indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Mdahm
User
spacer line

hallo,

Miscchien een domme vraag, maar hebben ze ergens op indonesie zulke accomodaties??

pelaut
User
spacer line

Ja, op het Molukse eiland Seram, het schijnt een onderdeel van het op Ambon gevestigde Baguela resort te zijn. Heb vrienden die er deze zomer hebben geboekt.

pelaut
User
spacer line

(Domme vragen bestaan trouwens niet) Op internet Baguala resort Seram intikken en je ziet wat foto's.

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Als ik het me goed herinner is Dang Dude er geweest.

Foto's vast wel terug te vinden op www.dangdude.eu

Where there is a will there will be relatives.

spacer line  

Ja, zoiets bestaat in Indonesie ook. Kijk maar eens op http://www.misoolecoresort.com/. Je moet wel een goed gevulde portomonnee meenemen. Ben er zelf (helaas) nooit geweest maar een keer gezien in een documentaire op TV. Waanzinnig mooi.

Villa Ditya - luxe prive vakantievilla vlakbij Yogyakarta. Kijk voor meer info op www.villaditya.nl

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Dit soort luxe opgezette eco-resorts vind je meer in Malaysia
maar inderdaad ietwat prijziger

http://www.gayana-eco-resort.com/index.php

In Sulawesi, Makassar is wel een hotel wat ook een aantal seaside-villa's heeft
(dan combineer je alle geneugten tesamen) en niet zo over-the-top qua prijzen

http://www.pantaigapura.com/gm/index_en.htm

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Pelaut,

Baguala Beach resort heeft inderdaad in de buurt van Sawai (Noord Ceram) een resort dat Ora Beach Resort heet. Wij zijn daar eind 2009 geweest. Toen was men bezig met de bouw van de waterbungalows. De omgeving is prachtig en zeker de moeite van een bezoek waard. Wij betaalden toentertijd 400000 rp per persoon, maar daar zat alles in. De pont van Ambon naar Ceram. Een overnachting in de hoofdstad van Ceram - Masohi. Het vervoer van Masohi naar Sawai, de prauw van Sawai Ora Beach. En alle maaltijden, excursies.
Maar Mdahm, zo als op jouw geplaatste foto ziet het er niet uit.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

pelaut
User
spacer line

Beste Jan, heb net even geinformeerd bij mijn vrienden die er hebben geboekt: een huisje aan het strand bij het Ora Beach resort kost 400.000 IDR per nacht, een huisje boven het water 700.000 IDR. Voor eten is er 250.000 per man gerekend voor ontbijt, lunch en diner, het schijnt ver van de dichtsbijzijnde kampung af te liggen dus eten regelen ze vantevoren afhankelijk van het aantal personen. De bungalow schijnt groot genoeg te zijn om een gezin van 2 ouders en 2 kinderen te herbergen.

pak ronald
User
User icon of pak ronald
spacer line

Ga staan waar geen plek is om te staan.

spacer line  

Ik denk dat men in de baai van Jakarta ( Kepulauan Seribu) faciliteiten zijn te vinden, in vele prijscategorie.
De eerste en laatste keer was voor ons omstreeks 1985(?) , we hadden een long week-end op Pulau Bidadari .
Nog "primitief" Emoticon: Cry nu zal het beter zijn geworden).
Maar al compleet land cottage, airco etc , je waan je in de rimboe , ritselende " dieren in de struiken , en andere enge geluiden.

Zie ook Kepulauan Seribu (Thousand Islands ) .

Uit internet :
http://www.mesahotelsandresort(...)experience/location/

bisa dicek of makemyday .

elsbeth
User
spacer line

Ik heb 2 jaar geleden mailcontact gehad met:

www.cubadak-paradisovillage.com

Was voor ons (6 personen) een tikkie te prijzig (p.p.p.n. € 80,-, fullboard).
Maar voor een paar nachten is het het voor jullie misschien wel wat (hoewel uit de richting, maar dat zijn sommige andere tips ook).
Het ziet er wel erg aantrekkelijk uit, vind ik.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pas op, er zijn ook goedkope locaties, maar dat gaat ten koste van de kwaliteit Emoticon: Laugh out loud

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Op deze foto zie je Penginapan Lisar Bahari op het eiland Seram.
Wel iets anders dan de foto van Mdham. Ik heb het er zeer naar mijn zin gehad en de natuur is adembenemend. Alleen lopen 's nachts ratten over het dak.
Voor een uitgebreide beschrijving: http://www.dangdude.eu/index.p(...)g-op-ambon&Itemid=32

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Laten we de ratten en muizen(issen) even vergeten. Ter aanvulling van mijn bericht:
Sawai – het kleine plaatsje in het noorden van Seram, waar Penginapan Lisar Bahari zich bevind – is vanuit Masohi bereikbaar door een bus te nemen of een auto met chauffeur te charteren. Via een bochtige weg met de naam ‘Gunung SS’ ga je dwars door het oerwoud naar Sawai. Dit mag op zich al als een belevenis beschouwd worden. Onderweg zou ik dus zeker een paar keer stoppen om de benen te strekken en de omgeving met panorama views op te snuiven.
Door aardverschuivingen was voor mij de weg destijds tegen het einde afgesloten, zodat ik het laatste gedeelte over de oceaan in een prauw moest afleggen. Ik neem aan dat dit euvel nu (na 4 jaar) wel is verholpen.
In Lisar Bahari kan men kiezen uit diverse trips in de omgeving. Ik heb daar zeker drie ervaren gidsen ontmoet, die mogelijk ook trips in andere delen van Seram organiseren.
Sawai is bovendien de enige plek op Seram waarvan ik weet dat er iets voor toeristen/backpakkers wordt georganiseerd.
Het verblijf was destijds behoorlijk ‘basic’ met de bijbehorende budgetprijs die ik niet meer precies weet.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik denk dat deze meer thuishoren in een apart topic Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.dangdude Emoticon: Yes!
een mooie topicnaam zou zijn:

Het echte indonesie, een ontdekkingsreis (de backpackersroute) Emoticon: Worship Emoticon: Worship

Wie weet inspireer ik wel iemand nu Emoticon: Worship

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Op zich een goed idee Sabar.
Ik wil alleen niet pretenderen een doorgewinterde backpakker in Indonesië te zijn. Hoewel ik in een aantal ‘randgebieden’ geweest ben.
Er zijn hier wel leden die op meer plekken geweest zijn, zoals Anne Mieke en Bintang Jan waarschijnlijk.
Maar ik zal het in mijn achterhoofd houden, thnx.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

De "randgebieden" zijn vaak die gebieden die nog redelijk "onaangetast" zijn
Helaas heb ik die reismogelijkheden zelf niet meer en moeder de vrouw zou me
ook niet loslaten denk ik Emoticon: Laugh out loud
Ik probeer altijd van het "gewone pad" af te gaan en dan zie je toch vaak ook
mooie dingen.
Een maandje in Sulawesi was in Indonesie mijn "wildste pad"
In de binnenlanden van Malaysia (Sabah) heb ik meer gezien maar toen was ik
nog 100% procent. Ik heb zuid-oost-azie te laat ontdekt, maar de komende 20-25
jaar hoop ik dat nog wel goed te maken enigszins. Althans zeker een verdieping.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Zeker, de gebieden waar je zelfs nauwelijks plastic flessen of andere zooi in de havens en oceaan ziet omdat de bevolking geen geld voor dergelijke goederen heeft. Die zijn zeldzaam geworden. In de Molukken zijn die plekken (er nog). Nias bij Sumatra is (was) ook zo’n plek.
Ik snap je beperkingen, maar Sulawesi is inderdaad zeer de moeite waard en daar zou ik het ook langere tijd kunnen uithouden.
Probeer moeders maar zoveel mogelijk te strikken om mooie plekjes op te zoeken.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Moeders wil me nu eerst meeslepen naar Lombok en de Gili-eilanden
Ze heeft ontdekt dat daar ook "familie" zit en is daar 2 weken geweest.
Kan ik misschien gaan kijken of ik daar ook zo'n waterhut/villa kan ontdekken
Om maar weer terug on-topic te komen Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,720,971 topic views - 236,091 posts - 13,703 topics - 27,350 members - last post @ 18-01-2020 10:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,419,295 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com