indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

monina
User
spacer line

we gaan in september drie weken naar indosie.ik heb alleen een ticket geboekt. we landen op jakarta en vertrekken van bali. we komen vaak in thailand en regelen dan alles in thailand zelf. is dit ook zo gemakkelijk in indonesie. wat zou je ons aanraden. wat moet ik beslist zien enkan ik gemakkelijk reis en verblijf regelen. hoor graag.

gr

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Indonesie is een flink stukje groter als Thailand.
Ben je al ooit in Indonesie geweest ? Moet ik dit zien als een "backpackers"-vakantie ?
Of je alles zelf kunt regelen ?
Afhankelijk van wat je wilt doen en waar je heen wil gaan (en welke route)
100% op de bonnefooi is lekker avontuurlijk maar zonder iets vooraf te
regelen verlies je veel onnodige tijd om eea tussendoor te regelen
en als je dan teleurstellingen tegenkomt is dat een beetje zonde.

3 weekjes is niet veel voor Java en Bali samen, dus dan is het ook nog eens de vraag hoe wil je dat verdelen.
Wellicht heb je zelfs grotere plannen.
Ik weet ook niet wat je interesse is.

Begin maar eens met een eigen plan te maken lijkt mij.
Voor Java is dit een leuk startpunt

http://forum.indahnesia.com/to(...)0/tips_voor_java.php

Via de vele subfora is ook veel al terug te vinden.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

Als je de hel op aarde wil zien, bezoek Jakarta !

spacer line  

Ben ik niet met je eens, voor een paar dagen is Jakarta leuk. Je kunt er goed shoppen en ook zijn er een paar prima museums en nog wat leuke koloniale dingen te zien.

Hel op aarde, nou nee weet wel een paar ergere steden.

FrankR
User
User icon of FrankR
spacer line

Ik zou gewoon eens gaan youtube surfen naar leuke dingen en hou er rekening mee dat trein- en busreizen in Java traag werken. Vanuit Jakarta kun je natuurlijk de shuttlebus pakken naar het centrum. Jakarta zelf is bekend van verkeersfiles, geen metro en voor wie het niet gewend is erg heet. Bandung en Jogya staan misschien ook wel op je lijstje? In Bali is Monkey Forest in Ubud wel leuk. GWK zou ik gewoon vergeten.

monina
User
spacer line

hi alvast bedankt allemaal voor de recaties. Ik moet me eigenlijk nog inlezen. wil gewoon de highlitghs zien van java en bali. ga zowiezo met binnenandse vlucht naar bali

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Highlights zijn ook voor iedereen verschillend maar de ingang 'tips voor Java"
geeft al meteen wat algemene higlights aan voor zo'n 2 weekjes op Java
Op Bali wijst alles zichzelf da's niet zo groot een beetje inlezen bv in een Java /
Bali-reisgids helpt om persoonlijke voorkeuren te selecteren want die liggen
voor iedereen weer op een ander terrein.
Sommige mensen vinden bv Jakarta een highlight en anderen zeggen overslaan.

monina
User
spacer line

ik heb begrepen dat het handig is om een auto met chauffeur te huren. stel dat ik dit voor 1 week wil doen. waar moet ik qua kosten dan aan denken. en is deze persoon dan de hele dag aanwezig. waar vind je dan ook een goede.

monina
User
spacer line

als ik bvb 10 dgn in bali ben, is het dan handig om 1 basis hotel te hebben en van hieruit alle hotspots te bekijken of is het handiger om van plek naar plek te gaan

elsbeth
User
spacer line

Hai Monina, of je die 10 dagen op 1 plek moet blijven hangt een beetje van jezelf af. Ik weet bijv, niet hoe oud je bent en in wat voor gezelschap je bent. Als je nog jong bent, zou ik er zeker voor kiezen om die 10 dagen op te delen. Het verkassen kost je natuurlijk even tijd, maar als je iedere keer terug moet naar je basisplek kost dat ook veel tijd.
Opdelen in 2 of 3 delen zou mijn keuze zijn, bijv. 3 dagen Oost (Amed/Padangbai/Candidasa), 3 dagen Noord (Lovina/Pemuteran) en 3 dagen Ubud en omgeving. Dan zie je van alles wat.
Wat betreft de prijzen van een week auto met chauffeur, ben ik niet precies op de hoogte, simpelweg omdat ik het nooit zo gedaan heb. In mijn jonge jaren altijd alles per openbaar vervoer gedaan, later ter plekke iets geregeld. Maar neem even een kijkje via de zoekfunctie, linksboven onder forum. Daar worden diverse bureaus genoemd. Enige die ik altijd makkelijk onthoud is toto travel. Google daar eens op. Ook voor te bezoeken plekken is het het handigst om even de zoekfunctie te gebruiken.

monina
User
spacer line

elsbeth, hartelijk dank voor je reactie. ik ben 50 en wel in ok conditie. ik hoef niet perse alles te zien op bali maar de mooie dingen. trouwens ik las ook iets over gili meno. is dat gemakkelijk te berieken vanaf bali?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-06-2013 10:49 monina wrote:
ik heb begrepen dat het handig is om een auto met chauffeur te huren. stel dat ik dit voor 1 week wil doen. waar moet ik qua kosten dan aan denken. en is deze persoon dan de hele dag aanwezig. waar vind je dan ook een goede.

Vlgs mij is deze vraag (weliswaar van een andere bezoeker) letterlijk al beantwoord
in Tips voor Java
Wellicht heb je daar overheen gelezen maar het staat er toch duidelijk.
Wat is een goede, da's relatief, als men voor de hele dag betaald is de persoon
er ook de hele dag maar dan kost het ook iets meer.
Vergeet niet dat de chauffeur/gids ook dient te rusten en eten.

monina
User
spacer line

hi sabar 2

tips voor java?? heb je daar een link van.ik heb inmiddels wel de site van TOTO gevonden en daar hbe ik begrepen dat het ong 50 euro kost p.d incl. Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Monina
Je hebt deze toch geplaats in het subforum Java? Daar staat nou juist vanalles in. Het stikt van de Javatopics.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-06-2013 15:10 monina wrote:
hi sabar 2

tips voor java?? heb je daar een link van.ik heb inmiddels wel de site van TOTO gevonden en daar hbe ik begrepen dat het ong 50 euro kost p.d incl. Emoticon: Smile

Link staat in mijn 1e reactie in dit topic

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,427,091 topic views - 239,300 posts - 13,720 topics - 31,314 members - last post @ 30-05-2020 11:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,365,368 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com