indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij zijn van plan om deze zomer op Java van Yogya naar Banyuwangi (via Surabaya) te vliegen. Volgens de site van Lion Air zou dit moeten kunnen. Nu hoor ik van meerdere mensen - waaronder ook ervaren Java gangers - dat dit helemaal niet kan. Wie heeft het verlossende antwoord?
Hoor heel graag van jullie! Alvast dank, Michiel

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 23-05-2013 19:33 Michiel2013 wrote:
Wij zijn van plan om deze zomer op Java van Yogya naar Banyuwangi (via Surabaya) te vliegen. Volgens de site van Lion Air zou dit moeten kunnen. Nu hoor ik van meerdere mensen - waaronder ook ervaren Java gangers - dat dit helemaal niet kan. Wie heeft het verlossende antwoord?
Hoor heel graag van jullie! Alvast dank, Michiel

http://forum.indahnesia.com/to(...)gveld_banyuwangi.php

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Het kan dus via een "tussenstop/overstap" maar niet in hetzelfde vliegtuig.
Maar wel vooraf reserveren dus,

Mooi antwoord Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.4yoke4 soms helpt de zoekfunctie dus wel Emoticon: Worship

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

spacer line  

Dank, ik zag dat de laatste post over het vliegveld Banyuwangi uit januari 2011 is, is het verhaal daar nog steeds up-to-date?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

het laatste mij bekende nieuws Januari 2013 was dat de verbinding Surabaya - Banyuwangi nog actief was en dat er uitbreidingsplannen zijn.
Probeer of ze telefonisch bereikbaar zijn (ca 6 uur tijdsverschil momenteel)

http://www.thejakartapost.com/(...)anyuwangi-route.html

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 23-05-2013 21:51 Michiel2013 wrote:
Dank, ik zag dat de laatste post over het vliegveld Banyuwangi uit januari 2011 is, is het verhaal daar nog steeds up-to-date?

Misschien weet Jeroen iets over een vliegschema.
Ik vraag me echter af waarom je in hemelsnaam van Banyuwangi naar Bali wilt vliegen.
Er zijn vluchten vanaf Surabaya en vanaf Yogyakarta, spaart een hoop gereis over de weg rond Idul Fitri en een hoop stress v.w.b. files. Het kan natuurlijk zijn dat je iets zoekt in b
Banyuwangi, zo niet dan zou ik er niet heengaan. Het vliegveld ligt ook niet in Banyuwangi maar nog een aantal km's er van af. Wil je vandaar eventueel met de ferry naar Bali dan moet je dus ook nog verder naar Ketapang vanwaar de ferry vertrekt, al met al een omslachtige manier om op Bali te komen.
Ik dacht dat ik eerder las dat alle hotels al geboekt zijn en dat het een vol programma is. Ben je al eerder in Indonesie geweest? Heb je ervaring met reizen in dergelijke vergelijkbare landen? Ik hoop dat je weet waaraan je begint als jij je vast blijft houden aan je programma.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

Je kunt Jeroen een mailtje sturen, wellicht dat je via hem kan boeken

http://ticketindonesia.info/nl(...)lgemeen_over_ons.php

spacer line  

Nee, gaat niet om de vlucht van Banyuwangi naar Bali maar om de vlucht van Yogyakarta naar Banyuwangi. We zitten een paar dagen in Kalibaru en willen niet met de auto dat lange traject Yogya - Kalibaru afleggen vandaar dat ik op zoek was naar een vliegtuig.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

een andere mogelijkheid is ook bijvoorbeeld
Yogja - Malang (by air) en dan met een huurbusje vanaf Malang via Jember naar Kalibaru
Wellicht dat er zelfs een pick-up geregeld kan worden via je onderkomen in Kalibaru
dat zou je kunnen overleggen met degene waar je verblijft in Kalibaru

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

In bovenstaande link van Sabar2 staat te lezen dat er een vlucht zou zijn van Surabaya naar Banyuwangi, ik kan hem echter nergens vinden.

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 23-05-2013 23:30 4yoke4 wrote:
In bovenstaande link van Sabar2 staat te lezen dat er een vlucht zou zijn van Surabaya naar Banyuwangi, ik kan hem echter nergens vinden.

Ik zie hem ook niet. Vandaar dat ik verwijs naar Jeroen misschien dat hij meer ziet en als alternatief alvast Yogja-Malang (by air) en Malang,Jember,Kalibaru (met een busje) voorleg. Wat ik begreep is Kalibaru al vastgelegd voor enkele dagen dus dan zal men daar toch moeten zien te komen en Malang is dichterbij als Surabaya als er toch gebust moet worden en Jember heeft dacht ik geen vliegveld.

spacer line  

Zie hieronder reactie van Jeroen die ik inmiddels had gemaild:

"Naar Banyuwangi vliegen (via Surabaya of naar Bali) is vooralsnog niet meer mogelijk omdat de maatschappijen die wij aanbieden en deze bestemming aandeden (Lion Air, Merpati Nusantara en Sky Aviation) dit inmiddels niet meer doen. Mogelijk dat de vluchten als charters worden uitgevoerd, maar je kijkt dan naar prijzen rond de 2000 dollar per enkele reis, dan is de lol er snel vanaf"

Tegelijkertijd vind ik het vreemd dat ik via de site van Lion AIr nog steeds gewoon een ticket van JOG naar Banyuwangi kan boeken voor mid augustus...Hoe zit dat nou???

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 24-05-2013 21:01 Michiel2013 wrote:
Zie hieronder reactie van Jeroen die ik inmiddels had gemaild:

"Naar Banyuwangi vliegen (via Surabaya of naar Bali) is vooralsnog niet meer mogelijk omdat de maatschappijen die wij aanbieden en deze bestemming aandeden (Lion Air, Merpati Nusantara en Sky Aviation) dit inmiddels niet meer doen. Mogelijk dat de vluchten als charters worden uitgevoerd, maar je kijkt dan naar prijzen rond de 2000 dollar per enkele reis, dan is de lol er snel vanaf"

Tegelijkertijd vind ik het vreemd dat ik via de site van Lion AIr nog steeds gewoon een ticket van JOG naar Banyuwangi kan boeken voor mid augustus...Hoe zit dat nou???

Je kunt blind vertrouwen op de Lion Air site (wat ik niet zou doen) OF
wellicht dat het alternatief via Yogja - Malang wat ik je gaf jullie dan toch nog in de buurt van Kalibaru kan brengen anders wordt het een lange rit vanaf Surabaya
Maar hoe dan ook, dan zal er ook nog iets met een busje geregeld moeten worden,
vanaf Malang of vanaf Surabaya.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ik zie nu dit onderwerp pas;

mijn eerdere email aan Michiel2013 heb ik inmiddels gecorriggeerd: Lion Air vliegt met Wings Air op Banyuwangi, maar gebruikt hiervoor niet de luchthaben-code BWW waardoor deze vluchten niet verschenen, dat probleem heb ik inmiddels opgelost.

Voor dit vraagstuk verder: ik zou niet naar Banyuwangi vliegen, maar naar Surabaya en vanuit daar wat regelen om naar Kalibaru te komen. Zo ook om naar Bali te vliegen. doe dit niet via Banyuwangi, maar rechtstreeks vanuit Malang (rond half 3 in de middag) of Surabaya (veel vluchten per dag).

Maar dat is dus een persoonlijke mening. Naar Banyuwangi vliegen KAN dus wel met Lion Air.

spacer line  

Ik ben wel geinteresseerd in je persoonlijke mening, Yerun, kan je iets meer vertellen over waarom je het vliegen op Banyuwangi niet zou adviseren?

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 25-05-2013 16:43 Michiel2013 wrote:
Ik ben wel geinteresseerd in je persoonlijke mening, Yerun, kan je iets meer over waarom je het vliegen op Banyuwangi niet zou adviseren?

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Michiel2013 zou je toch besluiten om op Banyuwangi te vliegen dan heb je daar ook nog het probleem hoe in Kalibaru te komen Een busje dus ....

Uit kostenoverwegingen en afstanden/verbindingen zou ik persoonlijk toch kiezen voor een vlucht Yogja-Malang en vandaaruit naar Kalibaru met een busje (bij voorkeur een pick-up-afspraak regelen via je onderkomen in Kalibaru) Maar da's hoe ik er over denk als je geen afspraak kunt regelen voor een pick-up is eea gemakkelijker te regelen in Malang voor een busje (afhankelijk van de datum/tijd van aankomst daar) Kies voor gemak en meer "zekerheid" anders sta je zo maar in the middle of nowhere.

Een kennis van mij gaf me deze tip in Malang waar een busje (+evt overstay) geregeld
kan worden http://www.ennysguesthouse.com/

Telefoon fax en email staan op de site.

joost
User
spacer line

Ik heb zojuist Lion Air Callcnter gebeld.
Heb een willekeurige dag, 10 juni, gevraagd ticket kosten.
Yogjakarta met overstap in Surabaya naar Banyuwangi is 976.000 rupiah
Yogjakarta - Malang op 10 juni is 1.067.000 rupiah.
Waarom dit duurder omdat je in DenPasar Bali over moet stappen.
Dus via Rome naar Keulen.
Verder als je met de auto van Malang naar Kalibaru wilt ben je zeker 7 uur of meer onderweg.
De auto moet dit dus 2maal rijden. Benzinekosten minstens 300.000 rupiah vv.
Dan nog de auto met chauffeur.
Neem dan liever een "travel".
Ben je denk ik tot Jember 90.000 kwijt en dan nog ???? Tot Kalibaru
Dus Michiel ik zou de plane via Surabaya nemen in jou geval

sabar2
User
User icon of sabar2
spacer line

On 27-05-2013 04:32 joost wrote:
Ik heb zojuist Lion Air Callcnter gebeld.
Heb een willekeurige dag, 10 juni, gevraagd ticket kosten.
Yogjakarta met overstap in Surabaya naar Banyuwangi is 976.000 rupiah
Yogjakarta - Malang op 10 juni is 1.067.000 rupiah.
Waarom dit duurder omdat je in DenPasar Bali over moet stappen.
Dus via Rome naar Keulen.
Verder als je met de auto van Malang naar Kalibaru wilt ben je zeker 7 uur of meer onderweg.
De auto moet dit dus 2maal rijden. Benzinekosten minstens 300.000 rupiah vv.
Dan nog de auto met chauffeur.
Neem dan liever een "travel".
Ben je denk ik tot Jember 90.000 kwijt en dan nog ???? Tot Kalibaru
Dus Michiel ik zou de plane via Surabaya nemen in jou geval

Ik denk dat je er dan voor de volledigheid ook bij moet vermelden hoeveel uur
je vanuit Surabaya onderweg bent naar Kalibaru. Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Joost (ik vermoed zoiets 50% langer) en vergeet niet dat ze in de Idul Fitri volksverhuizingsperiode zitten.
Bovendien zijn er meer wegen die naar Malang leiden (Yogja-Jakarta-Malang en Yogja-Denpasar-Malang door de lucht)
Ik had persoonlijk ook niet voor een verblijf in Kalibaru gekozen, maar Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Michiel2013
en zijn gezelschap vinden dit belangrijk en hebben dat al vastgelegd.

Maar de keuze hoe in Kalibaru te komen ligt nu volledig in handen van Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Michiel2013
er zijn genoeg tips en waarschuwingen gegeven denk ik.
Voor wat betreft de prijzen die zullen wel hoger zijn in die periode.

joost
User
spacer line

Van Malang naar Kalibaru is ongeveer 10 km korter dan vanuit Surabaya. Meer niet dus qua tijd bijna hetzelfde.
De kosten van vliegen heb ik al genoemd.
Sabar er zijn vele mensen die Kalibru aandoen. Naar Sukamade, de Ijen krater bezoeken ook de 600 hectare koffieplantgesmet zijn fabiek.
Een heet water waterval nabij Catimore homestay.

8 of 9 aug is idul fitri. Ja misschien zijn de prijzen nog niet genormaliseerd half aug.
Vaak is er deze periode geen auto meer te krijgn of ook stukken duurder

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

joost, waarom via Bali naar Malang vliegen? Houd het lekker bij Surabaya, steek het verschil in kosten in de huur van een busje en je bent sneller en goedkoper uit. Ik zal het simpel denken, maar waarom allerlei dingen gaan opsommen die eigenlijk niet reeel zijn? Reizen in Indonesie is al omslachtig genoeg over het algemeen, ga je via Denpasar naar Malang serieus nabellen ook nog. Emoticon:

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

en zelfs dat nabellen is omslachtig, er zijn prachtige websites die actuele gegevens vermelden, waaronder de website van Lion Air zelf?

joost
User
spacer line

Jeroen, omdat er gesproken werd over vliegen kan het wel of niet en via waar heb ik even gebeld. Ik woon nu o.a. In Malang dus is geen moeite. Gelijk even de prijzen gevraagd.
Natuurlijk heb je de Lion website doch die geeft vaak geen info.
Was maar om te helpen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,698 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com