die 6 vakjes per dag Emoticon: Clown ach, tolol zou mijn vrouw mij noemen...

Tja en dat klagen, is dat typisch Nederlands...? Ik lucht daar wel van op...

Mooi Edwwwin nu hopen dat er geen bobbels meer op de weg liggen.
Laten we het relativeren, het was net zoiets als een "storing" bij de BCA Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud
(maar het is binnen 3 weken verholpen)

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Ik zit enigszins met hetzelfde probleem als het bovenstaande. De afsprakenkalender gaat twee weken vooruit, maar die zijn allemaal rood. Twee uur geleden stond er tot 16/7, nu inmiddels tot 17/7 maar dat is ook al weer rood. Wordt het precies om 18:00 of 19:00 uur WIB ofzo bijgewerkt, en zijn ze dan nog wel groen? Of is het al volgeboekt voordat het op de website komt?

Bovenstaand zag ik ook iets staan over visumaanvraag in Surabaya of Bali. Is dat ook mogelijk, en zo ja, kun je daar ook een afspraak maken (en zo ja, hoe?)

Edit: Nog een toevoeging. Zou het met een uitnodigingsbrief uit Nederland ook mogelijk zijn een visum aan te vragen bij bijv. de Italiaanse of Franse ambassade, op basis van het argument dat we op vakantie gaan en dus meerdere landen aandoen?

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Jammer dat niemand een antwoord wist, maar inmiddels weet ik het zelf gedeeltelijk wel, dus ik zal maar even een antwoord geven op mijn eigen vraag (voor als iemand met hetzelfde probleem zit).

De afsprakenkalender wordt elke dag om 18:00 WIB bijgewerkt. Dan komen er acht nieuwe tijdblokjes beschikbaar, met 12 afspraken mogelijk per blokje. Zojuist waren om 18:02 alle blokjes al weer rood (ik had zelf om 18:00 meteen al geklikt), je moet er dus echt snel bij zijn. Vervolgens heb je 15 minuten de tijd om het formulier in te vullen.

Visumaanvraag in Surabaya, Bali en Medan is ook mogelijk. Afspraken maken gaat per telefoon. Het proces duurt daar wel een stuk langer dan in Jakarta (twee weken tegenover een dag).

Groeten, Erwin

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Edwinn, neem rustig in ogenschouw dat de druk op de Ambassade enorm is in deze tijd.
Vakantietijd ! Toen ik voor mijn mensen voor een visum ging, om naar Nederland te brengen voor training vertelde de consulair medewerker dat om deze tijd van het jaar het razend druk is.

Wellicht een goeie tip van deze Consulair medewerker je kunt rustig de aanvraag eerder doen als je een beslissing hebt genomen om naar Nederland te gaan met iemand die een Schengen visum nodig heeft. Ik was vandaag in de Nederlandse Ambassade in een ander land, en ook hier zijn de aanvragen enorm. Stapels paspoorten tegelijkertijd.

Ik mag zeggen, ik werd wederom prima geholpen en te woord gestaan. Deze Ambassade heeft wel een andere benadering van zijn klanten dan de Ambassade in Jakarta. Zoveel is wel waarneembaar en duidelijk.

Dus de vakantietijd (in Nederland) is zeker een factor om rekening mee te houden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,137 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 21-09-2017 06:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,980,116 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com