indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Feetje
User
spacer line

Hoi,

Nu we samen onze reis aan het voorbereiden zijn, vragen mijn vriendin en ik ons af of iemand een leuke tip heeft voor een leuk, relaxed en prettig hotel in of rond Jakarta (eventueel jakarta bay of een andere plek bij het vliegveld in de buurt)? We willen hier ongeveer twee nachten bijkomen van onze reis, dus het zou fijn zijn om in een rustige mooie omgeving te zijn.

Alvast bedankt! Emoticon: Smile

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

In deze topic staat eea vermeldt over Jakarta en hoteltips daar Emoticon: Yes!

http://forum.indahnesia.com/to(...)arta_wel_of_niet.php

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

Dan kan je bij Hotel Horizon in de buurt/zelfde complex van Marina Ancol.
Of de Mercury Convention Resort
De laatste ben ik nog niet geweest.

Adres , beschrijving via google.
In principe het stikt daar ( Noord Jakarta) van de hotels.
Afhankelijk van de prijsklasse kan je goed uitrusten .
Nadeel is dat je ver van de centrum zit .
http://nl.hotels.com/ho216869/(...)ol-jakarta-indonesie
Persoonlijk zou ik in Jakarta Centrum zoeken zoals in de Jln Wahid Hasyim en omgeving .
Kan je lekker uitgaan eten , luxe malls etc.

bisa dicek of makemyday .

jstar
User
spacer line

Heb het trouwens beter maar niet over Jakarta Bay als je hier bent, want niemand zal snappen wat je bedoelt.

Noorden is Kota (of eventueel Utara) en het recreatie- en 'strand'gebied is Ancol. Zou Kota niet echt aanraden om te relaxen maar in Ancol is de Aston Marina Jakarta. Goede taxi's zijn er direct beschikbaar (vaak een probleem in Ancol). Dat hotel is niet ver van Mangga Dua en Glodok als je voor electronica wil shoppen en toch wat van Chinatown en het 'echte' Jakarta wil opsnuiven. Je zit ook niet ver van Fatahillah. Voor een goed Chinees restaurant; Sun City naast Lindeteves Trade Center (LTC) vlabij Mangga Dua, prima Dim Sum voor lunch.

In Ancol zelf:
Zonsondergang (18 uur) in één van de ligstoelen met dessert in restaurant/lounge Segarra.
Verse vis of kreeft/krab (zelf aan te wijzen) in het seafood restaurant Bandar Djakarta; heerlijke chaos.

gosse36
User
spacer line

Ik denk dat je idd het beste naar de omgeving jln Wahid Hasyim kunt gaan. Dichtbij enkele mooi malls en een mooie uitvalshoek als je ergens heen wilt. Hotels zoals bv ibis, en de 2 cemara's (grand cemara en cemara hotel) zijn gewoon goed te noemen. Mocht je toch perse een hotel in het noorden willen, dichtbij Ancol zou ik zeggen neem het best western hotel daar. Dichtbij mangga dua en ancol maar toch nog enigzins aan een rustige weg gelegen. Emoticon: Party!

jstar
User
spacer line

Hmm, lijkt dit je een 'rustige en mooie omgeving' (zie de oorspronkelijke vraag)?

Dit daarentegen:

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,437 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 09:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,558,388 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com