indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

daysi
User
spacer line

Hoi iedereen,
Ik ga over een paar weken naar Bali (Seminyak) en ik zou graag willen weten waar je goeie replica tassen kunt kopen. En dan bedoel ik designer tassen. Ik vind het niet erg om wat meer te betalen maar hij moet wel goed nagemaakt zijn. dus bijna niet van echt te onderscheiden. Emoticon: Smile

PS: Ik hoef geen commentaar van mensen die vinden dat je geen replica moet kopen. Alleen nuttige reacties aub.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Of je dit nuttig vindt of niet dat mag je zelf beoordelen.

Je zegt tassen dus ik neem aan dat je er meerdere wilt kopen.
Voor replica's heeft de douane in Nederland (en overige europese luchthavens)
een speciale behandeling. Indien men het vermoeden heeft dat er "handel" aan
ten grondslag ligt dan neemt men het in beslag en mag je van geluk spreken
als men het bij een waarschuwing laat. Dus niet te enthousiast inkopen.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Elly-01
User
User icon of Elly-01
spacer line

Voordat je nou je "prachige"namaak designer tas koopt, lees dan eerst onderstaande eens, misschien laat je hem dan weer net zo hard staan.

Waarom is het niet goed om namaak te bezitten, te kopen of te verkopen?

Namaak betekent, zoals het woord het eigenlijk al aangeeft, dat het is nagemaakt is van het origineel. Een origineel product of merk is het eigendom van de rechtmatige eigenaar. Er rusten rechten op. Indien het een merk is, zal het zeer waarschijnlijk als merk zijn geregistreerd. Als het een product is, is het allereerst auteursrechtelijk beschermd en wellicht ook nog eens als model geregistreerd. Dit soort rechten noemen we intellectuele eigendom. Op deze intellectuele eigendom mag geen inbreuk worden gepleegd, want deze eigendommen zijn juridisch beschermd. Namaak hierop wordt inbreuk plegen genoemd.

Daarnaast worden namaakproducten vaak geproduceerd door (terroristische) organisaties. Deze organisaties zijn vaak zeer goed geoliede machines die middels kinderarbeid, sweat shops en slavernij namaakproducten fabriceren. Ook is bekend dat ze naast het produceren van namaakproducten ook vaak betrokken zijn bij mensenhandel, drugshandel en wapenhandel.

Bovendien worden veiligheidsnormen niet in acht genomen en zijn de producten regelmatig van een veel slechtere kwaliteit dan de authentieke producten.

Dan kan je wel schrijven dat je geen commentaar wilt, maar zat je ook niet te huiveren toen laatst in Bangladesh al die mensen omkwamen? Misschien werd in 1 van die gebouwen net hard gewerkt aan jouw tas!!

daysi
User
spacer line

Op 27-05-2013 12:05 schreef Elly-01:
Voordat je nou je "prachige"namaak designer tas koopt, lees dan eerst onderstaande eens, misschien laat je hem dan weer net zo hard staan.

Waarom is het niet goed om namaak te bezitten, te kopen of te verkopen?

Namaak betekent, zoals het woord het eigenlijk al aangeeft, dat het is nagemaakt is van het origineel. Een origineel product of merk is het eigendom van de rechtmatige eigenaar. Er rusten rechten op. Indien het een merk is, zal het zeer waarschijnlijk als merk zijn geregistreerd. Als het een product is, is het allereerst auteursrechtelijk beschermd en wellicht ook nog eens als model geregistreerd. Dit soort rechten noemen we intellectuele eigendom. Op deze intellectuele eigendom mag geen inbreuk worden gepleegd, want deze eigendommen zijn juridisch beschermd. Namaak hierop wordt inbreuk plegen genoemd.

Daarnaast worden namaakproducten vaak geproduceerd door (terroristische) organisaties. Deze organisaties zijn vaak zeer goed geoliede machines die middels kinderarbeid, sweat shops en slavernij namaakproducten fabriceren. Ook is bekend dat ze naast het produceren van namaakproducten ook vaak betrokken zijn bij mensenhandel, drugshandel en wapenhandel.

Bovendien worden veiligheidsnormen niet in acht genomen en zijn de producten regelmatig van een veel slechtere kwaliteit dan de authentieke producten.

Dan kan je wel schrijven dat je geen commentaar wilt, maar zat je ook niet te huiveren toen laatst in Bangladesh al die mensen omkwamen? Misschien werd in 1 van die gebouwen net hard gewerkt aan jouw tas!!

Jezus.
Hoe dramatisch.

daysi
User
spacer line

Op 26-05-2013 22:47 schreef sabar2:

Of je dit nuttig vindt of niet dat mag je zelf beoordelen.

Je zegt tassen dus ik neem aan dat je er meerdere wilt kopen.
Voor replicas heeft de douane in Nederland (en overige europese luchthavens)
een speciale behandeling. Indien men het vermoeden heeft dat er "handel" aan
ten grondslag ligt dan neemt men het in beslag en mag je van geluk spreken
als men het bij een waarschuwing laat. Dus niet te enthousiast inkopen.

Dankje voor de waarschuwing maar ik wil gewoon 1 of twee mooie tassen voor mezelf.
Ik heb zelf veel echte designertassen dus kan het vergelijken.
Ik hoor vaak dat ze bijna niet te onderscheiden zijn in landen als Bali en Thailand en ben wel heel benieuwd geworden.
Vandaar mijn vraag Emoticon: Smile

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 27-05-2013 22:20 daysi wrote:

[quote removed]

Dankje voor de waarschuwing maar ik wil gewoon 1 of twee mooie tassen voor mezelf.
Ik heb zelf veel echte designertassen dus kan het vergelijken.
Ik hoor vaak dat ze bijna niet te onderscheiden zijn in landen als Bali en Thailand en ben wel heel benieuwd geworden.
Vandaar mijn vraag Emoticon: Smile

Er is divers "copy-materiaal" beschikbaar maar kwaliteitscopieen dat kan ik persoonlijk
niet beoordelen. Direct verwijzen naar adressen kan ik niet omdat ik die kennis niet in huis heb. Maar als je een beetje rondvraagd dan kom je ongetwijfeld iets van je gading tegen. In wat Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Elly-01 zegt zit een kern van waarheid. Daar kun je overheenstappen omdat je geinterresseerd bent in het eindproduct, maar het is wel een feit dat deze producten vaak gemaakt wordt via oa (kinder)uitbuiting/arbeid.
Je loopt dus wel met een symbool van goedkeuring daarvan rond, maar da's voor
jouw persoonlijke geweten hoe je daar mee omgaat.
Sommigen stappen daar gemakkelijk overheen het is immers ver-van-mijn-bed en geen eigen familie, zo luchtig spreekt men ook vaak over kanker tot men het in de eigen omgeving meemaakt.

spacer line  

Er zijn geen mooie / goede kwaliteits kopien van een of ander hier te koop. Het is allemaal rotzooi en ziet er ook zo uit. De prijs is er ook naar. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk en de merknamen moeten liefst zo GROOT mogelijk te lezen zijn.

Op je vakantiebestemming kun je er (weliswaar met moeite) nog mee rondlopen omdat er heel veel "Tokkies volk" is dat dat doet en je dus niet echt opvalt, maar thuis wordt je er continu op aangesproken / nagewezen ( als je het al langs de douane weet te krijgen).

If you have nothing to loose, you can risk everything

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 28-05-2013 00:57 Amed East Bali wrote:
Er zijn geen mooie / goede kwaliteits kopien van een of ander hier te koop. Het is allemaal rotzooi en ziet er ook zo uit. De prijs is er ook naar. Het moet allemaal zo goedkoop mogelijk en de merknamen moeten liefst zo GROOT mogelijk te lezen zijn.

Op je vakantiebestemming kun je er (weliswaar met moeite) nog mee rondlopen omdat er heel veel "Tokkies volk" is dat dat doet en je dus niet echt opvalt, maar thuis wordt je er continu op aangesproken / nagewezen ( als je het al langs de douane weet te krijgen).

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.AEB,

Ik dacht dat op Bali vooral veel Australische "tokkies" rondlopen; "tacky's"
Dat het goedkope kopieen waren dat wist ik maar ik heb ze nooit gekocht
en ook de originele niet dus ik kan geen oordeel geven over de kwaliteit.

Maar ik geloof dat de douaneregel is maximaal 2 kopieen per persoon.
Bij 3 dure-nep-horloges en teveel nep-Versage-riemen doen ze al moeilijk
en wordt de hele koffer bij thuiskomst op zijn kop gezet en dan moet je niet
ook nog eens te veel sigaretten in de koffer hebben want dan verdwijnt het
zo in de afvalcontainer.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.sabar2; en terecht.. Dat ze uerhaupt tot 3 stuks vals accepteren is al van de zotte. Gewoon aanmoedigen mensen i.p.v. 0 maar 3 stuks illegale zooi mee te nemen. Echt poldermodel handhaving van een wet. Doe het dan niet!

Ho Lee Fuk

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 28-05-2013 02:40 Yerun wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.sabar2; en terecht.. Dat ze uerhaupt tot 3 stuks vals accepteren is al van de zotte. Gewoon aanmoedigen mensen i.p.v. 0 maar 3 stuks illegale zooi mee te nemen. Echt poldermodel handhaving van een wet. Doe het dan niet!

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Yerun je weet toch wel hoe het in Nederland gaat
Zeggen dat het niet mag maar ondertussen wel uitzonderingen maken als het in eigen voordeel is Fraude mag ook niet maar als je beloofd dat je integer wilt zijn dan kun je altijd nog op zo'n positie terechtkomen waar je die mogelijkheid wel hebt om het te doen
en dan ....
tsja een mens is maar een mens toch .... ook bij de VVD Emoticon: Laugh out loud want dan zijn het ineens
ook gewoon mensen en iedereen maakt fouten zelfs "ubermenschen"

jstar
User
spacer line

Ja, als je dat persť wil, ga dan naar Turkije of China. Alhoewel elke markt hier en zelfs veel winkels in shopping malls, nep aanbieden, zijn alleen de Gucci en LV tassen enigzins redelijk van kwaliteit. Maar toch is het gemakkelijk te zien met fouten in stiksels, logo en goedkoop materiaal. Vergeet niet dat (koe)leder hier zeer duur is.

Deze luxe artikelen zijn trouwens in RI ( en heel AziŽ ) veel duurder dan in Europa en de US. Een 70% van alle dames draagt hier een LV tas waarvan ca. de helft een fake is. Tja, het is maar wat je belangrijk vindt. Als je daarmee trouwens de winkel in Singapore of zo binnen stapt, bellen ze de politie.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Namaak tassen niet op Bali - zoals hierboven al gezegd, is dat rotzooi - maar in Bandung. Daar worden ze gefabriceerd en zijn vaak redelijk goede reproducties.

daysi
User
spacer line

Owh oke nou dat is duidelijk.
De geruchten zijn niet waar en het is alleen neppe troep.
Daar ben ik niet naar opzoek dus dan houdt het op.
Bedankt iedereen voor de reacties. Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,501,306 topic views - 239,817 posts - 13,723 topics - 32,188 members - last post @ 13-07-2020 20:54 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,148,575 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com