indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Ik lees verhalen dat de wachtijd voor het verkrijgen van een visum bij visa on arrival op Bali kan oplopen tot 2 uur. Klopt dit..?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Ik ben zelf recent niet in Denpasar geweest maar ik zou er niet verbaasd
over zijn dat het inderdaad lang kan duren als het druk is.
Ligt er ook een beetje aan hoeveel mensen er tegelijk aankomen.
Probeer als eerste in de rij te komen Emoticon: Yes!
In Jakarta maak ik dit vaker mee en in Surakarta heb je dat geluk vooral
als je tussen een groep fransozen zit die geen engels en/of indonesisch
kunnen spreken. Ik vraag me steeds af wat komen die fransozen daar zo
massaal doen maar ja ze zullen een groepsbegeleiding krijgen neem ik
dan maar aan Emoticon: Smile Emoticon: Smile

Om oa deze reden en ook ivm vertragingen bij aankomst (soms) adviseer ik
ook altijd een transfertijd van ca 3 uur voor evt overstapvluchten.

Maar dit is worst-case-scenario wanneer je alles meehebt
kan het ook in 10-15 minuutjes al geregeld zijn.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

sjefke
User
spacer line

ben er meerdere keren geweest
en ik heb nog nooit langer als een half uur in de rij gestaan
dus twee uur lijkt mij geen juist bericht

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 08-06-2013 09:25 sjefke wrote:
ben er meerdere keren geweest
en ik heb nog nooit langer als een half uur in de rij gestaan
dus twee uur lijkt mij geen juist bericht
het kan sporadisch altijd langer duren, zeker als er een aantal toestellen kort achter elkaar landen, dan staan er zo ineens 1000 mensen die door de douane moeten. Dit is natuurlijk overal zo, maar wel handig om in te plannen als je diezelfde dag nog ergens naar toe moet.

robbert
User
spacer line

Hoi,
Wellicht dat het inschattingsverschil ontstaat doordat er in feite sprake is van 2 rijen. De eerste rij ontstaat bij het loket voor het verkrijgen v.d. Voa. Heb je pech dan kan het hier lang duren, dan krijg je de 2e voor de immigratie, deze duurt bijna altijd lang. Tezamen kan het in elk geval bij grote drukte algauw een uur duren. Overigens zijn er mogelijkheden om dit alles versnelt te "regelen ". Hoe e.e.a. legaal is weet ik niet en wil ik ook niet weten, maar goed googelen maakt evt. e.e.a. duidelijk.
Rob

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Wanneer je snel wilt overstappen dan vooraan in het vliegtuig zitten
Snel uitstappen. Visum vooraf regelen. (voor 60 dagen visum)
(met een VOA visa on arrival moet je eerst door die 1e rij)
Hopen dat je geen drukte of vervelende vent tegenkomt bij de 2e rij (stempeltje imigrasi)
Hulp vragen bij het vinden/vervoeren van je koffers.
Zeg tegen de kofferdrager dat je snel moet overstappen en dan kan
het soms heeeel snel gaan, zelfs zonder dat de douane je koffer checkt.

spacer line  

immigratie check alleen je paspoort ( visa.)
douane check wel je koffers (Iets aan te geven meneer ?)

bisa dicek of makemyday .

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 09-06-2013 19:49 Surya Atmadja wrote:
immigratie check alleen je paspoort ( visa.)
douane check wel je koffers (Iets aan te geven meneer ?)

Het stempeltje (imigrasi) krijg je voor de kofferpick-up daarna kom je weer wat mannen
(soms ook vrouwen) met pakjes aan tegen (douane) maar ik zal voor de duidelijkheid dat editten

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Laat ik voorop stellen dat mijn binnenkomst in Indonesie via Denpasar alweer twee jaar geleden is. Alle andere keren daarna via andere luchthavens (Jakarta, Medan, Menado). Ik vind/vond het overigens van alle internationale luchthavens het in Denpasar allemaal het langst duren.
Natuurlijk ligt het eraan hoeveel vluchten tegelijkertijd aankomen, vooraan in het vliegveld en vooraf een visum geregeld hebben. Die laatste keer op Denpasar in juni 2011 duurde het voor mij 35 minuten en ik was een van de eersten uit het vliegtuig. Die twee uur zou zomaar wel eens kunnen kloppen. Precies zoals Jeroen zegt zijn er op momenten zomaar ineens 1000 mensen. Toen ik aan de beurt was na die 35 minuten stonden er nog honderden mensen achter mij...
Dus inderdaad de wachttijd kan extreem oplopen.Ik weet niet hoever ze nu zijn met het nieuwe vliegveld, cq of daar al enige verandering is mbt de doorloop.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pamelabak
User
spacer line

De laatste keer dat wij in Denpasar waren was in maart jl.. We hebben toen ongeveer 1 uur in de rij gestaan.

cabrio
User
spacer line

Ik vlieg meermaals per jaar op Denpasar en heb nog nooit langer dan 30min in de rij gestaan.
Veel hangt natuurlijk af van hoeveel vluchten op ongeveer hetzelfde tijdstip als jij zijn aangekomen, als er net meerdere vluchten uit Australië/China/... aangekomen zijn met buitenlandse toeristen, dan heb je misschien eens pech. Zoals ik schreef heb ik dat zelf nog niet één keer meegemaakt. :-)
Je moet waarschijnlijk bij aankomst nog je VOA (Visa On Arrival) kopen, zorg dat je daar zo snel mogelijk bent en laat je niet afleiden door lieden die aanbieden er eentje bij hen te kopen, maar ga direct naar het loket en zorg dat je betaald met gepast geld en je bent in no time aan immigratie.
Succes en geniet van Bali!!

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Wanneer er een internationaal vliegtuig aankomt dan komen er al zo'n 200-250
passagiers uit Een uur heeft maar 60 minuten (dus da's ca 15 seconden handeling
per persoon In een uur een vliegtuig dus, wat waarschijnlijk niet gehaald wordt)
dus je kunt voorstellen wat er gebeurd wanneer er 2-3 of meer vliegtuigen kort
na elkaar aankomen.
Je moet maar toevallig als 450-ste in de rij staan en dan zijn er ook nog 2 rijen
bij de VOA en bij de douane. (stempeltje)

LotteM
User
spacer line

Ja het duurt inderdaad lang als je op bali aankomt!

Maar 1 tip: ga in de rij staan waarbij er aan beide kanten een mannatje of vrouwtje aan het werk is. Mensen maken namelijk 1 rij voor 2 hokjes. Kijk dus niet naar de lengte van de rij, want dat hoeft niet altijd wat te betekenen. Kijk naar het aantal hokjes waar mensen in zitten.

Meestal zijn mijn vriend en ik zo'n 30 minuten aan het wachten en wij gaan altijd in het hoogseizoen. Het hoeft echt geen uren te duren!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zo dan Lotte dat is een goede tip voor Jakarta.
Één lange rij, voor de hokjes zoals jij dat noemt, in Jakarta is het een balie met 3 of 4 ambtenaren Emoticon: Confused
Moet ik dan nummertjes uit gaan delen?
Of gewoon wachten tot er iemand klaar is en dan naar de vrije ambtenaar gaan?

Heb je nog meer van die goede voorstellen?

karelkama
User
spacer line

ik haal altijd een visa voor 60 dagen die ik door de pelita laat regelen dus nooit last van lange rijen

spacer line  

hallo allemaal die dit aangaat , je kunt natuurlijk ook van de corruptie gebruik maken.
Ik ga nu voor de 5de keer naar Indonesie en bijna iedere keer op de luchthaven in Bali komt een ventje naar me toe en vraagt of ik snel door de paspoort controle wil gaan voor 5 euro ben ik binnen 10 minuten buiten inclusief mijn visum wat ik uiteraard wel moet betalen.
Het nadeel is dat ik soms sneller ben dan mijn koffer.
Het is maar wat je er voor over wilt hebben maar als het druk is maak ik er dankbaar gebruik van. Emoticon: Devil

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Probleem is alleen dat als iedereen dat gaat doen het niet meer werkt.

Idd een vorm van corruptie. Ik zou dan liever wachten, niet voor die 5 euro maar voor het "systeem"

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

Ik weet, het is niet hetzelfde en misschien zelfs niet vergelijkbaar, maar ik krijg wel de associatie met de junks die mij in mijn studententijd in Amsterdam altijd maar weer fietsen aanboden voor pak em beet 20 gulden.
Fietsen werden om de haverklap gestolen, om reden dat zoveel mensen de gejatte fietsen van de junks "afnamen". Daarmee houd je het systeem in stand.

tokeh
User
spacer line

Ik reis altijd buiten het hoog seizoen, en heb ook wel eens lang moeten wachten. Maar ja Denpasar was altijd mijn eindbestemming, en bij mij begint m'n vakantie op schiphol en ga ik dus niet stressen om in de kortste rij te komen. Mijn gevoel van " thuis komen" begint dan te komen.....heerlijk, en ik vind het ook lekker dat de hele meute al weg is al dan niet belaagd door taxichauffeurs bij de uitgang Emoticon: Bye bye ik rustig naar het loket kan gaan voor een taxi briefje naar mijn hotel. plan plan en genieten. Emoticon: Smile Emoticon: Smile En inderdaad zeker een kruier voor bagage op de terugweg. Alles staat zo op de band....perfect!!!! Emoticon: Party!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,027,794 topic views - 235,014 posts - 13,697 topics - 25,729 members - last post @ 18-11-2019 23:38 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,849,065 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com