indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Weer een leuk nieuwtje mbt de pensioenplannen van deze club
Ben je nu 25 jaar dan kun je AOW in Indonesie bijna vergeten
In de huidige "visie" ga je in 2059 doorwerken tot 71,5 jaar en
de rekenmachientjes geven een vermindering van de pensioensopbouw
aan van minus 30%

Nu zag ik ook iets in de krant vandaag dat de Efteling een conflict had en
iemand een proces aan ging doen.
Dat heb ik niet gelezen want ik weet al waar dat over gaat;

De Efteling versus Rutte en co Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!
Wie heeft nu het echte droomland ??
Emoticon: Frustrated Emoticon: Stupid

http://www.nu.nl/politiek/3494(...)ensioengevolgen.html

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

Rutte leeft in een droomland. Economische teruggang in dusdanig formaat en dan mensen , lees de burger vragen hun geld uit te geven? Dat is de kwaliteit van het zittende graaies.

Volledig los van de waar de burger mee te kampen heeft.

Zittend Den Haag heeft geen flauw idee wat de burger doormaakt en wil.

Graaien in pensioenen gebeurd nog steeds. Vandaar dat ook jongeren wakker worden en zeggen, we willen een ander systeem. Terecht. Hoe? Een pensioen zou gegarandeerd moeten zijn. Dus een spaarpot waar politici niet aan kunnen komen. Dat zal moeilijk worden. Verzekeraars zijn geen alternatief, net zo min als een bank. Dit zou betekenen dat er een nieuw fonds zou moeten komen. 1je die niet doorverkocht kan worden en duurzaam investeert. In eigen land zou een mogelijkheid zijn en de economie kunnen stimuleren. Verder een regeling die niet kan snijden in een pensioen voor het geval je in het naar het buitenland vertrekt.

De aow in de nieuwe vorm. Hoog nodig want het graaien van politici en hun vriendjes in verzekerings wezen moeten nooit meer in staat gesteld worden te jatten van de burger.

Politici hebben dit bewezen gedaan , en ook verzekeraars.

Hier zou een eind aan moeten komen.

Where there is a will there will be relatives.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 07-06-2013 14:28 Anorak wrote:
Rutte leeft in een droomland. Economische teruggang in dusdanig formaat en dan mensen , lees de burger vragen hun geld uit te geven? Dat is de kwaliteit van het zittende graaies.

Volledig los van de waar de burger mee te kampen heeft.

Zittend Den Haag heeft geen flauw idee wat de burger doormaakt en wil.

Graaien in pensioenen gebeurd nog steeds. Vandaar dat ook jongeren wakker worden en zeggen, we willen een ander systeem. Terecht. Hoe? Een pensioen zou gegarandeerd moeten zijn. Dus een spaarpot waar politici niet aan kunnen komen. Dat zal moeilijk worden. Verzekeraars zijn geen alternatief, net zo min als een bank. Dit zou betekenen dat er een nieuw fonds zou moeten komen. 1je die niet doorverkocht kan worden en duurzaam investeert. In eigen land zou een mogelijkheid zijn en de economie kunnen stimuleren. Verder een regeling die niet kan snijden in een pensioen voor het geval je in het naar het buitenland vertrekt.

De aow in de nieuwe vorm. Hoog nodig want het graaien van politici en hun vriendjes in verzekerings wezen moeten nooit meer in staat gesteld worden te jatten van de burger.

Politici hebben dit bewezen gedaan , en ook verzekeraars.

Hier zou een eind aan moeten komen.

Het gaat gewoon door Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! onder het mom van "politiek bedrijven"
graait men weer in de pensioengelden om de schatkist aan te vullen
en het pensioensysteem wordt wederom uitgehold naar de toekomst
toe. Ook nu weer. En Nederland staat er bij en kijkt er na.
Vandaag weer 2.9 miljard extra "geroofd" met het nieuwe "akkoord"

http://www.nu.nl/economie/3495(...)ns-pensioenplan.html

Geakkoordeerde roof want "de meerderheid" in de 2e en 1e kamer keurt dit
dadelijk weer goed want dat is "in het lands belang"
Evt tekorten later daar heeft men de oplossing al voor; meer pensioenkortingen
hogere premies en langer doorwerken tot 71.5 jaar in 2059
Door de afbraak in de zorg zorgt men wel dat niet iedereen die 71,5 jaar haalt
dan blijft er meer over om te verdelen voor wie het nog overleefd.
Zou me ook niks verbazen wanneer je op eigen kosten een euthanasiepil
mag slikken zo rond 2025

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het hoge woord is eruit .
Niemand geloofde mij echt maar toch ineens .. zomaar ... wordt er openlijk over
gesproken als bezuinigingsmogelijkheid

http://www.nu.nl/economie/3498(...)akt-burgers-ook.html

Minister Jeroen Dijsselbloem zegt hardop waar achter de schermen al over werd
gesproken:

''Met bezuinigingen in de AOW of eigen bijdragen in de zorg raak je de burger ook rechtstreeks in de portemonnee.''

Alleen nu moet de poppenkast natuurlijk nog even door gaan.
Niemand wil als initiatiefnemer hiervoor verantwoordelijk worden gesteld,
zeker de PvdA niet. Maar ja die 6-8 miljard moeten ergens vandaan komen.
Kreun.kreun,zucht,steun ... vooruit dan maar in het lands belang
zoiets zal het wel worden.

Alhamduli VVD PvdA (als wij maar kunnen blijven regeren.....)

Bezuinigingen op de AOW ........ zo komen er aan, eerst even de pensionado's
(in de landen waar ze sowieso goedkoper kunnen leven; landenfactorkorting)

Kamp VVD heeft deze mogelijkheid een paar jaar geleden al eens geuit
dus dit het het moment. Maar we zullen zien ..... het is en blijft politiek Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

http://www.groene.nl/2011/25/rutte-s-agenda
Column van Ewald Engelen die nu pas voor mij in beeld kwam, door een gesprek op de TV oog in oog van Sven Kockelmann die uit het oog sprong was dat ze met elkaar ook bespraken het kabinet van deze tijd is de slechtste van wat wij ooit gehad hebben.
Zelfs werd de jaren 1930 keniaanse beleid er bij gehaald, waardoor er een oorlog ontstond.
Zelfs willen ze daar niets van leren en dat zegt al genoeg.
http://www.uitzendinggemist.ne(...)2220/Oog_In_Oog.html
Nu zie je Sabar2 dat dit niet meer leef, na 9 uur nog geen bericht meer er op, omdat je te veel er over heeft en ieder is murw geslagen door te veel er over te schrijven.
Nu het volgende als ze dat gaan doen de AOW in het buitenland zittende ouderen korten, gewoon een postadres in Nederland nemen en je ergens in laten schrijven, als je kinderen heb of familie.
Ze denken wel dat ze slim zijn, maar ja dat weten wij van deze idioten in het kabinet en de tweede kamerleden............... Emoticon: Stupid Emoticon: Blush

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

PenisOen?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 12-06-2013 11:47 zieleffe wrote: [BR.
Nu het volgende als ze dat gaan doen de AOW in het buitenland zittende ouderen korten, gewoon een postadres in Nederland nemen en je ergens in laten schrijven, als je kinderen heb of familie.
Ze denken wel dat ze slim zijn, maar ja dat weten wij van deze idioten in het kabinet en de tweede kamerleden............... Emoticon: Stupid Emoticon: Blush

Lijkt me lastig wanneer je bv een KITAS of VISA LANSIA hebt en bv Sosbud-ers verblijven
maar tijdelijk in het buitenland en hebben sowieso een adres in Nederland
Bovendien snij je hiermee (bij ontdekking) in de eigen vingers en de boetes hierop
zijn (terecht !!) zeer hoog en dan uiteraard ook nog terugbetalen.
Genieten van de oude dag da's steeds meer nog zo'n illussie.

Ik zal maar niet te veel zeuren hierover want ook al krijgen we maar 400 euro per
maand AOW in de toekomst dan hebben we het nog steeds beter als veel anderen
in de wereld. Wij zijn verwend in Nederland Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Sommige mensen beschuldigen het huidige kabinet van korte termijn beleid
en het ontbreken van toekomstvisie Qua uitvoerend beleid kan dat kloppen
maar er is een duidelijke lijn naar de toekomst toe;

Mag alles een beetje minder zijn ... (liefst veel minder Emoticon: Yes! )

De enigen die aan struisvogelpolitiek doen dat zijn die kiezers, die keer
op keer er weer in trappen en hun "vertrouwen" geven aan mooipraters
en populisten. Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

Maar ... niet zeuren Sabar2 we hebben het nu nog goed en over 20 jaar
dat zien ze dan wel zelf, alhamduli vvd pvda

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Sabar2
Ik kom er toch op terug, want je hebt echt een mening die nergens op slaat.

Bovendien snij je hiermee (bij ontdekking) in de eigen vingers en de boetes hierop
zijn (terecht !!) zeer hoog en dan uiteraard ook nog terugbetalen.
Genieten van de oude dag da's steeds meer nog zo'n illussie.

Moet je alles zo doen wat de politiek je vraagt.
Als je rechten worden afgenomen waarom mag jij dan die rechten niet negeren.
Als je naar Nederland terug kom, dan moeten ze je helpen aan een woning.
Als je dan daar van je spaargeld telkens op en neer gaat , naar Indonesi dan doe je niets illegaals.
Burgerlijke ongehoorzaamheid is wat je doet, omdat je machteloos staat tegen hen waar jij zo van afhankelijk ben.
Ik begrijp ook wel en dat doe ik het liefst zo transparant mogelijk, maar je word dan nog niet geloofd, ja dan heb ik het helemaal met hen gehad daar zakt mijn broek echt van af.
En zij die de opdrachten met een felheid volgt die mogen ze van mij molesteren het is toch oorlog en dat willen die idioten uit Den Haag.. Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Ik zal maar niet te veel zeuren hierover want ook al krijgen we maar 400 euro per
in de wereld. Wij zijn verwend in Nederland Emoticon: Laugh out loud

Dit vind ik zo van die dooddoeners dat verwend zijn, is niet een verhaal waarop de ouderen op kunnen terug kijken.
Ja jullie generatie van net en onder de 50 jaar die hebben het goed gehad en hebben er niets voor hoeven te doen,als aanwezig te zijn in die grote massa bankmederwerksters(kers), dat is door hun oudere generatie, door hard werken voor hen een bedje gespreid.
En moet je nu zien hoe dankbaar ze zijn, voor al die prestaties die ze hebben van mee mogen genieten.

Sommige mensen beschuldigen het huidige kabinet van korte termijn beleid
en het ontbreken van toekomstvisie Qua uitvoerend beleid kan dat kloppen
maar er is een duidelijke lijn naar de toekomst toe;

Mag alles een beetje minder zijn ... (liefst veel minder Emoticon: Yes! )

Nou die korte termijn beleid lijkt op een lange rekbare gevolgen hebben, waar de jongere generatie nog veel last van krijgen, en dat is hun eigen schuld en de schuld van die generatie onder de 50 jaar die nu probeer er een potje van te maken, zij hebben dit aan zich zelf te danken.
Wat bedoel je mag het iets minder zijn in welk opzicht en welk kader zou jij dat minder vinden.
Alles weg geven en zelf veel te kort komen bedoel je dat er mee.

Zo maar een Mantel verzorger die aan de kant gezet word door wie ja door die er veel geld aan wil verdienen.

Ik stop ermee, dat het zover moet komen doet ook mij wel wat pijn.
er zit niets anders op. met tegenzin iets doen is verkeerd daarom staat de mail al klaar om te versturen. wat is het geval.
al jaren doe ik vrijwilligerswerk bij eenzame mensen thuis met een lichamelijk ongemak.
in het begin zelfs bij mensen die geestelijk in de knoop zaten etc etc. ook in het verpleeghuis c.q. verzorgingstehuis kwam ik terecht.
veel meegemaakt. aardig wat mensen al begeleid naar hun laatste rustplaats.
maar nu bij de laatste mevrouw van in de 90. scherp van geest en het was lachen bij haar.
een luisterend oor etc etc daar wil ik allemaal niet op ingaan.
tot het gebeurde dat ik voor een gesloten deur stond. ok doof slecht ter been en meer.
daarvoor nog een x dat schoonzoon open deed. moeder ligt op bed terwijl ik steeds op een vaste dag kom en het in de agenda staat.
weer de laatste x de voordeur werd niet open gedaan. mobiel erbij dat wil ze nog wel eens horen. niks. tikken op het slaapkamerraam, buitenschilder was bij haar net bezig, mevrouw is thuis ligt te slapen.

mantelzorger, boven buren, ook gebeld, constant in gesprek pft.
ik droop weer af en....dit al diverse keren kenbaar gemaakt bij mijn coach. die is nu met vakantie.
lang verhaal kort...ik stop ermee. zo behandel je vrijwiligers niet. er is een grens en zeker weten, mevrouw kan er niks aan doen.
oplossing lijkt me ver weg.
o ja....nog wat. ik kwam een x binnen. zat daar een dame van de Thuiszorg die me opwachtte. mevrouw wil naar buiten. pardon zei ik?
ik heb aan het begin, toen ik bij mevrouw kwam, aangegeven dat ik niet meer met een rolstoel rol vanwege mijn rugklachten.
dat is dus bekend. dan moeten we iemand anders zoeken die dat wel doet en zou ik overbodig zijn omdat 2 vrijwilligers op 1 hulpvrager niet mogelijk is.
ik hoor al zeggen dan ga je toch priv door. je bent verzekerd etc.
nee het is over en uit.
en wat voor foto's doe ik erbij.

Ook ik maak mijn eigen zo boos Emoticon: Angry Emoticon: Angry over die mensen die roepen dat ze,wij dus, moeten denken aan onze kleinkinderen, dat er voor hen ook wat over blijf.
GOooodonderju of zei niets hoeven te doen, om te zorgen dat er werkelijk iets voor hen blijft bestaan, dat zijn de rechten, die ze nu van de ouderen afpakken
en die door hun voorgangers afgebroken worden. Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Eerie Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
donderdonder godverdomse donderju Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ziel, hou je snavel dicht, had ik je al eerder aangegeven.
Doe je ding en laat het niet weten.
Niet alleen buurtjes en bekenden in Nederland voelen zich geroepen je de nek af te snijden.
Ook zijn er vele Indonesirs in Nederland die op de punt van hun stoel zitten om je op te hangen.
Getrouwd met een jonge Nederlandse, geen mogelijkheden hebben terug te gaan, uitermate gefrustreerd zijn en op alle mogelijke manieren hen die wel de mogelijkheid hebben de nek af te snijden.
Voor je het weet ben je bekend bij de Imigrasi en de Nederlandse instanties

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Pa <-> ik liet mijn eigen weer gaan naar aanleiding van debat op2 waar ze het hadden over de zorg.......................... Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Het is oorlog generatie tegen generatie
http://www.nujij.nl/algemeen/g(...)deren.23568238.lynkx

http://www.nujij.nl/politiek/v(...)uizen.23566848.lynkx

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

We weten inmiddels dat een bepaalde naam hier niet geplaatst kan worden Ziel.
Het zij zo, maar het is wel belangrijk dat we weten wat voor vlees we in de kuip hebben en dat we weten dat op alle fora enge dingen gebeuren die mensen niet zo leuk vinden.

Dus bij deze voor de belangstellenden

http://blog.lendoh.com/item/1310/catid/1
http://blog.lendoh.com/?itemid=1315

De o na de l heb ik vervangen voor een e. Emoticon: Laugh out loud
Openen en van de e een o maken dus.
Dan kunnen we het toch lezen en weten we ook waar we het over hebben Emoticon: Yes!
Kwestie van de e veranderen naar o Emoticon: Wink
Mensen die dit lezen weten gelijk genoeg, zonder dat Om Malam er iets aan hoeft toe te voegen Emoticon: Smile

Ziel nogmaals pas op, deze beestjes slapen nooit.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

in de wereld. Wij zijn verwend in Nederland Emoticon: Laugh out loud

Dit vind ik zo van die dooddoeners dat verwend zijn, is niet een verhaal waarop de ouderen op kunnen terug kijken.
Ja jullie generatie van net en onder de 50 jaar die hebben het goed gehad en hebben er niets voor hoeven te doen,als aanwezig te zijn in die grote massa bankmederwerksters(kers), dat is door hun oudere generatie, door hard werken voor hen een bedje gespreid.
En moet je nu zien hoe dankbaar ze zijn, voor al die prestaties die ze hebben van mee mogen genieten.

Ik plaats dat "Wij zijn verwend in Nederland" met het nodige sarcasme.
Net zoals ik met de nodige skepsis zeg "niet meer zeuren"
Er vind een afbraak van rechten plaats en een uitholling van het "vangnet"
zowel materieel als immaterieel. Maar niet iedereen wil dat zien of benoemen.
Dat inmiddels groepen in de samenleving (oa generaties) tegenover elkaar
worden uitgespeeld mn in de politiek da's een feit, maar ook dat wil men
soms niet zien of benoemen
Een hele nieuwe generatie zal nooit mee gaan genieten van de verworvenheden
van de huidige oudere generatie omdat dat vakkundig wordt gefileerd en
geminimaliseerd door het huidige kabinetsbeleid.
Maar voor die nieuwe generaties zal dit "normaal" zijn want men kan zich daar ook
op voorbereiden. Die generatie gaat ook niet beginnen aan een toekomstperspectief
op te bouwen van na je pensioen nog even gaan genieten van je leven
(in Indonesie of elders)
De nieuwe generaties zullen meer bezig zijn met hoe overleef ik nog na mijn 71,5ste levensjaar,
geen tijd meer voor toekomstdromen
Iedere 35 plusser (op dit moment) zal de tering al naar de nering moeten gaan zetten
Al die mensen wordt hun huidige toekomstperspectief al ontnomen, of je moet flink in de slappe was zitten

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 13-06-2013 14:59 schreef Malam:
We weten inmiddels dat een bepaalde naam hier niet geplaatst kan worden Ziel.
Het zij zo, maar het is wel belangrijk dat we weten wat voor vlees we in de kuip hebben en dat we weten dat op alle fora enge dingen gebeuren die mensen niet zo leuk vinden.

Dus bij deze voor de belangstellenden
Dan kunnen we het toch lezen en weten we ook waar we het over hebben Emoticon: Yes!
Mensen die dit lezen weten gelijk genoeg, zonder dat Om Malam er iets aan hoeft toe te voegen Emoticon: Smile
Ziel nogmaals pas op, deze beestjes slapen nooit.

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Oh ja dat wist ik al zo lang, dat was voor mij ook de aanleiding om er op los te schrijven.
Velen malen heb ik er ook gekeken, maar het is nu niets meer er zit daar geen spanning meer te lezen.
Jammer van zo iemand, die in zijn harnas in het leven, het moest begeven.

Het is op hun site dat je gelokaliseerd kan worden, want ze hebben van die Google software waar ieder kan zien, waar je zit en dat je uit een district kom.
Dat kan ik ook weer via software omzeilen, maar daar heb ik niet altijd zin in. Emoticon: Shut up!
Je kan dat veroordelen dat je niet wil weten, van waar je schrijft, want; word dat niet meer gegarandeerd, dan is het afgelopen, dat de mensen eerlijk hun mening mogen en durven schrijven, dan word er weer gemanipuleerd en der eigen mooi voor doen, om bang dat ze worden om eerlijk te schrijven.
EEn goede boek schrijver gebruik ook anonieme namen zodat je niet weet wie het heeft geschreven behalve zij die geld zien als water in dat boek.
Of ze romantiseren er maar op los....... Emoticon: Confused Emoticon: Very funny

Daar houd ik niet van, ook Google heb ik een hekel aan, ik heb ook geen googelchrome omdat het lieden zijn, die voor geld, zijn rap en zijn moer verkwanseld aan ieder een, als het maar geld oplevert.
Ik hoop dat ze het lezen die verrechtste Amerikanen die alleen Dollar tekens in hun ogen hebben.
Het begint er op te lijken dat ze hun macht van YuoTube waar ik nu ook last van heb en krijg, licentie verklaringen van de muziek, die je bij een filmpje plaatst, waar je al geld voor betaald heb, als je zo CD heb gekocht en of al is betaald aan Buma rechten daarop proberen zei ook geld te verhalen op je, als ze de kans krijgen....... Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

Jan (Dangdude) Sorry ik steel een foto van je, op photobucket, hoeveel je er voor terug krijg, je mag al mijn foto's hebben die ik daar plaatst......... Emoticon: Laugh out loud

Luo Ni
User
User icon of Luo Ni
spacer line

Hi Ziel .... Ni Hao Emoticon: Smile

Ik wil je toch een hart onder de riem steken amigo, maar tolong , please , qing ... probeer jezelf te zijn en probeer wat van je zeker voor mij begrijpelijke emoties wat te ,,controleren,,. Emoticon: Party!
Ik heb de laatste periode niet gereageerd op het forum omdat ook ik erg emotioneel in een situatie was geraakt , laten we zeggen de nawee van een ver verleden zowel in Holland en in France zoal ik je geschreven heb.
Gelukkig ben ik weer thuis in mijn geliefde China.en zal je weer mail sturen.
Waar Hr .Malam op doelde m.i is de enkele jaren overleden Amsterdammer, die een fenomeen was in de kennis en de schrijfkunst van Indonesia.
Vaak vergruist, maar recht door zee, en zeer zeker geen ,,Google,,kenner.
Kortom Ziel ...ik zou het erg vinden dat je een ,,ban,,zou krijgen of dat je jezelf in de problemen zou brengen in de toekomst , en persona non grata,, verklaard zou worden.
Dus keep smiling amigo , en sorry voor enkele taalfoutjes , maar dat komt door het Chinese toetsenbord hier bij kaarslicht [ lol]
Greetz , permissi , zaijian Emoticon: Party!
Luo Ni / Dasihiqiao /China Emoticon: Bye bye

Zhuīsuí nǐ de mèngxiǎng ...... Follow Your Dreams

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

You welcome Ziel, had 'm ook maar geleend. Net als deze:

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Men had het niet verwacht .... maar het gaat dus toch gebeuren.
m.i.v. 2015 in vier stappen (4 x 25% korting) gaat de partnertoeslag AOW
onder het mes (voor inkomens vanaf 46.000)
Ongetwijfeld zal iemand in indonesie hier wel mee geconfronteerd worden,
de jongere partner kan wel zonder toeslag rondkomen da's beleid Emoticon: Yes!

http://www.nu.nl/geldzaken/351(...)omens-verdwijnt.html

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nou Sabar niet verwacht, het is n van de dingen die in het regeerakkoord al zijn afgesproken, alleen hebben de meeste mensen er over heen gelezen en er komt nog meer aan waar overheen gelezen is.

Of deze maatregel terecht is, zou afgewogen moeten worden tegen maatregelen die o.a. al jaren geleden genomen zijn.
Halvewege de jaren 90 is het besluit genomen dat in 2015 de partnertoeslag voor een jongere partner zou verdwijnen.

Bijvoorbeeld iemand die nu de AOW in gaat met een partner jonger dan 65 jaar en een pensioentje heeft van 500 Euro (dat zijn er heel veel) krijgt 1283 AOW + 500 pensioen is 1783 Euro wordt zijn partner 65 stijgt dat naar 1916 Euro.

In 2015 (met huidige bedragen gerekend) nog maar 708 AOW en 500 pensioen is 1208 Euro, dus die mag naar de bijstand want anders kan ik de AIO niet noemen om 121 Euro te ontvangen om aan het sociaal minimum te komen die voor ouderen geldt(1329), tot zijn partner ook 65 is.
Dan stijgt het gezamelijk inkomen namelijk naar 708 + 708 + 500 = 1916 Euro.

De maatregel die nu is genomen treft mensen die al 65 jaar zijn met een jongere partner die een pensioen hebben van 46000 plus AOW 9096 (incl. vakantiegeld) is 55096 Euro en er boven.
Laat daar de belastingschijven voor AOWers maar op los dan zijn dat mensen die een netto maand inkomen van om en nabij 3300 Euro.

Zoals zoveel ouderen zal dus ook deze AOWer de buikriem aan moeten snoeren tot zijn partner 65 is, dan stijgt zijn inkomen weer naar rond de 4050 netto per maand Emoticon: Yes!

Figuren als Hugh Hefner die moeten wel wachten tot ze 125 oud zijn om die 708 Euro AOW van hun partner te krijgen Emoticon: Laugh out loud
Maar ik denk dat dit Hugh een worst zal zijn.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ik had ook zo'n man willen worden als Hugh Hefner, maar op de een of ander manier ben ik ergens anders ingetrapt.
Ik heb een en ja daar kijken ze in
Terwijl mijn oog opvalt in die decollet, hebben ze al in die lege dompet gekeken.
Dus ja dan doe je het maar af, met wat je hebt .

Je zal maar fabrikant zijn van Sloggi, ondergoed en je moet dagelijks dat keuren.

Die berekeningen van de AOW is voor mij een ongelofelijke warboel geworden.
Hoe kunnen ze het bedenken om die berekening zo op te stellen.
Maar ja ze reken in hun voordeel en niet voordeel voor die ontvanger

ALLEN OUD WORDEN??????

Anorak
User
User icon of Anorak
spacer line

AOW ziel? Tegen de tijd dat ik zover ben om met pensioen te gaan zal de regel wel zijn dat je in Nederland moet wonen. Of dat bedrag wat er dan voor staat werkelijk de moeite is? Waag ik te betwijfelen als het zo door gaat.

Where there is a will there will be relatives.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Je kan daar al een fles wijn op wedden, dat gaat gebeuren.
Wat ik nu mee maak, de honden lusten er geen brood van, Ik kan het niet zo veel uitleggen, maar ik ben in een strijd gekomen met de verzekering en de zorgverzekering.
Je hebt te maken met mensen die meer willen presteren dan nodig is.
Je komt met hen in contact via de telefoon, maar ze denken het te moeten weten het is een abnormaal mentaliteit en dat heeft te veel met de beste jongetje van de klas willen zijn.
Gewoon ellende die je tegen kom, je loopt achter de feiten aan, en dat betekend dat de wet de wet is en geen ruimte meer is voor persoonlijke aangepaste regeling, dat is er niet bij, >>>>>>>>> bevel ist bevel Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Eerie

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,410,888 topic views - 233,363 posts - 13,684 topics - 23,798 members - last post @ 22-08-2019 13:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,269,784 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com