indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

joost
User
spacer line

Kreeg vandaag te horen dat indien men via Banyuwangi en Licin naar de Kawah Ijen wilt je verplicht bent als buitenlander om een jeep te huren vanaf Licin. Kosten zouden maximaal 450.000 rupiah per jeep zijn. Kom je dus bijv. van Bali met je priveauto mag deze auto volgen. Wil je niet naar de Kawah Ijen maar door naar bijv. Catimore homestay dan hoef je niets te betalen maar je auto met nummerplaat wordt doorgegeven aan een persoon op de parkeerplaats van de Ijen.
De toegang vanaf Bondowoso is nog gratis.

totto
User
spacer line

Dit klopt inderdaad. De weg was hersteld en het was daardoor mogelijk om per eigen auto te reizen. De jeepdrivers die daardoor brodeloos waren geworden hebben de weg afgesloten en na een dagen voor elkaar gekregen dat de wet zo werd aangepast dat men verplicht is per jeep te reizen.

Toto Travel.com

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

haha, premanisme. Stel je toch eens voor dat ze service moeten gaan verlenen aan toeristen. Nee joh, we persen ze gewoon af, want ze komen toch nooit meer terug, dus betalen ze toch wel!

Pascal.F
User
spacer line

Joost,

Zoals je weet kwamen wij van uit Kalibaru zelf aan met een jeep.
Dan ook nog betalen ?.....ik vrees van wel Emoticon: Frustrated

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 08-06-2013 07:48 Pascal.F wrote:
Joost,

Zoals je weet kwamen wij van uit Kalibaru zelf aan met een jeep.
Dan ook nog betalen ?.....ik vrees van wel Emoticon: Frustrated
Dat bedoel ik dus, pure mafia-praktijken waar de toeristen direct de dupe van worden. Te triest voor woorden dat er geen ambtenaar is die durft in te grijpen.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 08-06-2013 09:17 Yerun wrote:

[quote removed]
Dat bedoel ik dus, pure mafia-praktijken waar de toeristen direct de dupe van worden. Te triest voor woorden dat er geen ambtenaar is die durft in te grijpen.

Ik begrijp het wel het is hun brood en in bepaalde steden in Nederland komen
"eigen brood" praktijken ook voor.
Vrije taxi-keuze da's wettelijk geregeld maar zeg dat maar eens tegen taxi-chauffeurs
die in een wachtrij staan Emoticon: Worship
De politie in Nederland heeft dan vaak ook even geen tijd om in te grijpen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

joost
User
spacer line

Ja Pascal de prijzen van de hoteljeeps zijn erop aangepast.
Gisteren was de chauffeur bij de parkeerplaats van de Kawah Ijen. Momenteel worden daar 3 bungalows gebouwd voor hotel doeleinden.
Voorst zei men dat er onderhandlingen zijn tussen de lokale overheid en de jeep organisaties. Waarschijnlijk is de regeling met verplichte jeephuur al volgende maand afgelopen.

Jherrie
User
spacer line

Hallo allen,
Hoe kom ik het meest comfortabel vanaf Jogjakarta naar de Ijen krater?
Trein? zo ja, tot waar?

joost
User
spacer line

Jherrie het meest comfortabele is een huurauto.
Dan zie je wat "meer" onderweg.
Met de trein kan ook tot Banyuwangi.
Overstappen in Surabaya.
Wachtijd zie via Google "kereta api" indonesia
In Banyuwangi een verplichte jeep huren om naar de Ijen te gaan.
Je kunt me mailen voor meer info.
salam

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,396,832 topic views - 223,847 posts - 13,518 topics - 16,739 members - last post @ 22-11-2017 02:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,406,235 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com